Jump to content
Adams M1A1

Czołg saperski M 728 z AFV Club

Recommended Posts

Witajcie pasjonaci amerykańskiej myśli technicznej od Wietnamu do ODS-u. AfV Club zapowiada wydanie w/w czołgu :

http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=30339&mode=thread&order=0

Czołg fajny , ale pewnie cena będzie pow. 200 zł, i jak zwykle w AfV rażą te gumowe gąsienice , ciekawe czy ktoś wypuści blaszki i toczoną lufę do niego Pozdr. A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i się wziął i ukazał w Polsce:jupi2:. Cena w MojeHobby 250zł, a w Exito 256zł czyli trzeba poczekać, albo  zacząć zbierać butelki,ciekawe kto wyda dodatki do niego, mógłby RB Model który od 2 lat nie wydal niczego nowego.I bracia Czesi z Eduarda też ostatnio na doopie usiedli.Ale nasz forumowy kolega Pomroczko zrobił kule do niego, może by tak pomyślec o ich wydaniu. A do kolegi Martinello prośba coby in box-a zrobił:benc:.Pozdrawiam A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zrobię - bo mój model zaginął na polskiej poczcie i dwa dni temu został wysłany powtórnie z Hong Kongu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Adams M1A1 napisał:

No i się wziął i ukazał w Polsce:jupi2:. Cena w MojeHobby 250zł, a w Exito 256zł czyli trzeba poczekać, albo  zacząć zbierać butelki,ciekawe kto wyda dodatki do niego, mógłby RB Model który od 2 lat nie wydal niczego nowego.I bracia Czesi z Eduarda też ostatnio na doopie usiedli.Ale nasz forumowy kolega Pomroczko zrobił kule do niego, może by tak pomyślec o ich wydaniu. A do kolegi Martinello prośba coby in box-a zrobił:benc:.Pozdrawiam A.

Dziś w mojehobby 219 zł...........

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, martinello napisał:

Dziś w mojehobby 219 zł...........

Znaczy się był, bo już wykupili, gorzej jak z mięsem za komuny:mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

No przydało by się... Może niedługo jakaś nowa dostawa będzie. Jak wszystko dobrze pójdzie, to za jakiś czas kompletne wnętrze mogło by do niego być w formie wydruków 3D. A na razie obejrzyjcie sobie ten link:

http://cs.finescale.com/fsm/modeling_subjects/f/3/t/180795.aspx

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Paweł

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

Właśnie kupiłem CEVa od exito. Za chwilę otwieram pudło!

Pozdrawiam

Paweł

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.04.2019 o 21:26, pmroczko napisał:

Cześć!

Właśnie kupiłem CEVa od exito. Za chwilę otwieram pudło!

Pozdrawiam

Paweł

 Też se kupie ale dopiero  jak stanieją . Ostatnio promocje były i zostawiłem w Exito jakieś 400zł:roll: ( Kamaz, Ural 375 i żywica do Pattona z Legenda )Zrób in-box-a:tuptup::tuptup::tuptup:.  A co z Twoją konwersją? Pozdr. A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

No to zrobię jakiegoś in-boxa, może nie za dużego jak kurz przygotowań do Świąt opadnie. Ja w exito dostałem sympatyczną, niewielką zniżkę i bardzo zadowolony jestem. Już to wcześniej było postanowione, że z tego co dotychczas zbudowałem postaram się jak najwięcej wykorzystać, to czego jeszcze nie zdążyłem przerobić biorę z nowego zestawu a i tak jestem wpieprzony (przez siebie!) w budowę wnętrza więc to jeszcze trochę potrwa. Z części które mi po tym wszystkim zostaną da się zbudować jeszcze M60A1. To w tym będzie wnętrze z wydruków 3D i chociaż nie służył w Wietnamie, to daje dobrą wymówkę, żeby pomalować kamuflaż MERDEC - zawsze chciałem to zrobić!

Pozdrawiam i życzę wesołych Świąt!

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

No i słowo się rzekło. Mówimy o tym zestawie, AFV Club nr 35254:

inbox00.jpg

Przedstawia on czołg inżynieryjny który powstał przez poważną przebudowę czołgu M60A1 polegającą m.in. na dodaniu na wieży dźwigu, wymianie działa 105mm na działo kalibru 165mm strzelającego pociskami burzącymi, dodaniu systemu hydraulicznego i zamontowanego na stałe (a nie zdejmowanego) lemiesza. Wymiana uzbrojenia pociągnęła za sobą usunięcie systemu kontroli ognia czyli dalmierza i komputera balistycznego. Z przodu kadłuba zamiast lewego pojemika na amunicję 105mm został zamontowany zbiornik płynu hydraulicznego.

