Jump to content
Bartas89

Yamato 1/350-Tamiya

Recommended Posts

Bartas89 w zabawie z kolorami nie chodzi o to, byś zaraz cały okręt uwalił jakimiś śladami zacieków, rdzy, glonów sronów itp Wszyscy mówią raczej o tym, byś nadał takiej głębi i wyrazistości poprzez cieniowanie, washa, oleje. Chodzi o to, że jak pomalujesz górną cześć kadłuba na szaro, a dolną na czerwono, to wszystko będzie wyglądało jak zabawka, czy kupa plastiku. Ja np. robię tak, że jak pomaluję już okręt na te dwa wspomniane, podstawowe kolory, to cały pokrywam lakierem i robię całościowego washa, ale do tego mam baaaardzo rozcieńczoną farbę olejne, powiedzmy jakieś 20:1. Takim washem przejeżdżam po całym modelu i samo to już poprawia wygląd. Jeśli wash jest bardzo delikatny, to nawet nie musisz za bardzo usuwać. Sprawia to, że nie masz już jednolitego, szarego plastiku, co znacznie poprawia realizm okrętu.

 

Tak, to taki wash chcę zrobić Mam z firmy AK Interactive jakieś gotowe bardzo rzadkie washe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz sobie od 12:20 do 13:30. Koleś pokazuje jak stosuje washa na całość. Przyjrzyj się jak to zmienia kolor pomalowane go na szaro plastiku

 

 

Z resztą zobacz cały, może coś się przyda

Share this post


Link to post
Share on other sites
w zabawie z kolorami nie chodzi o to, byś zaraz cały okręt uwalił jakimiś śladami zacieków, rdzy, glonów sronów itp

Ale w tej bajce są i tacy, którym..

Właśnie o to chodzi!!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
w zabawie z kolorami nie chodzi o to, byś zaraz cały okręt uwalił jakimiś śladami zacieków, rdzy, glonów sronów itp

Ale w tej bajce są i tacy, którym..

Właśnie o to chodzi!!!

 

 

Tak, niektórzy robią takie modele, że wyglądają jak wraki. Mnie osobiście się to nie podoba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobienie dobrego wraku kolego, to jest najwyższy kunszt w weatheringu modelarskim. Kto trochę siedział w pancerce ten wie. Nie mylmy nieumiejętnego weatheringu okrętowego, (ze rdzą i syfem z każdego bulaja, czarnym washem, albo pionowymi "zaciekami" z soli poniżej linii wodnej) z takim który odzwierciedla rzeczywistość którą zobaczysz w porcie.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się z Tobą Hans Mi jednak chodziło o to, że jak się już robi takie zabiegi, to nie musi to od razu oznaczać totalnej dewastacji. Za pomaga tej zabawy można albo osiągnąć bardzo schludny efekt wykończenia, albo efekt totalnego zużycia

 

Wiesz Bartas89 jedni wolą ładne, czyste okręty, które wyglądają lepiej niż gdy wyszły ze stoczni, a inni wolą okręty, które nadgryzł ząb czasu.Ja osobiście zaliczam się do tych drugich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Chudy, przecież ja wiem o co Ci chodziło

2. Bartas, glon i rdza nie oznaczają wraku.

3. Prawdziwego wraka bardzo trudno zrobić.

4. Lubie styrane kadluby z glonem.. i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie dzisiaj kładłem podkład na całym okręcie i mam taki mały problem. Otóż kiedy psikam podkładem z aero (Mr.Surfacer 1200 i Leveling Thinner) to strasznie mi się to wszystko "kurzy". Naokoło mam potem wszystko w szarym pyle. Rozcieńczam 1:2 (tj 1: Mr.Surffacer, 2: Thinner). Mam ten kłopot i z dyszą 0,2 i 0,3. Mój aero to Paasche TGX-2F TGX Vision.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest to spowodowane tym, że masz za dużo rozcieńczalnika - nie jest to źle jak na moje. Pytanie czy gdy dasz mniej Thinnera uzyskasz gładką powierzchnię?

