Jump to content
makinen

Polskie humvee w Iraku/Afganistanie 1:35

Recommended Posts

Po konsultacji z Autorem tematu o obrońcach Karbali otrzymałem zgodę na podłączenie się z moim pomysłem. Jednak po przemyśleniach nie chcę  robić bałaganu w ciekawym wątku i może więcej osób się tak uaktywni. 

Otwieram więc warsztat trzech humvee operujących w Iraku. Sprawa będzie się ciągnąć pewnie dość długo, bo model są dość wymagające. Stworzy to może okazję do podłączenia się chętnych na zbudowanie pojazdu HMMWV w polskich barwach.

Oto bohaterowie:

1. Ciekawa modyfikacja M1025P1 HMMWV Armament Carrier, używane przez 1. Pułk Specjalny Komandosów w Afganistanie. Pojazdów jest w sumie pięć różniących się ciekawymi smaczkami, ale mój wybór padła na ten egzemplarz

31153288837_fb78114749_z.jpg

2. Kolejny to M1025 based GMV-S dumvee jednostki GROM z Afganistanu. Mam tylko dwa prawie identyczne zdjęcia tego pojazdu różniące się wieżą. Tak więc tył będzie improwizacją na podstawie innych dumvee GROM. Chyba, że ktoś ma w swoich archiwach więcej zdjęć.

31153288987_11839a1cc6_c.jpg

3. M1025 w służbie CIMIC

31153289217_a4a3f91169_c.jpg

Temat jest otwarty dla chętnych. Możliwości jest wiele- chętnie pomogę, a pewnie Zderzak i Kubisz też fachowym wsparciem poratują.

 

 

 

Edited by makinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie liczyłbym Maki, że ktoś się pokusi o polskiego Humvee, co innego gdyby był taki używany podczas II Wojny Światowej przez naszych zachodnich sąsiadów😏 . W czasach dużej aktywności na forum i obszernego projektu grupowego nikt oprócz stałego grona prawie się tam nie pojawił, więc będę mega zdziwiony, jeśli w obecnych czasach i obecnej aktywności ktoś zechciał skleić polskiego Młotka albo chociaż miał jakieś nieznane zdjęcia. Chociaż baaardzo chciałbym się mylić...

Powodzenia na razie nie życzę, poczekam aż zaczniesz. Chociaż co do pierwszego pojazdu, odgrażałeś się, że nie będziesz go kleił?:chytry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zderzak pewnie masz rację i Makinen będzie walczył osamotniony, choć będę Grześka za słowo trzymał. 

Co do niemiaszków z WWII to nie jest tak do końca, choć jest ich trochę. Myślę że istota tkwi w tym że operuje ie w zasadzie jednym pojazdem bazowym i jego odmianami. To tak jakby WWII sprowadzają się tylko do Tygrysów. A tak nie jest. Sam się za jednego kołowca wezmę, ale jeszcze trochę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Różnica jest taka, ze gdyby wziąć wszystkie niemieckie i brytyjskie pojazdy drugowojenne, to i tak będzie ich mniej, niż wariantów i odmian humvee. ( byłbym skłonny się założyć, ze można dołożyć jeszcze rosyjskie i amerykańskie) . Ale ...jak kto woli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja się dorzucę... Warsztat w całej szczegółowości jest tutaj: http://humvee-models.com/portal.php

Ze względu na dotychczasowe warsztaty makinena, które tu na forum są raczej monologami miałem nie prowadzić tutaj relacji, ale w temacie zbiorczym zamieszczę "kamienie milowe".
Na tapecie znajduje się M1114 UAH FRAG5 używany przez JW Grom, PKW Afganistan - nazwa własna Orzeł 7.
Zestaw Bazowy M1114 Bronco 35092 i Kalki ToroModel z misyjnymi pojazdami.

30222394217_7c9b25012b_c.jpg

A to pojazd w całej okazałości - zdjęcie ze strony ToroModel

Edited by mandrivecs
uzupełnienie tekstu

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, bazylms napisał:

Zderzak pewnie masz rację i Makinen będzie walczył osamotniony, choć będę Grześka za słowo trzymał. 

Co do niemiaszków z WWII to nie jest tak do końca, choć jest ich trochę.

No może przesadziłem, że tylko niemiecka pancerka, ale i tak ona stanowi większość drugowojennych wątków na forum. Zobacz, że aktywność lub sama ilość tematów współczesnych jest tragiczna. 

