Jump to content
Tap-chan

Aerograf cz.2

Recommended Posts

Posted (edited)
15 minut temu, Solo napisał:

Gwarancja trwa 10 lat. Co jeśli egzemplarz leżał 7 lat w sklepie, ja go kupiłem, używałem przez 9 lat i teraz chcę zareklamować, nie mając żadnego dowodu zakupu?
Numer seryjny nic tutaj im nie da, potrzebny jest jakiś dowód zakupu, no chyba że Iwata wierzy na słowo klientowi, nie można tego wykluczyć, ale wtedy w praktyce to jest gwarancja nie 10 letnia, ale wieczna. Zawsze mogę powiedzieć że kupiłem ten aerek w sklepie dopiero co wczoraj, a ile on tam leżał to nie mam pojęcia.
Inna sprawa to jest odsyłanie sprzętu bezpośrednio do Japonii - słaby pomysł.

Odsyłasz nie do Japonii a do dystrybutora. Sama Iwata daje 5 lat gwarancji a niektózy dystrybutorzy dokładają kolejne 5 (np. w UK). Jak nie masz dowodu zakupu, to albo ci uznają albo nie. Rozmawiamy o jakichś teoretycznych scenariuszach. Ta wieloletnia gwarancja obejmuje wady ukryte a nie normalne zużycie, lub uszkodzenia spowodowane niewłaściwym użytkowaniem. Jak Ci nagle zacznie gdzieś pękać na lutowaniu , a nie będzie śladów upuszczenia z 1-go piętra to zapewne ci uznają i nie będą robić scen ani domagać się dowodu zakupu.
Ale nie o tym rozmawiamy.
19616059_datecode.jpg.05e982832eda90f6ea168343ede977e6.jpg

Wystarczy?

Edited by HKK
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, HKK napisał:

Odsyłasz do Iwaty

 

8 minut temu, HKK napisał:

Odsyłasz nie do Japonii a do dystrybutora.

 

8 minut temu, HKK napisał:

Iwata oferuje 10-letnią gwarancję

 

8 minut temu, HKK napisał:

Sama Iwata daje 5 lat gwarancji

Acha. :)

9 minut temu, HKK napisał:

Jak nie masz dowodu zakupu, to albo ci uznają albo nie.

No tyle to sam wiem.
Chodzi o to że - jak jest napisane na stronie Iwaty - gwarancja biegnie od daty zakupu, a tejże nie da się udowodnić inaczej niż dowodem zakupu., Tak więc wybijanie numeru serii na korpusie raczej nie służy kwestiom uznania gwarancji, bo to nie ma za dużo sensu. Nie neguję tego że ten numer serii jest wybijany na korpusie, ale dziwi mnie że jest tak mocno eksponowany i nadal nie za bardzo wiem czemu to ma służyć. No ale skoro jest to jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solo, nie masz większych problemów? Zapytałeś i dostałeś odpowiedź. Którą natychmiast zacząłeś kwestionować i wchodzić w jakieś bzdurne dywagacje "co by było gdyby było". Napisz do Iwaty zapytanie po kiego grzyba grawerują na obudowie i że to bez sensu.

EOT

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, HKK napisał:

Zapytałeś i dostałeś odpowiedź.

Spokojnie, nie wiem czemu od razu się tak pieklisz.
Dostałem odpowiedź ale do tego kilka dodatkowych informacji które okazały się bzdurami.
Ale nie ma tego złego, wyjaśniliśmy jak wygląda kwestii reklamacji sprzętu Iwaty, swoją drogą ciekawe czy Fine-Art daje te dodatkowe 5 lat gwarancji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Solo napisał:

Spokojnie, nie wiem czemu od razu się tak pieklisz.
Dostałem odpowiedź ale do tego kilka dodatkowych informacji które okazały się bzdurami.
Ale nie ma tego złego, wyjaśniliśmy jak wygląda kwestii reklamacji sprzętu Iwaty, swoją drogą ciekawe czy Fine-Art daje te dodatkowe 5 lat gwarancji.

