Jump to content
KRYSTEK

Aeroplan

Recommended Posts

Wczoraj nabyłem nowy numer czasopisma Aeroplan 5-6,07

z serii z płytą CD.Numer całkowicie poświęcony PZL-130 ORLIK oraz zespołowi akrobacyjnemu ,,ORLIK,,.

Super zdjęcia i plany w skali 1:72.

Pozdrawiam.

Krystek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jest kilka niedoróbek (patrząc od strony modelarskiej) jak choćby zupełny brak opisów kolorów Orlika w jakich występował

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz oczywiście rację. Patrząc od strony modelarskiej jest kilka ciekawych wstawek.

Uważam że należało opisać jakie mamy dostępne zestawy modelarskie ORLIKA , oczywiście ich wady i zalety ale bez opisywania jak ktoś wykonał model (zamieszczony na zdjęciu).

Dla mnie hitem jest - ,,błędne zaklinowanie łopat śmigła ustawionego w chorągiewkę,, str. 65 tego wydania -

Pozdrawiam.

Krystek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też się uśmiałem z podpisu pod zdjęciem modelu K. Barcza, bo model niby najlepiej zrobiony, ale w opisie uwydatniono tylko jego wady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chcąc zakładać nowego wątku, pytam tutaj: czy już ktoś wie co będzie w 5/6 numerze aeroplanu 2013 z płytką?

 

Pozdrawiam,

JK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma co spekulować, a;e na stronie wydawcy nic nie ma na jego temat. Jeżeli już, to napisz do nich, albo poczekaj,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuj

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, zaraz będą głosy "Czemu nie porządna monografia MiG-21?!".

Numer podsumowujący 10 lat służby maszyn służących w naszych SP po 1945 roku, jest świetnym tematem i powodem do zakupu.

Jeszcze tylko KH wyda wersję G w 1/48 i mamy ładną dokumentację do klejenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest to bez wątpienia najobrzydliwsze latadło w polskich sp, fuj fuj i jeszcze raz fuj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Numer podsumowujący 10 lat służby maszyn służących w naszych SP po 1945 roku

Jest to bez wątpienia najobrzydliwsze latadło w polskich sp
Rzeczywiście najobrzydliwsze, bo nieistniejące w polskich SP. Natomiast MW nie ma takich oporów i posiada cztery!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dawali po dolarze, to i wzięli ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale na model temat bardzo dobry - właśnie brzydale są wdzięczne do budowy. Tu będzie już dobra dokumentacja, można zaplanować otwarcia albo umiejscowić na platformie, no i można smoka wymalować. Nie narzekać!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, tak z przyzwoitości, trzeba będzie nabyć do kolekcji monografii altairowskich, choć mam nieodparte wrażenie, że od kilku lat wena opuściła autorów tego cyklu.

Po początkowych tłustych latach (MiG-21, -23, -29, Sokół, Su-22) mamy kolejny chudszy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grześ oczywiście P.11 i F-4 dały czas powiedzmy "na złapanie oddechu" autorów poprzednich wydań (głównie M.B.), ale czemu SH-2G ma być "chudym" numerem? Ponieważ przesłużył tylko 10 lat i mamy jedynie 4 egzemplarze? To go dyskwalifikuje? Oczywiście nie znajdziemy tu wielu godeł jak na Su-22, kamuflaży tak różnych jak MiG-23. Tylko czy numer o MiG-21, gdy teraz na niego spojrzymy (i po latach opadnie zachwyt "o kurcze, gazetka o naszych ołówkach!") jest naprawdę dobrym numerem? Co tam znajdziemy, prócz ogólnej historii służby, konstrukcji? Płyty nie porównuję, ponieważ na każdych jest masa świetnych i przydatnych zdjęć.

Co to miałoby być, aby zaliczyć go do "grubego" wydania? An-2, Mi-2, Iskra? To już wolę szczegółowo opisany SH-2G, niż płytę ze zdjęciami czajnika i do tego jedynie nakreśloną historią w gazetce.

Podsumowując, cieszę się jak z Mi-14, Irydy, Orlika itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne "papiery" do polskiego śmiglaka na pewno się przydadzą.

A Iskrę pewnie wydrukują po wycofaniu jej z służby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrek ma rację, dobrze, że będzie można mieć pod ręką dobrą dokumentację. Modeli w większej ilości się jednak nie spodziewam.

A co do Iskry - kto chce, znajdzie dokumentacji pod dostatkiem nawet bez numeru specjalnego Aeroplana (choć oczywiście byłoby fajnie, aby się pojawił) i zrobi dobry model. A że chce niewielu, to i nie dziwi entuzjazm towarzyszący świetnej Iskrze Nacktgeborena na pwm-ie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grześ oczywiście P.11 i F-4 dały czas powiedzmy "na złapanie oddechu" autorów poprzednich wydań (głównie M.B.), ale czemu SH-2G ma być "chudym" numerem?
Pisząc "chudy" miałem na myśli ilość materiału potrzebnego do opracowania numeru i właśnie owe 4 egzemplarze (bo każdy zainteresowany wie, że tych "tłustszych" jeszcze całkiem sporo czeka).

Żeby nie było - monografia mnie cieszy i jak już napisałem, na pewno ją nabędę.

Do SH-2G mam jakiś sentyment i przez pierwsze 3-4 lata jego służby zbierałem wszystkie znalezione wycinki prasowe i zdjęcia naszych "ważek".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam od piątku. Tak się zastanawiałem, czy cena faktycznie jest wysoka? Swego czasu zapłaciłem 55 zł za Polish Wings o MiG-23, 80 stron. Su-7/20 stron 56, 44 zł. Tu mam płytę i 50 stron za 26 zł.

W przyszłym roku chętnie poczytałbym o Bryzach lub Mi-24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, no właśnie też o nim dzisiaj myślałem i nawet zajrzałem tu i ówdzie, ale cisza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko, żeby był przed świętami, bo już parę razy mocny poślizg był. A kto chce niespodziankę, nie szuka po forach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

JAJEK NIE URWIE :-(

 

ALE ZA TO ZA ROK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.