Jump to content
Solo

Koniec tanich zakupów z Chin

Recommended Posts

Swoją drogą, ile czekaliście na ostatnie przesyłki? 

Moja z lucky rzekomo leci od 5 stycznia i wciąż nie może dolecieć, a nie dali mi trackingu, chociaż zaznaczałem tą opcję. Kiedyś to było około 2-3 tygodni max z tego co pamiętam. 
Zauważyłem też dzisiaj, że wkładając do koszyka nowe rzeczy na lucky i wybierając Polskę jako kraj docelowy, odgórnie zaznaczona jest opcja przesyłki z nr śledzenia - jak dla krajów z dużym odsetkiem zaginionych przesyłek. Nie można jej odznaczyć. Czyżby coś się popsuło z naszą pocztą? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cale swoje siły rzucili na tą lubelska placówkę i zabrakło zwykłych listonoszów :D  :D  moje przesyłki przyszły też dopiero teraz a cyrklowałem żeby je mieć miedzy świętami a sylwestrem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wszystkie co pozamawialem statki np Chiny, Japonia to dostałem tracking number.  Co prawda kilka miało już opłatę za wysyłkę ale to tam grosze a inny bezpłatna ale także numer przesyłki wszystko przez Ebay 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Kamil K. napisał:

Swoją drogą, ile czekaliście na ostatnie przesyłki? 

Moja z lucky rzekomo leci od 5 stycznia i wciąż nie może dolecieć, a nie dali mi trackingu, chociaż zaznaczałem tą opcję. Kiedyś to było około 2-3 tygodni max z tego co pamiętam. 
Zauważyłem też dzisiaj, że wkładając do koszyka nowe rzeczy na lucky i wybierając Polskę jako kraj docelowy, odgórnie zaznaczona jest opcja przesyłki z nr śledzenia - jak dla krajów z dużym odsetkiem zaginionych przesyłek. Nie można jej odznaczyć. Czyżby coś się popsuło z naszą pocztą? 

Czas dostawy się faktycznie wydłużył. Ja czekam od 14.01.2019 i żadnych zmian w trackingu.

I tak, dobrze - bo z jedną paczką załapałem się na ten opisywany wcześniej kontenerowiec. Szczęśliwie kasa już została mi zwrócona - a zaginiony model kupiłem w Polsce i to taniej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luckymodel wprowadziło jakieś nowe restrykcje dla nas - koszt przesyłki dotychczas mniejszy niż do USA aktualnie wynosi ok. 2 krotność kosztu do USA.

Być może dlatego, że nasza poczta gubi ich paczki, czego niestety sam doświadczyłem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, martinello napisał:

Luckymodel wprowadziło jakieś nowe restrykcje dla nas - koszt przesyłki dotychczas mniejszy niż do USA aktualnie wynosi ok. 2 krotność kosztu do USA.

Być może dlatego, że nasza poczta gubi ich paczki, czego niestety sam doświadczyłem...

A może po prostu bardziej kradną na naszej poczcie??nie bójmy się tego powiedzieć..chociaż zawsze mnie to intrygowało skoro przesyłki są rejestrowane..

Share this post


Link to post
Share on other sites

No faktycznie. Wiedziałem o wprowadzeniu opłaty za "free shipping" ponad 2 dolarów (za tracking), ale dwukrotne podniesienie kosztów transportu to raczej skutecznie odstrasza od zakupów u nich.
Fajnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, piotrkur napisał:

A może po prostu bardziej kradną na naszej poczcie??nie bójmy się tego powiedzieć..chociaż zawsze mnie to intrygowało skoro przesyłki są rejestrowane..

Nie wiem, ale...

Paczka z HK do Warszawy leciała 2 dni, z Wawy do Wrocławia - 5 dni. Wpłynęła do mojej poczty i zniknęła.

Czarodzieje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A we Wrocławiu to norma z tego co wiem. Wiele słyszałem co tam się na pocztach dzieje... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raymond Chung napisał właśnie na ARC że istnieje możliwość że ceny transportu do Polski spadną o 60%, gdy tylko stawki poczty HK na Europę zostaną zaktualizowane. Na razie nie są.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, martinello napisał:

Wpłynęła do mojej poczty i zniknęła.

Jak to jest możliwe jak przesyłki są "spisane"???jest ich wykaz..chyba że ktoś podpisał się za ciebie..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Solo napisał:

Nie mamy pana paczki i co nam pan zrobi?

gdzieś to już słyszałem:haha:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tłumaczenie p. Kierownik było głupie - przepracowana pracownica przyjęła listę i nie policzyła fizycznie przesyłek...

Sklep na szczęście wyśle drugi raz i mam nadzieję że zwindykuje winnego.

Szkoda, bo w paczce był M728 z AFV i gitarra w 1:35 do mojego hiszpańskiego projektu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddział Celny Pocztowy w Lublinie od wczoraj dostał wzmocnienie kadrowe :rozkaz:

Także taka sytuacja...

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, martinello napisał:

Tłumaczenie p. Kierownik było głupie - przepracowana pracownica przyjęła listę i nie policzyła fizycznie przesyłek...

Sklep na szczęście wyśle drugi raz i mam nadzieję że zwindykuje winnego.

Szkoda, bo w paczce był M728 z AFV i gitarra w 1:35 do mojego hiszpańskiego projektu.

