Jump to content
QB_71

1:24 Shelby Mustang GT 350 H - Revell

Recommended Posts

Widzę, że mam już całkiem sporą liste rzeczy do kupienia to jeszcze dopytam zanim zrobię zakupy.

 

1. Polerka:

-> Mr. Laplos 2000,4000,6000,8000

-> pasty Tamiya

2. woskowanie

wosk Tamiya

 

3. ?? Coś jescze potem ?

 

Brakuje mi cały czas informacji na temat washa. Nie mam całkowicie pojęcia jak ten temat ugryźć.

 

Wstępnie planowałem zakup:

TAMIYA 87140 - Panel Accent Color - Dark Brown

TAMIYA 87132 - Panel Accent Color - Brown

 

Jakich preparatów używacie na silnik i inne elementy?

 

Czy zapomiałem o czymś jeszcze na wykończenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wosk to ostatni etap. Po nim nic już nie trzeba robić, choć i tak nie każdy go stosuje.

Co do washa, to z własnego doświadczenia wiem, że zapuszczanie linii podziału na wszystkich modelach pomalowanych przecież w różne kolory, tym samym czarnym czy brązowym washem wygląda fatalnie. To nie czołg czy inny pojazd wojskowy, chyba że nasz model cywila ma przedstawiać pojazd o kondycji i aparycji gruza, z tonami rudej na progach i nadkolach

Znacznie lepiej sprawdzają się ciemne kolory farby bazowej, jaką pomalowaliśmy kastę. I tak jeśli karoseria pomalowana jest na biało, to używam dość ciemną szarą farbę. Jeśli jest na żółto, to stosuję brąz; czerwień- ciemny-brąz; niebieski- ciemny granat, granat- czarny i tak dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym poradniku czytałem trochę i bardzo podobał mi się efekt uzyskany na silniku.

 

https://agtom.eu/content/38-podwozie-i-silnik

 

Ale co do koloru to racja brąz nie zawsze będzie pasował...

Ale takie miejsca jak silnik to akurat pasi prawie zawsze ;)

 

Zastanawiam się co jescze dodać do czarnych foteli albo wnętrza aby nadać im trochę więcej realizmu.

 

A co z rozcieńczaniem kolorów dodając biały ( dla rozjaśnienia) lub przyciemniając czarnym?

Czy ktoś to robi w ten sposób? Czy to się sprawdza?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zastanawiam się co jescze dodać do czarnych foteli albo wnętrza aby nadać im trochę więcej realizmu.

A co z rozcieńczaniem kolorów dodając biały ( dla rozjaśnienia) lub przyciemniając czarnym?

Czy ktoś to robi w ten sposób? Czy to się sprawdza?

 

Spróbowałbym pomalować fotele bezbarwnym matowym. Jeśli są czarne to można suchym pędzlem zrobić lekkiego washa szarym kolorem.

Potem je lekko je przepolerować.

Ja ze swoim Shelbym miałem ciężką przeprawę. Kijem nawet nie tknę więcej modeli Revella. Poza tym ja nieco "tuningowałem"

 

https://www.facebook.com/pg/modeletrojana/photos/?tab=album&album_id=721600284715791

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wreszcie się udało

Kolor bazowy położony całkiem sprawnie.

 

Najwygodniej kładło mi się przy rozcieńczeniu 1:2 - 1:2.5 powyżej miałem wrażenie, że kładę wode z lekką domieszką koloru.

 

Oto wyniki, niestety zdjęcia nie oddają w pełni jak to naprawdę wygląda ...

 

0OL6Kci.jpg

 

lGAEfZ6.jpg

 

myN2v37.jpg

 

88a4xHl.jpg

 

CYhWcrv.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te rysy na drzwiach kierownika zdecydowanie do poprawki. Reszta raczej Ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na moje to do poprawki jest wiele więcej :(

Jest pare miejsc, jak pod klamkami, które aż bolą w oczy :/

 

Jest jakiś pośredni sposób aby naprawić te drzwi?

W sensie czy przeszlifowanie bazy i nałożenie kolejnej da radę czy tylko pogorszy sprawę czy tylko pełny restart zrobi robote?

 

W założeniu ten model miał być raczej ćwiczebny, więc postanowiłem, że nie będę mu poświęcał tak dużo uwagi na szczegóły jak następnym a raczej przećwicze techniki i 'zaprzyjaźnię' z aero i farbami.

