Jump to content
reggy

Aerografy - podstawy, modele, konserwacja

Recommended Posts

Cieszymy się Twoim szczęściem

 

Czy możesz napisać przy jakim ciśnieniu malowałeś? Jaki stosujesz kompresor? Jaka jest orientacyjna cena zestawu, który nabyłeś?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pisałem, że to mój aerograf W momencie jak nim malowałem, kosztował w Polsce około 1.200 zł.

Sprężarkę mam jakąś firmy Mar. Nie ma w niej manometru, to nie wiem, jakim ciśnieniem malowałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, to szkoda

Pytałem o to ciśnienie, bo kiedyś słyszałem, że do tych aerografów Iwata należy stosować wyższe ciśnienia przy malowaniu. Ale jak widać nie było to prawdą.

Jeszcze raz dzięki za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sprężarce mam tylko napisane, że włącznik ciśnieniowy uruchamia się, jak ciśnienie spada poniżej 2,3 kg/cm2 a wyłącza przy ciśnieniu 3,3 kg/cm2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad.1 Jeżeli chodzi tylko o osłonę dyszy to bez problemu wyczyścisz nawet bez odkręcenia

ad.2 Co do kleksów to jest to wina właśnie tej nieszczęsnej osłony, na której zbiera się farba podczas malowania a jak się nazbiera zbyt dużo to wtedy pluje. Dlatego postaraj się mimo wszystko odkręcić i maluj bez a nakręcaj tylko, kiedy będziesz chował do pudełka żeby nie uszkodzić iglicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam ten sam aero i ten sam problem byl. Jak napisal wyzej kolega , odkrec ten dziubek na poczatku ;) Problem z glowy. W poradniku jeszcze wyczytasz zeby raz po raz przeczyscic koncowke - ta z ktorej wychodzi iglica - ogolnie zeby bylo na wylocie czysto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pytałem o to ciśnienie, bo kiedyś słyszałem, że do tych aerografów Iwata należy stosować wyższe ciśnienia przy malowaniu. Ale jak widać nie było to prawdą.

 

Przy aerografach Iwata może wystąpić problem niewystarczającego ciśnienia, jeśli kompresor nie będzie miał wystarczającej wydajności (litry/min). Podobno niektóre modele japońskich cudeniek, wykazują nieco większe "zapotrzebowanie" na ilość przepływającego przez nie powietrza. Posiłkuję się tu informacjami z różnych dyskusji i forów. Sam nie miałem możliwości i raczej nie będę miał, tego sprawdzić.

MAR ma stosunkowo dużą wydajność i ze "zbudowaniem" ciśnienia rzędu 2-2,5 bar nie będzie miał problemu, nawet z Iwatą.

Kłopoty mogą wystąpić przy jakimś słabym "lodówkowcu".

 

A malować to można Iwatą podobno od 0,5-3 bar, w zależności od tego co i jak malujemy . To chyba taki standardowy "zakres modelarski"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam problem ze swoim aerografem. Malowałem farbą i chciałem zmienić farbę wlałem trochę rozpuszczalnika. Pod wieczór przychodze chce dać 2 warstwe a tu z aerografu idzie samo powietrze bez farby. Odkręciłem zbiornik ( aero ma boczny zbiornik ) przeczyściłem i nadal nic samo powietrze bez farby. W czym tkwi problem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrzej_M Sprawdź docisk iglicy - możliwe, że dysza jest całkowicie zamknięta i coś się stało z mechanizmem spustowym. Najlepiej go całego rozbebesz i pooglądaj. Jak mniemam to jest aero 2-funkcyjne. Całkiem możliwe, że zaworek otwiera dopływ powietrza natomiast iglica się nie przesówa. Jaki to model psikawki ? Może coś na to poradzimy.

