Jump to content

C4 P wczesnej serii...FtF,1:72


Recommended Posts

Jak widać kilka rzeczy będzie do poprawy jak np. zaczep holowniczy....

Tam w ogóle jest zaczep holowniczy? Patrzę na zdjęcia, modelu jeszcze nie mam.

Link to post
Share on other sites

Miałem zrobić galerię ale widzę ,że sporo trzeba podstawkę poprawić bo pełna amatorka wyszła....tak to jest jak się cały dzień o galerii myśli ,a robota w połowie zrobiona....ehhh. Amatorka......Wyszedł demonstrator technologii....galeria po poprawkach będzie....

 

DSCF0256_zpsro7fpdlh.jpg

DSCF0261_zpswjrqbyb0.jpg

DSCF0267_zps6msgqoou.jpg

 

Z dotychczasowych uwag na pewno do przesunięcia ściana grodziowa bo fabryczna przy otwartej kabinie rzuca się w oczy,że brak miejsca na nogi.

Ja swoją przesunąłem.

 

DSCF0273_zpsz3g1zgwi.jpg

 

Delikatne jest też połączenie słupków szyby. Ja swoje złamałem cztery razy,podczas robienia czterech wersji brezentu. Ten mi się nawet podobał do czasu zrobienia zdjęć. Chusteczka po nasączeniu wikolem zbytnio opadała. Ta jest z rozwałkowanego Green Stuffu.

 

I zaczynają się schody...

 

Wahacz. Jeśli dobrze czytam

 

http://derela.republika.pl/c4pl.htm

 

To ten typ wahacza występował już w nowszym typie czyli z zamknięta kabiną podobną do tej z Fiata 621. Kicha panie.....

Czyli łączymy część z ramki D czyli zaczep z poprzednią wersją -późną.

 

Teraz kwestia progu/stopnia.

 

c4p2_zpszs7h8bl2.jpg

c4p1_zpssjuq0bju.jpg

 

Jak widać po porównaniu z modelem widać dwie różne wersje.

Przy okazji widać też dodatkowe oparcia wzdłuż burt i dodatkowe poprzeczki między stelażami do mocowania tych oparć.....o braku klaksona w modelu nie wspomnę

Inne jest też usytuowanie mocowania szyby- bardziej na masce niż w kabinie jak pokazuje FtF.

 

Kwestia koła zapasowego...

Instrukcja podaje lewy błotnik,jak w przypadku późnego modelu tymczasem......

 

c4p4_zps93aoqk2l.jpg

 

Upsss. Jest pod ramą.

 

Błotniki tylne też nie mają spadku/ukosu z tyłu jak te na modelu !!!!!!!! Inne też jest koło napędowe oraz inny typ kół przednich. Ich nie podmienię bo nie mam skąd/z czego....

 

Pewnie i daj Boże, Jarekk mnie przeprostuje w moich wywodach ,bo ja mam dopiero po zrobieniu modelu wątpliwości czy to oby na pewno wersja wczesna czy jakaś hybryda z wykorzystaniem "uniwersalnych" części ramek.

Wiem,że swoje teorie podpieram na zdjęciach z testów nad zmotoryzowaniem artylerii ale innych nie mam do potwierdzenia różnic. Inne zdjęcia wczesnych wersji są mało wyraźne lub ze złego kąta ,na podstawie którego niewiele można zasugerować jak np zdjęcia z parad wojskowych.

 

Rany....Tygrysy,Pantery,T-34 opisane do ostatniej śrubki a temat polskiego sprzętu w przysłowiowej " czarnej d...e".....

 

Tak więc nurtują mnie następujące kwestie:

-wahacz

-koło zapasowe

-stelaż z dodatkowymi oparciami

-progi i błotniki tylne

-mocowanie szyby.

-koło napędowe

-koła przednie

 

Jakby ktoś poratował rysunkami czy wyraźnymi zdjęciami jak zapinano pod zaczep ogon armat to byłbym wdzięczny....

 

Póki co idę czytać WLU nr100.....może tam coś trafię jeszcze.....

Link to post
Share on other sites

Jako,że dziś już edytować nie mogę dewagacji ciąg dalszy....

