Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Rafhart

Kompresor (wykonany samodzielnie...)

Recommended Posts

Witam wszystkich mam taki problem, mianowicie posiadm agregat najprawdopodobniej z lodówki Mińsk i nie wiem jak to podlaczyc aby dzialalo jako pompka.

Z agregatu wychodza 3 przewody czarny, biały i czerwony te dwa ostatnie podłączone są do puszki znajdujacej sie obok agregatu.

Przewód masowy jest urwany i musze dorobić

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedne przewód jest grubszy i ten należy zostawić sfobodnie natomiast cieńszy dmucha najlepiej podłonczyć toto do prąda i zobaczyć który dmucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko jeden kabel czarny jest swobodny a dwa kable bialy i czerwony dochodza do puszki

Do czego ta puszka jest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomku pytanie było o kable zasilenia, prądem, a nie wyjście do butli. Z tego co się orientuje to czerwony to "plus" a czarny "minus" biały najprawdopodobniej "masa". Może zapodasz jakieś foto, to na pewno ktoś udzieli ci fachowej rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze raz ja

Może ktoś z Was powiedziec dokładnie do czego jest 2 puszka obok agregatu

Bo ta zamontowana (biala) na agregacie to pewnie przekażnik rozruchowy.

Wydaje mi się że ta 2 puszka jest nie potrzebna

Proszę niech ktoś ze znawców mi pomoże

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam czy ktoś z Was może mi powiedzieć jaki rodzaj gwintu występuje w gaśnicy. Zamierzam zrobić lodówkowca i nie wiem jaki tam gwint jest.

Czy to 1/4 czy większy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejka robię [a raczej mam robić] kompresor z agregatu lodówkowego [wg tego "przepisu"] i nie wiem jaki zastosować presostat...

Znalazłem taki, ale nie wiem czy da się zmniejszyć ciśnienia załączenia/wyłączania [ma podane 6/8bar, a to chyba za dużo].

 

Jeszcze znalazłem taki od razu z zamontowanymi manometrami i zaworem [chyba on jest taki sam jak autora "przepisu"] nadaje się taki? Dla mnie to byłby chyba najlepszym rozwiązaniem.

 

 

Aerograf na razie mam EW-770 chyba najlepszym dla niego ciśnieniem będzie ok.3-4atm. Dobrze myślę?

 

Pozdrawiam

 

PS Gdzie mogę kupić wężyk do aerografu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Znalazłem taki, ale nie wiem czy da się zmniejszyć ciśnienia załączenia/wyłączania [ma podane 6/8bar, a to chyba za dużo].

 

Da się. Z diagramu wynika, że można np. ustawić włącz= ok.4.5 bar, wyłącz= 8 bar. 8 bar to standard, no chyba że boisz się o swój zbiornik.

Mozesz też ustawić np. 6/ok.2,7 bar, ale im większa różnica między ciśnieniem załączania i wyłączania, tym lepiej.

Ten MDR ma regulowaną histerezę włącz/wyłącz, a ten drugi...nie wiem?

Ten drugi z kolei to cały komplet. Omijasz dodatkowe zakupy i ewentualne kłopoty z dopasowywaniem komponentów.

 

chyba najlepszym dla niego ciśnieniem będzie ok.3-4atm. Dobrze myślę?

 

Raczej będziesz malował na poziomie 1-2,5 bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pod EW-770 zmontowałem sobie lodówkowca. Presostat czyli wyłącznik ciśnieniowy nie jest konieczny. Musisz dobrze wszystko poskręcać najważniejsze to reduktor i butla.

 

chyba najlepszym dla niego ciśnieniem będzie ok.3-4atm. Dobrze myślę?

Raczej będziesz malował na poziomie 1-2,5 bar.

 

To prawda 3-4 atm to za dużo. Ja reduktor mam ustawiony na 2atm i psika zacnie. U siebie presostatu nie mam w ogóle, a włączam kompresor podłączam aero nakładam słuchawki na uszy, i maluje psikam psikam mieszam farby cały czas chodzi kompresor i wycieram aero i dużo innych rzeczy a z kompresorem nic się nie dzieje, nawet bez wyłącznika ciśnieniowego. A że jest on drogi myślę że na początku możesz sobie odpuścić takie urządzenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam czy ktoś z Was może mi powiedzieć jaki rodzaj gwintu występuje w gaśnicy. Zamierzam zrobić lodówkowca i nie wiem jaki tam gwint jest.

