Jump to content
Xmen

Hawker Hurricane Mk.I VVJK 1:72 Airfix

Recommended Posts

Mała zapowiedż następnego warsztatu.Jako że z Japonii trzeba było wrócić to coś bliższych tematów czas zacząć.Model znany tak że nie ma co się rozpisywać.Kalkomanie KORA i pasy Eduarda reszta z pudła.I to na dzisiaj tyle.

BwaYeVvl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jugosłowiańskie huragany. Pierwsze 12 zostały z bielizna skrzydłami i dwoma klapowane śrubami. Druga partia z Anglii była z metalowymi skrzydłami. Licencja produkowane samoloty, czyli zadania: Bielizna skrzydła z trzema klapowane śrubami. 6 X FN 7,9 mm. Wyślij mi PM do wszelkich informacji.

 

bwQJavf.jpg

jLqq7dY.jpg

GGah8CC.jpg

E9AGrcx.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jugosłowiańskie huragany. Pierwsze 12 zostały z bielizna skrzydłami i dwoma klapowane śrubami. Bielizna skrzydła z trzema klapowane śrubami. 6 X FN 7,9 mm.]

Dzięki za informacje. Też mam w planach jugosławiańskie hurri.

"Trzema klapowane śrubami" jak rozumiem śmigłami trójłopatowymi.

Google tłumaczy czasem b.zabawnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak Będziesz robił to zwrócić uwagę na numer ewidencyjny bo wyprodukowane na licencji miały skrzydła kryte płótnem i śmigła trójpłatowe.Jak zainteresowany to mogę podać numery która seria jakie miała.Jeszcze muszę rozpracować wydechy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby nie było że się nic nie dzieje.Pomalutku do przodu.Dodane tylko pasy Eduarda reszta od producenta.

8yfObzUl.jpgm2ISFlCl.jpgatpRFRBl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie, czy jugosłowiańskie Hurricane na pewno miały takie płyty panc. za plecami pilota? Na pewno takich nie miały Hurricany w Finlandii, Rumuni i Belgi. Ponadto te wczesne nie miały celowników tylko muszki kołowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdę mówiąc nie wiem.Muszę głębiej pogrzebać bo zawsze wszyscy koncentrują się na pokryciu skrzydeł i rodzaju śmigła.Druga seria miała metalowe skrzydła i trójpłatowe śmigła to może miała też zamontowane płyty?Co do mojego jak się dowiem to napiszę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fińskie w większości też miały met. skrzydła a dopancerzenie fotela dodano po wojnie zimowej. Takie same jak w Fokkerze D 21. Anglicy zaczęli montować takie płyty po doświadczeniach BoB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obserwuję z zaciekawieniem zza krzaka

 

8lfi3qy.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety jest bardzo mało zdjęć tych samolotów a w dodatku Jugosłowianie też sami przy nich grzebali.Te samoloty z pierwszej dostawy dostały przed wojną trójłopatowe śmigła i zmieniono oznakowanie.Caly czas szukam.Bazuję na tym co mam w domu i co znajdę w sieci a za dużo tego nie ma.Do malowania jeszcze daleko.

PS Płyty dodatkowe z tego co mi wiadomo zaczęto montować po walkach we Francji ale mogę się mylić.Tutaj to znawcy tematu musieliby się wypowiedzieć.

Dziękuję koledze na zwrócenie uwagi bo faktycznie to przeoczyłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stosunkowo szczegóły, takie jak ochrona pancerz z tyłu pilota...wszystko było tak, jak na Brytyjskich próbkach.

QVrokyh.jpg

GDL4BwU.jpg

wCa47Ti.jpg

0aEkItV.jpg

M1YDHLu.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam po dłuższej przerwie.Budowa posuwa się do przodu.Niestety bez zdjęć bo zwyczajnie nie ma czasu.Jestem na etapie malowania.W przyszłym tygodniu może będzie gotowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem obserwować zza krzaka ale:

 

Budowa posuwa się do przodu.Niestety bez zdjęć

 

w związku z tym:

 

"A teraz kochane dzieci usiądźmy przy radioodbiorniku i posłuchajmy" (poczytajmy)

 

Niestety bez zdjęć bo zwyczajnie nie ma czasu.

 

 

"Zarobiony jestem"

 

W przyszłym tygodniu może będzie gotowy.

 

A będą zdjęcia?

Plisssss

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra dwa zdjęcia na szybko.Przepraszam za bałagan na stole ale mam też zaczęty inny model

Pryśnięty lakierem X 22 dlatego tak się błyszczy.

d1OvH8hl.jpg87qkgxal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma to jak "wbicie szpili"

 

Bardzo ładnie się prezentuje.

Z ciekawości dopytam czy napisy eksploatacyjne na latawcu były po angielsku (pozostały fabryczne) czy Jugosłowianie przemalowywali na swoje?

 

bałagan na stole

 

To się nazywa "nieład artystyczny" proszę Pana

 

Czekam na postępy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chodzi o wbicie szpili tylko nie chciałem pokazywać tego bałaganu.

Co do napisów eksploatacyjnych to nie wiem jakie były.Ja prawdopodobnie nie dam żadnym bo jugosłowiańskich nie mam a na chłopski rozum takie powinny być. . Muszę pooglądać zdjęcia może coś wypatrzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja prawdopodobnie nie dam żadnym bo jugosłowiańskich nie mam a na chłopski rozum takie powinny być.

 

Niekoniecznie

 

Jeżeli samoloty "przychodziły" z Anglii w kamuflażu docelowym to mogły posiadać angielskie napisy eksploatacyjne, które mogły być w trakcie remontów zmieniane na jugosłowiańskie. Ogólnie rzecz ujmując to latawiec bez napisów może wyglądać odrobinkę łyso. Ale w razie "W" to warto mieć jakiś kwit na taką teorię

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model skończony prawie.Jak robiłem zdjęcia wychwyciłem parę rzeczy o poprawienia.Więcej zdjęć w galerii.

jJLHo1Rl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.