Jump to content
Tap-chan

Aerograf cz.2

Recommended Posts

Czy ktoś z użytkowników próbował zamontować tylną część aerografu z blokadą iglicy z jednego modelu aerografu do marki albo innego modelu aerografu?

Tak jak na tym filmie od piątej minuty:

-= KLIKNIJ =-

A może ktoś konkretnie wie, i montował tą część do aerografu Ultra H&S od innej marki.

Może to trochę "januszostwo", ale jak może to zadziałać, to czemu nie?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiadam aero Paasche TGX Vision. Mam problem bo zawór nie zamyka mi dopływu powietrza. Muszę palcem go dać do góry, żeby się zamknął. Nie zawsze nie zamyka, ale bardzo często i w ogóle jakoś topornie chodzi. Co może być nie tak? Aero był dzisiaj dokładnie czyszczony bo miałem w spuście farbę.  Nie wiem jak się tam dostała, czy to ja przez przypadek przechyliłem zbiornik i pociekła czy o co chodzi? Czy mogłem coś źle złożyć po wyczyszczeniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem zamiar zrobić sobie hybrydę Patrot 105 Badgera z Velocity Badger Renegade regulacją skoku iglicy.,który był żeniony na allegro za 60 zł bo uszkodzony miał coś tam.Dla części cena wręcz śmieszna .Nie zdążyłem go wziąć bo ktoś mnie ubiegł.Jak na filmiku widać te japonce są kompatybilne.Mniemam ,że wiele firm ma podobne grające ze sobą co niektóre części różnych modeli aerków jak te rączki właśnie chociażby.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Bartas89 napisał:

Posiadam aero Paasche TGX Vision. Mam problem bo zawór nie zamyka mi dopływu powietrza. Muszę palcem go dać do góry, żeby się zamknął. Nie zawsze nie zamyka, ale bardzo często i w ogóle jakoś topornie chodzi. Co może być nie tak? Aero był dzisiaj dokładnie czyszczony bo miałem w spuście farbę.  Nie wiem jak się tam dostała, czy to ja przez przypadek przechyliłem zbiornik i pociekła czy o co chodzi? Czy mogłem coś źle złożyć po wyczyszczeniu?

Bartas, nasmaruj tłoczek spustu. Miałem ten sam problem, smarowanie pomogło.

Na początku posmarowałem paluchem umoczonym w oliwie z oliwek, po kilku dniach odgrzebałem z czeluści schowka butlę oleju ATF do skrzyń automatycznych i wymieniłem smarowidło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Tap-chan napisał:

Bartas, nasmaruj tłoczek spustu. Miałem ten sam problem, smarowanie pomogło.

Na początku posmarowałem paluchem umoczonym w oliwie z oliwek, po kilku dniach odgrzebałem z czeluści schowka butlę oleju ATF do skrzyń automatycznych i wymieniłem smarowidło.

Zastanawiałem się nad smarowaniem. Myślisz, że WD-40 byłby tu dobrym rozwiązaniem? Bo akurat takie coś mam w domu...

Edited by Bartas89
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam nie wiem. Jak dla mnie odpada, ma za niską lepkość i miałbym obawy, że zrobi za cienki film / będzie leciał z powietrzem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy maszynach do szycia , golarkach itp jest dobry smar .

Hello

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem, że przy dłuższym malowaniu cofa mi się farba do spustu, dlatego jak zasycha to blokuje mi ruch góra-dół spustu. Czym to może być spowodowane?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, enten napisał:

Nieszczelność w korpusie na uszczelce. Jakie masz aero?

Paasche TGX Vision

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy część zaznaczona na czerwono musi być dokręcona na maksa? Kiedy ją poluzuję to wtedy spust mi lepiej chodzi. Ale nie wiem czy to ma jakiś związek z dostawaniem się farby do spustu...

bd0643a7a22e9137.jpg

48e98d60f823f1ff.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest regulator docisku sprężyny spustu. Im bardziej dokręcisz tym bardziej twardy będziesz mial spust. Jak odkręcasz- masz bardziej miękki. Ustaw tak, żeby ci sie komfortowo malowało.

jeśli dostaje ci sie farba do spustu to masz za słabo dokręcona część, która na schemacie ma numer 7 a w opisie 8 needle pack assembly. To jest śruba z uszczelka „teflonową” w środku. Trzeba ją dokręcić na tyle mocno, zeby uszczelka się spęczyła i trzymała igłę szczelnie. Nacięcie pod śrubokręt jest od tyłu dostępne, potrzebujesz długiego śrubokręta precyzyjnego - zestaw za kilka złotych kupisz w markecie. Dokręcasz, wkładasz igłę, powinna chodzić z delikatnym oporem, jak dokręcasz za mocno To uszczelka zatrzyma ci igłę. Wtedy lekko odkręcasz śrubkę aż znajdziesz optymalne położenie i opór.

