Jump to content
Solo

[in-box] F-14A Tomcat // Tamiya // 1:48

Recommended Posts

Myślę, że w tej sprawie bezpieczniej byłoby powiedzieć "na Wielkanoc", a takie szczegóły jak rok na razie sobie odpuścić.

Ja tam dalej widzę tłuste dupsko na "najnowszych" fotkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem tego płaczu o Tomcata z AMK jak będzie to będzie i można będzie sobie pogadać co źle co dobrze, ale teraz ?  Tematu na ARC już nie śledzę bo takiego debilizmu jak tam do dawno nie widziałem...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu ‎22‎.‎11‎.‎2018 o 18:41, Tap-chan napisał:

Ja tam dalej widzę tłuste dupsko na "najnowszych" fotkach.

Gościu od AMK zapiera się że to na razie pierwsze wersje form i będzie lepiej. Szczerze mówiąc to ja tam za bardzo nie widzę problemu, ale ja do tej pory nie widzę błędu we wlotach powietrza w Tomcacie HB, więc ufam fachowcom, którzy jakiś problem tam wypatrzyli. Jeśli AMK zawiedzie, jest jeszcze trzecia opcja czyli Tomcat GWH, który ma spore szanse wyprzedzić AMK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

F-14

Ten kolaż pewnie już widziałeś :D

Oglądałem sobie oba kocury, i HB, i Tamiya mają tam prosty odcinek, jak na foto. Problem z fotografiami jest taki - wrzucasz nowe foto, ludzie nie dostrzegają problemu, wchodzi ten Martin czy jak mu tam od AMK i zbiera laury itp. Podajesz, że ciągle jest źle, dajesz przykład - porównanie i nagle Martin (czy jak mu tam) zaczyna twierdzić, że to jednak stare foto i mają już nowszą iterację. Straszny ściemniacz.

Edited by Tap-chan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy chodzi o to, że na odcinku przed klapami (tam gdzie jest zamontowane światło do lotu w formacji) w modelu AMK jest wgłębienie, a w rzeczywistości powinno być prosto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi o to, że linia załamania za poduszką skrzydła jest prosta, w amk ma stałą krzywiznę.

 

Edit

Porobiłbym chętnie zdjęcia porównawcze tego samego odcinka w HB i Tamce, ale wszystko modelarskie mam już spakowane.

Edited by Tap-chan

Share this post


Link to post
Share on other sites

t018.jpg

To porównaj sobie z tym, linia za poduszką, nad sterem wysokości.

 

Ale ja też kibicuję GWH :)

 

Edited by Tap-chan

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale patrząc na to zdjęcie opisane jako "Previous mold" to widać że jest dokładnie jak na zdjęciu prawdziwego Tomcata. A to chyba zdjęcie modelu AMK właśnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dobrze, bo Tamiya nie ma mechanizacji skrzydła, a GWH raczej będzie to mieć. Potem zrobienie z A wersji D to jest już naprawdę niedużo roboty.
O ile A się im sprzeda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Solo napisał:

