Skocz do zawartości

F-16C Block 52+ Jastrząb // Revell // 1:72


Solo

Rekomendowane odpowiedzi

To uważaj z tym, bo ten zasobnik jest do wersji A. Podstawa statecznika wersji C jest nie tylko dłuższa z przodu, ale i szersza i ma boczne ścianki pod innym kątem, więc czeka Cię trochę dopasowywania.

 

Faktycznie, już napisałem że zasobnik pasuje, ale faktycznie jest węższy w miejscu łączenia z podstawą.

Cóż, będzie kłopot.

 

SEhi0hE.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki em, może się przydać.

 

Po blisko 3 tygodniach oczekiwania dostałem ze sklepu ModelMakera maski oraz to samo w postaci kalkomanii.

Spytacie pewnie po co mi kalkomanie skoro mam maski?

Dobre pytanie.

W zasadzie po nic, ale obawiam się trochę czy dam radę przenieść bardzo skomplikowane maski z tygryskiem na stateczniku - jakby co będę miał w rezerwie kalki.

No i małe godła które powinny być na klapie przedniego podwozia - tylko ten zestaw kalkomanii je ma.

 

0bgxY6J.jpg

 

Od kolego Matysa dostałem dodatkowe uzbrojenie: AIM-9X, AGM-154 i AGM-65.

Największy kłopot miałem z Sidewinderami, których nigdzie nie mogłem znaleźć, a nasze Jastrzębie prawie na każdym zdjęciu je mają.

Dodatkowo klient chciał AGM-154, no to będą. Mavericków raczej nie użyję, są dość marnej jakości, za to pozostałe uzbrojenie jest bardzo fajne jeśli chodzi o detal.

 

VRxAvwQ.jpg

 

Przy okazji pytanie: z tego co widziałem na zdjęciach, nasze F-16 "na co dzień" przenoszą AIM-120C i AIM-9X w wersjach niebieskich czyli treningowych, nie uzbrojonych.

Za to AGM-154 chyba zawsze widziałem z żółtym paskiem - czy to znaczy że nie mamy tych pocisków w wersji testowej do szkolenia pilotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamietam to dopiero nie dawno amerykanie podjeli decyzje o tym zeby uzbrojone AGM-154 na sprzedac. Jeszcze chyba czekamy na dostawe wiec raczej tylko cwiczebne nasi podwieszali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki net_sailor, teraz mam pełną jasność jak to z tymi latającymi bombami jest.

wojtek 80 - może ma jakieś fajne zdjęcia z tymi tygrysimi F-16 (4052 i 4056) z Tiger Meet 2015?

 

Całkiem fajny ten Revell, na pierwszy rzut oka wygląda marnie, ale przy bliższym kontakcie zyskuje.

To znacznie lepszy model niż zestawy Hasy w tej skali.

 

Wziąłem się za statecznik. Moim zadaniem jest odciąć to co czerwone i dosztukować to co niebieskie.

Okazało się że nie jest tak jak pisał RAV, a przynajmniej nie do końca. W miejscu łączenia jest co prawa minimalna różnica szerokości podstawy (jakieś 0,5 mm z każdej strony), ale nie jakaś problematyczna.

 

rI8opDb.jpg

 

Wyciąłem, podszlifowałem co trzeba i skleiłem. Teraz trzeba wyrównać lekką dolinę jaka powstała w miejscu łączenia. Spadochron użyję chyba Hasegawy, bo ma lepsze detale niż revellowski.

Czujnik (nie wiem od czego to jest) tuż koło spadochronu jest z Hasegawy, ale tylko jeden, więc trzeba skopiować.

 

Bbdmipk.jpg

 

Pierwszy raz użyłem blue stuff, na razie zrobiłem tylko formę, sam jestem ciekaw jaka z tego wyjdzie kopia.

 

Ju526kC.jpg

 

A to chyba największy problem tego zestawu, dziwacznie wykombinowany wlot powietrza.

To co widać na dolnej części tego wlotu jest równocześnie (od drugiej strony) wnęką przedniego podwozia.

Problem polega na tym, że miejsce łączenia tego elementu z ustami wlotu jest mniej więcej takie jak pokazuje czerwona linia.

Co gorsza, zielona linia pokazuje fragmenty tej krawędzi, które mają zupełnie inną krzywiznę niż krzywizna krawędzi tych ust z którymi trzeba jedną i drugą część połączyć, w dodatku jest tam jeszcze spora przerwa.

Na deser: to wszystko trzeba połączyć z dwoma połówkami samego wlotu, który zamyka to wszystko w środku.

Szpachlować i polerować? No nie chce mi się, dlatego postanowiłem wkleić (na równo z górną czerwoną linią) jeden kawałek cienkiego polistyrenu 0,1 mm, który nie tylko zakryje mi niewygodną krawędź łączenia spodu wlotu i ust, ale też od razu zakryje "niezgodności" w krzywiznach obu elementów. W końcu łatwiej będzie zeszlifować na gładko prosta krawędź polistyrenu, niż kombinować z tymi łączeniami i szpachlówką.

