Jump to content

Recommended Posts

Cześć, potrzebuję pomocy

 

Chciałbym uzyskać efekt przebitych opon (taki jak na zdjęciu). Szukałem i oglądałem różne tutoriale itp. ale większość tyczy się opon samochodowych wykonanych z gumy. Moje koła to plastik, skala 1:48. Model Antonov an2 Hobby Boss. Wiem że są żywiczne, ale mnie zależy na uzyskaniu efektu kompletnego flaka, a nie tylko lekkiego ugięcia. Samo spiłowanie czy ucięcie też nie załatwia sprawy, wiadomo. Jak to ugryźć? Macie może jakieś patenty?

 

 

160602-Me_qewpqrx.jpg

Link to post
Share on other sites

Hmmm...

 

Spiłuj do felgi, tam podklej kawałek 0,1 plastiku ciut większy, będziesz mógł sobie później naddatek zeszlifować , to co ci powstanie może być dobra baza, weź Miliputa czy szpachle Ew, i spróbuj wypełnić, nadać kształt gumy, przy samym podłożu , innej opcji nie ma, przy plastiku,

 

Ja bym tak spróbował.

Minus taki jeśli coś spieprzysz nie będzie odwrotu, ale robota wydaje się lekka i przyjemna

 

Popacze, jeśli coś Ci wyjdzie podrzuć zdjęcia

Link to post
Share on other sites

Może taka opcja , gładka blaszka która podgrzej tylko z umiarem następnie zbliż do niej koło ( popróbuj na zbędnych kółkach )

powinieneś uzyskać taki efekt ,podobno nazywa się to spęczaniem plastiku ,ja tak wykonuję nity

wiadomo że nie zawsze wyjdzie za pierwszym razem ale spróbuj

powodzenia

ARNI44

Link to post
Share on other sites

No pomysł tez niczego sobie, tyle tylko ze raz kilka prób i kół napewno zmarnuje przy takim podgrzewaniu plastiku, wiec opcja by rzeźbić tak jak ja to zasugerowałem wydaje się bezpieczniejsza choć bardziej czasochłonna, ale podgrzewania spróbuj jako pierwsz opcja jeśli nie wyjdzie jak trzeba zostaje ci moja propozycja.

Link to post
Share on other sites

Jeszcze podsunę jeden pomysł podpatrzony w książeczce ON PLASTIC WINGS-Francoisa Velindena z roku 1983.Na rysunku pokazane jest :patelnia z niewielka ilością wody podgrzewana aby była gorąca i na ogniu przy pomocy kleszczy prostopadle do powierzchni patelni przykłada się koło aby nadać właśnie wygląd lekko zgniecionej opony.Element zanurzony w niewielkiej ilości wody nie skleja nam się z czystą powierzchnią patelni bo separuje go woda.Sam tego nie sprawdzałem ale jeśli komuś zależy to niech wypróbuje może to faktycznie dobry patent.Dotyczy to palstikowych części.

Link to post
Share on other sites

No to my se popaczeli...

 

Widziałem zdjęcia Hammeta z topienia śrubokrętem, nader dobrze wyszło, na początku miałem kilka wontów ze spieprzył ale poparł argumenty zdjęciem z początku na którym się wzorował i wyszło dobrze, starczy topienie

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.