Jump to content

Toyota Supra 1:24 Fast & Furious


Recommended Posts

Silnik, który pokazałem powyżej nie jest przeznaczony do zamontowania w modelu. Będzie eksponowany obok na stojaku.

Nie sądzę, żeby mi się udało z zestawowego silnika wyczarować takie cudeńko, jakie było na filmie (F&F).

Będę się starał....

Link to post
Share on other sites
  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Silnik jako silnik jest świetny tyle, że no własnie wygląda jak zwykłe seryjne 2jz-GTE, a nie jak silnik z auta grubo pomodzonego jakim była supra z fnf i to mnie strasznie razi skoro jest to replika.

Dość prawdopodobne, że jest ukryty, pomiędzy śrubami na rancie, są takie, że trzeba je wkręcić do pompowania.  

Posted Images

Narzekałem wcześniej na jakość wyprasek w tym modelu.

Chciałbym wyjaśnić o co mi chodziło.

Nie podoba mi się duża ilość linii łączenia strumieni tworzywa (rodzaj zacieków). Daje to fatalne efekty w niektórych miejscach kasty.

Poniżej przykład na lewym słupku A:

 

003.thumb.jpg.a689bdab1368bdeef9d513a2345e86d1.jpg

 

Fatalna jest jakość uszczelki tylnej szyby. Myślałem, że to wystąpiło tylko w moim egzemplarzu, ale sprawdzałem w innych - to samo ?

 

002.thumb.jpg.f810c85edb91f79e166c46a11087951e.jpg

 

Tragiczne jest spasowanie kasty z podwoziem:

 

001.thumb.jpg.5df15958676f04d88690952f4b019822.jpg

 

Takich "kwiatków" jest całe mnóstwo. Jak na Tamiy'ę, to porażka.

Muszę sobie z tym jakoś poradzić, ale łatwo nie będzie.....

 

Porównanie wanny zestawowej i z transkit'u. Podobnie dla maski silnika.

 

004.thumb.jpg.228b9b61ebd562671f6b4231f53f1874.jpg

 

005.thumb.jpg.9070dd52235c4653c715089ec2ec3b75.jpg

 

Po wstępnych oględzinach i przymiarkach przyszedł czas na "wycinanki".

Tyle zostało z kasty po usunięciu zbędnych elementów:

 

001.thumb.jpg.3f52e6112b163116aedf6da9b038b53d.jpg

 

002.thumb.jpg.bd4e7a5c10d9d1b777c9321ccb82a6f7.jpg

 

003.thumb.jpg.e570f9d6cfb69207107ce09fdc1bece0.jpg

 

Następnym etapem były "wklejanki".

Efekty na surowo, przed kosmetyką:

 

001.thumb.jpg.b55fef89ddfcb33b9ffefc9ce7b8dbb5.jpg

 

002.thumb.jpg.12640cf5740e8cad973900830223064b.jpg

 

003.thumb.jpg.00a818a4977883979aa51ebc04c66a8c.jpg

 

004.thumb.jpg.9892b9bcd40689cd561e56b0c60f5bdd.jpg

 

005.thumb.jpg.19a64c6936beb7fe31b7041ca1af3dfe.jpg

 

Kolejna porażka Tamiy'i w tym modelu, to klamki w drzwiach. Powinno się je usunąć i zrobić od podstaw. Ja spróbuję je zmodyfikować.

Jeżeli coś z tego wyjdzie, oczywiście pokażę to tutaj.

 

cdn

Edited by Coppercat
Link to post
Share on other sites

Co do "łączeń strumieni" to nigdy nie sprawiły mi kłopotu przy użyciu surfacera.

A co do tylnej uszczelki... Po twoich zdjęciach poszedłem zobaczyć moją i niestety jednak masz pecha.

 

41516083792_d8299ef7b1_b.jpg

41516084042_66d69afb21_b.jpg

Link to post
Share on other sites

Szykuję kółka.

