Jump to content
Stojkovic

Audi Quattro Rallye - 1:24 Revell

Recommended Posts

Witajcie.

 

Wkraczam na zupełnie nowy dla mnie grunt, to jest modelarstwo pojazdów cywilnych.

 

Na warsztat biorę ultra ciężko dostępny model Audi Quattro z ery istnienia grupy B.

151579_10571_pristine.jpg

 

Była to rewolucyjna konstrukcja ze względu na przeniesienie silnika.

1983_audi_quattro_b2_ral_efb5a37_750_470_0_0.jpg

Audi_Quattro.jpg

audi_quattro_1stgen_rally1_A1.jpg

Audi_Quattroa.jpg

 

Interesuje mnie zrobienie tez podstawki w takim duchu...

audi_quattro_rally_wallpaper.jpg

 

Teraz kwestia techniczna... nigdy nie robiłem cywila... licze na pomoc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie od razu zapytam.

 

W co potrzebuję z chemii się zaopatrzyć by ogarnąć ten model?

 

Mam micro set i sol do kalek i tamkę błysk w sprayu na lakier bazowy.

Mam z Tamki tez pasty polerskie i wosk.

Jakieś specjalne lakiery na wykończenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O przeniesienie napędu chodzi Ci Łukaszu zapewne.

Napęd quattro zrobił wtedy niemałe zamieszanie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O to to właśnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie od razu zapytam.

 

W co potrzebuję z chemii się zaopatrzyć by ogarnąć ten model?

 

Mam micro set i sol do kalek i tamkę błysk w sprayu na lakier bazowy.

Mam z Tamki tez pasty polerskie i wosk.

Jakieś specjalne lakiery na wykończenie?

Będziesz potrzebował

https://www.mojehobby.pl/products/GX-100-Mr.Color-Super-Clear-III-Gloss.html

Oczywiście rozcieńczalnik

https://www.mojehobby.pl/products/T-106-Mr.-Color-Leveling-Thinner.html

Wodne papiery ścierne zaczynając od gradacji 400 kończąc na 2500, można i drobniejsze ale resztę załatwią pasty polerskie. Coś do zalania lini polecam, Tamiya smoke, rozcieńczamy i pięknie wypełnia.

A będzie to czysty samochód, czy wyeksploatowany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź co do lakieru bezbarwnego.

Samochód będzie pobrudzony i na podstawce.

 

Ten Tamyia Smoke to ma być akryl czy coś innego? Bo jeśli ma pełnić rolę washa to mam np. MIG Dark Wash, który od lat stosuję w pancerce.

 

Kolejne pytanie dotyczy kalek i kolejności nakładania chemii.

 

 

Do tej pory stosowałem sidolux na model, potem kalki, sidolux znowu i dalsze pace. W tym przypadku pewnie będzie inaczej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście używam emalii, ale wtedy muszę pamiętać, żeby jej nie rozcieńczać rozcieńczalnikiem rozpuszczającym GX-100.

Dlatego, że podczas zmywania tego co przypadkowo pobrudzisz, nie zostają ślady na GX-100.

Możesz spróbować zabawy z akrylową i opiszesz twoje spostrzeżenia, albo użyć tego Mig dark wash.

Co do kalek to na GX-100 nakładasz kalki, na kalki znowu GX-100 albo akrylowa Tamiya X-22 i polerka. Tylko jak samochód będzie ubrudzony, to może zamiast połysku to użyć jakiś mat?

Ale na zdjęciach widać, że Audi w dolnych partiach jest brudny, a w górnych jest w połysku.

Po tym brudzenie.

Jak brudzenie olejami, to użyj lepiej lakieru akrylowego na kalki, by nie wszedł w reakcję z chemia którą będziesz używał.

Tak ja to widzę.

Sidolux, jak samochód ma być brudny i masz doświadczenie, to na własną rękę, możesz zastosować sidolux.

 

Trochę to pokręcone, ale podczas prac, będziesz decydował, co i jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żadna prawdziwa rajdówka nigdy nie była malowana glosem ani matem. Tylko satyna.

 

Jeśli robisz wersję z wystawy samochodowej lub prywatnej kolekcji, gdzie auto jest odpicowane na wysoki połysk to inna sprawa, ale jeśli ma to być oryginał jak z lat osiemdziesiątych to zapomnij o połysku.

Glosem to malują tylko ci co rajdówki w życiu na oczy nie widzieli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glosem i tak musi pomalować przed kalkami, a później skoro są satynowe to satyną i po problemie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak jak mówisz.

 

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tak zwanym międzyczasie podrzucam in-box zawartości pudła.

 

zvu06c.jpg

11mdonk.jpg

2isz3es.jpg

103wkci.jpg

13zc1mc.jpg

2vkn7ds.jpg

905ahx.jpg

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za zainteresowanie tematem.

 

Nabyłem już GX-100 i odpowiednie kolory do pojazdu.

 

Co więcej we wnętrzu zainstaluje też załogę:

 

https://www.super-hobby.com/products/Rally-Driver-Co-Driver-Set.html?partner_id=9.

 

Domyślnie ma to być Hannu Mikkola i jego pilot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polerował będę pastami jedynie farbę przed kalkami po nich sam lakier GX-100 a następnie lekko satynę by brudzenie się trzymało.

 

Taki jest przynajmniej plan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz mam pytanie.

Czy jeżeli docelowo samochód będziemy robić satynowy, to czy musimy polerować warstwę połysku która będzie pod satynowym lakierem? Będzie widoczne że nie była polerowana warstwa pod?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta satyna to moim zdaniem trochę dziwny pomysł. Zdecydowana większość aut rajdowych jest malowana (lakierowana) farbą białą błyszczącą. Ponieważ nie kładzie się na to lakieru bezbarwnego, nie woskuje się, nie poleruje to można mieć odczucie, że jest to farba satynowa. Wszystkie kolory nakleja się folią, która jest o wiele bardziej błyszcząca (lub też matowa jeśli zastosujemy ostatnio modną folię matową). Na audi też widać, że czerwony ma o wiele większy połysk niż biały. Dla kolegi jest więc pole do popisu jak zrobić na modelu dwie wersje połysku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

 

Muszę nieco nadrobić z uzupełnieniem tego wątku o fotki z postępów:

 

96ge1j.jpg

258ndie.jpg

28rm6xg.jpg

m7zyhy.jpg

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cieszę się, że nie porzuciłeś wątku - bardzo lubię Quattro. Zawsze też podziwiałem Twoje modele, którymi wysoko sobie ustawiłeś poprzeczkę . Dlatego mam nadzieję, że jeszcze popracujesz nad karoserią - ma sporo paprochów, a linie podziału są poszarpane. Mamy tu (bo myślę że nie tylko ja) spore oczekiwania w stosunku do Ciebie . To tyle od amatora jak ja, nadciągną doświadczeni modelarze od cywilów, to konkretniej Ci pomogą, ja tylko napisałem co rzuca się w oczy.

PS a figurki bardzo fajne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super fura.Jedna uwaga .Kierowca rajdowy tak trzymając kierownicę daleko by nie zajechał.Jeśli to figurki Tamki to są dwie możliwości za piętnaście trzecia albo "w zakręcie".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super fura.Jedna uwaga .Kierowca rajdowy tak trzymając kierownicę daleko by nie zajechał.Jeśli to figurki Tamki to są dwie możliwości za piętnaście trzecia albo "w zakręcie".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.