Jump to content

Mr.Color GX100 (Gunze Sangyo) Super Clear III oraz MrPaint 2


Recommended Posts

  • Super Moderator

Witam.

Panowie mam do was pytanie.

Na jakich ustawieniach nakładacie GX-100?

Ja nałożyłem ustawieniach:

  • Ciśnienie: 1,2 bar
  • Dysza: 0,3
  • Temperatura pokojowa.
  • Nakładane prostopadle ok 5 -10 cm odległości do powierzchni
  • Rozcieńczenie 2,5ml GX-100 do 5,5ml MLT

Ew4HQtf.jpg

Gdzieś czytałem, że po nałożeniu GX-100 się rozleje samoczynnie i powstanie w miarę równa powierzchnia.

A u mnie:

HBTLWr7.jpg

MUA5WqN.jpg

 

Co robię źle?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Możesz Leveling Thinnerem, albo dedykowanym rozcieńczalnikiem do Gunze H, czyli Mr. Hobby Color Thinner.

Lub w przypadku braku thinnera można skorzystać z opisu pod lakierem, gdzie - "rozpuszczalne w wodzie". Można też wódką, lub roztworem IPA. 

Z tego co pamiętam to ja nigdy nie miałem problemów z GX100 na Gunze H, ale może miałem trochę szczęścia. Skoro nie chcesz tego lakieru to może X-22 Tamki? Bardzo dobry lakier błyszczący.

O i jeszcze jedna rzecz. Jak wyglądała powierzchnia przed malowaniem? Bo jeśli była chropowata, to lakier tego nie załatwi. 

Pierwsza mgiełka, chwilkę odczekać, druga na mokro. Warstwy muszą się widocznie łączyć w jedną taflę. Po pomalowaniu môžeš z lekka prysnąć na powierzchnię czysty MLT. 

Rozcieńczać nawet 4-5:1. 

Link to post
Share on other sites

Dorzucę swoje dwa grosze - dużą robotę robi podkład. Zauważyłem u siebie na obecnym modelu, tu gdzie położyłem podkład AK P&M miałem powierzchnię właśnie lekko chropowatą, obok, pod Alclady kładziony był podkład Alcladu i tu powierzchnia wyszła idealnie gładziutka. Podkład AK szlifowałem P2500, bez szlifowania na poprzednim modelu wyszła chropowato-porowata katastrofa.

Oczywiście zapomniałem też o położeniu podkładu na klapach podwozia w tym samym czasie co na reszcie modelu, toteż postanowiłem wypróbować Mr. Surfacera 1500 i ten dał piękną, gładziutką powierzchnię bez szlifowania, po położeniu lakieru (Hataka Gloss) wygląda podobnie do powierzchni na Alcladach.

 

A jeżeli chodzi o schnięcie to chciałem poprawić malowanie ramy kabiny i w jednym miejscu z taśmą zeszła część kalki i lakier na niej, czas schnięcia to około 4,5 dnia. Chyba jednak lepiej poczekać te 2 tygodnie :glupek:

Edited by Tap-chan
Link to post
Share on other sites

Też miałem takie przeboje z GX100 super clear ale już się nauczyłem dzięki radom kolegów z forum.Kłade jedną cienką mgiełke, czekam z trzy minuty, potem daje jedną mokrą tafle, czekam trzy minuty, daje drugą mokrą i done.Najważniejsze jest rozcieńczenie dla mnie, 1:8 to minimum.Jedyne co mi jeszcze zostało sie nauczyć to kłaść satyne GX, nie zawsze mi wychodzi satyna, czasami sie z tego robi błysk

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, golf czarny napisał:

Panowie, mam  pytanie trącące   totalnym lamerstwem, ale co tam.  Proszę  wytłumaczyć  obrazowo   ale  także   w  oparciu  mierzalne  parametry jak  uzyskać  mgiełkę?

Generalnie wtedy, gdy na powierzchni nie powstaje wilgotna, kryjąca warstwa, tylko mocno prześwitująca i od razu zasychająca. W tym celu, farba musi być dobrze rozcieńczona, bo inaczej w celu uzyskania mgiełki będziesz musiał pryskać z oddali, mocnym ale już suchym strumieniem.

Ale przy silnym rozcieńczeniu, ciśnienie musi być niewielkie, żeby nie rozdmuchiwać tego co położyłeś albo nie malować z oddali "mgiełką" ale zbyt szeroką.

Czyli mocne rozcieńczenie. Przynajmniej 2:1, ale to zależy od konsystencji farby. Ciśnienie najlepiej jak najmniejsze, ale już nie powodujące plucia drobnymi kropelkami. Wtedy już łatwo dobierając odległość i otwarcie spustu malować cienką, silnie prześwitującą warstwą, która błyskawicznie zasycha.

