Jump to content
reggy

Aerografy - podstawy, modele, konserwacja

Recommended Posts

.pomocy: Panowie, kupiłem niedawno piwatę BD-130E, dysza 0,3mm, jedną z tych tu, no i mam mały problem. Wygląda to tak: [...]

 

Czy dzieje się tak przy wszystkich kolorach, czy próbowałeś na jednej grupie ? Ja zawsze miałem problemy z malowaniem srebrnymi w podobnych aero, bo mają grube ziarno

 

Pozdrawiam

Mors

 

Niestety na wszystkich kolorach, i niestety dalej nie rozwiązałem problemu

 

A spróbuj przepuścić samą wodę albo rozcieńczalnik Wamodu. A może igła za bardzo wystaje z dyszy i przy małym wychyleniu blokuje otwór? Też miałem podobny problem, ale ponieważ dysza całkiem mi padła, kupiłem sobie nową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaki kompresor do tej piwaty bo chcę ją kupić a kompresor możliwie ja kompresor jak najtańszy

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie zaworek o popychacz pod spustem . Tak dzieje się jak O-ring zastosowany jako uszczelnienie popychacza zabrudzi sie i napuchnie od rozpuszczalników . Metoda usunięcia usterki jest prosta , wyjmij iglicę odkręć jej prowadzenie od tyłu aerografu . Wyjmij blaszkę o ile jest osobnym elementem i wyjmij spust pod nim znajduje się popychacz wypchnij go od dołu po wcześniejszym odkręceniu zaworka w rowku zobaczysz O-ring możesz wymienić na nowy jak masz a jak nie to okrągły pilnik iglak i dlikatnie zdejmij warstewkę wypracowanej gumy nie za dużo bo powietre będzie szło do góry .Jak będę robił zaopatrzenie do firmy to kupię więcej O-ringów to może podeślę ale to za miesiąc , Podeślij kopertę ze znaczkiem zaadresowaną to Ci odeślę .

O-ringi to groszowa sprawa ale nie zawsze jest rozmiar .

UWAGA nie wyjmuj starego bo może być Ku-Ku. Może się pokruszyć

Ja używam od lat bardzo agresywnej chemi i co jakiś czas muszę robić serwis .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przedwczoraj kupiłem zestaw do malowania Mar MA-3000 czy pistolet z teg o zestawu nadaje się do malowania modeli w skali 1:35 jeżeli nie to prosze napisać jaki aeograf mam kupić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podczas rozprężania gazu jego temperatura maleje (na fizyce w szkole to się chyba spało, co?). Powietrze będzie więc zimne i w niczym to nie przeszkadza. Chyba, że jest baardzo zimne, np. zaczyna się skraplać. Spróbuj skręcić ciśnienie na zaworze butli - odkręcić je tylko na tyle, żeby dało się malować.

Podgrzanie butli może co najwyżej podnieść w niej ciśnienie (pomaga na krótko gdy gaz się już kończy, a zostaje coś do domalowania), nie zmieni temperatury powietrza na wylocie. Uważaj, żeby z tym grzaniem nie przesadzić, bo może Ci ją rozerwać - żadnych takich pojemników nie powinno się podgrzewać powyżej 50 st. C.

Ogólnie lepiej odstawić butlę i rozejrzeć się za jakimkolwiek, choćby używanym, kompresorem. W dłuższej perspektywie będzie taniej i przyjemniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kupiłem aero EW-550C prosze o pomoc

no to zaczynaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
to mój pierwszy aerograf

 

Gratulujemy serdecznie i polecamy opcję "szukaj". To naprawdę nie boli.

A na zachętę może ten wątek: viewtopic.php?t=5934

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam pytanie.

Czy do tego areografu potrzebny jest kompresor?

