Jump to content
net_sailor

F-16 MLU Revell 1/144

Recommended Posts

Ponieważ jest społeczne zapotrzebowanie na warsztat to zakładam warsztat.

Model Revella przedstawia belgijskiego F-16AM MLU w dość ciekawym malowaniu. Nie chodzi tu tylko o okolicznościowy malunek na stateczniku, ale dość rzadki jak na maszynę pokazową efekt mocnego zużycia powłoki lakierniczej. Jednym słowem mało wychuchany egzemplarz. Będę starał się odtworzyć te efekty na moim modelu. Co z tego wyjdzie - zobaczymy.

kleine-brogel-ab-belgian-air-force-days-26.jpg

Na początek wlot powietrza. Element wymaga sporo pracy, żeby wyglądał w miarę znośnie. Wlot zawierza 3 części: 2 połówki z wnęką podwozia i dołączany z przodu owalny chwyt. Wyrównałem powierzchnie na zewnątrz i wewnątrz wlotu (w środku teoretycznie gładkiego wlotu było mnóstwo uskoków). przy szpachlowaniu i szlifowaniu wnęki podwozia zniszczeniu uległy wszystkie detale struktury wewnętrznej, które trzeba na nowo uzupełnić. Jak natnę linie na zewnątrz i uzupełnię środek wnęki to prysnę surfem i lepiej będzie widać efekt końcowy.

f-16mlu-04.jpg

f-16mlu-06.jpg

f-16mlu-07.jpg

 

Przy okazji porównanie wlotu "small mouth" z Revella i wlotu z modelu F-16C Block 50 od F-Toys. Jeśli się zestawi te modele obok siebie to ten ostatni spokojnie może być uznany za "big mouth" jak w Block 52. Różnica jest dość widoczna.

f-16mlu_%2B001.jpg

f-16mlu_%2B011.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
"big mouth" jak w Block 52.

Block 52 ma "small mouth".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlot jest co prawda duży, ale kształtem już nie bardzo przypomina ten z block 50. Small mouth z Revella też pozostawia trochę do życzenia ;) Ale trzeba pamiętać, że to 1/144

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to kurde wtopa. Nigdy nie uważałem się za specjalistę od F-16 późnych Blocków. Trzeba w takim razie wrócić do opcji przerabiania na Jastrzębia F-16C z Revella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do "small mouth" trzeba delikatnie pogłębić na dole i unieść go góry kąciki "ust". Takie porównanie na szybko, z tego co miałem w tej chwili dostępne:

small%2Bmouth.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mógłbyś jeszcze podać jakie ma mieć wymiary w milimetrach - znaczy szerokość i wysokość po środku? Przydałaby się też ta część Revella, żeby konwersja pasowała do reszty...

 

Może ktoś chętny na taką konwersję mógłby mi przysłać samą część nr 10?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dostałeś wczorajszego maila? Bez problemu mogę wysłać potrzebne części: wlot do korekty i kadłub do przymiarek. Z wymiarami chyba coś się uda zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, dopiero teraz otworzyłem pocztę... Jak będę miał części to już sobie pomierzę i rozrysuję jak to powinno wyglądać.

 

P.S. Poszedł mail zwrotny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyposażenie wnęki przedniego podwozia:

f-16mlu_%2B015.jpg

f-16mlu_%2B016.jpg

 

W zmodernizowanych belgijskich F-16 pojemnik na spadochron zajmują bloki elektroniki systemu ostregawczego Carrapace. Revell odtworzył to jako sześcienną kosteczkę wyrastającą z pełnego zasobnika, ale ja zdecydowałem się na wydłubanie środka i wstawienie bloku o trapezowym zakończeniu. Ponadto dodałem chwyt powietrza do chłodzenia po prawej stronie i usunąłem czujniki po bokach pojemnika:

f-16mlu_%2B031.jpg

Po obu stronach brakuje jeszcze blaszek mocujących blok elektroniki do pojemnika, ale się dorobi, tak jak oczka sensorów:

f-16_block_20_mlu_11_of_16.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej! Właśnie położyłem łapki na Revellowskim modelu F16 i dopiero teraz widzę jaki kawał dobrej roboty wykonałeś przy wnęce podwozia wlocie powietrza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wróciłem do F-16. Z grubsza bryła poklejona (jako belkę ogonową tym razem użyłem plastikowego prototypu, a żywiczny zamiennik zostanie na następny raz):

f-16mlu_%2B032.jpg

 

Wpasowałem też poprawiony wlot powietrza, który wykombinowaliśmy razem z Marudkiem. Trzeba uważać na krawędzie chwytu, bo są bardzo cienkie i przez "zły dotyk" łatwo je zniszczyć!

f-16mlu_%2B035.jpg

 

A tutaj mamy nieładną "minę" od Revella Na spodniej części kadłuba znajduje się pasek grubej pomarańczowej skóry. Tak jest we wszystkich trzech modelach, które posiadam. Trzeba się niestety namęczyć ze szlifowaniem żeby jakoś wyglądało:

f-16mlu_%2B043_.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekstra! Cieszę się, że ruszyłeś z tematem. No i muszę sprawdzić, czy nie przeoczyłem tej "pomarańczowej" faktury na swoim modelu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwróć też uwagę na z geometrię bo było trochę jazdy. Skrzydła w moim modelu miały wznios dodatni. Trzeba je było ostro naciągnąć w dół żeby końcówki były minimalnie opuszczone. Na pierwszym zdjęciu widać białe pasy naprężeń materiału na górze nasady skrzydeł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.