Jump to content
sebastain

An-2 SP-ANO 1:72 Italeri

Recommended Posts

11 minut temu, spiton napisał:

 No ale Trombka jest bardzo tania.

Połowę tańsza :)  . Zbiorniki i skrzela można zrobić z zestawu blaszek parta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za podpowiedź. Faktycznie zestaw Parta  z elementami skrzydeł załatwiał by sprawę, i można by go ożenić z tanim trumpkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetny warsztat :D Pokroiłeś Antka aż miło.

Co do modelu Trumpetera - mam go. Jakość zależy od tego czego kto oczekuje od modelu - jeśli składalności i fajnego wyglądu to jest w porządku, jeśli w miarę poprawnej geometrii to jest zgroza i masakra. Przymierzałem się do niego parę razy i odpuściłem, chociaż jak teraz patrzę na ilość poprawek kadłuba zrobionych przez Sebastaina, to może nie jest aż tak dużo gorszy od Italeri.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trumpek został wydany w czasie gdy Italeri/bilek zaprzestały produkcji i jak dla mnie jest po części kopią/klonem Bilka. Każdy ma swoje zady i walety. Odwzorowanie powierzchni skrzydeł i stateczników zdecydowanie Bilek bo subtelniejszy, a w Trąbku są jakieś jajowate zapadliska?! Szklarnia w Bilku jest bardziej kształtna, ale jej montaż jest trudniejszy i umożliwia tylko wersję z oblachowanym sufitem. W Trąbce szklarnia lepiej się dopasowuje i skleja, można wykonać obie wersje (pełna szklarnia lub blacha na suficie), ale kształt obramowania jest skopany. Trąbek zapomniał dodać środkowy panel z przyrządami w kabinie pilotów, który w Bilku przykleja się do tablicy przyrządów. Osłona silnika zdecydowanie lepsza w Bilku z prawidłowymi podziałami bo w Trąbku trzeba trasować na nowo. Śmigło lepsze jest w starym Italeri/Bilku bo w reedycji Italeri dają już podobne do tego co w Trąbku. Rzeźba zbiorników na górnym płacie lepsza w Bilku. Wczesne Italeri/Bilek nie miały slotów i dodane zostały dopiero w zestawie z malowaniami Wietnamskim i Czechosłowackim, gdzie na wypraskach pojawiły się także wyrzutnie rakiet i podwozie zimowe. Trąbek ma lepiej/wygodniej rozwiązane mocowanie zawiasów lotek i klap do skrzydeł, ale Bilek ma subtelniejsze zawiasy tych mocowań. W każdym zestawie ogólnym babolem jest ściana oddzielająca pilotów od przestrzeni transportowej umieszczona za daleko do tyłu, brak wydechu który samemu trzeba dorobić z jakiejś rurki i linia okien bocznych. W Bilku pas okien kładzie się za mocno w kierunku tyłu, a w Trumpku jest prosto, ale za nisko. Pomijam już kwestie geometrii i tym podobnych bo to już zostało obnażone dokumentnie :super: 

To tak po krótce i w załączeniu dodaję linki aby porównać sobie wizualnie zestawy.

https://www.mojehobby.pl/products/AN-2-CHINA-Y-5.html

https://www.mojehobby.pl/products/An-2-Colt.html

https://www.mojehobby.pl/products/ANTONOV-An-2-6926219.html

Edited by Artek82
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dziękuję za wyczerpująca odpowiedź. Mówiąc tak po chłopsku, powiem, ze patrząc na model zbudowane z obu zestawów, miałem poczucie, że oba trochę odbiegają w proporcjach i wymiarach od oryginału, a z drugiej strony miał bym ochotę zlepić starego poczciwego antka. Faktycznie faktura skrzydeł, zrobiona przez chinczyków jest straszliwa. Chyba zatem poczekam az ktoś zrobi porządnie model tego  bardzo fajnego samolotu

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.01.2019 o 13:34, Artek82 napisał:

Trumpek został wydany w czasie gdy Italeri/bilek zaprzestały produkcji  … To tak po krótce i w załączeniu dodaję linki aby porównać sobie wizualnie zestawy. …

Artek, a kiedy ty zaczynasz z Italerką?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kjp_a_man napisał:

Artek, a kiedy ty zaczynasz z Italerką?