O ile A się im sprzeda

A to może być problem. Kto miał kupić A, to wszedł już w Tamiyę. Potrafię sobie wyobrazić, i to bez szczególnej intelektualnej ekwilibrystyki, że sprzedaję model HB żeby kupić Tamkę. Jednak pomimo całej sympatii dla GWH, nie wiem co musiałoby się stać, żebym sprzedał japońskiego Tomcata i zamienił go na GWH. I pewnie podobnie myśli większość sklejaczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcąc zrobić F-14A ze skrzydłami w pozycji startowej będziesz miał tylko do wyboru GWH albo HB/Hasegawa/Academy/Italeri (te dwa ostatnie nie jestem pewien czy mają to w opcjach).
Naturalnie kto chciał mieć pięknego A to kupił TT, dlatego mnie trochę dziwi decyzja GWH, bo rynek jest raczej nasycony F-14A, od najlepszych do najgorszych zestawów i na nowego trochę mało miejsca jest. No ale pewnie trochę się sprzeda. Może właśnie to będzie coś takiego pomiędzy Tamką a AMK w wersji A: z jednej strony perfekcyjny detal i dobre spasowanie, z drugiej mnogość opcji konfiguracyjnych.
Z drugiej strony, jeśli zrobią tego Tomcata z takim detalem kabiny czy wnęk podwozia jak w przypadku Su-35, to powiem szczerze że Tamka będzie mogła się poniekąd schować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie do końca. Nie każdy modelarz chce mieć tylko jednego Tomcata, ja mam HB (A) i Tamkę (D) i liczyłem na AMK do tego (pamiętam, jak Solo był już w tym temacie zgorzkniały, a ja cały czas broniłem AMK :D), ale jeżeli termin wydania GWH będzie podobny a AMK nie odchudzi swojej "kardashianki" to w sumie czemu nie?

A teraz podam kilka powodów, dla których ludzie będą gotowi kupić F-14 GWH pomimo istnienia Tamiyi. Przede wszystkim - Tamka to model prosty. Ładny, ale prosty, brak mechanizacji płata, brak reszty otwieranych bajerów. F-14 to samolot kultowy, chyba głównie dzięki Top Gunowi, ale i sam w sobie ma "to coś". Taka legenda. Bryła, według wielu, jest po prostu piękna. Na dodatek F-14 miał ciekawe malowania.

Na pejsbukowej grupie tomcata widziałem szaleńców, którzy kupowali po 5-10 sztuk Tamki D ($500-$750) na raz. Są ludzie, którzy Tomcatami różnej maści mają obstawione całe pokoje :)

Ot, przykład. Może nie 1/48 ale... 46520636_10218009655776826_5973543319613

 

Edited by Tap-chan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne, że każdy znajdzie swoją niszę na rynku. Ale tak jak napisał Solo ta nisza jest już mocno napchana, a "psychofanów" jest relatywnie niewielu. Większość (jak na przykład ja) bezstresowo sklei Tamkę A i poczeka z ciekawości na D od AMK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tap-chan przyjacielu nasz skąd wiadomo, że Tamka albo HB są poprawne ? Bo są inne niż AMK ? Hasegawa też wygląda inaczej może jest "poprawniejsza" niż następcy ? Wszyscy pokazują jakieś foty to pod kątem to lekko od tyłu to od dołu i każdy widzi co innego. Zrób mały eksperyment złóż górę i dół kadłuba Tamki i porównaj z tym :

46189999_2558153647558638_3717397114989314048_n.thumb.jpg.dda2415a0c7ffcaa4335c7a019410109.jpg

Tu nie ma mowy o jakiś mega giga różnicach, naprawdę debatować będzie można jak będziemy mieli oba kocury w rękach, teraz to tylko dywagacje z cyklu "wyższości świąt X nad Y". Nie dajmy się zwariować jak na ARC...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, MIRO napisał:

Jasne, że każdy znajdzie swoją niszę na rynku. Ale tak jak napisał Solo ta nisza jest już mocno napchana, a "psychofanów" jest relatywnie niewielu. Większość (jak na przykład ja) bezstresowo sklei Tamkę A i poczeka z ciekawości na D od AMK.

Może tak być że model GWH będzie najrozsądniejszym zakupowo zestawem na rynku. Jakość jest gwarantowana, w końcu to GWH, spasowanie też w ich modelach jest nienajgorsze (ok, nie to co w F-14 Tamki, to raczej pewne), do tego dołożą zapewne wysuwane klapy i sloty, pewnie otwierane hamulce, może odsłonią działko i awionikę, pewnie także radar, może coś jeszcze - n.p. starsze i nowsze wersje A to nie byłby duży dodatkowy koszt do zrobienia w tym samym pudełku. Jeśli do tego dołożą te wszystkie misterne kabelki, wyposażenie kabiny i rurki, jak w Su-35, to może wyjść naprawdę piękny, łatwy w montażu i niezwykle bogaty w detale zestaw. Cenowo wyjdzie to zapewne w podobnej cenie jak Tamiya, ale w końcu to Tomcat. A jak się pośpieszą to i wersję D wydadzą przed AMK i na tym też zarobią. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, MIRO napisał:

