Jump to content
Coppercat

VW Beetle Safari i VAN

Recommended Posts

Piękne detale, chciałbym żeby kiedyś moje modele takie szczegóły miały :)
Możesz zdradzić co to za materiał, z którego są pasy bezpieczeństwa zrobione ? I gdzie zamawiałeś blaszki do tych pasów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masz jakieś doświadczenia z firmą Aber co do elementów fototrawionych ? 
A z jakiego materiału zrobiłeś pasy ?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, York napisał:

A masz jakieś doświadczenia z firmą Aber co do elementów fototrawionych ? 
A z jakiego materiału zrobiłeś pasy ?
 

Owszem. Stosuję często blaszki Aber'a. Mają tę cenną zaletę, że można je lutować (niestety blaszki innych producentów nie zawsze mają tę zaletę).

Pasy są z tkaniny samoprzylepnej MFH. Można je zrobić z wielu materiałów. Często wykorzystuję taśmy samoprzylepne z Castoramy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorobiłem skrzynię/osłonę silnika.
Na siedzenie kierowcy zakradła się jakaś laska.....
001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

008.jpg

Pracuję nad detalami na pakę do VAN'a, kompletuję drzwi, uzupełniam szczegóły nadwozi itp.
Ogrom roboty przede mną.
Po położeniu bezbarwnego na budę VAN'a zaczęły się dziać dziwne rzeczy z lakierem bazowym. jestem cały w strachu, że zrobi mi się skóra słonia tak, jak na F250TR. Ostatni raz zaryzykowałem akrylową bazę. Nigdy więcej.
cdn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parę fotek po załadowaniu większości gratów na pakę.

001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

Chodzi mi po głowie wrzucenie kasty do kreta. Jedyne, co mnie powstrzymuje to kłopot z drzwiami. Musiałbym oderwać boczki tapicerki, a to nie byłoby łatwe.....

008.jpg

009.jpg

010.jpg

011.jpg

012.jpg

cdn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kreta aż tak tragicznie nie ma. Bardziej wygląda mi to jak zapowiedź długiej randki z papierem ściernym, co się da wygładzić, zmatowić, a potem polerka.
Ja się przejechałem na bezbarwnym z serii Cars od Dupli Color, nie dość, że nawet przy cienkiej warstwie z aerografu skóra słonia pomarańczowego się robiła, to po ściągnięciu farby okazało się, że lakier wgryzł się w plastik zostawiając na nim skórę pomarańczową. O grubszej warstwie tego lakieru nawet nie ma mowy, bo potem na powierzchni robią się pęknięcia.

 
Ja tęsknie za Fly Color z OBI - nie potrafię go już znaleźć, a kładł się bardzo dobrze, jakaś tam minimalna skórka była, ale po 24h można było bezpiecznie polerować i nie zostawiało się paluchów. Na BMW używałem X-22 Tamiyi w proporcji 1:2 Levelling Thinner, bardzo ładnie się kładł, tylko niestety jest lakierem bardzo miękkim. 2k z Zero Paints jest podobno super, ale odpycha mnie cena. Jeszcze w kolejce chce przetestować 2k Duxone

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, toled napisał:

2k z Zero Paints jest podobno super, ale odpycha mnie cena

Gorąco polecam! Tani nie jest ale rekompensuje rewelacyjną powłoką.
Ja na swoim Mustangu przetestowałem lakier 2K z puszki. Można kupić na allegro (ok 50 zł za puszkę)
Wadą tego rozwiązania jest to, że nie można go zostawić "na później" ponieważ po zmieszaniu składników lakier po 24 h twardnieje w puszcze.
Używam tych lakierów do malowania kasków po malowaniu aerografem. Powłoka jest bardzo twarda.
 

Zrzut ekranu 2019-03-06 o 15.48.00.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.03.2019 o 13:06, toled napisał:

2k z Zero Paints jest podobno super, ale odpycha mnie cena

To zależy ile modeli planujesz nim zrobić. Jest to spory początkowy wydatek (120 zł), ale dostajesz za to 100 ml lakieru.

Średnio na model 1:24 schodzi 5 ml lakieru, więc za 120 zł pomalujesz 20 modeli. 6 zł za model to nie tak drogo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Do rachunków Parahyb'y dodam, że po dodaniu utwardzacza i rozpuszczalnika wychodzi tego lakieru 170-180 ml.

Rozrabiasz ile potrzebujesz. Reszta na półkę.

Niestety nie można tego przechowywać w nieskończoność (szczególnie utwardzacza), ale parę miesięcy wytrzyma. 

Edited by Coppercat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasta w zmywaczu Wamod'u.
Masakra.
001.jpg

002.jpg

003.jpg

Szykuję olejną bazę możliwie zbliżoną kolorystycznie do tej akrylowej.
cdn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmywacz wamodu został nałożony na model czy kasta w nim pływała?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parafrazując słowa znanej góralskiej pieśni, zaśpiewam:

"Chwała Bogu chwała,

chwała za to chwała,

że farba się zmyła,

a kalka została" 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety Andrzeju kalka nie została 😞

Na szczęście wydrukowałeś ich więcej i mogłem sobie pozwolić na luksus zmycia tej fatalnej farby z budy Van'a.

Buda wstępnie oczyszczona. Suszy się. Reszta elementów także.

