Skocz do zawartości
Coppercat

Toyota Supra 1:24 Fast & Furious

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Ten warsztat ma dwa cele do osiągnięcia:

1 - odpoczynek od tematu Ferrari 250.

2 - zagospodarowanie figurek postaci z F&F.

 

Sporo czasu (i kasy) zajęło mi zgromadzenie materiału modelarskiego do projektu.

Modelem bazowym będzie wypust Tamki:

 

model.jpg

 

I tu ból, bo ten model (mimo, że stanowił najtańszy element projektu) rozczarował mnie pod względem jakości.

O tym napiszę w dalszej części warsztatu.

 

Będę dążył do osiągnięcia celu w postaci modelu Toyoty z filmu Fast & Furious prowadzonej przez Brian'a O'Conner (Paul Walker).

Takie jeździdełko:

 

real.jpg

 

W projekcie użyję dodatkowo:

 

- model silnika 2JZ 3000 twin Turbo firmy Hobby Design

 

2JZ001.jpg

 

2JZ002.jpg

 

2JZ003.jpg

 

- transkit firmy USCP

 

uscp001.jpg

 

uscp002.jpg

 

uscp003.jpg

 

- dedykowana farba firmy Zero Paints

 

Zero.jpg

 

Niestety nie udało mi się znaleźć zestawu blaszek HD02-0227.

Jeżeli ktokolwiek wie, gdzie ten zestaw można jeszcze kupić będę wdzięczny za info.

HD02-0227-02.jpg

 

Na takiej bazie rozpocząłem prace od modelu silnika.

Tak naprawdę silnik już zrobiłem, a tutaj pokażę jak to się stało.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapowiada się ciekawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niezła masa dodatków. Chętnie popatrzę. Powodzonka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z takimi dodatkami będzie wypas, jest sentyment do tego auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W sprawie blaszki napisz do HD na FB

 

O tym nie pomyślałem

Myślisz, że to ma sens ?

 

Projekt rozpocząłem od modelu silnika 2JZ. To kultowa konstrukcja. Jeden z najchętniej tuningowanych silników.

Fabrycznie jego moc została ograniczona do 280 KM, ale można spokojnie "kręcić" go nawet do 1000 KM.

 

Budowę modelu silnika zacząłem na przełomie lutego i marca tego roku.

Na początku było ciężko, ponieważ żywiczne odlewy bloku silnika, głowicy i miski olejowej delikatnie mówiąc nie pasowały do siebie.

Postanowiłem dopasować je do siebie przez wygrzewanie. Niestety troszkę przesadziłem i zrobił się poważny kłopot (deformacje).

Akcja ratunkowa trwała długo .... Udało się wybrnąć z kłopotów między innymi dlatego, że w zestawie HD niektóre elementy (np. pokrywa wałków rozrządu) były zdublowane.

 

Fotki z pierwszego etapu budowy:

 

001.jpg

 

002.jpg

 

003.jpg

 

Po złożeniu tego do kupy, dodaniu łap mocujących i uzupełnieniu zestawu śrub (Master Club) wyszło tak:

 

001.jpg

 

002.jpg

 

003.jpg

 

004.jpg

 

cdn.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dowiesz się czy jeszcze je produkują i możesz liczyć na dostawę. Pomagają też znaleźć dystrybutora. Albo powiedzą że już ten zestaw wycofali.

 

Silnik spoko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Poszło zapytanie do HD via FB.

Powyższe wygląda jak jakiś szyfr

 

Do dalszych prac nad modelem silnika musiałem dorobić stojak, bo obracanie tego w niezrgabnych paluchach groziło uszkodzeniami.

Popełniłem coś takiego:

002.jpg

 

Teraz już można było przystąpić do "uzbrajania" korpusu silnika.

Zacząłem od strony kolektora ssącego. Pojawiły sie pierwsze kabelki i kółka pod pasek klinowy.

Dorobiłem filtr oleju i bagnet. Wkleiłem rozrusznik z bendix'em, plus kabel zasilający oczywiście (ten czerwony grubas).

Staram się uzupełniać wszystkie braki, mimo iż HD dość dobrze zrobiło odlewy.

Zainteresowanym mogę opisać szczegóły.

 

001.jpg

 

003.jpg

 

004.jpg

 

005.jpg

 

006.jpg

 

cdn

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Kolejny etap budowy silnika 2JZ.

Dodane elementy turbin oraz uzupełnione urządzenia napędzane paskiem klinowym.

Pasek wstępnie zamontowany.

 

001.jpg

 

002.jpg

 

003.jpg

 

004.jpg

 

005.jpg

 

cdn

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ciąg dalszy uzbrajania silnika.

Prace po stronie turbin. Poskładanie tej plątaniny węży nie było łatwe.....

Opaski zaciskowe w tej skali też stanowią spore wyzwanie. Szukanie ich po podłodze - bezcenne.

Dokończony pasek klinowy.

 

001_.jpg

 

002_.jpg

 

003_.jpg

 

004_.jpg

 

005_.jpg

 

006_.jpg

 

007_.jpg

 

008_.jpg

 

009_.jpg

 

010_.jpg

 

011_.jpg

 

cdn

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawie się zapowiada. Zasiadam i kibicuję!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwaga merytoryczna. Połowa turbiny tzw. część gorąca to obudowa z żeliwa. Odpowiedni kolor to rdzawy o ile nie robisz nówki sztuki z półki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Uwaga merytoryczna. Połowa turbiny tzw. część gorąca to obudowa z żeliwa. Odpowiedni kolor to rdzawy o ile nie robisz nówki sztuki z półki.

