Jump to content
damian70n

MiG-21 PF Eduard 1/48

Recommended Posts

Cześć

Ruszam z kolejnym modelem jakim jest , tak jak w tytule MiG-21 PF od Eda w edycji profi.

Tylko , tym razem postanowiłem zaprezentować warsztat . Nie przewiduję specjalnie jakiś dużych przeróbek zestawu ,

jednak już na początku mam mały problem a mianowicie nie pasują mi kolory blaszek kokpitu bo są w kolorze szarym a

tablica przyrządów czarna . A polskie rury miały kolor w kokpicie no taki jak migi zielono niebieski , i teraz nie wiem czy Polski MiG-21 PF

miał taki szaro czarny kokpit , czy jak wszystkie ten zielono-niebieski . W internetach znalazłem oby dwie konfiguracje malowania . Jaka ma

być kabina aby pasowała do polskiego MiGa?

DSC05774_zpstu2cinni.jpg

 

A drugie pytanie też dotyczy kolorów tylko , wnęk podwozia ?

W miarę możliwości proszę o nr farb

 

Tak to wygląda

 

Z góry dziękuję za pomoc

 

 

pozdr

damian70n

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolor kokpitu, który masz obecnie na polskich PFach był, przyszły w takim wariancie fabrycznie. Da się wykonać model z szachownicą, ale wtedy musisz pamiętać, żeby nie kłaść kalkomanii z godłami. Godła nanoszone były po remontach, podczas których m.in. kokpity malowano na ten charakterystyczny, szmaragdowy kolor. Tyle z historii.

 

Żeby było weselej, Edek wydał też i blaszki do PF w tym kolorze, ale jakoś całkiem niedawno.

 

8244.gif

http://www.eduard.com/store/en/eduard/mig-21pf-emerald-pe-set-1-48.html?listtype=search&searchparam=MiG-21PF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kolor kokpitu, który masz obecnie na polskich PFach był, przyszły w takim wariancie fabrycznie. Da się wykonać model z szachownicą, ale wtedy musisz pamiętać, żeby nie kłaść kalkomanii z godłami. Godła nanoszone były po remontach, podczas których m.in. kokpity malowano na ten charakterystyczny, szmaragdowy kolor. Tyle z historii.

 

Żeby było weselej, Edek wydał też i blaszki do PF w tym kolorze, ale jakoś całkiem niedawno.

 

8244.gif

http://www.eduard.com/store/en/eduard/mig-21pf-emerald-pe-set-1-48.html?listtype=search&searchparam=MiG-21PF

Tylko nie dostepne w Polsce, trzeba zamawiac u nich a to dosc wysokie koszty... Ja porwalem sie na zywiczny kokpit do PFki i nie powiem zeby bylo latwo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawa sprawa, że MojeHobby ostatnio nie ma niektórych najnowszych blaszek albo żywic Edka i Airesa w ofercie.

Czyżby coś się działo niedobrego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Każdy lepszy sklep, który ma dodatki Eduarda w ofercie Ci te części sprowadzi.

Z tym sie nie zgodze poniewaz te blachy nie sa sprzedawane hurtowo tylko detalicznie... Probowalem w Martoli, niestety koszty sprowadzenia sa zbyt wysokie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć

Rura powoli nabiera kształtu i powoli przygotowywana jest pod położenie podkładu i finalnego koloru .

Na początek szpachle szlifuję papierem o gradacji 400 a następnie na mokro papierem wodnym 600 i na koniec 2000 .

Nigdy nie malowałem farbkami Mr.Color Super Metallic i nie wiem jak bardzo one wyciągają niedoskonałości które powstały w wyniku obróbki plastiku .

Czy jest mniej więcej tak jak po malowaniu farbami gunzy serii H , czy powierzchnia musi być super nieskazitelna ?

Czy zabieg polerki na mokro papierami wodnymi 600 i 2000 wystarczy ?

 

DSC05881_zpsjzqh8ln7.jpg

Tak to wygląda

DSC05883_zpsn36wpc5x.jpg

 

DSC05884_zpsaev9rlhn.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zdjęciach ciężko wyczuć bo GO mała ale przeskok między 600 a 2000 może być dość duży i rysy które zrobił papier 600, papier 2000 nie koniecznie musi wyrównać. Pomiędzy 600 a 2000 masz jeszcze kilka gradacji np. 800, 1000, 1200, 1500. Normalnie przy polerowaniu pracuję się każda gradacją do momentu kiedy stare rysy znikną a nowe powstałe na skutek szlifowania zostaną. Przy dużych przeskokach zostają zwykle rysy głębsze których papier wyższej gradacji nie rusza od razu i trzeba poświęcić znacznie więcej czasu (chodzi o ilość materiału ścieranego). Jeśli rysy, ubytki nie są duże często nie ma potrzeby zaczynać od 600 a np. od 1000 czy nawet 1200. Zawsze można zacząć wyższa gradacja i sprawdzić czy "bierze" on to co chcemy wyrównać. Jeśli idzie topornie schodzimy z gradacją w dół. Po 600 - przejechałbym przynajmniej 1000 i 1500 zanim bym wykonczyl 2000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pracowałem na PF-bylo to w latach zamierzchłych-kabina była szara wnęki też-nadmienie że byłem osprzetowcem tzn/przyrządy i elektro.pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.