 

Ja mam natomiast pytanie - ostatnio kolega ma problem z piwatą z dolnym zbiornikiem. Zamiast podawać farbę powietrze trafia do zbiornika i farba poprostu bulgocze. Dysza jest co prawda w fatalnym stanie (strasznie końcówka powyginana) ale czy to może być powodem ? Aero ma wykręcony zaworek i współpracuje z agregatem lodówkowym bez wyłącznika ciśnieniowego. Dmucha jak oszalały natomiast przy przechyleniu spustu zamiast zasysać farbę dmucha do zbiornika. Czy ktoś mógł by mi tu przedstawić zasadę działania aero z dolnym zbiornikiem ? Może dojdę do tego co jest przyczyną bo nie wydaje mi się żeby z powodu koślawej dyszy (zamyka się w pełni, mechanizm działa dobrze, a przy otwarciu wygląda wszystko ok) aero nagle zaczoł ładować powietrze do zbiornika. Problem pojawia się w chwili przechylenia spustu odpowiedzialnego za przesunięcie iglicy wiec raczej mało realne żeby któryś z kanałów się zatkał.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam! Jakiś czas temu uległ uszkodzeniu mój aerograf, mianowicie ukręciłem dyszę przez przypadek. Nie był to jakiś mercedes w śród aerografów bo kupiłem go na allegro za 70 plnów. Myślę nad kupnem nowego aerka i proszę o rade. Zastanawiam się nad EW -770 z dyszą 0.2 a czymś takim http://www.allegro.pl/item786180308_aerograf_zestaw_z_3_dyszami_airbrush_waz.html

To dało by mi możliwość skompletowania dwóch aerografów ale czy EW-770 nie jest lepszy???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam! Jakiś czas temu uległ uszkodzeniu mój aerograf, mianowicie ukręciłem dyszę przez przypadek. Nie był to jakiś mercedes w śród aerografów bo kupiłem go na allegro za 70 plnów. Myślę nad kupnem nowego aerka i proszę o rade. Zastanawiam się nad EW -770 z dyszą 0.2 a czymś takim http://www.allegro.pl/item786180308_aerograf_zestaw_z_3_dyszami_airbrush_waz.html

To dało by mi możliwość skompletowania dwóch aerografów ale czy EW-770 nie jest lepszy???

Witaj! EW-770 powinno Tobie wystarczyć. Nie jest skomplikowanej konstrukcji, a żeby ukręcić w nim gwint dyszy trzeba mieć po prostu talent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry za spam ,pewnie było zadane to pytanie gdzieś pomiędzy 1 a 15 stroną. Mam EW-770, brudny wypadało by umyć, mam rozkręcić areograf i wrzucić do roztworu 2:1. Czy mam się pozbyć uszczelek, czy nic nie stanie się o-ringom po cleanuxe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do cleanluxu możesz wrzucać aerograf bez żadnych obaw. ja nie bawię się ze swoją pseudoiwatką w żadne rozcieńczanie cleanluxu i nic się złego nie działo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie nie polecam moczyć aero w cleanluxie, bo niszczy chrom. Zamiast tego pucuj acetonem, tylko wyjmij uszczelki najpierw.

 

Tomek

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie jest przypadkiem na odwrót? Bo mi chrom zszedł tylko na dnie zbiorniczka, czyli tam, gdzie najintensywniej działałem wacikami z rozpuszczalnikiem uniwersalnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam.

Zbliżam się do zakupu pierwszego aerografu ...

 

Jakościowo to jest jeden pies, jednak EW770 ma więcej funkcji, np. regulacja ciśnienia. Ja miałem te dwa typy aerografów i bardziej byłem zadowolony z EW770.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prochemik napisał:

Witam. Zbliżam się do zakupu pierwszego aerografu ...

 

Ja mam natomiast od ok. 4 lat EW 550. Nic złego się nie dzieje, systematyczne czyszczenie cleanlux-em i hula jak wiatr w polu. Jestem z niego zadowolony. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

mam zamiar kupić areograf i czy mógłbym podłączyć go do takiego zwykłego kompresora samochodowego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie kolegów:)

Zwracam sie do Was z zapytaniem co sadzicie o tym aerografie-Mig P451 AEROGRAF H03??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.