Zaczynam zabawę od początku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Choróbsko mnie zmogło więc siedzę w domu i dłubię.
Konkretnie bagażnik dachowy. Stelaż ze srebrzonki fi 0.8 mm.
Bawiłem się w lutowanie. Troszkę się tego bałem, ale wyszło całkiem fajnie.
Rozpocząłem od zdjęcia linii dachowej z kasty (linia rynienki, na której wesprze się bagażnik.
Szablon z taśmy przyklejony do kawałka maty. Z płytki PS 2 mm wyciąłem szablon bocznych wsporników.
Powyginałem, polutowałem.... 
Z opakowania po cuchnącym serze pleśniowym wyciąłem "deseczki". Z blaszki miedzianej 0.1 mm wygiąłem U-shap'y, które powierciłem pod nity.
002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

"Podłoga" bagażnika po złożeniu w całość. Nity RB Models 0.5/0.8 mm.
Wygrzebałem kosz wiklinowy od Stasia Jabłońskiego.

006.jpg

Po dolutowaniu reszty wsporników bagażnik prezentuje się tak:

007.jpg

I przymiarka do kasty.

008.jpg

009.jpg

001.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chciałbym poprawiać mistrza ale zwróciłem uwagę na dywan - jego 'włochatość'  wydaje się nie w skali - co to za materiał?? - myślę że to też pole abym znalazł jakieś rozwiązanie na 'dywany'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem, że nie ma sensowniejszego materiału na "dywaniki" progów niż to:

adhesive-cloth-for-seat-beige-ver-e-mode

a w przypadku VAN'a to:

adhesive-cloth-for-seat-brown-ver-c-mode

Wykleiłem tymi materiałami tylko progi i ścianki pod półką pod kierownicą. Na "żywo" nie sprawiają wrażenia, żeby były poza skalą...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Coppercat napisał:

Myślałem, że nie ma sensowniejszego materiału na "dywaniki" progów niż to:

adhesive-cloth-for-seat-beige-ver-e-mode

a w przypadku VAN'a to:

adhesive-cloth-for-seat-brown-ver-c-mode

Wykleiłem tymi materiałami tylko progi i ścianki pod półką pod kierownicą. Na "żywo" nie sprawiają wrażenia, żeby były poza skalą...

Miniaturki zdjęć widzę tylko w majlu który dostałem jako powiadomienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mała aktualizacja postępów w pracach.
Buda VW Safari dostała oświetlenie. Wszystko oprócz oświetlenia kabiny. Podsufitka tworzona praktycznie od podstaw.
Pracuję obecnie nad zawiasami pokrywy silnika i bagażnika. najtrudniejsze były kierunki przednie. O tylnych narazie nie wspomnę...
Pokrywa bagażnika koliduje z uchylaną przednią szybą. Muszę zmodyfikować zawiasy, żeby odsunąć pokrywę względem podszybia.
Z tyłu jest jeszcze gorzej, bo chcę, żeby pokrywa silnika otwierała się tak, jak w oryginale. To znaczy na dwa sposoby. Jeden to uchylona pokrywa w celu poprawy chłodzenia silnika. Drugi to pozycja otwarta, ale nie tak, jak to sobie Tamiya wymyśliła, tylko poprawnie. Zawiasy będą "łamane". Ale o tym później....

Buda po zamontowaniu większości "światełek":

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

Na drzwi pasażera dałem nową kalkę. Nie mogłem się oprzeć pokusie....
Było troszkę za późno, żeby zrobić to poprawnie, ale i tak mi się podoba.

001.jpg

Przepraszam za kurz i paprochy, ale to fotki z warsztatu i szkoda mi czasu na picowanie części do zdjęć.....
Prace trwają....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ogarnąłeś przednie, to już tylne łatwizna 😉 A teraz seria pytań do ojca prowadzącego - jakie rozwiązanie zastosowałeś na przednie? Światłowód, czy dioda bezpośrednio? Tył widzę podobne rozwiązanie jak u mnie, ja spędziłem wiele godzin dłubiąc w kloszu i wstawiając podziałki pomalowane chromem, żeby nie siało światłem z diody po całej lampie. Do jednoczesnego świecenie kierunkowskazów używasz modułu NE555? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.04.2019 o 11:05, toled napisał:

Jak ogarnąłeś przednie, to już tylne łatwizna 😉 A teraz seria pytań do ojca prowadzącego - jakie rozwiązanie zastosowałeś na przednie? Światłowód, czy dioda bezpośrednio? Tył widzę podobne rozwiązanie jak u mnie, ja spędziłem wiele godzin dłubiąc w kloszu i wstawiając podziałki pomalowane chromem, żeby nie siało światłem z diody po całej lampie. Do jednoczesnego świecenie kierunkowskazów używasz modułu NE555? 

Z przodu było troszkę rzeźbienia, bo kierunkowskazy były srebrnym monolitem. Po zmyciu "chromu" odciąłem przody i wypełniłem ubytek Bondic'iem.od góry dałem imitację śrubki, a od dołu czarną uszczelkę. Potem dziura w nadkolu i od spodu pomarańczowy LED.

Z jednoczesnym świeceniem kierunków (awaryjne) jest troszkę kłopotu, bo daję osobne "przerywacze" dla każdej strony. Równoczesne uruchomienie migaczy nie zawsze daje efekt "synchronizacji" ... Oczywiście elektronika na bazie NE555.

Projekt posuwa się do przodu w żółwim tempie :evil:
Zrobiłem pokrywę silnika. Zależało mi na tym, żeby działała tak, jak w prawdziwym aucie.
W mojej wersji możliwe jest otwieranie/zamykanie pokrywy oraz jazda z uchyloną pokrywą (chłodzenie powietrzem).
Było mnóstwo kombinacji, przymiarek, ale w końcu udało się to jakoś złożyć do kupy i upchnąć pod karoserią.
Wyszło tak:

002.jpg

001.jpg

003.jpg

004.jpg

Zrobiłem podsufitkę z oświetleniem kabiny (przeszczep z Revell'a):

005.jpg

Na koniec zbliżenie na przód wehikułu (reflektory jeszcze bez zewnętrznych kloszy i dodatków):

007.jpg

I tyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.