Jump to content
Marak

American LaFrance Aero Chief 1000 - Zestaw AMT 1:25

Recommended Posts

Po 3 tygodniach przerwy,  użyty lakier 2K dalej nie był dobrze zaschnięty. Po mocniejszym ściśnięci zostawał odcisk palucha. Doszedłem do wniosku, że pociągnę po wierzchu lakier akrylowy. Bałem się użyć Gunze czy Tamiy`i. Doszedłem do wniosku, że wodorozcieńczalny lakier akrylowy MM będzie najbardziej bezpieczny. W ten sposób dokonałem kolejnego wielkiego "wynalazku" pod tytułem "jak uzyskać idealny efekt skóry na modelu"

2074967865_m_AmericanChief_19-01-18_01.thumb.jpg.62456b955b0c13baedc27b93a62bfc59.jpg  

Doszedłem do wniosku, że nie mam już siły tego zmywać, postawię model w kącie, nie będzie widać. 

Dokończyłem kabinę, zapomniałem tylko o wycieraczkach. W modelu koguty są nieprzeźroczyste (chromowany plastik pmalowany transparentnym redem". Mam jednak już przygotowane pomalowane LEDy do wymiany tych kogutów.

958390696_m_AmericanChief_19-03-12_01.thumb.jpg.af423d8caf839f45fb37faae01e89bee.jpg

1504613889_m_AmericanChief_19-03-12_02.thumb.jpg.78f5d0cdb7032ea63d0279a19549eda7.jpg

W następnych modelach toporną konstrukcję zastąpię zrobioną z cieńszych prętów. Problemem jest to, że w kabinie nie ma zaznaczonych miejsc przyklejenia lusterek czy kogutów.  Na oko trudno trafić, zwłaszcza z kogutami które nie stoją potem idealnie pionowo. 

2146410085_m_AmericanChief_19-03-12_03.thumb.jpg.f3113a199da180b0e9f6877b5d01ba33.jpg

833868583_m_AmericanChief_19-03-12_04.thumb.jpg.f0e82b6998fe5eb83d8f6600661d740c.jpg

W międzyczasie trochę podziałem przy podnośniku, który jest już mocno zaawansowany. 

2054070846_m_AmericanChief_19-03-13_04.thumb.jpg.621287cf4d1f53f1dacd94d9c691e163.jpg

758601505_m_AmericanChief_19-03-13_06.thumb.jpg.1f7aa9f5df4d850b8eef01b538957044.jpg

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz spróbować wygrzać tą powłokę akrylową. Czasami daje to niezłe efekty.

Sam sprawdzałem. Robię to w suszarce do grzybów, z której zrobiłem piecyk do wygrzewania lakierów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, jawkers napisał:

Co to za lakier co po 3 tygodniach jeszcze nie stwardniał?

Lakier dostałem od producenta w prezencie, więc nie chcę go wymieniać. Być może to moja wina bo proporcje 2:1 robiłem na oko, ale dużo nie mogłem się pomylić.

10 godzin temu, Coppercat napisał:

Możesz spróbować wygrzać tą powłokę akrylową. Czasami daje to niezłe efekty.

Sam sprawdzałem. Robię to w suszarce do grzybów, z której zrobiłem piecyk do wygrzewania lakierów.

Jestem na etapie kupowania suszarki. Wypróbuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Mark666 napisał:

Maluję MOTiP-ami w sprayu. 0 problemów. Na bazę kalki, i ostatecznie  bezbarwny połysk.

Możesz mi powiedzieć jak to jest z tymi sprayami ? Pani w mieszalni lakierów ostatnio mi mówiła, że zwykłych kolorów bezbarwnym nie kryjemy bo może wyjść jakaś lipa, chyba, że nabije mi do puszki lakier dwuskładnikowy wtedy problemów nie będzie. Podobno bezbarwny daje się tylko na metaliki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, York napisał:

Możesz mi powiedzieć jak to jest z tymi sprayami ? Pani w mieszalni lakierów ostatnio mi mówiła, że zwykłych kolorów bezbarwnym nie kryjemy bo może wyjść jakaś lipa, chyba, że nabije mi do puszki lakier dwuskładnikowy wtedy problemów nie będzie. Podobno bezbarwny daje się tylko na metaliki.

Jeśli użyjesz lakierów akrylowych ( kolor bazowy i bezbarwny ) nic się nie stanie. Kolor bazowy musi dobrze wyschnąć. Jeżeli element pokryty lakierem akrylowym  potraktujemy bezbarwnym na bazie nitro-celulozowym to będzie kicha. Raz tak zrobiłem przez nieuwagę i kabina truck-a poszła do mycia .

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, skwarciu21 napisał:

Jak dla mnie ten lakier wyszedł na plus wygląda tak bardziej z epoki.

