Jump to content
Sign in to follow this  
milczacy

Milczący - samoloty głównie 1/144

Recommended Posts

Moja przygoda z 'modelarstwem' zaczęła się we wczesnych latach '80 od lepienia modeli pasażerów nabywanych w miarę możliwości i podaży w CSH.

Do hobby wróciłem przy okazji zakupu prezentu w postaci modelu Boeinga 747-8, który miał być niby dla syna, ale wiadomo było, że sprawi frajdę mi.

 

I tak niepostrzeżenie wciągnąłem się w to z powrotem w grudniu 2014.

 

Początki były niełatwe, jako dziecko modeli praktycznie nie malowałem, więc, o ile sklejanie nie było większym problemem, o tyle malowanie owszem. Skończyło się tym, że model pomalowałem pędzlem pożyczonymi farbkami Citadel. Efekt końcowy był dość marny, a na domiar złego okazało się, że fabryczne kalkomanie nie są poprawne dla tego modelu i malowania (Lufthansa). Napisałem więc maila do Revell'a i po miesiącu otrzymałem list z nowymi kalkami. Nie miałem więc wyjścia i musiałem zmyć starą farbę i położyć nową. Niestety nie mam dobrego zdjęcia tego modelu, jedynie coś takiego:

 

BqVpLXKl.jpg

 

 

Jako, że zawsze podobały mi się 'duże' samoloty kolejny wybór padł na bardzo dobry model Revella Antonov An-124 Rusłan. Było to duże wyzwanie, gdyż model ma wiele elementów, wiele wariantów wykonania i największy arkusz kalkomanii, jaki do tej pory miałem.

Pierwszy model, niejako 'treningowy' znalazł miejsce w pokoju syna pod sufitem, natomiast kolejny robiłem już uważniej dla siebie ;)

Wyszło nienajgorzej, choć jako ciekawostkę podam fakt, że model pomalowałem nierozcieńczonymi emaliami Revella - wtedy jeszcze nie miałem pojęcia o ModelWork.pl

 

AegvXkDl.jpg

Fucddt4l.jpg

 

 

Szukając jakiejś 'przewodniej' tematyki, wymyśliłem, że będę składał samoloty transportowe i na warsztat trafił kolejny przyjemny model Revell'a C-17 Globemaster III. Był to pierwszy model pomalowany aerografem (tanim chińczykiem) i to w dodatku Vallejo Air. Z perspektywy czasu wciąż lubię ten model, ale skomplikowane czynności obsługowe przy aerografie skierowały mnie ku innym farbom.

 

l9XEK0ul.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako, że w 2015 nie było u nas zbyt dobrej dostępności modeli transportowych moje zeinteresowania przesunęły się w stronę samolotów pasażerskich zwanych 'airlinerami'. I tak na warsztat wlatywały kolejno (o ile dobrze pamiętam):

 

Boeing 737-800 w malowaniu Alaska, które mi się bardzo spodobało.

 

CELcHKml.jpg

 

 

Airbus A320-200 Lufthansy, który wpadł niejako z rozpędu i braku w tamtym czasie lepszego wyboru.

 

5horSOJl.jpg

 

 

A gdy już byłem przy Lufthansie, to trzeba się było i zmierzyć z Airbusem A380-800, który jest naprawdę wielkim modelem.

 

oEc8RIIl.jpg

4WER7sJl.jpg

 

W międzyczasie udało mi się zdobyć na ebayu Iljuszyna IŁ-76TD, na którym poćwiczyłem jakieś tam obicia i próby oddania eksploatacji.

 

3QDOIAsl.jpg

 

 

Boeing 787-8 Dreamliner postanowiłem zrobić z racji tego, że latają we flocie naszego LOTu. Sam model (Zvezda) prosty, malowanie dość nudne, natomiast kalkomanie Techmod dostarczyły wielu (negatywnych ) emocji.

