HKK 128 Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 (edited) 15 minut temu, Solo napisał: Gwarancja trwa 10 lat. Co jeśli egzemplarz leżał 7 lat w sklepie, ja go kupiłem, używałem przez 9 lat i teraz chcę zareklamować, nie mając żadnego dowodu zakupu? Numer seryjny nic tutaj im nie da, potrzebny jest jakiś dowód zakupu, no chyba że Iwata wierzy na słowo klientowi, nie można tego wykluczyć, ale wtedy w praktyce to jest gwarancja nie 10 letnia, ale wieczna. Zawsze mogę powiedzieć że kupiłem ten aerek w sklepie dopiero co wczoraj, a ile on tam leżał to nie mam pojęcia. Inna sprawa to jest odsyłanie sprzętu bezpośrednio do Japonii - słaby pomysł. Odsyłasz nie do Japonii a do dystrybutora. Sama Iwata daje 5 lat gwarancji a niektózy dystrybutorzy dokładają kolejne 5 (np. w UK). Jak nie masz dowodu zakupu, to albo ci uznają albo nie. Rozmawiamy o jakichś teoretycznych scenariuszach. Ta wieloletnia gwarancja obejmuje wady ukryte a nie normalne zużycie, lub uszkodzenia spowodowane niewłaściwym użytkowaniem. Jak Ci nagle zacznie gdzieś pękać na lutowaniu , a nie będzie śladów upuszczenia z 1-go piętra to zapewne ci uznają i nie będą robić scen ani domagać się dowodu zakupu. Ale nie o tym rozmawiamy. Wystarczy? Edited March 17, 2020 by HKK 1 Quote Link to post Share on other sites
Solo 556 Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 8 minut temu, HKK napisał: Odsyłasz do Iwaty 8 minut temu, HKK napisał: Odsyłasz nie do Japonii a do dystrybutora. 8 minut temu, HKK napisał: Iwata oferuje 10-letnią gwarancję 8 minut temu, HKK napisał: Sama Iwata daje 5 lat gwarancji Acha. 9 minut temu, HKK napisał: Jak nie masz dowodu zakupu, to albo ci uznają albo nie. No tyle to sam wiem. Chodzi o to że - jak jest napisane na stronie Iwaty - gwarancja biegnie od daty zakupu, a tejże nie da się udowodnić inaczej niż dowodem zakupu., Tak więc wybijanie numeru serii na korpusie raczej nie służy kwestiom uznania gwarancji, bo to nie ma za dużo sensu. Nie neguję tego że ten numer serii jest wybijany na korpusie, ale dziwi mnie że jest tak mocno eksponowany i nadal nie za bardzo wiem czemu to ma służyć. No ale skoro jest to jest. Quote Link to post Share on other sites
HKK 128 Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 Solo, nie masz większych problemów? Zapytałeś i dostałeś odpowiedź. Którą natychmiast zacząłeś kwestionować i wchodzić w jakieś bzdurne dywagacje "co by było gdyby było". Napisz do Iwaty zapytanie po kiego grzyba grawerują na obudowie i że to bez sensu. EOT Quote Link to post Share on other sites
Solo 556 Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 3 minuty temu, HKK napisał: Zapytałeś i dostałeś odpowiedź. Spokojnie, nie wiem czemu od razu się tak pieklisz. Dostałem odpowiedź ale do tego kilka dodatkowych informacji które okazały się bzdurami. Ale nie ma tego złego, wyjaśniliśmy jak wygląda kwestii reklamacji sprzętu Iwaty, swoją drogą ciekawe czy Fine-Art daje te dodatkowe 5 lat gwarancji. Quote Link to post Share on other sites
kzugaj 103 Posted March 17, 2020 Share Posted March 17, 2020 5 godzin temu, Solo napisał: Spokojnie, nie wiem czemu od razu się tak pieklisz. Dostałem odpowiedź ale do tego kilka dodatkowych informacji które okazały się bzdurami. Ale nie ma tego złego, wyjaśniliśmy jak wygląda kwestii reklamacji sprzętu Iwaty, swoją drogą ciekawe czy Fine-Art daje te dodatkowe 5 lat gwarancji. Solo ty znów zaczynasz swoje glupkowate zaczepki uskuteczniac? Quote Link to post Share on other sites