Obecnie wyglądają tak:

 

001.thumb.jpg.5da24793d6bebca2eb0b1c2bbbc42749.jpg

 

Oryginał:

 

12912713635_9c633c3143_c.jpg

 

I tu pytanie: gdzie jest w tych felgach wentyl ???

Ktoś wie ??? Proszę o ew. podpowiedzi.

 

Pracuję też nad kierownicą. Jednak ładnej fotki nie umię jej zrobić...

 

003.thumb.jpg.b2dbfcc11717569ab065dc0cda673949.jpg

 

cdn

Edited by Coppercat
Link to post
Share on other sites

Raport z postępów prac.

Przygotowuję tylny spojler. Skrzydło będzie takie:

 

001.thumb.jpg.d81ba20b6936d8d42aab90fd19c61dbd.jpg

 

Szykuję też butle nitro i system audio. Przymiarki z fotelami i półklatką:

 

001.thumb.jpg.d71244a3bacfeddf21a90270f077fe94.jpg

 

002.thumb.jpg.96f6cd92adc67f30e445136f0c0310ea.jpg

 

003.thumb.jpg.a5a561c61400ac13c677dbbe448f226c.jpg

 

Dopracowałem te elementy (jeszcze nie do końca) i w tej chwili są takie:

 

002.thumb.jpg.9faabb0c79d2b6b4cf105738ee90311a.jpg

 

003.thumb.jpg.0e86c3d2eea4ad983ed7f7453d35cf13.jpg

 

004.thumb.jpg.465d23ec30ab18512a6eec55b2eecc8a.jpg

 

005.thumb.jpg.1ce439795edefaeaceeae68ac5002866.jpg

 

Kasta ciągle w obróbce. Wyłażą różne babole. Poprawiam, szpachluję, szlifuję .....

 

006.thumb.jpg.f2cf697bcc11ded959979d13cd5d7096.jpg

 

007.thumb.jpg.6292fc4525f150f26f71d908463efa0a.jpg

 

009.thumb.jpg.72c97ad2b3843293187985995e3b22c2.jpg

 

Bardzo drażniły mnie klamki drzwi. Oglądałem inne warsztaty i wszędzie ten szczegół był ignorowany.

Postanowiłem, że moja Supra nie będzie miała "zalanych" klamek:

 

008.thumb.jpg.047841933d9f20b5414f73fdecd69a22.jpg

 

Ciągle kombinuję jak zrobić maskę silnika. Chciałbym, żeby miała "normalne" zawiasy, a nie była "wyjmowana".

Nie bardzo mam na to pomysł ?

Póki co zrobiłem ażury i wstępnie przygotowałem spód.

 

010.thumb.jpg.0ced864a1137d07462e957857fab6aa7.jpg

 

I to tyle po długim weekend'zie.

cdn

Edited by Coppercat
Link to post
Share on other sites

Świetnie się zapowiada, trzymam kciuki bardzo lubię pierwsze 5 części sagi F&F więc będę kibicować przy tym projekcie.

Link to post
Share on other sites

Jeszcze dorzucę z ostatniej chwili:

Do butli dodałem trzpienie zawiasów, motylki z podkładkami i dorobiłem przewody podtlenku ze śrubunkami.

 

011.thumb.jpg.d05f03536b1ba1027f51e294977225f2.jpg

 

Wzoruję się na czymś takim:

 

wzor.thumb.jpg.abd38d23bbdd028f9e35ae60db8d46d4.jpg

 

I tyle.

Edited by Coppercat
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Zajawka z bieżących prac warsztatowych.

Pracuję głównie nad wnętrzem. Jest tam mnóstwo szczegółów. które trzeba dorobić.

Spory kłopot stanowi deska rozdzielcza. Dałem karbon i podświetlane białe zegary.

Jest tam mnóstwo maleńkich guziczków , przycisków itp. Próbowałem je jakoś "wydobyć", ale do końca nie jestem zadowolony.

