Jump to content
Grzes

Gulfstreamy G 550 i Boeingi 737-800NG dla polskich VIPów

Recommended Posts

Się już malują...

http://www.defence24.pl/555869,gulfstream-dla-vip-w-polskim-malowaniu

Kokpit:

file.php?id=3221&mode=view

Samolot jeszcze przed pomalowaniem w zakładach, gdzie został zbudowany i oblatany:

file.php?id=3220&mode=view

Malowanie i wykańczanie w zakładach Gulfstream

file.php?id=3219&mode=view

Źródło zdjęć: tvn24.pl za MON

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorki, ale to malowanie to jakaś porażka. Czcionka Arial?! Nie dość, że font szeroki to jeszcze efekt potęguje duża krzywizna kadłuba. Do tego cały napis przyklejony do okienek. WTF!!!

A szachownicy to chyba nasze SP się wstydzą, że taka mała i schowana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z czcionką to rzeczywiście polecieli po kosztach, ale co do szachownicy, to ona czasem nie jest zdefiniowana w ustawach i innych regulaminach? Na Herculesach też przecież kilka lat temu były przemalowywane na mniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po kosztach najbardziej polecieli malarze, bo im się dłuższej drabiny nie chciało kupić.

Co do szachownicy zawsze można było pas na stateczniku pochylić bardziej w tył, aby biegł po przekątnej, a szachownicę namalować na wolnym polu. A tak zupełnie ginie w oczach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj tam ! Oj Tam !

Zawsze jest tak samo w naszym kraju - raju !

Tak malują malarze jak im ich szef każe . Ktoś zrobił projekt, ktoś go przedstawił ,ktoś zatwierdził.

Ja tam się cieszę że w końcu majestat RP nie będzie reprezentowany przez sprzęt który powinien od lat stać w muzeum !

preview_tupolew-tu-154_src_1.jpg

 

Tym samym dołączamy do elitarnego klubu użytkowników samolotu Gulfstream 550

Między innymi jest to

Tanzania

Uganda

Nigeria

Maroko

Azerbejdżan

Wymownie to świadczy jaki poziom reprezentujemy obecnie !

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przecież to ten sam schemat malowania co na Jak-40 i Tu-154.

Prawie ten sam, a jak wiemy prawie robi wielką różnicę. Widzisz gdzieś klejący się do okien napis, czy ukrytą szachownicę?

z12755772Q,Rzadowy-Jak-40.jpg

800px-Polish_Air_Force_Tupolev_Tu-154M_CBR_Gilbert.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomalowali jak pomalowali, ważne że wreszcie może nie będzie dziadostwa i rząd zacznie latać porządnym sprzętem.

Fajnie że będą jeszcze Boeingi 737, bo te 550 to trochę kurduplaste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Między innymi jest to

Tanzania

Uganda

Nigeria

Maroko

Azerbejdżan

Wymownie to świadczy jaki poziom reprezentujemy obecnie !

inna sprawą jest jaki poziom reprezentuje pominięcie w tej wyliczance Szwecji, Turcji czy jakiegoś tam USA...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że kompleksowo będzie można ocenić jak pokażą cały samolot.

 

Z tego co już widać, kolejna różnica jest na dziobie, gdzie czerwone elementy nie zbiegają się ku sobie, a zostają pokracznie rozdziawione...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myślę, że kompleksowo będzie można ocenić jak pokażą cały samolot.

 

Z tego co już widać, kolejna różnica jest na dziobie, gdzie czerwone elementy nie zbiegają się ku sobie, a zostają pokracznie rozdziawione...

Bo wazniejsze bylo wyslanie "eksperta" a dokladniej "ekspertki" w celu wybrania tapicerki foteli do samolotu niz nadzor nad wlasciwym i godnym oznaczeniem tych samolotow...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Między innymi jest to

Tanzania

Uganda

Nigeria

Maroko

Azerbejdżan

Wymownie to świadczy jaki poziom reprezentujemy obecnie !

inna sprawą jest jaki poziom reprezentuje pominięcie w tej wyliczance Szwecji, Turcji czy jakiegoś tam USA...