 

Masz pewnie rację, ale ze zgromadzonej przeze mnie dokumentacji to nie wynikało.

Część, o której piszesz prawdopodobnie zostanie ukryta pod pokrywą (patrz fotki poniżej).

 

Wzorowałem się na m.in. takich fotkach silnika:

 

001.jpg

 

Po zamontowaniu pokrywy turbin wygląda to tak:

 

001.jpg

 

002.jpg

 

003.jpg

 

004.jpg

 

Poza osłoną przybyło też kilka wężyków z opaskami :-)

cdn

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle trzymasz wysoki poziom, trochę szkoda, że turbiny nie będą widoczne.

A co do kolorów to pokrywa zaworów i pasek klinowy znacznie odbiegają od wzorcowego zdjęcia.

O ile jeszcze pokrywa zaworów może być, bo to już kwestia tunera, to pasek klinowy stanowczo do poprawy

Wiem, wiem, czepiam się, ale to Ty sam przyzwyczaiłeś nas do takiego wysokiego poziomu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolor pokrywy wałków rozrządu starałem się zrobić taki:

 

p-7452-jdm-toyota-2jzgte-engine-swap-auto-frontsump_1.jpg

 

Masz rację, że jest w tym względzie duży "wybór".

 

Odnośnie paska. Blaszka jest stalowa nierdzewna. Próbowałem ją poczernić, ale nie wyszło.

Bałem się malować, bo przy wyginaniu farba i tak by odprysła.

W końcu tylko ją odpuściłem (rozgrzana do białości i pozostawiona do wystygnięcia). Stała się plastyczna i zmieniła kolor na siakiś taki bury.

Po zamontowaniu paska okazało się, że nie dam rady go pomalować, żeby nie upaćkać wszystkiego dookoła.

Fakt, że do imitacji gumy jest mu daleko, ale nie jest źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uwaga merytoryczna. Połowa turbiny tzw. część gorąca to obudowa z żeliwa. Odpowiedni kolor to rdzawy o ile nie robisz nówki sztuki z półki.

Nie do końca można się z tym zgodzić.

Po pięciu latach intensywnego użytkowania strona gorąca mojej turbinki w niczym nie przypomina rdzawego koloru, a wręcz mógłbym powiedzieć, że cięgle przypomina nową ;)

 

Wracając do głównego wątku to silniczek pierwsza klasa, jak zwykle w Twoim wykonaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Kolejny etap budowy modelu silnika 2JZ.

Tylko fotki. Chetnie odpowiem na ew. pytania.

 

002.jpg

 

003.jpg

 

004.jpg

 

005.jpg

 

006.jpg

 

007.jpg

 

008.jpg

 

009.jpg

 

Taki eksperyment artystyczny ...

 

001.jpg

 

 

cdn

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten pasek osprzętu wielorowkowy, który zrobiłeś z zębami jak w klinowym

Przepraszam za takie szczegóły ale....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten pasek osprzętu wielorowkowy, który zrobiłeś z zębami jak w klinowym

Przepraszam za takie szczegóły ale....

 

Zwróciłem na to uwagę i też mi się wydaje, że powinien być wielorowkowy. Ten zębaty poprostu bardzo mi się spodobał i byłem ciekawy, jak to będzie wyglądać.

HD zrobiło ten zestaw dość dokładnie. Ciekawe, czy zrobili taki pasek świadomie, czy to błąd ?

 

Mam zrobiony pasek gumowy......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Silnik prawie gotowy.

Zajawka galerii:

 

002.jpg

 

006.jpg

 

008.jpg

 

010.jpg

 

015.jpg

 

016.jpg

 

019.jpg

 

023.jpg

 

025.jpg

 

027.jpg

 

cdn

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie czemu tamiya zrobiła kiepski model?

Silnik fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że seryjny silnik z pudła nie jest tu używany ale lubi mieć luzy i problemy ze spasowaniem, bo robiłem ten model. Akcesoryjny na pewno lepiej wygląda i może nawet lepiej będzie tam wpasowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik jako silnik jest świetny tyle, że no własnie wygląda jak zwykłe seryjne 2jz-GTE, a nie jak silnik z auta grubo pomodzonego jakim była supra z fnf i to mnie strasznie razi skoro jest to replika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik jako silnik jest świetny tyle, że no własnie wygląda jak zwykłe seryjne 2jz-GTE, a nie jak silnik z auta grubo pomodzonego jakim była supra z fnf i to mnie strasznie razi skoro jest to replika.

 

Napisz proszę co należy zmienić (dodać), aby silnik stał się "repliką" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma na myśli coś takiego.

 

ff_supra_4.jpg

 

Ale jako, że w filmach oszczędzają to chyba serio w samochodzie występującym było tak.

Nie kojarzę sceny w której było widać silnik tego samochodu? Natomiast ze zdjęcia poniżej wynika, że był inny kolektor ssący.

 

20986264562123225334-640x427-c.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.