 

J1zbgNll.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idąc tropem LOTu zrobiłem sobie takie maleństwo jak Embraer 170 w okolicznościowym malowaniu. Sympatyczne maleństwo.

 

JyKlKHHl.jpg

 

 

Gdy już miałem na półce kilka pasażerów, postanowiłem zrobić coś bardziej zaawansowanego. Wtedy trafiłem na model transportowego Boeinga 747-8F. Jako, samodzielne przeróbki jeszcze mnie przerażały postanowiłem zrobić tylko oświetlenie. I przyznam, że taki 'błyskający' model bardzo mi się spodobał.

 

O74i6ell.jpg

 

 

W międzyczasie znowu zrobiłem 3 pasażery prosto z pudła.

 

Boeing 737-800 KLM

0Ku5Onvl.jpg

 

Airbus A321 Austrian Airlines

1e4wM2Hl.jpg

 

Airbus A320 Thomas Cook

dhLS4Ntl.jpg

 

 

Aby w końcu zrobić model i oświetlony i z przeróbkami - padło na bardzo dobry model Revella Airbus A350-900. Jeśli ktoś ma zamiar zrobić sobie większego pasażera - szczerze ten model polecam.

Mojego wyposażyłem w oświetlenie nawigacyjne jak i wewnętrzne. Zrobiłem lekko wychylone sloty i klapy, dorobiłem parę pierdółek. Ogólnie jestem z niego zadowolony, choć jak dziś mu się wnikliwie przyjrzę widać jeszcze moje podstawowe braki warsztatowe.

 

Y5DSgFil.jpg

2A5ucVrl.jpg

 

Embraer'a 195 zrobiłem, bo była to nowość Revella. Model jednak, jak na nowy produkt jest słaby i wypraski są przeciętnej jakości. Jest jednak sensowną bazą do zrobienia naszego większego Embraera LOTu.

 

wz4WIWHl.jpg

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy już pasażery mocniej mi spowszedniały, zacząłem szukać jakichś spacjelnych malowań. Wtedy trafiłem na Boeinga 787-9 ANA w malowaniu Star Wars R2D2. Dobry wypust Zvezdy z maleńskimi dodatkami, prostym oświetleniem. Wentylatory miały się również obracać, ale nie wyszło

 

ERHZb30l.jpg

 

 

Concorde'a kupiłem w dobrej cenie na allegro i tak trafił na warsztat. Przyznam, że po skończeniu modelu ogarnęła mnie (chwilowa) Concorde-mania i nabyłem go w skali 1/72. Po kilku miesiącach, gdy jednak ochłonąłem i nie znalazłem miejsca na model długości ponad 80cm został sprzedany.

 

7wr1IeNl.jpg

QKdp8Djl.jpg

 

 

Airbus A300-600ST Beluga był kontynucją linii transportowców w kolekcji. Pierwowzór tak brzydki, że aż się prosił o umieszczenie na półce. Ponieważ wersja prosto z pudła wydała mi się zbyt prost a pokusiłem się o dorobienie ożebrowania luku cargo i paru pomniejszych drobiazgów.

 

PHEoR23l.jpg

ip9yP2el.jpg

sTNwkW9l.jpg

 

 

Gdy Zvezda wypuściła na rynek Boeing 777-300 od razu go kupiłem. Bardzo długo nie było do tej pory porządnego i łatwo dostępnego modelu tego popularnego liniowca długiego zasięgu. Od razu też zacząłem się rozglądać za ciekawymi kalkami, bo pudełkowe Zvezdy traktuję raczej jako 'żarcik'. I tak oto znalazło się poniższe

 

8hDDbd0l.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla miłośników pasażerów w 1/144 nastały dobre czasy - Zvezda produkuje dobrej jakości modele najpopularniejszych obecnie maszyn. Jeśli chodzi o Boeinga 737 i Airbusa A320 nie ma nic sensowniejszego. Zwłaszcza A320 jest godny polecania, gdyż fabrycznie jest dostępny w opcji z wysuniętymi slotami i klapami.