SebastianC 0 Posted March 18, 2020 Share Posted March 18, 2020 Witam. Pytanko czy możliwy jest spadek ciśnienia przy malowaniu aero - chinczyk wrażenie jest że brakuje powietrza - spadek ciśnienia farba słabiej leci. Na kompresorku ( z butlą ) żadnych zmian nie widać - brak skoku ciśnienia na manometrze - powietrze nadal jest. Po 10 -15 sekundach wszystko wraca do normy. Czy zbyt małe ciśnienie ? Brudny aero? jeżeli tak to w którym miejscu szukać? Aero myty dość dokładnie Wiem że dość mało precyzyjnie ale to strasznie denerwuje. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
enten 126 Posted March 18, 2020 Share Posted March 18, 2020 masz jakiś manometr w układzie? Naciskasz spust i na początku normalnie tryska farba i powoli zmniejsza się strumień? Sprawdź na czymś "rzadkim" na pełnym ogniu czy utrzymuje się ciśnienie. Jeśli tak to wina farby (prawdopodobnie za gęsta). Jeśli nie to układ nie utrzymuje ciśnienia. Sprawdź proszę i daj znać. Będziemy szukali rozwiązania. Quote Link to post Share on other sites
slawbo 16 Posted March 18, 2020 Share Posted March 18, 2020 Sprawdź czy nie gromadzi ci się woda w wężyku do aerografu. Ja tak miałem, gdy nie miałem odwadniacza, że w najniższym punkcie wężyka gromadziła się woda. Hamowało to przepływ powietrza, szczególnie na niskich ciśnieniach, i dawało właśnie objawy nagłego spadku ciśnienia na aerografie. Quote Link to post Share on other sites
SebastianC 0 Posted March 19, 2020 Share Posted March 19, 2020 Witam. Manometr jest i utrzymuje ciśnienie w okolicy 18-20 PSI. Test z woda lub Ipa nie spowodował żadnych objawów skoku ciśnienia. Odwadniacz jest i raczej suchy ale wężyk wisi od rana i hmm "schnie lub suszy się" Kwestia gęstość farby.... być może ale jak do tej pory nie było problemu Vallejo Air - thiner 40 : 60 farba.. ( tak plus minus ) dysza 0.3 sprawdzę wieczorem po pracy jak sie zachowa bardziej rozcieńczona lud dodam retardera... Chwilowo nie mam drugiego aero więc nie mam jak porównac. Ale dziękuje za podpowiedzi. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
arhtus 61 Posted March 19, 2020 Share Posted March 19, 2020 Może najpierw sprawdź, czy to faktycznie ciśnienie się wtedy zmienia na wyjściu, czy po prostu farba raz leci, a raz nie.. Bo mi to bardziej wygląda na zbyt gęstą farbę, albo źle wymieszaną, jakieś grudki, syfki, itd, itp... Quote Link to post Share on other sites
push-up78 130 Posted March 27, 2020 Share Posted March 27, 2020 (edited) Taka fajna kopia Procona .Prawie Procon.Zawsze jest taniej...I ma zaworek MAC.I można napisać,że z pewnością powłoka galwaniczna jest bardzo dobra. Edited March 27, 2020 by push-up78 Quote Link to post Share on other sites
push-up78 130 Posted May 16, 2020 Share Posted May 16, 2020 Ciekawa okazja.Gdybym nie posiadał właśnie tego modelu aero skorzystał bym z pewnością. Quote Link to post Share on other sites
vilge 0 Posted May 16, 2020 Share Posted May 16, 2020 Cześć No właśnie...z okazji okrągłej rocznicy urodzin żona obiecała aerograf.Na pewno już gdzieś tu było ale tak na szybko dopóki się nie rozmyśli. Interesuje mnie Procon,konkretnie dwa egzemplarze Mr.Procon Boy PS 270 z dyszą 0,2mm. Mr.Procon Boy PS 289 z dyszą 0,30 mm. Skala zainteresowań -lotnictwo 1/72,1/48 oraz pancerka 1/35. Co wybrać? Pozdrawiam Arek Quote Link to post Share on other sites
Solo 556 Posted May 16, 2020 Share Posted May 16, 2020 Ten z dyszą 0,3 mm, jest bardziej uniwersalny. Quote Link to post Share on other sites
vilge 0 Posted May 16, 2020 Share Posted May 16, 2020 Dzięki za szybką odpowiedż, Tak jak pisałem czasu mało,to i decyzja szybka. Będzie z dyszą 0,3mm. Pozdrawiam Arek Quote Link to post Share on other sites