 

5cC52mg.jpg

 

Przyklejenie cienkiego polistyrenu nie jest łatwe, bo pęka albo marszczy się pod wpływem kleju.

Musiałem położyć w końcu 0,2 mm, ale też idealnie nie wyszło, miejscami pękło i trzeba było szpachlować.

Z pewnym trudem upchnąłem to we wlocie powietrza, ale mimo wszystko nie jest źle.

Nieco kłopotu będzie z równym doklejeniem ust tego wlotu, ale jak już się dopasuje, to wtedy tylko trzeba wyrównać łącznie polistyrenu z czarnym plastikiem.

 

IjIBUu2.jpg

 

Z tego nie jestem dumny: waloryzacja przedniej wnęki podwozia.

Jakoś tak mi wyszło jak wyszło - nie drążmy więc tematu.

Widać tu też problemy z klejeniem części, na szczęście te nierówności znikną po całkowitym sklejeniu wlotu.

 

T4N10Z6.jpg

 

Kadłub modelu został przeszlifowany i wypolerowany, odtworzyłem kilka zanikających linii podziału.

Sporo roboty miałem z owiewką: grube i bardzo twarde nadlewki sprawiły że miejsce osadzenia tyłu owiewki musiałem wręcz wystrugać od nowa.

Ale jak już się udało to owiewka leży perfekcyjnie tam gdzie ma leżeć.

Do osłony radaru upchnąłem trochę ołowiu, wkleiłem też czujniki AOA Mastera i dopasowałem masterowego pitota - przykleję go na samym końcu.

 

MIbeyjX.jpg

 

Idzie szybko, aż się boję że go skończę do końca grudnia.

Jeszcze kilka drobiazgów i zamykam kadłub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model Revella, którego użyłeś do budowy naszego Jastrzębia ma silnik General Electric, który charakteryzuje się tzw. dużym wlotem. Nasze Jastrzębie mają silnik Pratt & Whitney z "wlotem małym"

tcCKGjkQ_t.jpg

 

Wymiana dyszy nie załatwi sprawy w 100 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie chyba dawno nie robiłem aktualizacji warsztatu, ale to nie dlatego że się obijam - o nie, robię ciągle coś przy modelu i przed Świętami chyba uda mi się zamknąć kadłub.

 

Na początek chciałem sprawdzić jak wypadną kolory w porównaniu do oryginału.

Jak wiadomo nasze F-16 w kamuflażu Tiger Meet 2015 był pomalowane (jak zresztą te w normalnym kamo też) dwoma kolorami: ciemny FS36270 (odpowiednik Gunze C306) i ciemny FS36375 (Gunze C308).

Instrukcja masek ModelMaker podkreśla, że ten jaśniejszy FS36375 w rzeczywistości na tej maszynie jest nieco bardziej błękitny niż kolor katalogowy.

 

812.jpg

 

Ja użyję kolorów MRP - poniżej test na złomie.

Zaprojektowałem sobie kilka masek ze zeskanowanej instrukcji produktu ModelMakera i wyciąłem na ploterze. Po lewej na zdjęciu jest użyty 36375, po prawej 36320 (odpowiednik Gunze C307).

Jak widać chyba, ten po prawej jest nieco bardziej niebieskawy i wydaje się być odpowiednim odcieniem.

Zważywszy że kłaść to będę na black basingu, więc oczekuję że niebieskawy odcień będzie znacznie bardziej podbity.

 

TVQolty.jpg

 

Miałem nie waloryzować modelu, ale bardzo nie podobały mi się wnęki podwozia - tradycyjnie Revell zrobił je niemalże puste, a przecież w rzeczywistości jest tam niezła kotłownia.

Parę elementów wytoczyłem Proxxonem z profili okrągłych, troszkę cienkiego polistyrenu i drucików. Próbowałem zrobić mocowania kabli taśmą Tamki, ale nie wygląda to za dobrze.

Trochę za późno się zorientowałem że dobrze się sprawdzają wyciągnięte nad ogniem patyczki do uszu - wykorzystam je przy najbliższej okazji.

HxgtpP2.jpg

bkFKb8C.jpg

 

Wkleiłem też do kadłuba kabinę i pomalowałem ją - został tylko HUD, który wkleję tuż przed zamknięciem kabiny owiewką.

 

NzeNlgX.jpg

 

Na koniec wlot powietrza.

Trochę się z nim nakombinowałem, ale efekt w miarę mnie zadowala.

Wnętrze pokryłem fenomenalną farbą Tamki Pure White, która po zaschnięciu daje powierzchnię twardą i gładką niemal jak szkło.

 

jiYHnLF.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No napisałem: Tamiya Pure White, konkretnie TS-26, niestety tylko do kupienia w spraju, trzeba spuszczać do aerka przez słomkę.

Klasyczny błyszczący biały, ale ponoć to farba do modeli RC, więc znacznie wytrzymalsza na ścieranie niż zwykłe modelarskie.

Kładłem ją na grubo, wręcz zalewałem nią wnętrze wlotu - po wyschnięciu ładnie się wypoziomowała, brak zacieków, powierzchnia jest bardzo gładka, błyszcząca i co ważne - bardzo twarda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.