Jump to content
Super_Hans

IJN Tone 1/350 Tamiya

Recommended Posts

Myślałem że narożnik dzaszku i dół coś słabo się zeszły, ale im dłużej patrzę tym bardziej sądzę żę tak włąśnie ma być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tam jest, daszek tworzy nawis. Rama oszklenia jest w głębi stąd złudzenie nierówności. Na pierwszej fotce lepiej to widac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rach ciach ciach... Japonka pazurki dostaje.

Plastikowe osłony p. podmuchowe średnio naśladowały oryginały :

 

42185674725_15444eb03a_b.jpg

 

Pogrzebałem przy nich i ostatecznie są z papieru, daleko im do materiału jw ale chyba lepiej:

 

43089763521_b4fa8965b6_b.jpg

 

43089764101_6e4b7b40b6_b.jpg

 

42184691815_219670d745_b.jpg

 

Pokład zyskał podstawową drobnicę jak wentylatory, liny itp, ponadto w końcu udało się zrobić komplet listw i szyn. Położony błyszczący lakier, przed washem. Fotki robione na szybko, na każdej inny balans bieli jak widać

 

43089780351_5aec3a14d6_b.jpg

 

42184692595_8fb684e1f9_b.jpg

 

43089765201_8533960e4b_b.jpg

 

41278131540_53cc8c4b9d_b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooom ciekawie sie zaczyna robić. Coś więcej o tych blastbagach byś napisał może? Mam ich troche do zrobienia w niedalekiej przyszłości

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki!

Żeby nie było, tamiJowskie blastbagi nie są takie złe..

42188151685_086c7a946e_b.jpg

W porównaniu do prawdziwych są chyba jednak zbyt obfite i co mnie osobiście nie pasowało - identyczne.

 

Zacząłem od wyciachania charakterystycznego rowka na grzbiecie i ogólnego zwężenia, zwłaszcza na dolnym zwisie. Gdybym dziś to robił to odważniej bym wyrżnął ten dół, żeby uzyskać jeszcze bardziej wiotki i pomarszczony zwis materiału (jak na zdjęciu oryginału).

 

43042553502_f1375e76b6_b.jpg

 

Użyłem bardzo delikatnego pergaminowego kremowego papieru (nie powiem skąd bo to była pROfaNaCja! ) wyciętego w takie listki jak wyżej. Machnięte rozcieńczonym wikolem i przyklejone. Na mokro układane zmarszczki, suszarka, przycięcie na dolnym szwie i tyle.

43042553502_f1375e76b6_b.jpg

 

29221112208_1d4d768bed_b.jpg

 

39065557844_133746644d_b.jpg

 

39776034861_3dff590b14_b.jpg

 

42374522834_a14fdb964e_b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj, kuź… , to już za wysokie loty dla mnie!

Ta sieć tramwajowa na górnym i rufowym pokładzie wygląda very nice, jak to mówią imperialiści . Reszta "biżuterii" z resztą też

 

Muchom się podoba

 

bzzz-bzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zwis jak wiadomo ważna rzecz... Ekstra wyszło !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten wyciENty listek to mi do złudzenia pewnOM czENść ciała służONcOM do siedzenia przypomina, na szczęście blast bagi wyszły lepiej niż brzmi nazwa rzeczonej czENści.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to już nie mam szans tam na górze.. Skoro "d..py" z pustej strony Pisma wyciąłem .

 

A przecież, wiadomo..

Nie będziesz wycinał blastbagów z kart Pisma!

Share this post


Link to post
Share on other sites

NA STOS HERETYKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

SZEFOWI tam na górze blastbagi powinny sie podobać, może odpuści

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ramach przygotowań do porządnego styrania kadłuba poniżej linii wodnej poszukuje zdjęć wydokowanych okrętów, najlepiej z epoki. Jeśli ktoś coś ma fajnego to niech śmiało wrzuca.. myślę, że się przydadzą.

 

Znalazłem coś takiego np:

Co prawda to wrak ale poglądowo cenny obraz:

42433514185_256a32b93e_b.jpg

 

Trochę zaszalałem, nabyłem TEN jedyny lakier do włosów (dzięki Gała). Zrobiłem próby i jestem zadowolony. Mianowicie - prysnąłem na PETa beżowo-szarą bazę. Po wyschnięciu na to lakier i hull red. Wychodzi fajny chipping.

