Skocz do zawartości
KRL

F-4F Phantom II WTD-61 Revell 1:32

Rekomendowane odpowiedzi

Nie często na naszym forum pojawiają sie modele w takich wersjach jak prezentowany poniżej.

 

Model F-4F Phantom II ze stajnii Revell czyli Old-chool w pełnej krasie.

Otrzymałem ten model na jednym z konkursów modelarskich w ramach nagrody.

 

Nie da sie ukryć że nie jest to model najwyższych lotów począwszy od oddania szczegułów po składalność - krótko mówiąc jest słabo.

Model oceniłbym jako trudny do wykonania szczególnie w prezentowanej wersji kamuflażu ze wzgledu na kalki.

 

Model wykonałem w wersji WTD-61 czyli zgodnie z tym co Revell przygotował - położenie kalkomanii nie należy do łatwych i niestety kilka miejsc musiałem naprawiać.

 

Efekt ogólnie jest taki jak na fotkach.

 

JQ8yHKZ.jpg?1

 

 

HVlX9yO.jpg?2MxTBBRZ.jpg?1u8ZNowA.jpg?14uHSlCv.jpg?1bXmKnRW.jpg?1SXaX0NP.jpg?1zkhaP63.jpg?1PWdgJJQ.jpg?2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Malowania okolicznościowe są trudne do realistycznego odtworzenia, nawet w tej skali. Moim zdaniem Tobie udało się znakomicie, pomimo trudności o których piszesz. Szczególnie jednak podoba mi się sposób w jaki odwzorowałeś dysze i żaroodporne blachy w ich okolicach. Poproszę o wskazówki dotyczące malowania tychże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Model wygląda dobrze.

W niektórych miejscach na styku kalkomani, mogłeś zrobić retusz czarną farbą.

Rzuca się to w oczy w tej skali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Malowania okolicznościowe są trudne do realistycznego odtworzenia, nawet w tej skali. Moim zdaniem Tobie udało się znakomicie, pomimo trudności o których piszesz. Szczególnie jednak podoba mi się sposób w jaki odwzorowałeś dysze i żaroodporne blachy w ich okolicach. Poproszę o wskazówki dotyczące malowania tychże.

 

 

Proces dość standardowy w moim wykonaniu.

 

1. Metalizer i polerowanie

2. Cieniowanie kolorem titanium pearl I blue pearl

3. Suchy pędzel z kombinacjami kolorów jak powyżej

4. Na koniec w tym wypadku używam transparentnych kolorów Graphit black I Sepia aplikując je z daleka bardzo cienkimi warstwami na element tak by uzyskać efekt nie wiem jak to opisać ale chyba słowo "okopcenie" bedzie odpowiednie

 

 

Model wygląda dobrze.

W niektórych miejscach na styku kalkomani, mogłeś zrobić retusz czarną farbą.

Rzuca się to w oczy w tej skali.

 

Zauważyłem przy obróbce fotek I juz są poprawione, zrobiłem na tym modelu tyle pędzelków I poprawek że nei jestem w stanie policzyć od tych kolorów dostałem oczoplonsów.

 

Ale już któryś raz zauważyłem że oglądając fotki znajduję błędy których wcześniej nie widziałem.

Dzięki jawkers.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaskoczyłeś mnie. Na podstawce prezentuje się jak bolid F1 !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaskoczyłeś mnie. Na podstawce prezentuje się jak bolid F1 !!!!

 

 

Ha, ha coś w tym jest co napisałeś, zapewne jest szybki i pstrokaty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proces dość standardowy w moim wykonaniu.

 

1. Metalizer i polerowanie

2. Cieniowanie kolorem titanium pearl I blue pearl

3. Suchy pędzel z kombinacjami kolorów jak powyżej

4. Na koniec w tym wypadku używam transparentnych kolorów Graphit black I Sepia aplikując je z daleka bardzo cienkimi warstwami na element tak by uzyskać efekt nie wiem jak to opisać ale chyba słowo "okopcenie" bedzie odpowiednie

Dzięki za odpowiedź. Kiedyś pisałeś że nie używasz farb typowo "modelarskich". Czy tyczy się to także podanych przez Ciebie kolorów z pkt.2? Jeśli nie to której firmy są te lakiery? Mam nikłe doświadczenia z metalizerami ( do tej pory używałem głównie MM), a efekty które uzyskałeś są jak dla mnie bardzo przekonujące. Małym kłopotem przy wyborze odpowiednich lakierów jest też to że palety barw są obecnie dosyć szerokie i trudno wybrać coś odpowiedniego na początek. Tym bardziej że są to produkty dosyć drogie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proces dość standardowy w moim wykonaniu.

 

1. Metalizer i polerowanie

2. Cieniowanie kolorem titanium pearl I blue pearl

3. Suchy pędzel z kombinacjami kolorów jak powyżej

4. Na koniec w tym wypadku używam transparentnych kolorów Graphit black I Sepia aplikując je z daleka bardzo cienkimi warstwami na element tak by uzyskać efekt nie wiem jak to opisać ale chyba słowo "okopcenie" bedzie odpowiednie

Dzięki za odpowiedź. Kiedyś pisałeś że nie używasz farb typowo "modelarskich". Czy tyczy się to także podanych przez Ciebie kolorów z pkt.2? Jeśli nie to której firmy są te lakiery? Mam nikłe doświadczenia z metalizerami ( do tej pory używałem głównie MM), a efekty które uzyskałeś są jak dla mnie bardzo przekonujące. Małym kłopotem przy wyborze odpowiednich lakierów jest też to że palety barw są obecnie dosyć szerokie i trudno wybrać coś odpowiedniego na początek. Tym bardziej że są to produkty dosyć drogie.

 

 

W tym wypadku także używałem palety kolorów nie modelarskich, ale zapewne da sie odszukać zbliżone kolory w palecie modelarskiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca jestem pewien czy na pierwszym zdjęciu jest model czy oryginał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.