Fotki:

 

002.thumb.jpg.94c8e28ee25c1d97b20b7580f835b4de.jpg

 

003.thumb.jpg.4d603756407c5024f5121697af7f1864.jpg

 

004.thumb.jpg.b3570467050630e595e6492cf6d6064a.jpg

 

005.thumb.jpg.e94f9cf829af45460428238cb18e2852.jpg

 

006.thumb.jpg.11b6ad72547c06b23e342453d5510c89.jpg

 

Kasta cały czas jest dopracowywana. Wychodzą różne babole, które trzeba mozolnie poprawiać. Wstępnie nawierciłem otwory w przednich lampach na oświetlenie główne.

Bardzo mało miejsca jest na upchnięcie tam LED'ów. Nie dam rady wpakować tam moich ulubionych 1.8 mm. Muszę dać SMD.

 

007.thumb.jpg.3868ca37ef3cb0989b376557330098e4.jpg

 

Silnik surowy. Popracowałem tylko nad pokrywą rozrządu (karbon, stikery, śruby).

 

001.thumb.jpg.58e3463949216ffc117a150cdf69ff1e.jpg

 

cdn

Edited by Coppercat
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Aktualizacja relacji z prac warsztatowych.

Prace idą wielotorowo, bo trzeba się powoli przymierzać do składania budy z podwoziem i wanną.

 

Kasta jest już kolorze bazowym.

 

001.thumb.jpg.6c85033193c25b4a1e96a62f1dab2979.jpg

 

002.thumb.jpg.fb34fcdcf10e05bf715c1d5f41d6774a.jpg

 

Popracowałem nad komorą silnika i samym silnikiem.

 

003.thumb.jpg.bade9d456fe4bfc26661acd0a0be3a35.jpg

 

004.thumb.jpg.871d5b9cf9f6eefe1e3fe130725619e3.jpg

 

005.thumb.jpg.9a2cd1f8315f221db9e0694bb2ec53e3.jpg

 

Po wykonaniu przedniego zawieszenia, mogłem wrzucić silnik i przymierzyć wszystko, co zrobiłem do tej pory:

 

001.thumb.jpg.442c1ee075ecaf9293dd5d669c6e002e.jpg

 

002.thumb.jpg.e75fb52078cbc16b480cc15394af76ac.jpg

 

003.thumb.jpg.8eefe939acbd39818db50e1a5f456a0a.jpg

 

004.thumb.jpg.999e88a048486484d20d4cbfba41f49e.jpg

 

005.thumb.jpg.50d8a0d37c1c6d5fbca33cb2a184e105.jpg

 

006.thumb.jpg.c912d4c0c22752aa46b50e03cee75831.jpg

 

007.thumb.jpg.308b15ae8bc2ec97371d505831ec2909.jpg

 

008.thumb.jpg.a6957e64fdcf50544fb3dca4a0eab982.jpg

 

I tyle....

Edited by Coppercat
Link to post
Share on other sites
Ja to chyba skończę tu zaglądać... Człowiek myśli że robi dobrą robotę i przychodzi tu i całe myślenie jak psu pod ogon. Modelarski everest, wielki szacunek

Właśnie tak samo chciałem napisać. To jest niemożliwe, co Jacek wyprawia.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Relacja z placu boju:

 

Dorobiłem tarcze hamulcowe (Aber), zaciski (wycięte z zestawowych), dopasowałem to do siebie (nie było łatwo) i można było montować do podwozia.

 

001.thumb.jpg.d6551187f43ba3822ff7a5f586e7e680.jpg

 

002.thumb.jpg.73048aedc778cd19e756a6c727ad5a11.jpg

 

003.thumb.jpg.f109b5e7a30031b5a934eaf791d8522f.jpg

 

Na kastę z kolorem bazowym położyłem kalki. Sporo tego było ....

Można się czepiać do dopasowania wielkości kalek do wielkości budy. Można, ale da się zrobić.