Thalgonis 230 Posted May 16, 2020 Share Posted May 16, 2020 PS 289 - używam w skalach 1:48, 1:35 i jest cacy Quote Link to post Share on other sites
vilge 0 Posted May 16, 2020 Share Posted May 16, 2020 Obejrzałem Twoje prace,są naprawdę ok. Myślę że wasze dwie opinię przechylają szalę Dzięki Pozdrawiam Arek Quote Link to post Share on other sites
Merkav 4 Posted June 6, 2020 Share Posted June 6, 2020 Witam, Próbował ktoś może czegoś takiego Takiego do H&S Ultra, na youtubie jest jeden filmik z takiej modyfikacji. Zastanawiam się czy gra warta świeczki, na razie fundusze nie pozwalają nad zakupem sprzętu co ma funkcję zapamiętania plamki. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
MIRO 31 Posted June 6, 2020 Share Posted June 6, 2020 2 godziny temu, Merkav napisał: Witam, Próbował ktoś może czegoś takiego Takiego do H&S Ultra, na youtubie jest jeden filmik z takiej modyfikacji. Zastanawiam się czy gra warta świeczki, na razie fundusze nie pozwalają nad zakupem sprzętu co ma funkcję zapamiętania plamki. Pozdrawiam. Ja tego używałem w Evolutionie. Użyteczne, ale można bez tego żyć. Quote Link to post Share on other sites
Bobek 234 Posted June 6, 2020 Share Posted June 6, 2020 2 godziny temu, Merkav napisał: Witam, Próbował ktoś może czegoś takiego Takiego do H&S Ultra, na youtubie jest jeden filmik z takiej modyfikacji. Zastanawiam się czy gra warta świeczki, na razie fundusze nie pozwalają nad zakupem sprzętu co ma funkcję zapamiętania plamki. Pozdrawiam. bajer, po jakimś czasie człowiek ogarnia ze tego nie uzywa Quote Link to post Share on other sites
kjp_a_man 80 Posted June 6, 2020 Share Posted June 6, 2020 2 godziny temu, Merkav napisał: … Próbował ktoś może czegoś takiego Takiego do H&S Ultra … Wydaje mi się, że było w tym wątku. Quote Link to post Share on other sites
Bartas89 115 Posted June 7, 2020 Share Posted June 7, 2020 Ostatnio po skończeniu malowania, zasycha mi iglica w kanale na drugi dzień. Spust nie chce jej odciągnąć, łapie wtedy luz (spust) i muszę rozkręcić aero i ręcznie wypchnąć iglicę. Tak jakby farba się gdzieś dostawała gdzie nie trzeba. Mam tak w trzech aerografach. Macie na to jakiś sposób? Quote Link to post Share on other sites
kjp_a_man 80 Posted June 7, 2020 Share Posted June 7, 2020 29 minut temu, Bartas89 napisał: … Mam tak w trzech aerografach. Macie na to jakiś sposób? Ty masz swój własny. Ponarzekać, zrobić po swojemu, ponarzekać, kupić droższy. 1 1 Quote Link to post Share on other sites
Tap-chan 235 Posted June 7, 2020 Author Share Posted June 7, 2020 Jak przy czyszczeniu lejesz cleaner to odciągaj "na sucho" (bez powietrza) kilkanaście razy spust. Potem przechyl aero tak, żeby igła była niemal pionowo i zrób backflow. I powtórz to jeszcze 1-2 razy. Farba osadza się między zbiornikiem a uszczelką iglicy, w normalnej pozycji bąbelkowanie omiata głównie zbiornik, a tam farba pozostaje. 1 Quote Link to post Share on other sites
push-up78 130 Posted June 7, 2020 Share Posted June 7, 2020 5 godzin temu, Bartas89 napisał: Ostatnio po skończeniu malowania, zasycha mi iglica w kanale na drugi dzień. Spust nie chce jej odciągnąć, łapie wtedy luz (spust) i muszę rozkręcić aero i ręcznie wypchnąć iglicę. Tak jakby farba się gdzieś dostawała gdzie nie trzeba. Mam tak w trzech aerografach. Macie na to jakiś sposób? I wyciągnij parę razy iglicę i przeczyść szmatką bo farba lubi się osadzać na iglicy w kanaliku gdzie pracuje iglica mimo uszczelki teflonowej.Skleja się również z resztkami farbki w dyszy. 1 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.