Pominięcie w wyliczance bogatych krajów i podanie krajów w których kiedy my budowaliśmy samoloty największym sukcesem był wypas wielbłądów/ewentualnie hodowla kóz świadczy o tym że do czasu dostarczenia nowych samolotów jesteśmy 100 lat za murzynami i tyle w temacie !

kNDI0OTg3ODgsODA0Nzcwfkoza.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oj tam ! Oj Tam !

Ja tam się cieszę że w końcu majestat RP nie będzie reprezentowany przez sprzęt który powinien od lat stać w muzeum !

!

Nietrafiona ironia.

Od lat już to co na obrazku nie reprezentuje żadnego majestatu, bo jakiś głupek zdecydował o wstawieniu sprawnego samolotu "w krzaki", skąd zapewne nigdy już nie odleci.

Powinien iść do pierdla za swoje decyzje. Wyrzucono Twoją i moją kasę w błoto. Mógł bezpiecznie latać, bo to żaden latający złom nie był.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oj tam ! Oj Tam !

Ja tam się cieszę że w końcu majestat RP nie będzie reprezentowany przez sprzęt który powinien od lat stać w muzeum !

!

Nietrafiona ironia.

Od lat już to co na obrazku nie reprezentuje żadnego majestatu, bo jakiś głupek zdecydował o wstawieniu sprawnego samolotu "w krzaki", skąd zapewne nigdy już nie odleci.

Powinien iść do pierdla za swoje decyzje. Wyrzucono Twoją i moją kasę w błoto. Mógł bezpiecznie latać, bo to żaden latający złom nie był.

Tak się zastanawiam Wielce szanowny Kolego w jakiej rzeczywistości przebywasz obecnie ?

Mógł bezpiecznie latać

Bo to żaden latający złom nie był

Zejdź na ziemię i przyjmij fakty na klatę

W 2013 roku w aktywnej służbie cywilnej i wojskowej pozostało 118 samolotów Tu-154 na 921 wyprodukowanych; przeciętny wiek maszyn pozostających w aktywnej służbie wynosił 24 lata. Tu-154 zostały wycofane z PLL LOT w 1996, ale dwie maszyny typu Tu-154M Lux pozostawały na wyposażeniu 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego jako samoloty do przewozu władz państwowych. Po katastrofie 10 kwietnia 2010 roku pod Smoleńskiem, pozostała jedna.

A teraz lista tych co polegli w Tupolewach (niepełna)

19 lutego 1973: Czechosłowacja, 66 ofiar, Aerofłot.

30 września 1975: Liban, 60 ofiar, Malév.

2 grudnia 1977: Liban, 59 ofiar, Balkan Bulgarian Airlines.

7 lipca 1980: ZSRR, 166 ofiar, Aerofłot.

16 listopada 1981: ZSRR, 99 ofiar, Aerofłot.

11 października 1984: ZSRR, 178 ofiar, Aerofłot, lot Aerofłot 3352.

23 grudnia 1984: ZSRR, 110 ofiar, Aerofłot.

10 lipca 1985: ZSRR, 200 ofiar, lot Aerofłot 7425 (katastrofa o największej liczbie ofiar śmiertelnych)

8 lutego 1993: Iran, 133 ofiary, Iran Air Tours, zderzenie z bombowcem Su-24.

22 września 1993: Gruzja, 106 ofiar, Transair Georgia Airlines.

3 stycznia 1994: Rosja, 125 ofiar, Baikal Air.

6 czerwca 1994: Chiny, 160 ofiar, China Northwest Airlines.

7 grudnia 1995: Rosja, 98 ofiar, Far East Aviation.

29 sierpnia 1996: Norwegia, 141 ofiar, Vnukovo Airlines.

13 września 1997: Ocean Atlantycki, 130 km od Namibii, Tu-154M (11+02) Luftwaffe, pozbawiony TCAS, zderzył się z Lockheed C-141 Starlifter USAF, 24 ofiary w Tu-154

16 grudnia 1997: Zjednoczone Emiraty Arabskie, 85 ofiar, Tajikistan Airlines.