A jako, że 2 popularne niskokosztowe linie lotnicze latają obydwoma maszynami trzeba było wzbogacić kolekcję.

 

hOym87ql.jpg

H4CRiZcl.jpg

 

W międzyczasie uporałem się również z innym 'półkownikiem' Airbusem A340-300 w malowaniu wiedeńskich filharmoników - tu jednak akurat nie mam ani jednego zdjęcia.

 

 

Na koniec zaś został model, który rozpoczyna, być może, nowy rozdział w moim modelarstwie - nasz Jastrząb w skali 1/48. Przyznam, że ilość detali i możliwości tej skali bardzo mi przypadły do gustu.

 

lzcvYoAl.jpg

8RZJl9wl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Natrzaskałeś tych maszyn.

Świetny jest Concorde i Boeing w malowaniu artu-ditu.

Pasażery w 1/144 dość szybko się robi, dlatego początkowo poszedłem w ilość

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetna kolekcja.

A jak już spróbowałeś samolot wojskowy to teraz dopiero masz wybór.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Milczący,

 

144 nie kończy się na pasażerach, a ilość detali jakie można wpakować w model zależy tylko od Ciebie. Robisz świetne cywile, a patrząc na Twojego F16 jestem pewien że z myśliwcami w 144 też mógłbyś poszaleć. Nie porzucaj 144

 

Pozdro,

Marudek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marudku, nie porzucę na stałe 1/144 bo i 'stara miłość nie rdzewieje' i mam już kilka miniaturowych myśliwców na składzie :-)

Chwilowo potrzebuję odmiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W oczekiwaniu na dostawę kolejnego modelu w 1/48 lepię sobie miniaturki w 1/144, jak coś mnie zauroczy, być może da impuls do zrobienia 'większego brata'.

F-117A Revella to bardziej s-f niż kopia prawdziwego samolotu, ale jest na tyle ciekawy, że z przyjemnością postawiłem na półce.

cqSKl5Yl.jpg

lnxglPal.jpg

xe8hN8Ol.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowe "produkcje"

 

Rafale M

ndLXDI6m.jpg lVLdfsam.jpg Qy2ISeUm.jpg

 

oraz B-2 Spirit

dmX0q3dm.jpg DF9ScN9m.jpg

L1e3Uh8m.jpg aSKFuKfm.jpg

w którym chciałem poprawić oszklenie i średnio to wyszło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne mikrusy - po kliknięciu zdjęcia można przejść do galerii

 

Eurofighter Typhoon "Bronze Tiger"

qYnO1HOl.jpg

 

Suchoj S-37 / Su-47 Berkut

6OPJAKFl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Marudku - podziękowania należą się w zasadzie Tobie, gdyby nie Twoja praca na rzecz popularyzacji 1/144 pewnie nawet bym się nie wziął za te mini fightery

 

Kolejny członek kolekcji

Lockheed Martin X-35B JSF

XYlJZsr.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh - to żadna praca tylko czysta przyjemność skrzyknąć się z innymi pasjonatami mikrusów i obserwować takie bajery w 144 Czekam na kolejne Twoje dzieła

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne 3 modele do kolekcji "ukończonych".

P-47 w skali 1/48 - model Hasegawy

77eco8yl.jpg

Oraz 2 maluchy w 1/144

F-16 Revella

wooutgMl.jpg

F-22 Trumpetera

enVCYNYl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świeżo ukończony Horten Go 229 / Ho IX  Zoukei Mura.

Prosto z pudełka, z jakimś minimalnym 'tuningiem'. Jak na model Z-M spasowany nieidealnie, ale to w końcu "zabawka w 1/144" a nie poważny model 1/32 czy 1/48 😉

IMG_20200117_073411_HDR.jpg

IMG_20200117_073429_HDR.jpg

IMG_20200117_073459_HDR.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.