Czy to 1/4 czy większy ?

 

Ja osobiście "przerobiłem" już 3 gaśnice i w każdej ukazał się gwint niepasujący do większości rurek przejściówek itp. W gaśnicach gwinty są nie typowe. W moim kompresorze wkręcony jest gwint 1/4cala ale to i tak na dużej warstwie tych uszczelniaczy hydraulicznych i zaklejony dookoła taśmą izolacyjną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Presostat czyli wyłącznik ciśnieniowy nie jest konieczny

To prawda, ale znaczaco poprawia komfort i bezpieczenstwo pracy. Zapobiega nadmiernemu wzrostowi cisnienia w zbiorniku i pracy kompresora przy zbyt wysokich cisnieniach (praca przy duzych obciazeniach zle wpywa na kazdy silnik).

No chyba, ze mamy jakis redutor, ktory upuszcza nadmiar powietrza gdzies w bok (albo zawor bezpieczenstwa), ale to raczej nie o to chodzi przy wspolpracy ze zbiornikiem.

 

afruch, a co robi Twoj kompresor kiedy odlozysz Twojego EW770 na bok? Nadal pracuje i nabija butle ile wlezie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do butli mam podłączony manometr który na skali ma 4atm. Na reduktorze ustawiam ciśnienie ok. 2atm, czekam aż napełni się butla (2-3s) i maluje. Zdarza się że dość długo nie zerkam na kompresor. Po około 10min pracy "wracam" do kompresora, na manometrze przy butli jest trochę ponad 3atm. Może to dziwne ale sprawę wyjaśnia napewno to że reduktor wydmu:bip:e dużo powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może to dziwne ale sprawę wyjaśnia napewno to że reduktor wydmu:bip:e dużo powietrza.

 

OK. Czyli tak jak pisalem, takie rozwiazanie jest mozliwe (zastosowane chyba w kompresorze Revell Omega), ale nie jest to rozwiazanie najlepsze z mozliwych. Spawdza sie przy malych zbiornikach posredniczacych i przy stosunkowo krotkich sesjach malarskich (10-20 minut). Przy dluzszym dzialaniu (np 1 godzina) moze dojsc do przegrzewania silnika i jego wylaczenia (termiczne zabezpieczenie). Do takiego stanu raczej nie powinno sie doprowazac zadnego napedu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich!

Jestem nowy na forum lecz od paru tygodni śledzę wątki działu "samoloty i śmigłowce". Interesuję się modelarstwem lotniczym. Po dwuletniej przerwie postanowiłem powrócić do klajstrowania modelików. Postanowiłem również rozpocząć zabawę z aerografem (wcześniej korzystałem tylko z pędzli). Chciałbym zaprezentować mój własny kompresor zrobiony z agregatu lodówkowego. W celu zapoznania się ze wszystkimi szczegółami, zdjęciami, filmami zapraszam na moją stronę:

 

http://www.sky-art.pl/?page_id=114

 

Prosiłbym o oceny, uwagi i opinie dotyczące kompresorka ;_

 

Już wkrótce rozpocznę pracę nad "cywilami" ale najpierw na rozgrzewkę pod nóż pójdzie szybowiec Revella ask 21 w skali 1/32.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

To się nie nadaję do niczego poza pompowaniem balonów na studniówkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie potrafię pojąć jednego.

Czemu wszyscy kombinują z tymi kopresorami.

Za podobną cene można kupić kompresor od lodówki, przeróbek mniej, cichsza praca itp...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja rozumiem, bo cena jest b. zachęcająca. Tez takiego używałem dosyć długo, w zestawie z aero made in CCCP ługowiak i 3 metrami przewodu jako zbiornik wyrównawczy. Poza ceną plusem jest to, że praktycznie nie pluje olejem. Wady: przede wszystkim hałaśliwy ( pomaga postawienie na gąbce jako wytłumienie) oraz wymagany prąd 12 volt, w moim przypadku to był bezpośrednio prostownik samochodowy. Grzeje się, ale nie jest problemem nawet 1,5 godz. sesją - tak było u mnie. Pomalowałem tym ze 20 modeli, zanim zdobyłem stary agregat lodówkowy. A pompka potem służyła już tylko do pompowania rowerów itp. Wytrzymała z 10 lat :-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.