Jump to content
Stojkovic

Tygrys Bengalski z Mailly le Camp - Dragon 1:35

Recommended Posts

Witajcie,

 

Po Panterce pora na coś podobnego, z tym, że nieco większego.

DSC05430_zpsv3vftsxy.jpg

 

Model to Tygrys z Zimmeritem od Dragona z tzw. wieżą "Porsche".

 

In-box dla ciekawych: http://www.mojehobby.pl/products/Sd.Kfz.182-Kingtiger-Porsche-Turret-w-Zimmerit.html

 

Wybrany schemat malowania ma przedstawiać Tygrysa nr 332 z 3. s. Pz. Abt. 502 w rejonie Mailly le Camp w 1944 roku.

Tu pojawia się ważna kwestia, gdyż Dragon na pudełku daje malowanie ze złączonymi kolorami oliwkowym i brązowym. Natomiast w instrukcji schemat jawi się następująco:

DSC05431_zpscpmqsej7.jpg

Czyli wszystkie kolory oddzielone linią piaskowego.

Malowanie to jest z tzw. du** strony, gdyż porównując foto z epoki i to co proponuje Dragon, szczególnie w rejonie płyty przedniej to jakieś SF.

DSC05432_zps6ieewxew.jpg

Powinno być jak poniżej:

DSC05437_zpskkusoiyu.jpg

DSC05440_zpsdkxpl8va.jpg

 

Z kolejnych poprawek merytorycznych, należy uwzględnić komin wentylacyjny

DSC05433_zpslvy8dtz3.jpg

Może komuś zbywa z Pantery taka część?

 

Wiem, że trzeba jeszcze przyjrzeć się wcięciu przy peryskopie kierowcy na płycie czołowej czołgu.

 

Czeka mnie ciekawy warsztat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja zasiadam bo Królewski to mój ulubiony czołg...

Malowania instrukcji producentów azjatyckich nierzadko mają się nijak do rzeczywistości....Trochę to dziwne ale prawdziwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to zasiadam i oglądam.

Z kolejnych poprawek merytorycznych, należy uwzględnić komin wentylacyjny

Komin powietrzny wraz z pokrywą pancerną montowano w pojazdach wyprodukowanych do marca 1944 roku.

Twój pojazd jest z maja 1944 o czym świadczy koło z 9-oma zębami,rury wydechowe,siatki skośne pod wieżą i inne,

a nie ma jeszcze uchwytów na wieży dla dźwigu pomocniczego.

Co do malowania - Masz rację - schemat plam bardziej wiarygodny z kolorowych plansz z W.Trojca nr.12 str.124/125 niż z instrukcji Dragona.

 

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Share this post


Link to post
Share on other sites
No to zasiadam i oglądam.
Z kolejnych poprawek merytorycznych, należy uwzględnić komin wentylacyjny

Komin powietrzny wraz z pokrywą pancerną montowano w pojazdach wyprodukowanych do marca 1944 roku.

Twój pojazd jest z maja 1944 o czym świadczy koło z 9-oma zębami,rury wydechowe,siatki skośne pod wieżą i inne,

a nie ma jeszcze uchwytów na wieży dla dźwigu pomocniczego.

Co do malowania - Masz rację - schemat plam bardziej wiarygodny z kolorowych plansz z W.Trojca nr.12 str.124/125 niż z instrukcji Dragona.

 

 

Pozdrawiam

Krzysztof

 

Dokładnie, ten komin był tylko w Initialach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby miesiąc czasu a takie różnice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wy tu się Stojkovic nie wymądrzajcie , tylko bierzcie się do roboty! O zaległych i rozpoczętych projektach nawet nie chcę Wam przypominać..

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to jest Tygrys Bengalski ? bo oprócz zwierzątka z niczym mi się nie kojarzy a na pewno nie z czołgiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Königstiger oznacza w języku niemieckim tygrysa bengalskiego, jednak w wojskach alianckich przyjęła się nazwa Tygrys Królewski, będąca błędnym, bo dosłownym tłumaczeniem tego terminu z języka niemieckiego.