 

http://www.allegro.pl/item1006639983_precyzyjny_areograf_dysza_0_3mm_mini_lakierniczy.html

 

Prosze o pomoc

Jeśli masz mocne płuca to może nie będzie potrzebny kompresor

A tak serio to wypowiedź wcześniej kieruje do odpowiedniego działu - wcale nie ukrytego gdzieś w ciemnym kącie forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy i koleżanki. Mam taki problem. Jak czyszczę aerograf to strasznie nieprzyjemnie pachnie (szczególnie po olejach). Na zakup pojemniczka do tego szkoda mi kasy. Może ktoś z was zbudował jakies proste a skuteczne urządzenie które zapobiega nieprzyjemnemu zapachowi podczas przepsikiwania aerka??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Po kolejnym ukręceniu gwintu dyszy w mojej piwacie chciałbym zakupić coś mnie awaryjnego. O aerografach H&S słyszałem wiele dobrego. Zastanawiałem sie na tymi aerografami:

http://www.aerografia.com.pl/sklep/aerografy/product_info.php?cPath=21_119_47&products_id=162

http://www.aerografia.com.pl/sklep/aerografy/product_info.php?cPath=21_119_47&products_id=164

I tu mam pytanie czy te aerografy różnią się tylko, że ten tańszy nie ma większego zbiorniczka i dyszy 0.4 ?

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dokładnie taka jest różnica. Ja mam Two in One i jest to dobre rozwiązanie, bo dysza 0,4 lepiej się spisuje do większych powierzchni, a 0,2 do detali

 

Pozdrawiam

 

Mors

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy..A czy zetkneliscie sie z aero marki Isumiya? Ponoc sa genialne,prawdopodobnie najlepsze na swiecie...

 

A tak wogole jaka jest najlepsza marka?:>

 

A.: Badger

B.: Isumiya

C.: Iwata

D.: Paasche

E.: Harder & Steenbeck

F.: MIG

Share this post


Link to post
Share on other sites

witaj, cięzko powiedzieć "NAJLEPSZE" - bo czołówka jest bardzo ścisła,

ale powszechnie za najlepszą uchodzi IWATA (choć niektórzy narzekają że twardo chodzi, no i ceny kosmiczne), potem w mojej skromnej ocenie H&S (duża oferta bardzo precyzyjnych i dopracowanych aerografów, ceny dużo niższe niż Iwata) praktycznie na równi Badger (sporo ciekawych urządzonek, przystępne ceny), Paasche to takie dość pancerne aerografy, solidne ale przeważają duże dysze (co kto potrzebuje oczywiście, używam czasem mojego Paasche - solidny ale ciężki, mają swoją numeracje dysz - nie uświadczysz średnic... ale generalnie warte polecenia, trwałe - sam sprawdziłem ), Isumyia - pierwszy raz słysze, z co do MIG - od niedawna na rynku, ale coraz więcej głosów słyszę (co ciekawe nie tylko na polskich forach) że są to chińczyki opatrzone firmowym logo i sprzedawane za podwójną cene, i jak się im przyglądam to jakoś średnio mi się te sprzęty podobają...

Ot taki mój subiektywny ranking polecam fora tych od bajerów samochodowych itd, oni w stosunku do nas to NA SERIO dociskają te aerografy bo po prostu tym zarabiają

pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam zamiar zakupic zestaw do malowania modeli. Chcialbym zakupic kompresor ale widze, ze wszystkie zestawy posiadaja juz dolaczony aerograf. Czytalem, ze takowe produkty sa miernej jakosci. Chcialbym zadac pytanie co sadzicie o tym kompresorze. Dodatkowo mam pytanie czy do takiego kompresora mozna podlaczyc inny aerograf ?

 

KOMPRESOR

http://www.allegro.pl/item1099516379_mini_kompresor_4bar_aerograf_0_3mm_sklep_lodz.html

 

AEROGRAF

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1099356196

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czytalem, ze takowe produkty sa miernej jakosci

 

widze że większość osób na tym forum, zwłaszcza początkujących, bardzo łatwo zjeżdża po brzytwie te proste urządzonka która można już nazwać aerografem myśląc że jak kupią jakiś wypas to już sam bedzie malował a tym "sie nie da" bo przecież "czytali, słyszeli", a ja właśnie takim aerografikiem nauczyłem się malować z całkiem niezłymi efektami, a nawet bawić się w pewne triki płynące z korzystania z aerografu, i do dziś go posiadam bo jest to bardzo wdzięczne urządzonko (banalne w obsłudze, banalne w czyszczeniu, tanie i można nim uzyskać efekty niegorsze niż przy średnim double-action w rękach początkującego, btw po nim miałem pare lat Paasche H - identyczna zasada działania i bardzo podobna budowa tyle że firmowy, ciężki i bardzo drogi... efekt taki że chętniej wracam do pierwszego malucha niż do Paasche, łatwo narzekać na taniucha, czemu nikt nie narzeka na Paasche?).

