Jump to content
Moses

Mr.Color GX100 (Gunze Sangyo) Super Clear III oraz MrPaint 2

Recommended Posts

Witam.

Panowie mam do was pytanie.

Na jakich ustawieniach nakładacie GX-100?

Ja nałożyłem ustawieniach:

  • Ciśnienie: 1,2 bar
  • Dysza: 0,3
  • Temperatura pokojowa.
  • Nakładane prostopadle ok 5 -10 cm odległości do powierzchni
  • Rozcieńczenie 2,5ml GX-100 do 5,5ml MLT

Ew4HQtf.jpg

Gdzieś czytałem, że po nałożeniu GX-100 się rozleje samoczynnie i powstanie w miarę równa powierzchnia.

A u mnie:

HBTLWr7.jpg

MUA5WqN.jpg

 

Co robię źle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym zmniejszył jeszcze sporo ciśnienie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponoć nie powinno się tym lakierem „jechać” dwa razy w tym samym miejscu - jeden przejazd ręką z aerkiem i czekasz aż wyschnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mokro, czyli drugą warstwę nakładać, na jeszcze mokrą pierwszą?

A w jakim stosunku rozcieńczać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O i jeszcze jedna rzecz. Jak wyglądała powierzchnia przed malowaniem? Bo jeśli była chropowata, to lakier tego nie załatwi. 

Pierwsza mgiełka, chwilkę odczekać, druga na mokro. Warstwy muszą się widocznie łączyć w jedną taflę. Po pomalowaniu môžeš z lekka prysnąć na powierzchnię czysty MLT. 

Rozcieńczać nawet 4-5:1. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorzucę swoje dwa grosze - dużą robotę robi podkład. Zauważyłem u siebie na obecnym modelu, tu gdzie położyłem podkład AK P&M miałem powierzchnię właśnie lekko chropowatą, obok, pod Alclady kładziony był podkład Alcladu i tu powierzchnia wyszła idealnie gładziutka. Podkład AK szlifowałem P2500, bez szlifowania na poprzednim modelu wyszła chropowato-porowata katastrofa.

Oczywiście zapomniałem też o położeniu podkładu na klapach podwozia w tym samym czasie co na reszcie modelu, toteż postanowiłem wypróbować Mr. Surfacera 1500 i ten dał piękną, gładziutką powierzchnię bez szlifowania, po położeniu lakieru (Hataka Gloss) wygląda podobnie do powierzchni na Alcladach.

 

A jeżeli chodzi o schnięcie to chciałem poprawić malowanie ramy kabiny i w jednym miejscu z taśmą zeszła część kalki i lakier na niej, czas schnięcia to około 4,5 dnia. Chyba jednak lepiej poczekać te 2 tygodnie :glupek:

Edited by Tap-chan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też miałem takie przeboje z GX100 super clear ale już się nauczyłem dzięki radom kolegów z forum.Kłade jedną cienką mgiełke, czekam z trzy minuty, potem daje jedną mokrą tafle, czekam trzy minuty, daje drugą mokrą i done.Najważniejsze jest rozcieńczenie dla mnie, 1:8 to minimum.Jedyne co mi jeszcze zostało sie nauczyć to kłaść satyne GX, nie zawsze mi wychodzi satyna, czasami sie z tego robi błysk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, mam  pytanie trącące   totalnym lamerstwem, ale co tam.  Proszę  wytłumaczyć  obrazowo   ale  także   w  oparciu  mierzalne  parametry jak  uzyskać  mgiełkę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, golf czarny napisał:

Panowie, mam  pytanie trącące   totalnym lamerstwem, ale co tam.  Proszę  wytłumaczyć  obrazowo   ale  także   w  oparciu  mierzalne  parametry jak  uzyskać  mgiełkę?

Generalnie wtedy, gdy na powierzchni nie powstaje wilgotna, kryjąca warstwa, tylko mocno prześwitująca i od razu zasychająca. W tym celu, farba musi być dobrze rozcieńczona, bo inaczej w celu uzyskania mgiełki będziesz musiał pryskać z oddali, mocnym ale już suchym strumieniem.

Ale przy silnym rozcieńczeniu, ciśnienie musi być niewielkie, żeby nie rozdmuchiwać tego co położyłeś albo nie malować z oddali "mgiełką" ale zbyt szeroką.

Czyli mocne rozcieńczenie. Przynajmniej 2:1, ale to zależy od konsystencji farby. Ciśnienie najlepiej jak najmniejsze, ale już nie powodujące plucia drobnymi kropelkami. Wtedy już łatwo dobierając odległość i otwarcie spustu malować cienką, silnie prześwitującą warstwą, która błyskawicznie zasycha.

Nb. podawanie ciśnienia w oparciu o wskazanie manometru na kompresorze jest mało przydatne. Liczy się ciśnienie na wyjściu z aerografu, a ono zależy od długości i grubości wężyka, charakterystyki zaworu oraz konstrukcji aerografu i wielkości dyszy. Możemy sobie Ty i ja ustawić takie samo ciśnienie na kompresorze i mieć zupełnie różną atomizację takiej samej i tak samo rozcieńczonej farby.
Zresztą dla wygody, coraz częściej korzystamy z zaworków MAC na aerografie. Wówczas wskazanie manometru na kompresorze nie ma już żadnego znaczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

C do GX100 ti zmniejszyć ciśnienie, zwiększyć rozcieńczenie. Z mojej praktyki wychodzi minimum 1:3 do 1:4 i ciśnienie ok 1 bar. I nie starać się położyć od razu wszystko jedną warstwą. Ja kładę minimum 2 pod kalki, a jak wykończenie na wysoki połysk, to zdecyowanie więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

pytanie może trochę o inny lakier, ale nie chcę zaśmiecać forum.

Jest ktoś w stanie powiedzieć mi, czym rozcieńczać ten lakier i czy w ogóle? 

https://www.mojehobby.pl/products/30-Clear-Gloss.html

Czy mogę to uczynić Mr. Color Leveling Thinnerem? Jeśli nie to czym?

Z góry dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz Leveling Thinnerem, albo dedykowanym rozcieńczalnikiem do Gunze H, czyli Mr. Hobby Color Thinner.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lub w przypadku braku thinnera można skorzystać z opisu pod lakierem, gdzie - "rozpuszczalne w wodzie". Można też wódką, lub roztworem IPA. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przydatny temat - zmotywował mnie do przesiadki na GX100(tudzież X22  - jeszcze nie zdecydowałem).

Przy okazji ostrzegam wszystkich przed:

Humbrol Clear Gloss Varnish  - do dzisiaj w sumie było w miare ok, poza tym, że wchodził w dziwną reakcje z Tamiya Accent Panel. Ale dziś nakładając go na model, który stał na zmoczonej "ścierce"(podobno dobra metoda na pozbycie się kurzu na modelu podczas malowania) zaobserwowałem pojawienie się białego nalotu. Okazuje się, że temat jest znany -> https://www.tapatalk.com/groups/airfixtributeforum/problems-with-humbrol-clear-your-feedback-please-t40699.html, i tak ten specyfik reaguje na wilogć lub niskie temperatury.

Także do zobaczenia innym razem z innym bezbarwnym:)

Pzdr.

Jaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.