Na położone kalki fuknąłem mgiełkę clear'a (Zero Paint 2k). Troszkę się obawiałem jak zareagują kalkomanie.

Wygląda jednak na to, że będzie dobrze.

Okaże się po kolejnych warstwach bezbarwnego.

 

009.thumb.jpg.5c075b195643d329113e53d29589b142.jpg

 

008.thumb.jpg.70ecc14cf288549614b8e0707fe1c6d2.jpg

 

007.thumb.jpg.b41438f75a5db8e86847c7fa994e98bf.jpg

 

006.thumb.jpg.8bcaeba73dc4ac67a4b40b5194b3cb64.jpg

 

005.thumb.jpg.3859b3c3f3b4dc92a0c92c9532499aea.jpg

 

Pozostałe elementy nadwozia też potraktowałem mgiełką (troszkę odważniej).

 

004.thumb.jpg.cef5ca487f97a11d1653b3a27e79db7c.jpg

 

I tyle na już.

Edited by Coppercat
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Bardzo ciekawy i jak zawsze w Twoim przypadku szczegółowy warsztat. Aż się chce znowu obejrzeć "szybkich". Pytanie od amatora: czym odcinasz elementy karoserii wzdłuż linii podziału (np. progi), aby było to równe i pasowało do przychodzących elementów? Mam z tym duży problem, bo przy szlifowaniu rozciętych skalpelem części okazało się że ubyło na tyle materiału, że zostaje szczelina bądź "nie zejdą" się ze sobą jak należy. Nie wiem czym można byłoby uzupełnić krawędzie elementu. Jeśli ma to znaczenie to mówię tu o pokrywie, która w zestawie była zespolona z karoserią a ja chciałem żeby była otwierana, i jak na razie to poważnie oszpeciłem w ten sposób model

Link to post
Share on other sites

Kastę tnę różnymi narzędziami zależnie od potrzeby.

Prostolinijne cięcia to separator Adammed.

Po krzywych tnę skrobakami wszelkiego sortu i piłkami z blaszek fototrawionych.

Skalpel raczej odpada.

 

Kilka fotek z ostatniej przymiarki kasty do podwozia.

Buda świeżo po pastach (widać w liniach podziału blach).

Mam nadzieję, że po zapuszczeniu tych linii zamaskuję nierówności brzegów kalek.

 

001.thumb.jpg.3d6f00448b6910a2971f364a5aec10e3.jpg

 

004.thumb.jpg.5e578cb97ce6d2cbdecbb5da69d49ac4.jpg

 

005.thumb.jpg.cf9df3f097c73e699b4063104ffbdfc2.jpg

 

006.thumb.jpg.6978b98b0d15913a88881185b4693c46.jpg

 

007.thumb.jpg.a8da114729b6795439d9d298cf5bb118.jpg

 

002.thumb.jpg.e076a6988cf1e1a12dc228b2e3fee95a.jpg

 

003.thumb.jpg.bb443b38305e6207d4f247877efd7f16.jpg

 

Jeszcze duuużo pracy przede mną.

A już inne projekty kuszą .......

Edited by Coppercat
Link to post
Share on other sites

Może infantylnie, ale ten separator podłączasz do dremela (chodzi o to, czy da się używać podobnych narzędzi ręcznie (dokładniej - czy miałoby to sens ))? Szczerze mówiąc, to gdyby nie historia tego auta (film), niemal jednoznacznie można byłoby określić je jako "agrotuning" - te zestawienie barw, grafiki, ostentacyjne dodatki na dodatkach. Szczególnie patrząc na piękne linie fabrycznej Supry, która przez takich "Brianów" jest aktualnie na wymarciu. W obecnej sytuacji jednak to jest cacuszko z klimatem i nie mogę się doczekać galerii

 

PS co to za "bąbel" na tylnej prawej ćwiartce przy krawędzi z klapą (2 i 3 foto)?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.