29 sierpnia 1998: Ekwador, 80 ofiar, linie Cubana de Aviación.

24 lutego 1999: Chiny, 61 ofiar, China Southwest Airlines.

4 lipca 2001: 145 osób zginęło, kiedy samolot linii Vladivostok Avia rozbił się w Irkucku na Syberii.

4 października 2001: Tu-154 w drodze z Tel Awiwu do Nowosybirska w Rosji eksplodował nad Morzem Czarnym. 78 osób zginęło. Późniejsze informacje wskazywały, że samolot został trafiony rakietą podczas ćwiczeń ukraińskiego wojska na morzu.

12 lutego 2002: samolot linii Iran Air Tours z 119 osobami na pokładzie rozbił się w pobliżu Chorramabadu w Iranie. Wszyscy zginęli.

1 lipca 2002: Tu-154 linii BAL Bashkirian Airlines lecący do Barcelony zderzył się nad Überlingen z samolotem cargo. 71 osób zginęło, 45 z nich to dzieci.

24 sierpnia 2004: samolot w posiadaniu linii S7 Airlines został wysadzony w powietrze przez czeczeńskich zamachowców w drodze do Soczi nad Morzem Czarnym. Na pokładzie znajdowało się 46 osób, wszyscy zginęli[26].

22 sierpnia 2006: samolot z rosyjskich linii Pulkovo Airlines z 170 osobami na pokładzie rozbił się podczas burzy nad Ukrainą. Wszyscy zginęli.

1 września 2006: Tu-154 lądujący w Meszhedzie w Iranie wpadł w poślizg i rozbił się na pasie startowym. 28 osób ze 148 zginęło.

26 września 2006: Tu-154 startujący w Biszkeku w Kirgistanie w czasie startu zderzył się z amerykańskim samolotem tankowcem KC-135 tracąc 1,8 metra (6 stóp) końcówki prawego skrzydła. Załodze udało się wystartować i niezwłocznie awaryjnie lądować na lotnisku. Nikt z pasażerów i załogi obu maszyn nie ucierpiał. KC-135 natomiast zapalił się i spłonął.

15 lipca 2009: samolot linii Caspian Airlines lecący z Teheranu do Armenii rozbił się wkrótce po starcie. Zginęło 168 osób.

10 kwietnia 2010: polski samolot Tu-154M nr boczny 101 wraz prezydentem RP Lechem Kaczyńskim oraz polską delegacją na obchody 70. rocznicy zbrodni katyńskiej, rozbił się w pobliżu lotniska Smoleńsk-Siewiernyj w Rosji. W katastrofie rządowego Tu-154M zginęło 96 osób.

Ostatnio zginęła w katastrofie Tupolewa duma Rassiji Chór Aleksandrowa 92 osoby,słyszałeś coś o tym może ?

Ja bym do tego czegoś nie wsiadł ,a Ty proponujesz innym ten srodek transportu opracowany na polecenie Nikity Chruszczowa

Z rosnącym zdziwieniem obserwuję w necie rosnącą ilość osób żyjących w jakiś światach alternatywnych.

Zupełnie nie wiem czemu to przypisać ? Może ktoś ma jakąś teorię w tej sprawie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja bym do tego czegoś nie wsiadł ,a Ty proponujesz innym ten srodek transportu opracowany na polecenie Nikity Chruszczowa

 

No tak, bo w Tutce szczególnie można zostać trafionym rakietą albo wysadzonym przez terrorystów. Nie bronię Tu-154, bo się nie znam, protestuję przeciwko gwałceniu logiki.

 

8 lutego 1993: Iran, 133 ofiary, Iran Air Tours, zderzenie z bombowcem Su-24.

4 października 2001: Tu-154 w drodze z Tel Awiwu do Nowosybirska w Rosji eksplodował nad Morzem Czarnym. 78 osób zginęło. Późniejsze informacje wskazywały, że samolot został trafiony rakietą podczas ćwiczeń ukraińskiego wojska na morzu.

