Jump to content
zloty

Puszysta Księżniczka/Lockheed PV-1 "Ventura"/Academy 1:72.

Recommended Posts

Masa pracy ale satysfakcja jest.

Przeróbka na nocny myśliwiec z użyciem konwersji OWL,ganów Mastera, blaszek Edwarda.

 

P1011068.JPG

 

P1011069.JPG

 

P1011070.JPG

 

P1011071.JPG

 

P1011072.JPG

 

P1011075.JPG

 

P1011076.JPG

 

P1011047.JPG

 

P1011060.JPG

 

P1011061.JPG

 

P1011064.JPG

 

P1011066.JPG

 

P1011082.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ślicznotka. Gratulacje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna ta "księżniczka "Taka mała prośba z mojej strony.Mógłbyś przesłać kopię instrukcji zestawu OWL na pw.Mam ten zestaw Ale instrukcję dali do skali 1:48.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za miłe słowa:)

@Xmen podaj email to wyślę ci materiały z których korzystałem.Jest tam też poszukiwana instrukcja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo efektowny model !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lockheed PV-1 Ventura (czarne 51, „Coral Princess”, BuNo 33251) jedna z maszyn wyposażonych w brytyjski radar AI Mk. IV, załoga: kapitan John Edward Mason, sierżant sztabowy Ralph William “Tommy” Emerson, kapral John Joseph Burkett, nocny dywizjon myśliwski VMF (N)-531”Grey Ghosts", wrzesień 1943 r., baza Renard Field, Banika Island (Wyspy Russella) Południowy Pacyfik, załoga zaginęła w trakcie nocnego lotu bojowego 16 września 1943 r.

Decyzja o sformowaniu dywizjonów nocnych myśliwców zapadła w styczniu 1942, a w marcu United States Marine Corps otrzymał pozwolenie na utworzenie ośmiu 12-samolotowych dywizjonów. Maszyna Lockheeda została wybrana z powodu braku innych, odpowiednich samolotów - Northrop P-61 Black Widow nie był jeszcze gotowy do użycia bojowego, a strona brytyjska nie mogła obiecać odpowiednich dostaw samolotów Bristol Beaufighter i de Havilland Mosquito. Ventury posiadały dobrą prędkość maksymalną, zwrotność i były wystarczająco duże, aby mogły przenosić duże radary. Do ich wad należał stosunkowo niski pułap maksymalny oraz brak hamulców aerodynamicznych, przez co Ventury nie mogły szybko wytracać prędkości. Marine Night Fighter Squadron 531 - VMF(N)-531 - został sformowany 16 listopada 1942 roku w Marine Corps Air Station Cherry Point w Północnej Karolinie. 9 stycznia 1943 roku jednostka stała się częścią United States Marine Corps, a 1 kwietnia została włączona do Marine Aircraft Group 53 (MAG-53). Dnia 15 lutego dywizjon otrzymał swój pierwszy bojowy samolot - Lockheed PV-1 Ventura. Odpowiadając na japońskie nocne ataki na Guadalcanal, 15 kwietnia 1943 roku MAG-53 został przydzielony do 3 Marine Aircraft Wing i w trybie pilnym przebazowany na Południowy Pacyfik. Dywizjon przeprowadził swój pierwszy bojowy patrol 16 września 1943 r., stając się pierwszą nocną jednostką myśliwską Piechoty Morskiej na Południowym Pacyfiku. Pierwsze zwycięstwo powietrzne uzyskano w połowie listopada, zaś do wycofania z akcji w czerwcu 1944 r. 5 załóg jednostki uzyskało 12 nocnych zestrzeleń. Nocne, myśliwskie Ventury latały z 3 osobowymi załogami: pilot, radiooperator/operator radaru, górny strzelec. W trakcie działań jednostka utraciła 6 własnych samolotów i 17 członków załogi, jednak żadna z tych strat nie była wynikiem działania wroga. W połowie 1944 r. dywizjon powrócił do MCAS Cherry Point, gdzie 1 września 1944 roku został rozwiązany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za czysty! nie wygląda jak styrany służbą na wyspach koralowych.

 

Jako ciekawostkę i uzupełnienie tego co napisał obłok. Piloci USMC pierwsze szlify jako nocni myśliwce, nabierali w wielkiej brytanie latając na nocnych Beaufighterach mk. IV

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Moses-prawie zgadłeś jaki kolejny model zlepię.

Bedzie nocnik,ale nie Beauty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Za czysty! nie wygląda jak styrany służbą na wyspach koralowych.

 

Jako ciekawostkę i uzupełnienie tego co napisał obłok. Piloci USMC pierwsze szlify jako nocni myśliwce, nabierali w wielkiej brytanie latając na nocnych Beaufighterach mk. IV

Raczej na prototypach z potrójnym statecznikiem pionowym i silnikami Griffon nie latali, a więc chyba Mk. VI... , ale dzięki za uzupełnienie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Moses-prawie zgadłeś jaki kolejny model zlepię.

Bedzie nocnik,ale nie Beauty.

Już jestem ciekawy "odbioru" tego nocnika na forach po "modernizacji" - pewnie, że SF - projekt - nie możliwe, bo nie ma zdjęć... Będę mocno zdziwiony jak na "niebieskim" nie rozpętasz kolejnej g...burzy...

A Ventura jako fighter w realu jest zaiste zarąbista...

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Moses-prawie zgadłeś jaki kolejny model zlepię.

Bedzie nocnik,ale nie Beauty.

Już jestem ciekawy "odbioru" tego nocnika na forach po "modernizacji" - pewnie, że SF - projekt - nie możliwe, bo nie ma zdjęć... Będę mocno zdziwiony jak na "niebieskim" nie rozpętasz kolejnej g...burzy...

A Ventura jako fighter w realu jest zaiste zarąbista...

 

Fotki (chyba) są, wróce do domu z fabryki to spójże na kompa w domu.

 

Ja mam rozpętywać g.... burzę!? nie no proszę Cię :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zrozumieliśmy się - to było do @zloty. Przypuszczam, że pojawienie się kolejnego "nocnika" made in Zloty doprowadzi do takiego zjawiska forumowego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.