I taka opinia mi się najbardziej podoba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marak a legenda do tego taka : pojazd brał udział w gaszeniu bardzo poważnego pożaru w trakcie którego panowała tak  wysoka temperatura ze lakier popękał widziałem fotkę wozu który po jednej akcji z jednej strony nie miał farby spaliła się jak by ktoś go opalarką opalił

Edited by Bartosz Ciesielski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualizacja.  Polakierowałem blachy ryflowane farbą aluminiową Bilmodel

60661057_m_AmericanChief_19-05-29_01.thumb.jpg.a6ec7edc164663cb76415b989b6011a8.jpg

I zacząłem przyjemniejszy etap prac - uzupełnianie pudełka o kolejne elementy: schodki z przodu, mocowanie drabin na górze.

1590773336_m_AmericanChief_19-05-29_02.thumb.jpg.d80a9418f3b09c290a1be00b8c2aff20.jpg

Z tyłu doszły schodki i przyłącze węży.

1912935872_m_AmericanChief_19-05-29_03.thumb.jpg.1bb9cba716fceb1ab155edb59db05cdc.jpg

Następna drobnica czeka na przyklejenie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Coppercat napisał:

...Jaki chrom jest na przyłączach węży ????

Zostawiłem oryginał, dlatego tak się świeci. Dla zróżnicowania dekle to mołotow.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, dumapolski napisał:

Czym kleisz chromowane elementy?

Do chromów i w praktycznie do wszystkiego używam tylko klei CA rzadkich. Zarówno do klejenia jak i szpachlowania, a szpachlowania w tych modelach AMT jest mnóstwo. Do tego aktywator w celu przyśpieszenia schnięcia. Z tym, że na elementach chromowanych staram się z miejsca klejenia zdrapywać chrom. Przynajmniej na jakimś fragmencie, by klej miał dostęp do czystego plastiku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Marak napisał:

Do chromów i w praktycznie do wszystkiego używam tylko klei CA rzadkich. Zarówno do klejenia jak i szpachlowania, a szpachlowania w tych modelach AMT jest mnóstwo. Do tego aktywator w celu przyśpieszenia schnięcia. Z tym, że na elementach chromowanych staram się z miejsca klejenia zdrapywać chrom. Przynajmniej na jakimś fragmencie, by klej miał dostęp do czystego plastiku. 

Dzięki za odpowiedź :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

[W zaprzyjaźnionej drukarni zamówiłem sobie plakat, taki 1,5 x 1 m o treści "NIGDY WIĘCEJ MODELI AMT". Powieszę go sobie nad łóżkiem.]

Któregoś pięknego wieczoru, gdy nie miałem chęci na ambitne prace, postanowiłem nakleić kalki na ozdobne paski na drzwiczkach zabudowy. Takie drzwiczki mam w dwóch modelach,  a identyczne arkusze kalek są we wszystkich trzech La francach. Mam więc jeden komplet zapasowy. Nic złego stać się nie może. Namoczyłem kilka pasków, przyklejam i... okazuje się, że kalki niby są identyczne, ale w jednym zestawie paski są o 1 mm za krótkie. Wyrzucam więc namoczone kalki i biorę z drugiego zestawu. W tym momencie zaczynam liczyć paski. Drzwiczek jest 9 po każdej stronie, a pasków na kalce 20, więc niby ok, ale dwoje drzwiczek jest dłuższych, a paski na kalce są tylko krótkie. No dobra, jeszcze jestem spokojny, trzeba będzie coś sztukować. Nakleiłem 20 pasków z jednego arkusza i namoczyłem paski z ostatniego arkusza. Po chwili kalki rozsypały się całkowicie. Nawet bez dotykania, po prostu rozpłynęły się. Tak więc kalki będą tylko na jednym modelu. Na zdjęciu widać, że na tylnych, dłuższych drzwiczkach, nie dość że są sztukowane, to jeszcze mają inny kolor (Pochodzą z innego arkusza).

733729319_m_AmericanChief_19-06-21_01.thumb.jpg.24de602d06bbb2fb5fa2f1da31359e61.jpg

Kolejny etap - montaż drabin na lewej burcie. I znów się wkurzam. Czemu te drabiny są za krótkie. Sprawdziłem, montuję poprawnie. Na zdjęciach na pudle modelu jest identycznie, drabiny są za krótkie.

107385403_m_AmericanChief_19-06-21_02.thumb.jpg.29507554fb8a03c7f57008c224e86e78.jpg

Zamontowałem wszystkie drabiny. Wygląda to fatalnie, ale  raczej nie ma innej możliwości  montażu. Musiałbym robić nowe drabiny od podstaw.