Edited by Qz9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak przechodziłem przez OLX z tragarzami i trafił mi się On PS-266 nie śmigany albo raz.Za jedyne 150zł.Akurat dysza 0,5 do big powierzchni.

image.thumb.jpeg.ef83c4aa87bae3b61d7c019bff0cc7be.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały rarytasik dla użytkowników aerografu H&S ULTRA, co zrobić, żeby mieć możliwość ustawiania skoku igły:

-= Kliknij =-

Koszt modyfikacji to ok. 125zł z wysyłką:

-= Kliknij =-

Do tego trzeba tylko nieco igłę przyciąć i mamy full wersję Ultry :)

Dla mnie bomba, na bank zmieniam.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jakim cudem ale wciąż mi farba przechodzi przez kanał ten z tyłu gdzie wchodzi iglica(Ultra). Jest to o tyle dziwne, że wymieniłem uszczelke.Kombinowałem już z mocniejszym dokrećeniem tej śruby i z lżejszym.Zawsze czy to za drugim czy za trzecim razem dostanie mi sie tam farba.Nie zalewa mi spustu i generalnie tego miejsca gdzie jest spust, ale dostaje sie tam na tą śrube ale od strony spustu.Jakim prawem tam farba sie dostaje? nie mam cholernego pojęcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie zaciągasz przy wyjmowaniu iglicy. Uszczelka trzyma na tyle mocno, że farba nie przecieknie od strony zbiornika. Ale nie na tyle, żeby zdjęła całą pozostałą farbę z igły przy jej wyjmowaniu. Szczególnie jak farba rzadka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz jednak za słabo dokręconą śrubę sciskająca uszczelkę. Powinno byc tak, że iglica chodzi bez zaciskania, po każdym malowaniu trzeba iglicę wytrzeć nawilżoną rozcieńczalnikiem chusteczkę aż będzie taki charakterystyczny dżwięk słychać  czystego metalu trącego o papier. Jesli masz niedoczyszczona iglice to ona ci przeciąga farbę na drugą stronę. Warto też smarować iwata lubem albo badgerem rehabem iglicę po każdym czyszczeniu aero. Uszczelnia i chroni uszczelki,  praca jest spustu bardziej płynna a przy okazji łatwiej wyczyścic aero po robocie 😉

Edited by Qz9

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Qz9 napisał:

masz jednak za słabo dokręconą śrubę sciskająca uszczelkę. Powinno byc tak, że iglica chodzi bez zaciskania, po każdym malowaniu trzeba iglicę wytrzeć nawilżoną rozcieńczalnikiem chusteczkę aż będzie taki charakterystyczny dżwięk słychać  czystego metalu trącego o papier. Jesli masz niedoczyszczona iglice to ona ci przeciąga farbę na drugą stronę. Warto też smarować iwata lubem albo badgerem rehabem iglicę po każdym czyszczeniu aero. Uszczelnia i chroni uszczelki,  praca jest spustu bardziej płynna a przy okazji łatwiej wyczyścic aero po robocie 😉

czyszczenie iglicy to akurat jest podstawa o której nie trzeba mi przypominać.Zawsze iglica wyciągam od przodu.Wczoraj mocniej przykręciłem śrube i jest lepiej tzn mokro za śrubą sie robi ale tylko jak czyszcze aero bez igilicy i przechyle go do tyłu to płyn jakiś ścieknie ale to jest żaden problem.Trochę teraz topornie ona przechodzi przez kanał jak dokręciłem śrube ale to nie ma żadnego wpływu na komfort malowania bo spust mimo to chodzi normalnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

289 chyba zastąpiła 269. 

Widocznej różnicy nie ma, 269 na stronie Mr. Hobby już nie występuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.