1 lipca 2002: Tu-154 linii BAL Bashkirian Airlines lecący do Barcelony zderzył się nad Überlingen z samolotem cargo. 71 osób zginęło, 45 z nich to dzieci.

24 sierpnia 2004: samolot w posiadaniu linii S7 Airlines został wysadzony w powietrze przez czeczeńskich zamachowców w drodze do Soczi nad Morzem Czarnym. Na pokładzie znajdowało się 46 osób, wszyscy zginęli

26 września 2006: Tu-154 startujący w Biszkeku w Kirgistanie w czasie startu zderzył się z amerykańskim samolotem tankowcem KC-135

 

Czego to dowodzi? Odnośnie pozostałych wpisów też ani słowa komentarza - błąd pilota czy wada maszyny...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisowskiradziu, do dziś mi nie odpowiedziałeś na pytanie z tematu o śmiglakach czy pamiętasz która to partia sprzedała zakłady w Mielcu

A teraz lista tych co polegli
Polegli???
10 kwietnia 2010
twoja opcja twierdzi z uporem, że to był zamach więc samolot tu nie zawinił
Z rosnącym zdziwieniem obserwuję w necie rosnącą ilość osób żyjących w jakiś światach alternatywnych.

Zupełnie nie wiem czemu to przypisać ? Może ktoś ma jakąś teorię w tej sprawie ?

Proste - mniej zaglądaj na strony antka i miśka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pisowskiradziu, do dziś mi nie odpowiedziałeś na pytanie z tematu o śmiglakach czy pamiętasz która to partia sprzedała zakłady w Mielcu
A teraz lista tych co polegli
Polegli???
10 kwietnia 2010
twoja opcja twierdzi z uporem, że to był zamach więc samolot tu nie zawinił
Z rosnącym zdziwieniem obserwuję w necie rosnącą ilość osób żyjących w jakiś światach alternatywnych.

Zupełnie nie wiem czemu to przypisać ? Może ktoś ma jakąś teorię w tej sprawie ?

Proste - mniej zaglądaj na strony antka i miśka

Nie przypisuj mi poglądów politycznych bo ich nie znasz, nigdy nie zglądałem na żadne strony Antków czy Miśków ,ale skoro polecasz to mogę zobaczyć, daj namiar bo nie mam

Słowo zamach umieściłem celowo licząc na to że jakieś ,,nożyce'' się odezwą i się nie pomylilem

Taka prośba

Proszę nie poszukiwać na TYM forum wrogów politycznych i nie przenosić smrodu który zwolennicy różnych opcji robią w publikatorach i na ulicach.

Moim zdaniem brak samolotów Vip dla Polski świadczy o tym że znajdujemy się w takim miejscu do którego słońce nie dochodzi !

Wypisałem państwa znacznie biedniejsze używające maszyn które Polska dopiero zamówiła.

Jakoś tak się składa że to co piszę jest opacznie rozumiane

To może tak

Mając na stanie Tupolewa jesteśmy w elitarym klubie kilku krajów które jeszcze tej wspaniałej konstrukcji używają.

Kazachstan

Korea Północna

Rosja

Syria

Ukraina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podczepię pod ten sam temat.

Kolejne 3 samoloty VIPowskie zamówione.

Tym razem takie:

file.php?id=3222&mode=view

Share this post


Link to post
Share on other sites

A'propos tematu, MON ogłosiło konkurs na nazwy własne samolotów:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla naszych 3 najważniejszych samolotów proponuję nazwy

Wiara

Nadzieja

Miłość

 

Wiara że w razie W można będzie szybko dolecieć do Waszyngtonu i prosić o wsparcie !

Nadzieja że takowe otrzymamy !

I miłość sojuszników którzy nas nie porzucą w potrzebie !

 

trzyma%C5%82py_finanse.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazwy wybrane

 

Boeingi 737-800:

- Roman Dmowski

- Józef Piłsudski

- Ignacy Jan Paderewski

 

Gulfstream G 550

- Książę Józef Poniatowski

- Generał Kazimierz Pułaski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.