Pudełko dosyć szerokie, jest po brzegi wypełnione częściami:

inbox01.jpg

W środku znajdują się części już dobrze znane z podstawowej wersji czołgu. Pojawiła się nowa góra wieży, różniąca się kilkoma drobiazgami - miejsca do przyklejenia sworzni dźwigu, zaślepione otwory pod dalmierz i kilka pomniejszych otworów:

inbox02.jpg

Co ciekawe w pudełku jest też ramka z Magacha - wykorzystuje się z niej tylko boki filtrów powietrza i jeszcze nie doszedłem dlaczego właściwie...

inbox03.jpg

Do dyspozycji mamy dwa całe komplety kół drogowych - aluminiowe i stalowe. W Wietnamie często na jednym wozie występowała mieszanka kół obu typów (te miny...).

inbox04.jpg

W osobnym worku mamy spód kadłuba, gumowe gąsienice typu T97, czyli nierozbieralne, ze wzorem typu "V", a także "gumowe" osłony tarczy działa. Schowane tam są też łańcuchy które są na wyposażeniu wozu i służą jako osprzęt dźwigu a przewożone są na przedniej płycie kadłuba - wybaczcie jakość zdjęcia:

inbox05.jpg

Części wspólne z M60A1. Warto zwrócić uwagę, że wieżyczka dowódczy jest wykonana z przezroczystego tworzywa, co umożliwia wykonanie bardzo ładnych szczelin obserwacyjnych.

inbox06.jpg

Części potrzebne do budowy CEVa - bardzo ładny lemiesz i dźwig:

inbox07.jpg

Ładne blaszki potrzebne do wykonania kosza wieży i sporo sznurka, potrzebnego dla dźwigu.

inbox08.jpg

Do dyspozycji są trzy malowania. Pierwsze przedstawia bardzo wczesnego CEVa jeżdżacego w Stanach Zjednoczonych. Druga to klasyczne malowanie z Wietnamu, z 919 Batalionu Inżynieryjnego wchodzącego w skład 11 Pułku Kawalerii, tzw. Blackhorse. Trzeci wariant malowania przedstawia dość kolorowe malowanie maszyny z Hawajów, zdaje się, że są to już lata 90-te:

inbox09.jpg

Dodatkowo można jeszcze wspomnieć, że zestaw umożliwia częściowe wyposażenie wnętrza modelu - mamy prawie kompletne stanowisko kierowcy i wyposażoną wieżyczkę dowódcy, znowu prawie całą. Niestety poza tym wnętrze wieży jest puste - czyli przez otwarte włazy (wszystkie trzy) będzie niestety widać zionącą pustkę.

Do dyskusji jest jeden detal - czy wyjście awaryjne (pod nogami kierowcy) może być owalne - to taki detal, wczesne M60A1 miały okrągłe wyjście awaryjne i nie jest jasne czy CEVy powinny mieć to wyjście okrągłe czy też owalne (dla późniejszych M60A1 - ale nie wiem od którego roku i czy trafiło to do CEVów).

Dobre jest to, że od tej chwili już nie potrzebujemy tych wszystkich konwersji, żeby zbudować bardzo ładnego CEVa - a wszystkie konwersje z którymi się jak dotąd spotkałem były kosztowne a ich jakość - dyskusyjna.

Moją dotychczasową walkę z CEVem, gdzie można też zobaczyć niektóre rozwiązania z zestawu AFV Club można zobaczyć tutaj:

To tyle na teraz, jeżeli by były pytania to zapraszam, a poza tym pozdrawiam i życzę miłego dnia

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
13 godzin temu, pmroczko napisał:

...czyli przez otwarte włazy (wszystkie trzy) będzie niestety widać zionącą pustkę...

A który jest trzeci w wieży?

 

A tak serio - góra wieży "normalnego" M60A1/A3 przyda mi się do innego projektu na podmianę żywicy, ramka z pancerzem IDF też się przyda.

Już się cieszę, że ten model leci do mnie ( i może w końcu doleci)...

Edited by martinello

Share this post


Link to post
Share on other sites

martinello - ale ja nie napisałem, że na wieży są trzy włazy. Na całym czołgu są trzy włazy do otwarcia (nie licząc wyjścia awaryjnego), a w każdym na pierwszy rzut oka - pustka.

Żal mi tylko, że nie poszli konsekwentnie - albo całe wnętrze albo nic. Tak mnie tylko podpuścili, żeby się za to brać 🙂

W ogólności jest to piękny zestaw i oczywiście części zamienne na pewno się przydadzą.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorki, to nie czepialstwo :)

W końcu we włazie kadłubowym coś tam AFV dał...

Sam jestem zdziwiony formą tego "wnętrza" - liczyli może na jakiś aftermarket, ale nikt się nie zgłosił. Kojarzę tylko zestaw Legenda do silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Paweł za tego in-boxa , czyli reasumując trzeba do tego tanku zakupić gasienice ogniwkowe , ta ramka do Magacha będzie mi nie potrzebna(ale są na niej skrzynie na amunicję) duży plus za te aluminiowe koła bo do tego Pattona z USMC z pługiem z Academy są tylko stalowe i trzeba by dokupić  żywiczne z PanzerArta, o takich duperelach jak kalki nawet nie wspominam bo robiąc pojazd z ODS-u i tak muszę zrobić generyczne, czyli tylko poczekać aż stanieje i kupować. Pozdr. A. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