Solo ty znów zaczynasz swoje glupkowate zaczepki uskuteczniac?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Pytanko czy możliwy jest spadek ciśnienia przy malowaniu aero - chinczyk wrażenie jest że brakuje powietrza - spadek ciśnienia farba słabiej leci. Na kompresorku ( z butlą ) żadnych zmian nie widać - brak skoku ciśnienia na manometrze - powietrze nadal jest. Po 10 -15 sekundach  wszystko wraca do normy. Czy zbyt małe ciśnienie ? Brudny aero? jeżeli tak to w którym miejscu szukać? Aero myty dość dokładnie

Wiem że dość mało precyzyjnie ale to strasznie denerwuje.

Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz jakiś manometr w układzie?

Naciskasz spust i na początku normalnie tryska farba i powoli zmniejsza się strumień?

Sprawdź na czymś "rzadkim" na pełnym ogniu czy utrzymuje się ciśnienie. Jeśli tak to wina farby (prawdopodobnie za gęsta).

Jeśli nie to układ nie utrzymuje ciśnienia.

Sprawdź proszę i daj znać. Będziemy szukali rozwiązania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź czy nie gromadzi ci się woda w wężyku do aerografu.

Ja tak miałem, gdy nie miałem odwadniacza, że w najniższym punkcie wężyka  gromadziła się woda.

Hamowało to przepływ powietrza,  szczególnie na niskich ciśnieniach, i dawało właśnie objawy nagłego spadku ciśnienia na aerografie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Manometr jest i utrzymuje ciśnienie w okolicy 18-20 PSI.

Test z woda lub Ipa nie spowodował żadnych objawów skoku ciśnienia. 

Odwadniacz jest i raczej suchy ale wężyk wisi od rana i hmm "schnie lub suszy się"

Kwestia gęstość farby.... być może  ale jak do tej pory nie było problemu 

Vallejo Air - thiner 40 : 60 farba.. ( tak plus minus ) dysza 0.3

sprawdzę wieczorem po pracy jak sie zachowa bardziej rozcieńczona lud dodam retardera...

Chwilowo nie mam drugiego aero więc nie mam jak porównac. 

Ale  dziękuje za podpowiedzi.

Pozdrawiam

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może najpierw sprawdź, czy to faktycznie ciśnienie się wtedy zmienia na wyjściu, czy po prostu farba raz leci, a raz nie.. Bo mi to bardziej wygląda na zbyt gęstą farbę, albo źle wymieszaną, jakieś grudki, syfki, itd, itp...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

image.thumb.png.391deac85bdf33d949ef189ddf1c674a.png

Taka fajna kopia Procona .Prawie Procon.😁Zawsze jest taniej🤑...I ma zaworek MAC.I można napisać,że  z pewnością powłoka galwaniczna jest bardzo dobra.

 

Edited by push-up78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawa okazja.Gdybym  nie posiadał właśnie tego modelu aero skorzystał bym z pewnością.

image.thumb.png.566334edefb3b2a896fa21ed1802553f.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć

No właśnie...z okazji okrągłej rocznicy urodzin żona obiecała aerograf.Na pewno już gdzieś tu było ale tak na szybko dopóki się nie rozmyśli.

Interesuje mnie Procon,konkretnie dwa egzemplarze

Mr.Procon Boy PS 270 z dyszą 0,2mm.

Mr.Procon Boy PS 289 z dyszą 0,30 mm.

Skala zainteresowań -lotnictwo 1/72,1/48 oraz pancerka 1/35.

Co wybrać?

Pozdrawiam

Arek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za szybką odpowiedż,

Tak jak pisałem czasu mało,to i decyzja szybka.

Będzie z dyszą 0,3mm.

Pozdrawiam

Arek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obejrzałem Twoje prace,są naprawdę ok.

Myślę że wasze dwie opinię przechylają szalę

Dzięki

Pozdrawiam

Arek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.