 

Co do malowania to i tak nie jest źle. W większości modeli Dragona jakie posiadam, schematy malowania nie mają wiele wspólnego z pojazdami ze zdjęć :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Königstiger oznacza w języku niemieckim tygrysa bengalskiego, jednak w wojskach alianckich przyjęła się nazwa Tygrys Królewski, będąca błędnym, bo dosłownym tłumaczeniem tego terminu z języka niemieckiego.

 

Skąd ten cytat ? W żadnej książce na temat niemieckiej broni pancernej nie spotkałem się z tym określeniem a mam ich sporo, zarówno wspomnienia jak i monografie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja przyznam, że nie korzystałem z Wikipedii.

 

Kiedyś miałem okazję dyskutować na temat wojennej literatury z światowej klasy tłumaczem i w luźnej rozmowie dowiedziałem się o tym błędzie spzed lat, który się utrwalił.

 

Konigetiger to nic innego jak właśnie Tygrys Bengalski.

Przydomek "królewski" to nic innego jak proste tłumaczenie związane z rozmiarami czołgu, nie prawdziwym sensem jego przydomka.

 

Btw. widzę że Wikipedia też podkreśla ten błąd. Zreszta podobnie jest z nazwami wież typu Henschel i Porsche. Obie zaprojektował Henschel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mówi się wieża Henschel tylko wieża seryjna czy produkcyjna. Oczywiście pytałem o to z ciekawości bo jakiś czas temu spotkałem się z tym określeniem Tygrysa w internecie i byłem ciekawy jak to jest naprawdę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że masz rację dot. wieży produkcyjnej i seryjnej, ale podobnie jak przy nazewnictwie Tygrysa, mnie łatwiej posługiwać się określeniami Henschel i Porsche - wiedząc, że to tylko "zwulgaryzowane" wersje poprawnych nazw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aż miło poczytać. ..nie ma to jak zamiłowanie do historii 2WS.

Pozazdrościłem i kupiłem sobie Italerkę i wieżę od Model trans ...oczywiście w "mojej" skali ;) 1:72

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie waszmoście,

 

Tygrysek na takim etapie jak widać. Powoli się za niego biorę z większą werwą.

DSC_0167_zpsnkmrekti.jpg

DSC_0170_zpspop6vg4v.jpg

DSC_0168_zpslw8ccdhr.jpg

 

Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie piękny... do malowania to jeszcze ho ho ho...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że milipucik lekko powinien ją załatać.

 

Generalnie to nie jest szpara, tylko róznica długości dwóch połówek. Jedna z dołu lekko wystaje (można spokojnie zeszlifować etc).

Obecnie walczę z gąsienicami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli szpara wynikająca z różnic długości.

Ostatnio przy panterze zastanawiałem się czy coś zrobiłem nie tak ale przeleciałem po kilku pudłach i w niektórych ciut słabe spasowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musze tylko to lekko przyszlifować i będzie git malina.

 

Ciekawe czy inni przy swoich królewiczach mieli takie problemy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam napoczęty ten sam model. Kadłub mam sklejony i nie miałem takich problemów ze spasowaniem. Wanna z górą wręcz idealnie się spasowała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Działam dalej przy Tygrysie.

 

Przeglądając dokumentację okazuje się, że mam złe wydechy bo powinny być kominowe wcześniejszego typu, na ewno w przypadku tego egzemplarza z Mailly le Camp. Niestety Dragon nie daje takowych w zestawie, a ja nie mam za bardzo ani czasu ani ochoty na kombinowanie ich i dopasowywanie.

 

Z dobrych wiadomości jest to, że nie będzie trzeba robić elementów mocowania zapasowych ogniw do wieży, gdyż ten egzemplarz ich nie miał.

 

Powoli kończę robotę z wieżą.

DSC_0172_zpssc02hpqs.jpg

DSC_0175_zpsubqqjwwd.jpg

DSC_0178_zpsfiuyt5bq.jpg

 

Wkrótce kolejne odsłony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.