Dzisiaj też malowałem podkładem i dałem więcej rozcieńczalnika tamki niz zawsze i mam dokładnie tak samo jak Ty. Plus jest taki, że przy takiej konsystencji mam naprawdę gładką powierzchnię.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jest to spowodowane tym, że masz za dużo rozcieńczalnika - nie jest to źle jak na moje. Pytanie czy gdy dasz mniej Thinnera uzyskasz gładką powierzchnię?

Dzisiaj też malowałem podkładem i dałem więcej rozcieńczalnika tamki niz zawsze i mam dokładnie tak samo jak Ty. Plus jest taki, że przy takiej konsystencji mam naprawdę gładką powierzchnię.

 

Ja mam czasem takie wężyki. Ogólnie to jak zaczynam pryskać i strumień trafi w część modelu to wszystko się unosi i aż się szaro robi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ciśnienie?

 

Różne kombinowałem. Zawsze to samo, czyli opary.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O chłopy, ja to nie wiem czy przypadkiem nie za mało tego rozcienczalnika. Mi się takie pajęczynki ciągnęły i mi powiedzieli że to trzeba 1:10 rozcieńczać albo i więcej bo za szybko wysycha. I tak przestałem go stosować i używam podkładu Tamiya w spray - no more tears.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja podkład Tamki zazwyczaj mieszam 4:1, nie ma odkurzu. Uważja też na odległość fukawki od modelu, jak będzie za daleko zacznie zasychać w locie i zrobi się odkurz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
O chłopy, ja to nie wiem czy przypadkiem nie za mało tego rozcienczalnika. Mi się takie pajęczynki ciągnęły i mi powiedzieli że to trzeba 1:10 rozcieńczać albo i więcej bo za szybko wysycha. I tak przestałem go stosować i używam podkładu Tamiya w spray - no more tears.

 

1:10? To bym nic innego nie robił tylko zamawiał Leveling Thinner, przy takiej skali ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj, też mam wrażenie jak Krzysiek, że za mało rozcienczalnika. Stąd pewnie większym ciśnieniem i z daleka trzeba. Ja daje do 1200 nawet z 5:1 lub więcej. No i te cholerstwo trzeba na prawdę dobrze zamieszać przed.

Na fukawce małe ciśnienie.

 

Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1:10? To bym nic innego nie robił tylko zamawiał Leveling Thinner, przy takiej skali ;)

 

Hehe, to trzeba było sobie jakiegoś Hunta sprawić a nie yamato

 

Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

też mam Paasche z dyszą 0.3 i u mnie przy rozcieńczeniu 1:4 -1:5 kryje elegancko. Ciśnienie koło 0,8 Bara

Share this post


Link to post
Share on other sites
też mam Paasche z dyszą 0.3 i u mnie przy rozcieńczeniu 1:4 -1:5 kryje elegancko. Ciśnienie koło 0,8 Bara

 

A ja tak żongluję tymi dyszami, ale chyba na stałe zamontuję zamontuje 0,3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uważaj z tymi dyszami w Paasche bo łatwo jest je rozciągnąć i doprowadzić do pęknięcia, ja juz tak 2 załatwiłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj wreszcie zabrałem się za malowanie domyślnymi kolorami. Na początek musiałem zabezpieczyć taśma maskującą kadłub, aby móc wyznaczyć granicę dwóch kolorów. Bez tego urządzenia nie było by to możliwe (przynajmniej w moim przypadku ;))

 

1bceab13a571bb2b.jpg

 

Potem zabrałem się za malowanie i tym razem, aż tak bardzo nie kurzyło. Rozcieńczyłem farby Tamiya 1:3.

 

9907da6ca08b3356.jpg

 

14834b2126803254.jpg

 

abe14f8be8b63ca8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam do tego modelu jeszcze pokład drewniany. I zastanawiam się czy jego też mam lakierować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś mi się wydaje że będziesz miał piękny schodek

Niepotrzebnie zaklejałeś dno skoro będziesz malował jeszcze czerwonym i znowu zakleisz taśmą ale tym razem górę

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coś mi się wydaje że będziesz miał piękny schodek

Niepotrzebnie zaklejałeś dno skoro będziesz malował jeszcze czerwonym i znowu zakleisz taśmą ale tym razem górę

 

Gdzie według Ciebie będzie schodek? Tak, zakleję górę, bo i tak musiałbym robić nowe maskowanie, żeby kolory (kure arsenal i hull red) się ze sobą nałożyły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.