martinello - no właśnie, jest to dziwne, taka niekonsekwencja. Nie martw się, chętnie podyskutuję. Może jeszcze trochę o włazie kierowcy. Wyposażenie stanowiska kierowcy jest dosyć kompletne. Brakuje co ciekawe jednej z dwóch butli gaśnicy (nawet tego nie poprawiałem), ręcznej pompki paliwa (do napełniania układu paliwowego przed startem silnika) i tablicy po prawej stronie kierowcy, na której wisi interkom wraz z pistoletem maszynowym M3A1 i amunicją do niego. Ale żeby to wszystko zobaczyć, to trzeba popatrzeć do włazu z góry albo od tyłu, co nie jest możliwe, jak wieża jest założona (no od góry to jeszcze od biedy, widać fotel kierowcy). Ale jak się popatrzy do środka z boku, to widać puste miejsce tam , gdzie powinny być rury amunicyjne albo w CEVie zbiornik płynu hydraulicznego (po lewej stronie). A już najgorzej jak się popatrzy przez właz kierowcy z przodu - wtedy za fotelem kierowcy widać tę pustkę, gdzie powinny być na glebie baterie, a nad nimi kosz wieży z całym tym złomem typu skrzynia na peryskopy, pompa hydrauliczna działa albo pociski do działa (tzw. ready rounds, składowane w pionie). Czyli żartując w okrutny sposób, dotkniesz wnętrza - przegrałeś 🙂

Adam - no chętnie. Model jak najbardziej polecam. Gąsienice to chyba jednak najlepiej AFV Club albo metalowe, Bronco nie polecam - są moim zdaniem zbyt skomplikowane w budowie (5 części na ogniwo i projektowane jako ruchome - ale nie wierzę, że komuś się to udało tak pokleić. Tak wiem, zaraz ktoś napisze że tak - ale ja nadal jestem sceptyczny!).

A ja rzeźbię dalej to wnętrze...

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Paweł

Edited by pmroczko

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Adams M1A1 napisał:

... duży plus za te aluminiowe koła bo do tego Pattona z USMC z pługiem z Academy są tylko stalowe i trzeba by dokupić  żywiczne z PanzerArta ...

Dwa komplety kół są w każdym M60 tego producenta. Ot - taki miły dla patonmaniaków zestaw bazowy.

Problemik będzie z dopasowaniem kół AFV do modelu Academy / Tamiya - bo to inna średnica mocowania, inna filozofia mocowania (w AFV z gumką w środku - ruchome) no i niestety inna szerokość mocowania. Ja dłubię M48A3 hybrydę wanny Tamiya (bo dostałem taki model i nie wiedziałem co z nim zrobić) i nadmiarowej góry kadłuba z wieżą z dragona. Mój pomysł - zrobiłem wewnętrzne koła Tamiya, zewnętrzne AFV. Na szczęście zgadzają się średnicą.

8 godzin temu, pmroczko napisał:

Adam - no chętnie. Model jak najbardziej polecam. Gąsienice to chyba jednak najlepiej AFV Club albo metalowe, Bronco nie polecam - są moim zdaniem zbyt skomplikowane w budowie (5 części na ogniwo i projektowane jako ruchome - ale nie wierzę, że komuś się to udało tak pokleić. Tak wiem, zaraz ktoś napisze że tak - ale ja nadal jestem sceptyczny!).

Gąski AFV są prostsze w klejeniu od Bronco - ale mają stały środkowy łącznik, co powoduje dziwne wychylenia na łukach. Niestety nie da się połączyć ogniw AFV i Bronco - bo zarówno T97 i T142 mają inny, nie pasujący do siebie kształt.

Gąski metalowe (np Friule) mają ten sam problem co shermanowe - konieczność składania z dwóch rodzajów ogniw - na odcinki proste i na łuki. Więc praktycznie ruchome nie są.

Dodatkowo friule łączone są za pomocą dwóch krótkich odcinków drutu z każdej strony zamiast jednego odcinka po całości szerokości ogniwa.

Póki nie wymyślą ogniwek plastikowych takich jak AFV ale z doczepianym osobno środkowym łącznikiem to dla mnie najlepsze są Bronco. Fakt, trudno zrobić je ruchome ale są najlepsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 22.04.2019 o 00:51, pmroczko napisał:

Do dyskusji jest jeden detal - czy wyjście awaryjne (pod nogami kierowcy) może być owalne - to taki detal, wczesne M60A1 miały okrągłe wyjście awaryjne i nie jest jasne czy CEVy powinny mieć to wyjście okrągłe czy też owalne (dla późniejszych M60A1 - ale nie wiem od którego roku i czy trafiło to do CEVów).

Okrągłe, czyli takie jak w M48 i w M60(A0) ?

Masz jakąś fotkę od zewnątrz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

Tak się składa, że mam:

image.png.7370fd8453dd3c25d4b4d16da1cb85c3.png

Niedawno napisał do mnie weteran z Wietnamu i twierdzi, że w jego CEVie buł taki właz jak nr 2 - także można z zestawu taki zbudować.

W swojej książce p.Hunnicut napisał, że zmiana włazu z okrągłego na owalny nastąpiła po wyprodukowaniu pewnej ilości egzemplarzy czołgu M60A1.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.