Chodzi mi o taki efekt, głównie na dziobie:

 

28468584527_5da06e20a5_b.jpg

28468584667_a3bf05af5b_b.jpg

 

Jak wyjdzie na modelu, zobaczymy. Wrzucę zdjęcia niebawem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gans, ostronie z tymi fotkami, na pierwszym masz wiécej rdzy niż właściwych osadów, a pozostałe dwa pokazują już oczyszczone kadłuby z zaprawkami.... wpisz sobie w gogla antifouling paint, hull cleaning drydock i temu podobne wariacje, znajdziesz fajniejsze fotki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gans, ostronie z tymi fotkami, na pierwszym masz wiécej rdzy niż właściwych osadów, a pozostałe dwa pokazują już oczyszczone kadłuby z zaprawkami.... wpisz sobie w gogla antifouling paint, hull cleaning drydock i temu podobne wariacje, znajdziesz fajniejsze fotki

Ok, widzę o co Ci chodzi.. Foty od wczoraj zbieram.

Generalnie chodzi mi o to, że na większości zdjęć widzę odpryski i wytarcia farby i dopiero na tym osady. I taką chce przyjąć kolejność, aby pod osadami był taki lekki chipping w niektórych miejscach. Jest to co prawda trochę eksperyment w moim wydaniu.. zobaczymy.

 

Tutaj widać co jest pod osadami (w tym przypadku musiało to być niezłe bAJORo )

28473926407_fc9459be8f_b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne te fartuchy na działa, ale trzeba uważać z waszowaniem. Białe formy i tak dobrze podkreślają kształt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki spiton. Też mnie trochę razi ten łosz. Zbyt brązowy na zdjeciach. Przygasi się. Na lepszych zdjeciach w dobrym świetle wyjdą miejsca do korekty.

 

Poki co zaczynam zabawę w projekt "Styrana japonka 1944". O ile góra będzie względnie czysta to kadłub ma mieć znamiona wieloletniej służby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego łosza na blastbagach możesz zrobić w szarościach, albo szarobrązowy. Sam biały też nie powinien być idealnie biały. To tak samo jak z czarnym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łosza na worach poprawię na bardziej szaro-biały aniżeli brOnzowy.

 

Eksperyment pt przetarcia farby poniżej linii wodnej trwa w najlepsze. Na dziobie z lekka zaszalałem.. Sam nie wiem czy mi się podoba

Teraz pójdą rdzawe przebicia na przetarciach, potem osad (czyli tzw kamień czajnikowy) oraz scum line a na końcu wierzchnie zacieki. Co z tego wyjdzie, nie wiem..

 

43442156621_918052a579_b.jpg

 

43394154972_1882bf7b9d_b.jpg

 

41634644300_308d71d508_b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda spoko technicznie, jest tylko jedno ale... podkład który stosuje sie na łajbach jest czerwony (red oxide primer)...... Gdybyś użył troche bardziej cielisto-piaskowego koloru, to to właśnie mogłoby robic za kamień czajnikowy, po dłuzszym casie od ostatniego skrobania, mozna by to w sumie załatwic filterm....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wygląda spoko technicznie, jest tylko jedno ale... podkład który stosuje sie na łajbach jest czerwony (red oxide primer)...... .

 

A to nie jest tak, że ten Hull Red odpowiada podkładowi o którym piszesz?? Bo mi chodzi o głębokie przetarcia "czerwonego" do tej jasnej warstwy (to już chyba jest blacha?)

Po umyciu te kadłuby tak wyglądają..

 

29573488658_176b196447_z.jpg

 

29573488268_fa80de7f73.jpg

 

I teraz chce tam przyrdzewić w niektórych miejscach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

generalnie przetarcia wyglądają fajnie. Widać, że farba porządna, nie odpada dużymi płatami ! Mi się podoba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proces rdzewienia ciąg dalszy. Ciemniejszych odcieni jest juz wiecej. Chipping mam nadzieje nadal widoczny pod tą warstwą. 29757575258_3c5393b67e_b.jpg

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.