Jasne, że każdy znajdzie swoją niszę na rynku. Ale tak jak napisał Solo ta nisza jest już mocno napchana, a "psychofanów" jest relatywnie niewielu. Większość (jak na przykład ja) bezstresowo sklei Tamkę A i poczeka z ciekawości na D od AMK.

Zgadzam się. Myślę, że aż tak wielu ludzi którzy kupią po kilka modeli F-14 w 1/48 nie ma. Przynajmniej w takim niewielkim oknie czasowym. :) Bo gdyby GWH wyszło powiedzmy za 2-3 lata, gdy model Tamki nie będzie już taką nowością to z pewnością byłoby dużo lepiej. Sądzę, że AMK ślimaczy się ze swoim F-14 także z tego względu by zapewnić sobie większą przerwę czasową (pomijam już to, że wszystko wskazuje na to, że gdy wyszedł "A" Tamiyi to oni ze sowim modelem byli jeszcze w lesie).

Osobiście wolałbym, aby GWH zajął się jakimś innym popularnym samolotem, którego dobrego, odpowiadającego współczesnym standardom modelu brak na rynku. Na przykład P-38 Lightning. :) Choć liczę na to, że w końcu i tak zrobi go Tamiya i w 1/48 i 1/32. 😁 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Solo napisał:

A jak się pośpieszą to i wersję D wydadzą przed AMK i na tym też zarobią. :)

Nie wierzę we wróżby, ale mam nieodparte wrażenie, że ta może się spełnić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, witox napisał:

Osobiście wolałbym, aby GWH zajął się jakimś innym popularnym samolotem, którego dobrego, odpowiadającego współczesnym standardom modelu brak na rynku. Na przykład P-38 Lightning. :) 

Knuli w tym kierunku kilka lat temu, ale odpuścili bodaj na wieść o Lightningu z HB. Inna rzecz, że rendery wskazywały na dość ograniczone pojęcie o temacie, więc chyba z korzyścią dla wszystkich, iż skupili się na współczesnych konstrukcjach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, caughtinthemiddle napisał:

Knuli w tym kierunku kilka lat temu, ale odpuścili bodaj na wieść o Lightningu z HB. Inna rzecz, że rendery wskazywały na dość ograniczone pojęcie o temacie, więc chyba z korzyścią dla wszystkich, iż skupili się na współczesnych konstrukcjach.

Akurat nie wiedziałem, że przymierzali się też do P-38. W każdym razie nowa "czternastka" w 48 to niekoniecznie to czego na obecną chwilę najbardziej brakuje na rynku. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepsze to niż kolejny spitfajer albo meserszmit zasmarkany. :) Wystarczy że się tym zajmują Eduardy i inne Tamiye.
Dobrze że GWH trzyma się tematu jetów, ale faktycznie jest tyle fajnych maszyn do zrobienia na których by zarobili: rodzina F-16 (Tamka zdecydowanie nie wyczerpuje tematu), A-10C czy parę maszyn z okresu zimnej wojny.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do tematu: cena F-14D wróciła w MojeHobby do normalnego, odpowiedniego dla bogatej Polski poziomu 400,99 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na MH coś w ogóle im ceny ostatnio odjechały. Np. Revellovy Eurofighter (wersja Bronze Tiger) pokazuje kwotę 52,69 i od paru dni niedostępny. Normalna cena tego zestawu to około 120 pln, ja wyhaczyłem co prawda za 70 pln. Mówię o skali 1/48.

No a przecież F-14A Tamki na MH pokazuje 159,99 i też niedostępny. Przecież to jak za darmo!

Edited by Mates

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.