Nb. podawanie ciśnienia w oparciu o wskazanie manometru na kompresorze jest mało przydatne. Liczy się ciśnienie na wyjściu z aerografu, a ono zależy od długości i grubości wężyka, charakterystyki zaworu oraz konstrukcji aerografu i wielkości dyszy. Możemy sobie Ty i ja ustawić takie samo ciśnienie na kompresorze i mieć zupełnie różną atomizację takiej samej i tak samo rozcieńczonej farby.
Zresztą dla wygody, coraz częściej korzystamy z zaworków MAC na aerografie. Wówczas wskazanie manometru na kompresorze nie ma już żadnego znaczenia.

Link to post
Share on other sites

C do GX100 ti zmniejszyć ciśnienie, zwiększyć rozcieńczenie. Z mojej praktyki wychodzi minimum 1:3 do 1:4 i ciśnienie ok 1 bar. I nie starać się położyć od razu wszystko jedną warstwą. Ja kładę minimum 2 pod kalki, a jak wykończenie na wysoki połysk, to zdecyowanie więcej.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Cześć,

pytanie może trochę o inny lakier, ale nie chcę zaśmiecać forum.

Jest ktoś w stanie powiedzieć mi, czym rozcieńczać ten lakier i czy w ogóle? 

https://www.mojehobby.pl/products/30-Clear-Gloss.html

Czy mogę to uczynić Mr. Color Leveling Thinnerem? Jeśli nie to czym?

Z góry dzięki.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Przydatny temat - zmotywował mnie do przesiadki na GX100(tudzież X22  - jeszcze nie zdecydowałem).

Przy okazji ostrzegam wszystkich przed:

Humbrol Clear Gloss Varnish  - do dzisiaj w sumie było w miare ok, poza tym, że wchodził w dziwną reakcje z Tamiya Accent Panel. Ale dziś nakładając go na model, który stał na zmoczonej "ścierce"(podobno dobra metoda na pozbycie się kurzu na modelu podczas malowania) zaobserwowałem pojawienie się białego nalotu. Okazuje się, że temat jest znany -> https://www.tapatalk.com/groups/airfixtributeforum/problems-with-humbrol-clear-your-feedback-please-t40699.html, i tak ten specyfik reaguje na wilogć lub niskie temperatury.

Także do zobaczenia innym razem z innym bezbarwnym:)

Pzdr.

Jaro

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

Cześć,

GX-100 to świetny lakier, niemniej potrafi się "gryźć" z serią H, przy czym, nie jest to regułą - zdarzało mi się kłaść GX na serię H bez większych problemów. Proponuję abyś zrobił próbę na posiadanym H ewentualnie zastąpił, w tym wypadku, H serią C..

Link to post
Share on other sites

co do zastąpienia h serią c to już w tym przypadku niemożliwe ponieważ model pomalowany, ogólnie wygląda dobrze lecz chciałbym pokryć go bezbarwnym, ma ktoś sprawdzony na serie h?

Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam to ja nigdy nie miałem problemów z GX100 na Gunze H, ale może miałem trochę szczęścia. Skoro nie chcesz tego lakieru to może X-22 Tamki?
Bardzo dobry lakier błyszczący.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, active napisał:

co do zastąpienia h serią c to już w tym przypadku niemożliwe ponieważ model pomalowany, ogólnie wygląda dobrze lecz chciałbym pokryć go bezbarwnym, ma ktoś sprawdzony na serie h?

Możesz użyć Gunze H101 PREMIUM CLEAR

Moim zdaniem daje nawet lepszą powłokę od X-22. Bez problemu można go kłaść na Gunze H, Vallejo i Pactrę.

Link to post
Share on other sites

wertując wczoraj internet napotkałem właśnie gunze h101, chyba w moim przypadku będzie to najlepsze rozwiązanie , zmówiłem zobaczymy co z tego będzie 😉 , masz może sprawdzone proporcje,ciśnienie, ewentualnie przez jaką dyszę ?

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, active napisał:

wertując wczoraj internet napotkałem właśnie gunze h101, chyba w moim przypadku będzie to najlepsze rozwiązanie , zmówiłem zobaczymy co z tego będzie 😉 , masz może sprawdzone proporcje,ciśnienie, ewentualnie przez jaką dyszę ?

Proporcji to szczerze mówiąc nie pamiętam, ale nakładałem zarówno dyszą 0,18 jak i 0,5. Ciśnienie 15-20PSI. Ogólnie ten lakier jest dość idotoodporny i wybacza więcej niż GX100 czy X-22.

 

Edited by Fixer
Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Fixer napisał:

Proporcji to szczerze mówiąc nie pamiętam, ale nakładałem zarówno dyszą 0,18 jak i 0,5. Ciśnienie 15-20PSI. Ogólnie ten klakier jest dość idotoodporny i wybacza więcej niż GX100 czy X-22.

Dziękuję takiej odpowiedzi potrzebowałem 😉

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.