Jest zaczęta, a w sumie to nawet Kubuś był przymierzany do kadłuba, ale... 

...muszę dobrać i zakupić odpowiednie odcienie farb, dokończyć rozgrzebane tematy (KMZ, ANV, FIC) i kupić gdzieś ciężarówkę czasu bo tego najbardziej brakuje :?

W zeszłym roku udało się dokończyć tylko AOR z Przylepu

20181021_154403.jpg

Edited by Artek82
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli kończę spitfire'a więc może czas odświeżyć Antka.

Mam dylemat. Kadłub pociąłem, żeby zgadzał się  kształtem bardziej niż oryginał ale pojawia się kolejny dylemat. Czy i jak poprawić profil skrzydła? Konsekwentnie należałoby również naprawić ten błąd. Generalnie chodzi o to, że profil znacząco odbiega od kszałtu oryginalnego. A skoro tak "ambitnie" go potraktowałem - to i tu należałoby coś poprawić. Tak to wygląda, jak na zdjęciu.

Myślę, że w krawędź natarcia wkleję paski HIPSu i powoli doszlifuję do jak najbliższego kształtu z rysunku.

 

profil.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kłopotliwe zagadnienie sobie zadałeś.

Jeśli skrzydła nie są jeszcze sklejone, to powinieneś wypełnić przestrzeń wewnątrz, aby uniknąć przetarć i zapadnięć bardzo cienkiego plastiku po szlifowaniu.

Zakładając, że zdjęcia nie przekłamują, powinno wystarczyć solidne zeszlifowanie wypukłości profilu w strefie góra-przód nad krawędzią natarcia. Trudność widzę w uzyskaniu jednolitości profilu na całej rozpiętości i odtworzeniu góry. Może metoda Marudka z RWD-6 przyda Ci się tutaj.

Aha - ustal czy nie zajdzie konieczność dostosowania profilu na łączeniu skrzydeł z kadłubem.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites



Kłopotliwe zagadnienie sobie zadałeś.
Jeśli skrzydła nie są jeszcze sklejone, to powinieneś wypełnić przestrzeń wewnątrz, aby uniknąć przetarć i zapadnięć bardzo cienkiego plastiku po szlifowaniu.
Zakładając, że zdjęcia nie przekłamują, powinno wystarczyć solidne zeszlifowanie wypukłości profilu w strefie góra-przód nad krawędzią natarcia. Trudność widzę w uzyskaniu jednolitości profilu na całej rozpiętości i odtworzeniu góry. Może metoda Marudka z RWD-6 przyda Ci się tutaj.
Aha - ustal czy nie zajdzie konieczność dostosowania profilu na łączeniu skrzydeł z kadłubem.


Jeśli chcialbym dokladnie odtworzyć profil, to musialbym zrobic nowe skrzydła jak kolega Marudek. Ugiecie płótna na skrzydle zaczyna przed najgruszym miejscem profilu. Jednak myślę, że wypelnienie przedniej części i zeszlifowanie do odpowiedniego kształtu bedzie wystarczające. Z powodu tego kształtu zatrzymałem sie w pracy, bo juz chciałem montować przejściówki skrzydlo-kadłub ale za nic to nie wygladało jak na zdjeciach. Dlatego najpierw wyprowadzę profil skrzydla a potem dopasuję przejscie na kadlubie.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzydła Antka szykują sie do szlifowania....57ebe2ecbfa0ac079a2b8773b9fca8cb.jpg

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profil skrzydeł poprawiony. Sprobuje wygiąć sloty i przykleić.67d3a8dd6fe5ecbcf050ab443dba6b0c.jpg

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Młody się rozchorował, więc sylwester spędzamy w domu. Przy tej okazji wydobyłem Antka. Jak się postaram, to zdążę go skończyć na konkurs w Inowrocławiu.

Dziś pociąłem dolny płat i dokleiłem krawędź spływu górnego płata.

 

IMG_20191231_231054.jpg

IMG_20200101_002621.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.