 

Dziś rozkminiłem też, że burty boczne są za wysokie ( o jakąś jedną listwę) chyba powinno być 5 desek zamiast 6. Względem maski powinny być niższe.

Burty kabiny też dużo za wysokie. Oparcia na stelażu wychodzą jakoś na równo z maską,lub delikatnie powyżej.

Link to post
Share on other sites

 

Pewnie i daj Boże, Jarekk mnie przeprostuje w moich wywodach ,bo ja mam dopiero po zrobieniu modelu wątpliwości czy to oby na pewno wersja wczesna czy jakaś hybryda z wykorzystaniem "uniwersalnych" części ramek.

Wiem,że swoje teorie podpieram na zdjęciach z testów nad zmotoryzowaniem artylerii ale innych nie mam do potwierdzenia różnic. Inne zdjęcia wczesnych wersji są mało wyraźne lub ze złego kąta ,na podstawie którego niewiele można zasugerować jak np zdjęcia z parad wojskowych.

 

Tak więc nurtują mnie następujące kwestie:

-wahacz

-koło zapasowe

-stelaż z dodatkowymi oparciami

-progi i błotniki tylne

-mocowanie szyby.

-koło napędowe

-koła przednie

 

Witam i już spieszę z wyjaśnieniami. Tyle wiem.

Model jest łatwym misz-masz wcześniejszego modelu i wyszła hybryda której nie było.

Docelowo miał naśladować ciągnik o numerze rejestracyjnym 7245. Stawiam, że była to jedna sztuka do testów. Odkryta kabina, siedzenia po bokach. Ta wersja chyba nie spełniła oczekiwań, bo przerobiono ją radykalnie. WLU 100 strona 45- góra - C4P "7245" jako zupełnie inny ciągnik. Wersja bliska ostatecznej, jednak nadal krótki wahacz i bardzo mała skrzynia. Docelowe C4P miały już długi wahacz i trochę dłuższą skrzynię. Zaczep do armaty jest bardzo podobny.

Link to post
Share on other sites

Dzięki za wyjaśnienia.

Więc zakup kolejnego modelu w zasadzie tylko po to by przerobić go na testowy egzemplarz. Można i tak

 

Nawet nie zwróciłem uwagi, że egzemplarz ma faktycznie krótszą skrzynię w stosunku do późniejszych modeli.

 

Po przeróbce kabina wygląda bardziej jak modele Wz.34 tylko z inną "paką"

 

 

Jarekk , a co możesz napisać na temat koloru farby?

Do poprzedniego użyłem oliwkowego Vallejo z rozjasnieniami do modulacji. Niemniej jednak nas pewno za jasny wyszedł. Testowy ciągnik wygląda na bardzo ciemny. Może powinienem użyć ciemniejszej oliwki?

Link to post
Share on other sites

Akurat ten model będzie nadawał się do łatwego przerobienie na ciągnik przeciwlotniczy.

 

Co do "krótkiego" ciągnika, to wojenne były oparte na "długich" ze zmienioną skrzynią i zaczepem.

 

fot_379_pow%202_zpsyvohynh7.jpg

c4P_9_zpshgs2qwc6.jpg

 

Jeśli chodzi o kolor to w zasadzie jest OK. Można powiedzieć, że to zwykła oliwkowa farba i odrobina brązu. Pewnie ten brąz można wyciągną i filtrem.

 

21287876_zpsfkmeirsc.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Drogi Jarku!

Czy masz jakieś rysunki albo lepsze (poza jednym mi znanym) zdjęcia tego pojazdu c4pp p-lot?

Przy okazji pytam się Ciebie, jako specjalisty w temacie o wnętrze wieży karabinowej 7tp (czyli tej z dwuwieżowej wersji)?

edit: Mam też pytanie, czy wersja warsztatowa naprawdę istniała, czy też jedyne zdjęcie wersji warsztatowej jakie znam to jest wz34?

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Odkopuję. Dla zainteresowanych przeróbką opisywanego modelu na ciągnik artylerii przeciwlotniczej mam bardzo dobrą wiadomość. Otóż w numerze specjalnym WLU poświęconym wz.34 i C4P są zamieszczone oryginalne, zwymiarowane rysunki tej wersji. Można dłubać, a może któraś z firm specjalizujących się w konwersjach wypuści odpowiedni zestaw?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.