Jump to content

Aerografy - podstawy malowania i maskowania


Recommended Posts

tak dokładnie - często przy okazji tej operacji zmieniam nożyk tak aby końcówka była bardzo ostra

Link to post
Share on other sites
  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hmm tylko czy taka metoda nie uszkadza przy okazji owiewki ? Po pomalowaniu i zdjęciu mask nie ma rys ? Ja stosuję nieco inną technikę, nieco bardziej pracochłonną ale chyba bezpieczniejszą. Też używam taśmy Tamiya, ale nakładam ją w małych kawałeczkach tj. najpierw naklejam odmierzone paseczki po obwodzie tworząc brzegi i wypełniam kolejno środek kolejnymi kawałkami taśmy. Wszystko wycinam na macie, nie na owiewce. W ewentualne milimetrowe ubytki nakładam Maskol. Efekt zadawalający

Link to post
Share on other sites

Odwrotnie. Najpierw pomalować opony, następnie najlepiej w twardej tekturze wyciąć okrąg aby zamaskować opony i pozostawić felgę, a następnie felgę pomalować na kolor jaki się chce. Dla leniwych są szablony (można znaleźć w sieci) dedykowane do konkretnych pojazdów, ale to kosztowna zabawka. Kolega Toff wskazał Ci - moim zdaniem - metodę trudniejszą i bardziej pracochłonną.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam, mam pytanie odnośnie chropowatej powierzchni, maluję olejnymi model master i powierzchnie płaskie wychodzą mi całkiem dobrze, problem z chropowatością występuje tylko gdy maluję bardziej skomplikowane kawałki modelu, jakieś zagłębienia i ogólnie słabo dostępne kawałki. Tam właśnie powstaje ten nalot mimo tego, że na reszcie modelu malując tą samą mieszanką jest ok. Co jest tego powodem?

Link to post
Share on other sites

Mam to samo jak zdarzy mi się malować olejnymi (których mam dużo ale skłaniam się ku akrylom). Powiem tak, nie testowałem ale można spróbować delikatnie filcem albo papierem ściernym 2500

 

Na chłopski rozum powinno działać

Link to post
Share on other sites

Nalot udało mi się zredukować poprzez napylanie rozcieńczalnika (jeszcze trochę go widać ale jest wiele lepiej) tylko to nie rozwiązuje niestety samego problemu. Może ciśnienie nie jest odpowiednie? Niestety nie sprawiłem sobie jeszcze manometru przy reduktorze więc tak na oko ustawiam.

Link to post
Share on other sites

Jak chropowatość powstawała było pewnie coś koło 2 atmosfer, teraz obniżyłem do 1,2-1,5. Aerograf mam taki najzwyklejszy MAR-POL EW-550A, dopiero zaczynam przygodę z aerografem i pomalowałem nim dopiero 2 modele, jak coś się z nim stanie to 55 zł szkoda nie będzie i rozejrzę się za czymś trochę lepszym. Myślę, że taki aerek całkiem nieźle nadaje się do nauki.

Link to post
Share on other sites

Zaszalałes z ciśnieniem do tej psikawki ,mam taki to mój pierwszy prawdziwy aero/wcześniej był rusek/ i malując akrylami miałem ciśnienie ok 1.5atm i mimo wszystko czasami powierzchnia chropowata była ,a Ty przy olejach pojechałeś na 2atm ,teras mam H&S Ultra i zszedłem na 1 a nawet poniżej.

Link to post
Share on other sites
Czym mogę odzyskać szybkę ? Rozchodzi się o to że za dużo pomalowałem i podczas zmywania farby acetonem szybka zaszła mgłą i do dupy to wygląda.

 

Kiedyś używało się kredowych past do zębów Nivea albo Pollena, ale chyba już takich nie produkują, więc pozostaje pasta polerska.

Link to post
Share on other sites

Pasta polerska sprawdziła by się przy rysach na owiewce, ale aceton to co innego, zmatowił plastik i nic na to się nie poradzi.

Kościan96 - jeśli to mały kawałek o nieskomplikowanym kształcie (boczne okienko itp.) to użyj np. kawałek przeźroczystego plastiku z pudełka po czymś, albo folia do bindowania. Całe owiewki często można dokupić, tzw. vacu (wykonane metodą próżniową) poszukaj po modelarskich sklepach internetowych

Link to post
Share on other sites

Pasta do zębów sprawdza się i dzisiaj pod warunkiem, że jest ona bez żadnych "udziwnień" typu mikrogranulki etc... Ostatnio zapodziałem gdzieś Tamiye, więc na szybko polerowałem zwykłym białym Colodentem - efekt porównywalny z pastą polerską tylko trzeba się więcej napocić. Na koniec owiewkę można zanurzyć w sidoluksie - błyszczy się jak wiadomo co i wygląda lepiej niż oryginalna.

Jeśli owiewka nie jest popękana, to w 90% przypadków odratujesz ją metodą kolegi Karambolisa + pasta do zębów i sidoluks.

Przeszklenia vacu można sobie robić samemu, w domu bez używania jakiejś kosmicznej technologii. Wystarczy zrobić kopyto (np. na podstawie uszkodzonej owiewki), perforowany kawałek dykty, folia do bindowania i odkurzacz. Nie będę się tutaj rozpisywał - tutoriale są w necie (na naszym forum też gdzieś jest).

 

Pozdrawiam

Piotrek

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
Czyli uważasz ,że polscy modelarze to cieniasy i nie potrzebnie rozcieńczają V Air skoro producent pisze ,że są do aerografu bez posrednio ?

Ja tak uważam.

Rozcieńczać Valleyo Air

Pzdr

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Temat wałkowany, nie mniej jednak, nie znalazłem nigdzie satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Mam pytanie odnośnie tego, jakiej gęstości ( czy ma być rzadka, czy nie), na jakim ciśnieniu robić cienkie linie ( tak od 02,mm do 0,5mm) za pomocą aerka?

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Mam pytanie pewnie dla większości oczywistość ale dopiero co zakupiłem areograf z kompresorkiem do malowania. Otóż mam zamiar pomalować czołg Tygrys który już jakiś czas temu skleiłem i nie bardzo wiem jak się do tego zabrać...chodzi mi szczególnie o pomalowanie kół(ponieważ nakładają się na siebie i niewiem czy próbować zdjąć czy malować na złożonym modelu)?? I czy mielibyście jakieś wskazówki na początek, bo szkoda byłoby go zniszczyć jakimś szpetnym malowaniem jak widziałem niektóre "okazy" na forum. Proszę o pomoc i z góry dzięki za odpowiedź.

Skala modelu 1:35.

 

P.S. W sklepie modelarskim gdzie wszystko kupowałem jakoś nie potrafił mi wytłumaczyc jak malować i powiedział mi że najpierw pomalować kolorem bazowym bez podkładu, a poźniej kolejne kolory. Mam farby akrylowe italeri, a na forum nic o nich nie znalazłem. :(

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.