Hu..... z tym tankiem hiszpańska gitarrra to jest to :uzi:. A tka na poważnie ile Ci wyszedł ten M728? Pozdr. A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O dzięki czyli to wyjdzie jakieś 250 PLN-ów w Polsce. Zaczekam aż będzie u nas dostępny i o blaszkach i lufie do niego ktoś pomyśli.   Pozdrawiam Adam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, martinello napisał:

Tłumaczenie p. Kierownik było głupie - przepracowana pracownica przyjęła listę i nie policzyła fizycznie przesyłek...

A kogo to obchodzi??Paczka wpłynęła do oddziału i jej nie ma-tzn ktoś ją w tym oddziale po prostu ukradł..monitoring jest?Dramat!!chyba by mnie szlag trafił jak by mi tak kobieta powiedziała..:zly:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczta Polska to instytucja naturalnie mało wydolna, ale jednak pewne zmiany na lepsze widać. Naturalnie nie wszędzie, ale u mnie pod Warszawą w ostatnich latach jest wyraźnie lepiej niż kiedyś. Przez długie lata odkąd kupuję za granicą, czyli gdzieś tak od zeszłego wieku tylko jeden jedyny raz coś mi zginęło, a i tak to była przesyłka wysłana przez Chińczyka, co do której nie mam pewności czy na pewno była wysłana i gdzie zaginęła, jeśli ją jednak wysłano. Kiedyś przesyłka polecona szła  tygodniami, teraz 2-3 dni i przesyłka jest u mnie albo u odbiorcy ode mnie. Wszystko dochodzi jak trzeba, z listonoszem można się dogadać żeby zostawiał przesyłki u sąsiada gdy mnie nie ma (zamiast awiza), a i dziewczyny w okienkach też potrafią mi coś znaleźć, nawet gdy nie ma jeszcze awiza a mi się śpieszy żeby to odebrać. Jedyna udręka to kolejki, ale odkąd wydłużono czas pracy poczty do 20:00 to i z tym da się poradzić.
Jak dla mnie poczta znacznie zmieniła się w ostatnich latach i zdecydowanie na lepsze.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem tego samego zdania. Osobiście z pocztą nigdy nie miałem problemu. Żeby coś nie doszło, było zniszczone itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W przypadku PP bardzo dużo zależy od konkretnych pracowników. Na osiedlu na którym mieszkam "falami" pojawiają się przesyłki wrzucone do skrzynek w niewłaściwym bloku. Być może rejon obsługuje kilku listonoszy i któryś z nich ma problem z odróżnieniem bloku 5 od 5A, 5B, 5C i 5D (mimo bardzo wyraźnego oznakowania). Z kolei odbierając przesyłki awizowane w moim poprzednim miejscu zamieszkania walczyłem ostro z antydatowanymi (o 2-3 dni) awizami. Po którejś kolejnej pisemnej skardze na listonosza poprawiło się. Natomiast bardzo dobrze działa w PP usługa doręczenia przesyłki z odbiorem w placówce pocztowej. Akurat pocztę mijam codziennie wracając z pracy więc często korzystam z takiej formy. Z kolei bardzo mnie denerwuje przepis który pozwala PP awizować bez próby doręczenia do mieszkania przesyłki nierejestrowanej nie mieszczącej się w skrzynce. Przychodzi do mnie sporo takich (drobiazgi zamówione na Aliexpresie, koszt przesyłki rejestrowanej często był by większy niż wartość towaru). PP nadużywa tego przepisu, nie raz odbierałem na poczcie przesyłki które bez problemu mieściły się w skrzynce. A żeby było ciekawiej przesyłki awizowane muszę odbierać w innej placówce pocztowej niż te nadane z opcją odbioru w placówce - "bo tak".

Jak dotąd walka z PP w zakresie stanu przesyłki groziła mi tylko raz. Zamówiłem dla dziecka dmuchaną zabawkę, przesyłką rejestrowaną, z odbiorem w placówce PP. Odbieram, opakowanie uszkodzone, dziurawe. "Proszę Pani przesyłka jest uszkodzona, będziemy otwierać, jeżeli zawartość jest uszkodzona to będziemy pisać protokół". "Możemy pisać, PP nie odpowiada za uszkodzenia przesyłki bo nie było na niej napisane 'ostrożnie'". Ciśnienie mi skoczyło, zapowiedziałem "No to jeżeli zawartość będzie uszkodzona dalsza rozmowa będzie w obecności kierownika placówki". Na szczęście uszkodzone było tylko opakowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Michal_G napisał:

 "Możemy pisać, PP nie odpowiada za uszkodzenia przesyłki bo nie było na niej napisane 'ostrożnie'".

Zabawne... Może zgodnie z logiką PP od dziś taksówkarze, komunikacja miejska będzie woziła pasażerów jak worki ziemniaków. Potem zawsze mogą powiedzieć, że nie pasażer nie miał etykietki "ostrożnie". Poczta Polska od dawna tłumaczy się w ten sposób co jest absurdem. Skoro uiszczam opłatę za transport to wymagam dowiezienia towaru w całości. Dlatego staram się zamawiać za pobraniem. Zawsze mogę odmówić odebrania przesyłki jeżeli widzę, że jest uszkodzona.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Odbiorca przesyłki nie jest stroną dla przewoźnika, w tym PP, w przypadku uszkodzenia przesyłki. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji odbiorca ma prawo tylko domagać się spisania protokołu przez kuriera/ listonosza i z nim reklamować uszkodzenie u nadawcy. Ten dopiero rozlicza się z pocztą. 

No chyba że odbiorca jest płatnikiem za usługę, ale w przypadku poczty to raczej rzadkość.

Edited by Solo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.