1911461568_m_AmericanChief_19-06-21_03.thumb.jpg.7b1fb6092ef044a3bc552c35953e667c.jpg

Kolejny etap to wysięgnik z koszem. Szkoda, że ten najbardziej widoczny w modelu zespół, został potraktowany w bardzo dużym uproszczeniu. Poza tym kolejna wtopa.

Tłoczyska siłowników są za długie i po montażu nie można całkiem złożyć wysięgnika. Trochę tu wykazałem mało czujności, ale tak po prawdzie nie było tego jak wcześniej przymierzyć. Musiałem rozcinać tłoczyska i skracać je o 2 mm. Ucierpiała na tym jakość.

94547031_m_AmericanChief_19-06-21_04.thumb.jpg.2dbb5450949f0dc118c40ad9dbcabe2d.jpg

Żeby trochę urozmaicić wysięgnik dodałem przewody do siłowników.

2049999595_m_AmericanChief_19-06-21_05.thumb.jpg.a0da1fb32ec31ec56b943210a9f2baea.jpg

I całość już na modelu

907368399_m_AmericanChief_19-06-21_06.thumb.jpg.100f6453aec86bfdde050a4ef5ff2357.jpg

Teraz zamontowałem drabiny  prawej burty. Tu obyło się bez przykrych niespodzianek.

648064721_m_AmericanChief_19-06-21_07.thumb.jpg.3aa6b436dbbd5d1bb5ee0368db36f7b9.jpg

Jeszcze trochę drobiazgów do przyklejenia, ale już można przykleić górę do podwozia.

1491549696_m_AmericanChief_19-06-21_08.thumb.jpg.e191d75689173d7f666801737cda1e04.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało mi się zakończyć przygody z Lafrancami (chociaż jakby zlikwidować ten przedrostek La to nazwa byłaby bardziej sensowna). 

Po drodze jeszcze mała wpadka. Jak pisałem wcześniej, musiałem przeciąć i skrócić siłownik podnośnika kosza. Sklejone tłoczysko jednak nie wytrzymało, dlatego miałem małą zabawę z wycięciem i regeneracją siłownika. 

89987749_m_AmericanChief_19-07-15_01.thumb.jpg.0b77f0f9cc95a5bdb51654ee834ae017.jpg

Teraz mogłem już cały podnośnik przykleić do podwozia.

1173430409_m_AmericanChief_19-07-15_02.thumb.jpg.af7932bb359e727de648341e10d03288.jpg

Następnie kabinę...

2127187756_m_AmericanChief_19-07-15_03.thumb.jpg.f9621843fb5bb13323c93cad9289268b.jpg

1808118501_m_AmericanChief_19-07-15_04.thumb.jpg.9f2aad4871b56feebcd19bdaf0d0bce3.jpg

i małego koguta na końcówkę podnośnika

1876864477_m_AmericanChief_19-07-15_05.thumb.jpg.a17bfc26edf332d17972c1c29d6d8447.jpg

Po drodze jeszcze okazało się, że podnośnik nie opiera się na specjalnej podporze, a spoczywa na dachu. Myślę, że jest to błąd producenta ponieważ jak wrócić do pierwszego zdjęcia tej relacji, czyli tego gdzie pokazywałem pudełko, to AMT zaprezentowało zdjęcie modelu z podnośnikiem dziwnie podniesionym o kilka  centymetrów do góry.  Zbyt długie siłowniki, a za niska podpora nie pozwalają by kosz był w pozycji transportowej. 

Kawałek profilu załatwił sprawę.

211964009_m_AmericanChief_19-07-15_07.thumb.jpg.db81279284a1f6a4e91d1879d5c21011.jpg

Zapuściłem linie podziału, poczerniłem miejsca załamań i model uznaję za skończony.

342940492_m_AmericanChief_19-07-15_08.thumb.jpg.2e243d061d55c45bdc7ded138e0b28d9.jpg

2126159899_m_AmericanChief_19-07-15_09.thumb.jpg.66c7d28e62463a939c101d27dc85c8fd.jpg

475899231_m_AmericanChief_19-07-15_10.thumb.jpg.902a5b65b11cbbbbc4aaa0bb96692e8b.jpg

781220784_m_AmericanChief_19-07-15_11.thumb.jpg.ce4c86d37186828a8ec62404ac43a2c3.jpg

 

m_American Chief_19-07-15_06.jpg

Edited by Marak
poprawka
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.08.2019 o 02:15, Coppercat napisał:

Gdzie będzie można obejrzeć Twoje strażaki ????

Bardzo chciałbym je zobaczyć "na żywo".

Na żywo, to chyba tylko u mnie w domu. Grabówka koło Kędzierzyna-Koźla. Serdecznie wszystkich zapraszam na kawę.

Aktualnie posiadam również potwornie dobre piwo, co gwarantuje dobrą pogawędkę.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.