ja nie kwestionuje że przyzwoity chiński double action może więcej, sam sie na takiego przerzuciłem i nie bez powodu, reasumując - ludzie pamiętajcie że nasz Kubica nauczył się ścigać nie w bolidzie F1 tylko w gokarcie!! A poszedł dalej jak już wiedział o co chodzi

pozdrawiam wszystkich serdecznie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na poczatek mam zamiar korzystac z dolaczonego aerografu. Pozniej dokupie inny.

 

W takim razie zapytam sie czy to tez jest kompresor, spelni swoja role ?

http://www.motoallegro.pl/item1101893245_zestaw_do_malowania_aerograf_kompresor_pistolet.html

 

Co sadzicie o kompresorach firmy PARI ?

http://www.motoallegro.pl/item1105878284_kompresorek_pari_do_aerografu_tanio.html

 

Przepraszam ze tak duzo pytan zadaje ale podkreslam ze kompletnie sie na aerografach i kompresorach nie znam a chce dokonac dobrego zakupu. Doradzcie :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

obydwa wynalazki to małe ciche sprężareczki dające raczej niskie ciśnienie, takie minimum do aerografu, wymaga to przyzwyczajenie i rzadszej farby, prędzej poleciłbym ten minikompresorek z Twojego poprzedniego postu, troche ludzi tu takim maluje i generalnie jest ok (niektórzy między kompresor a aerograf wpinają butle np PET 2l po wodzie mineralnej czy podobnym jako magazyn sprężonego powietrza a zarazem stabilizacje ciśnienia, wierz mi - ten kompresorek takiej butelki nie rozerwie), a jak sprzedający daje 10 dni na próbe i jak coś to zwrot to można potestować, posprawdzać czy ok pracuje, czy się bardzo grzeje itd. no i 12mcy gwarancji.

Ja maluje z kompresora samoróbki czyli agregat lodówkowy+butla campingowa+manometr wężyki itd., zestaw tani, BARDZO cichy (tak głośny jak lodówka...) i praktycznie niezniszczalny ale takie konstrukcje to jedynie jeśli masz dryg do majsterkowania i podstawową wiedzę o elektryce.

Moja rada na koniec - poprzęglądaj warsztaty ludzi co malują aerografami, popytaj czym zasilają, na dzień dobry znajdziesz kilku malujących minikompresorkami MAR czy takimi jak pokazałeś w poprzednim poście, na pewno wymienią ci zauważone plusy dodatnie i ujemne

pozdrawiam!

 

p.s. jak nie jesteś jeszcze zorientowany w aerografach to odradzam TG180, to jest taka mutacja popularnego EW770, przy licznych zaletach tego aerografu (precyzja, funkcjonalności, cena w stosunku do oryginału z którego został odgapiony) jest to jeden z trudniejszych w budowie i czyszczeniu aerografów, łatwo go uszkodzić, wymaga doświadczenia przy konserwacji (maluje EW770 ok 3 lat). pozdrawiam!

 

p.s.2 nikt sie tu nie gniewa o zadawanie pytań wal śmiało, każdy z nas kiedyś zaczynał, pozdr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziekuje bardzo za wyczerpujaca odpowiedz. Jakie powinno byc optymalne cisnienie do malowania ?

 

Jeszcze odniose sie do tego zestawu. Mianowicie jest tutaj kompresor (nie widzialem nigdzie takiego wczesniej - da sie go zastosowac w malowaniu skala 1:35 ??? ) i aerograf na poczatek mysle by wystarczyl. Co do cisnienia, podano, ze jest to 15psi czyli wlasnie nieco ponad 1bara. Nie wiem jaka to wartosc bo nigdy nie uzywalem kompresora, nie mam sie do czego odniesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.