Jump to content
pepociufakers

[Z] PZL.23A Karaś i PZL.42 - 1:72 - IBG - już niedługo!

Recommended Posts

PZL P-8 był dostępny kilka lat temu od MK ! I jakość byłą bardzo dobra.

Jeżeli zaczniemy wymieniać dostępne modele z żywicy to jest tego sporo.

Jednak modele wtryskowe to to czego nam najbardziej potrzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PZL P-8 był dostępny kilka lat temu od MK ! I jakość byłą bardzo dobra.

No właśnie. Jak ten nowy ma się do starego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

P- 8 od Marcina Kuźniara mam i myślę że w momencie kiedy się pojawił był najlepiej zrobionym modelem samolotu Polskiego w 1/72.

Arma Hobby to również pierwsza klasa ,ale ich modelu w ręku nie miałem. Myślę patrząc na fotki że od MK nie jest gorszy !

Tyle że MK wydał PZL P-8 /I a Arma Hobby PZL P-8/I i P-8II.

Oczywiście to sprawa gustu ,ale dla mnie to jedne z najpiękniejszych maszyn skonstruowanych w Polsce !

Share this post


Link to post
Share on other sites

na prerecenzji wygląda bardzo dobrze !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Moje pierwsze wrażenie w odniesieniu do tej recenzji:

Nie podoba mi się osłona silnika: Osobny kolektor z osłoną byłby bardziej "technologiczny". Te deflektory między osłoną karteru, a kolektorem nie występowały na każdej maszynie. Ich usunięcie będzie komplikowało budowę. Poza tym jeśli były, to chyba trochę głębiej, ale póki nie zobaczę na własne oczy, to pewności nie mam:

NDVD_043.jpg

 

Chłodnica oleju nie ma błędu:

pzl23-8.jpg

 

Będzie trzeba trochę pogłebić linie lotek, bo nie były przecież takie same jak podziały blach.

Śmigło chyba fabrycznie jest przystosowane do zamontowania tylko na stałe. Bez kręcącego się śmigiełka nie ma modelu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śmigło chyba fabrycznie jest przystosowane do zamontowania tylko na stałe. Bez kręcącego się śmigiełka nie ma modelu

Co prawda to prawda. Ja nawet uważam, że smigiełko musi się kręcic przy delikatnym powiewie wiaterku. Dlatego od dawna sam sobie załatwiam sprawę kręcenia ,-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało się właśnie nabyć na alledrogo dwa modele po cenie jakże nie dużej ,już nie mogę się doczekać przylotu ;) tych rybek .Odżyło marzenie o RWD 14b a gdyby tak ... to był by numer .Oficjalne podziękowania dla firmy IBG za te dwa modele ,wielki szacunek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bardzo zgrabna maszyna

18699880_1328182190636755_1981559845842452178_n.jpg?oh=5f565f6600debf20f897b13f8cc63ee7&oe=59E1B2AF

 

18698480_1328182233970084_3679509355359086978_n.jpg?oh=c7d9dcfa6199451fe0cd90a09f248191&oe=59A8059B

 

18767680_1328182240636750_5399311904366656975_n.jpg?oh=831663db55a6095c72d3dff8951009ca&oe=59AF1B4C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za taką kasę i taką robotę pełen szacun. I to jest właśnie propozycja dostępna dla wszystkich i tych najmłodszych. O take P walczyliśmy ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

IBG w jednym z komentarzy na FB potwierdzili że planują Łosia i P.11- alleluja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Moje pierwsze wrażenie w odniesieniu do tej recenzji:

Nie podoba mi się osłona silnika: Osobny kolektor z osłoną byłby bardziej "technologiczny". Te deflektory między osłoną karteru, a kolektorem nie występowały na każdej maszynie. Ich usunięcie będzie komplikowało budowę. Poza tym jeśli były, to chyba trochę głębiej, ale póki nie zobaczę na własne oczy, to pewności nie mam:

NDVD_043.jpg

 

Chłodnica oleju nie ma błędu:

pzl23-8.jpg

 

Będzie trzeba trochę pogłebić linie lotek, bo nie były przecież takie same jak podziały blach.

Śmigło chyba fabrycznie jest przystosowane do zamontowania tylko na stałe. Bez kręcącego się śmigiełka nie ma modelu

 

Od razu kiedy tylko ukazał się inbox, chciałem pisać, iż moim zdaniem kolektor jest do bani. Jest za szeroki w przekroju, a w rzucie od frontu, jego wewnętrzna średnica jest zbyt mała. Inaczej mówiąc, patrząc od przodu, to "na oko" za bardzo przysłania komorę silnika. Potwierdza to także już wykonany model PZL.42 na na naszym forum. Prawdopodobnie korekta tego błędu nie będzie jednak zbyt trudna....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wahałem się czy lepiej wziąć wczesnego czy późnego 23B, ale dzięki temu pięknemu box-artowi już wiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, wytłumaczcie lajkonikowi:

Jakie są różnice między wersją wczesną i późną Karasia B?

Czy wypraski w obu wersjach są różne, bo domyślam się, że kalkomanie tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie, wytłumaczcie lajkonikowi:

Jakie są różnice między wersją wczesną i późną Karasia B?

Czy wypraski w obu wersjach są różne, bo domyślam się, że kalkomanie tak?

 

Z tym późne, wczesne to pewnie trochę naciągane, bo raczej chodzi o modyfikacje wprowadzane na remontowanych samolotach. Drobiazgi w rodzaju dodatkowej blachy przedłużającej osłonę silnika na spodzie, albo zgarniacza oleju osłaniającego oszklenie przed zabrudzeniem. Szczegółów szukaj w PKL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W najnowszej "Mini Replice" nr 95 wersje Karasia są szczegółowo rozpisane.

 

Mam już wszystkie trzy wersje Karasia z IBG i czwartą też kupię. Wykombinowałem, że dobrze byłoby zamienić płaty między PZL.42 (ze slotami) a PZL.23B wczesnym (bez slotów). PZL.42 prawdopodobnie nie miał slotów, a niektóre z wczesnych Karasi B miały (temat jest rozpracowany w recenzji "Polskich Skrzydeł" w "Mini Replice" 80). Techmod robi potrzebne kalki. W ten sposób można "złapać" maksymalne różnice miedzy Karasiem B wczesnym i późnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.