Jednak podoba mi się i chciałbym go dokończyć w miarę przyzwoicie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Ja Ci powiem ze swojego przykładu. Miałem to samo ciągłe babole na lakierze. Odpuść sobie farby Vallejo na lakier główny chyba że na niego użyjesz jakiegoś twardego lakieru bezbarwnego. Na pewno nie sidolux na błysk, bo na to, to on sie nie nadaje , jeżeli chcesz mieć naprawdę fajny efekt. Jak popytasz ludzi to nikt tego nie używa. Ja polecam akryle tamki lub mr hobby a jak masz kase to polecam lakiery Zero Paints. A jeżeli chcesz najtaniej to zwykłe lakiery samochodowe w spray`ach. Ja osobiście stosuje tamke i błysk tamki(jak mam) lub zwykły ze sprayu (troton czy inne) No i 2 sprawa to najlepiej szlifować jest po całkowitym wyschnięciu lakierów 48-72h. I babole się skończyły. Najlepiej napisz na PW do "jakub476" moim zdaniem robi najlepsze modele samochodów na tym forum wiec na pewno Ci podpowie jak mi nie wierzysz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można też udać się do lokalnego lakiernika lub mieszalni i niech odleją trochę czegoś 2K lub 3K. Z Gunze to polecam serię GX.

Vallejo w cywilach raczej się nie sprawdza, no chyba że do wnętrza lub mechaniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodnie ze wcześniejszymi podpowiedziami nie używam już Vallejo do aero. Aktualnie model pomalowany podkładem mr.surfacer i kolorem od mr.hobby. na lakier przygotowany mam gx100. Resztki Vallejo używam do malowania pędzlem.

Takwięc ponawiam pytanie czy uda sie naprawić te drzwi przez przeszlifowane i polozenie kolejnej warstwy bazy czyctrzeba calosc sciagac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinno się udać. Czasem są trudności, gdy po przeszlifowaniu odsłonisz inny kolor (plastiku, podkładu) a akurat się zdarzy, że masz farbę słabokryjącą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wreszcie po ponad roku udało mi się znaleźć chwile i usiąść do modeli.

Położyłem ok. 3 warstw lakieru GX100. Po porządnym wyschnięciu zabrałem się za kalkomanie.

Obyło się bez większych problemów choć po wyschnięciu widzę dużo niedociągnięć 😕

7ksPkuo.jpg?2

 

KFLoGoJ.jpg?1

 

4Xn1ItS.jpg?2

 

Na następnej sesji planuję pokryć całość GX100.

Zastanawiam się tylko czy chromy powinienem powklejać przed położeniem lakieru czy dopiero po?

Edited by QB_71

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej po, a jeśli planujesz polerke to napewno po :)

Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Browarek90 napisał:

Raczej po, a jeśli planujesz polerke to napewno po :)...

Niekoniecznie. Może warto najpierw położyć bezbarwny, zrobić polerkę i na koniec chromy.

Taka kolejność daje pewność, że chromy będą... chromowane :), a lakier lub polerka nie zniszczy ich powierzchni... czyt. nie zmatowi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to miałem na myśli :) raczej po to znaczyć miało że chrom po lakierze

Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurde... Browarek, dobrze pisałeś... to moje zrozumienie czytania zaszwankowało... więc sorry za to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po kilku sesjach walki udało mi się zakończyć prace nad tym modelem.

Niestety nie obyło się bez wpadek. 

Ostatnia warstwa lakieru zamieniła się w kilku miejscach w skórkę pomarańczy. Podczas usuwania trochę za mocno przeszorowałem i w kilku miejscach usunąłem warstwę koloru... 

Następne warstwy lakieru pokryły całkiem nieźle model lecz te parę małych łatek pozostanie widoczna.

Zdjęcia nie wyszły zbyt dobrze ale nie wiem kiedy będę miał chwilę po południu aby zrobić jakieś lepsze przy dziennym oświetleniu.

Vlo6ewp.jpg?1

nPy5BAl.jpg?1

NsgAhmz.jpg?1

W7cgMj3.jpg?1

LaclVUn.jpg?1

Rt1MsZF.jpg?1

jdaN98T.jpg?1

6Ri8mld.jpg?1

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.