Jump to content

Shelby GT500 - Revell 1:12


Recommended Posts

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Masz foto podwozia oryginału? Te puszki tłumików wydają się trochę za bardzo błyszczeć i w tym przypadku niedoskonały chrom byłby chyba bardziej realistyczny bo zazwyczaj tłumiki są matowe/półmatowe

Zdjęć mam sporo i praktycznie panuje tutaj zupełna dowolność w rodzajach wydechów. Nie ma żadnej reguły a przypomnę, że nie buduję ortodoksyjnej kopii konkretnego samochodu.

Co drugi wydech jest robiony albo na zamówienie albo wygląda tak jak u mnie. To nie jest auto fabryczne więc nie można powiedzieć, że to nie taki wydech.

Mam w swoim aucie puszki z kwasówki, które jak były nowe błyszczały się jak lustro

Link to post
Share on other sites

Działam!

 

Tak sobie Revell wymyślił zawieszenie...

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-36_zpsofd7pvuc.jpg

 

więc trzeba było ciutkę poprawić. Uprzedzając uwagi - sprężyna trafi na swoje miejsce i nie "jest krzywo"

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-37_zps4qmw5ewb.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-39_zpskiz4np5x.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-38_zps8018q7j7.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-40_zpsgprevdlo.jpg

 

Dojdą jeszcze jakieś elementy ale teraz cała para idzie w przeróbkę foteli o czym niebawem!

Link to post
Share on other sites

Kawał dobrej roboty. Już nie mogę się doczekać efektu końcowego.

 

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
Możesz zdradzić w jaki sposób zrobiłeś "brudzing" podwozia?

Żadna filozofia Używam artystycznych farb olejnych. Nanoszę pędzelkiem na wybrane miejsca odpowiedni odcień (czarna lub brązowa) a potem przecieram wacikiem.

Po wyschnięciu farba jest matowa co wygląda naturalnie.

Link to post
Share on other sites

Trwa praca nad fotelami. Zamiana serii na kubełki wzorowane na Recaro.

Docelowo będzie wykonany jeden fotel i posłuży jako wzór do odlewów żywicznych. Silikon i żywica już czekają. Na razie trzeba dopieścić i dopracować fotel wzorcowy.

Zostało szlifowanie niedoróbek i dorobienie przelotek na pasy. Zastanawiam się tylko nad tapicerką siedziska bo nie za bardzo mi pasuje taki wzór.

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-41_zps560goxml.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-42_zpsgpkwmszc.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-43_zpsaam3m0zl.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-44_zpsmzqtnwjq.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-45_zpspbetf9se.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-46_zpsowbpuzgt.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-47_zpsfqjyi3wv.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-48_zpszfvkrxzf.jpg

Link to post
Share on other sites

Fotel skończony więc zaczynam wykonanie formy do odlewów.

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-49_zpshtweeqsw.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-50_zpsqmfvmzpo.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-51_zpstrgcwedf.jpg

 

Przygotowana forma do zalania silikonem. Forma będzie się składać z dwóch połówek. Na razie zalana jedna połówka. Dodałem kanał wlewowy na żywicę z plasteliny. Kanał wlewowy jest spory ale to ułatwi wlewanie żywicy.

Potem powinno się go łatwo usunąć z gotowego odlewu.

Niestety źle wyliczyłem ilość silikonu i kupiłem za mało, więc zaraz zamawiam kolejny zestaw. Na wszelki wypadek zamówię też więcej żywicy, gdyby się okazało, że z odlewami coś pójdzie nie tak

Jak silikon będzie prawie twardy to dodam kołki ustalające by połówki formy nie przesuwały się podczas odlewania.

Ważne, by przed zalaniem drugiej połówki silikon posmarować pastą rozdzielającą tak by obie części formy się nie skleiły. Fotel powinien wyjść bez problemu.

Przelotki dla pasów zostały zaślepione plasteliną tak by silikon nie połączył się ze sobą.

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-52_zps8ulqcgk7.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-53_zpsvubztmdw.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-54_zpsqevxwmoz.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-55_zpsbidemsm8.jpg

Link to post
Share on other sites

Nie myślałeś, żeby fotel ustawić inaczej w formie ?

Chyba nieźle byłoby ustawić go zagłówkiem i przodem siedziska do dołu, a tyłem złożenia siedziska i oparcia do góry.

Płaszczyzna podziału wypadła by wtedy wzdłuż boków fotela. Ze względu na otwory na pasy też chyba lepiej.

I drugie pytanie: nie lepiej wypełnić pudełko z fotelem plasteliną do płaszczyzny podziału, a potem zalać górną część formy ?

Potem przewrotka, usunięcie plasteliny i zalanie drugiej połówki (upraszczam).

 

Sorry, że drążę temat

Link to post
Share on other sites
Płaszczyzna podziału wypadła by wtedy wzdłuż boków fotela.

Myślałem nad tym. Ale bok fotela nie ma nierówną krawędź więc zdecydowałem, że tak mi będzie łatwiej.

Chyba nieźle byłoby ustawić go zagłówkiem i przodem siedziska do dołu, a tyłem złożenia siedziska i oparcia do góry.

Ale tak właśnie jest Otwór wlewowy jest usytuowany na plecach fotela. Czyli patrząc na zdjęcia forma obecnie leży na boku. Płaszczyzna podziału wypada więc symetrycznie przez fotel.

Ewentualne nadlewki będzie więc łatwiej usunąć.

Z tą plasteliną na połówki też myślałem ale uznałem, że tak będzie prościej.

Jedyne co mnie martwi to czy nie powinienem dać gdzieś otworów odpowietrzających? No ale to wyjdzie po pierwszym odlewie.

Link to post
Share on other sites

W życiu bym nie pomyślał że można wykonać taki fotel... Opad szczeny amatora modelarza

 

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
W życiu bym nie pomyślał że można wykonać taki fotel... Opad szczeny amatora modelarza

 

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Dzięki

Ale pamiętaj, że to skala 1:12, więc jest nieco łatwiej

Link to post
Share on other sites
Patrząc na Twoja robotę chciałbym przeczytać jakiś mini poradnik jak taki fotel wykonac krok po kroku. Może pokusisz sie o coś takiego?

No w zasadzie wszystko widać na zdjęciach. Do modelowania używam masy plastycznej Magic Sculp

Link to post
Share on other sites

Mała aktualizacja. Fotele wyszły całkiem nieźle i jestem zadowolony z efektu. Obecne to druga próba odlewów. Zostały niestety jakieś niedolewki i małe niedokładności ale to bez problemu da się naprawić i będzie cacy.

Także niebawem powinny być skończone.

Zrobiłem także szybką przymiarkę silnika do komory. Obecnie robię kilka rzeczy naraz by móc przygotować pliki do trawienia blaszek.

W planach jest wykonanie blaszek do tarcz hamulcowych, grilli i kratek nawiewu powietrza w desce rozdzielczej.

Czyli jeszcze długa droga przede mną

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-56_zpsfy9x4lwb.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-57_zpsxe7wsqmg.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-58_zpsurie2dlh.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-59_zpszte0mfih.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-60_zpsbnm5dhlr.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-61_zpsbjsepxwy.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.