W tym temacie nikt się prawie nie wypowie oprócz nas i może kilku osób możliwych do policzenia na palcach jednej ręki. Nie miejsce na wylewanie żali, ale jestem na tym forum już ponad 10 lat i z łezką w oku wspominam tamte czasy, kiedy można było podyskutować merytorycznie, inni mogli wesprzeć materiałami itd. Zacząłem projekt polskich sił specjalnych, ale wiem, że ani tutaj ani na innych forach nikt mi nie doradzi, nie pomoże ze zdjęciami. Wszyscy gdzieś się rozproszyli na Facebooku, blogach... Jak zaczynałem tutaj warsztat Mi-24 było wiele osób znających się świetnie na tym śmigłowcu, doradzali, potem wszyscy zniknęli i pozostał monolog w warsztacie. Nie uwierzę, że nagle wszyscy przestali interesować się modelarstwem, bo modeli jest coraz więcej i ludzie kupują coraz więcej. Odechciewa się jednak prowadzenia relacji samemu dla siebie, bo to samo ma się na żywo na biurku. Niestety, ale szansy na lepsze czasy zbytnio nie widzę, będzie tylko gorzej. 

Sory Piotrek za offtop. W temacie jak będziesz potrzebował wsparcia, zawsze możesz liczyć:toast:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze mała chwila offtopu... Masz rację Konrad - na forach modelarskich jest tendencja wymierająca... Facebook i blogi przejęły sporą część społeczeństwa. Każdy robi jak uważa, ale ja osobiście dość często spotykam się na blogach z objawami "wiem wszystko i robię najlepsze modele - patrzcie i uczcie się..." a na zdjęciach zwyczajny chłam, którego wstydziłbym się zamieścić w warsztacie, nie mówiąc już właśnie o prowadzeniu bloga... Ten temat to trochę pokłosie tego, co już wcześniej było poruszane w osobnym wątku - społeczeństwo staje się bezkrytyczne, nie przyjmuje rady czy zwrócenia uwagi. Woli pouczać niż być pouczanym... Dlatego fejs i blogi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To skoro o medlach to możesz naświetlić zakres prac - jakie modele i ewentualne dodatki?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, bazylms napisał:

To skoro o medlach to możesz naświetlić zakres prac - jakie modele i ewentualne dodatki?

Że jak....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzimi o ty czy Academy, Bronco i które. Jakieś dodatki np. Live Resin itp. Jak widzisz moje pojęcie o temacie jest zerowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, bazylms napisał:

Chodzimi o ty czy Academy, Bronco i które. Jakieś dodatki np. Live Resin itp. Jak widzisz moje pojęcie o temacie jest zerowe.

Krzysiek- powiedz, co chcesz zbudować, czyli zdjęcie oryginału. Ewentualnie napisz jak masz model, a my Tobie powiemy co można z niego zbudować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam taki model. Najwcześniej jak będę się mógł zabrać to po połowie przyszłego roku. Tak więc też raczej długodystansowy projekt. 

134362-10244-pristine.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podwozie "Orzełka" na gotowo; Mamy chyba z grubsza to, co powinno być, a co pominęło BRONCO: dodałem sporo śrub na wahaczach itp, wymienione amortyzatory na zestawowe TAMIYA, dodana wyciągarka od Tomka + lina 0,4 mm Eureka XXL, osłony mostów z ACADEMY, koła żywiczne DEF Model i dodany filtr oleju... 

44554056250_c1c1f6c665_b.jpg
46319965732_1b1961cff9_b.jpg
46319966122_fc75c55082_b.jpg
46319966272_c991b5c92b_b.jpg

 

Edited by mandrivecs

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja aktualizuję

Doklejone kilka elementów fototrawionych, zrobiona brakująca w zestawie ASK Eduarda osłona przedniego okna, ścianki za tylnymi fotelami, oraz poskładane podwozie.

32816815798_69f7816482_c.jpg

32816815398_1cd82deee5_c.jpg

32816815098_309c6550a5_c.jpg

32816814588_9e444142e9_c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, mandrivecs napisał:

Widzę, że pałąk C zakosiłeś z Bronco..!

Tak, ale zgranie tego ze ściankami ASK może być trudne. Trzeba będzie na siłę kleić, żeby mocowanie pałąka do nadwozia było w odpowiednich miejscach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Zderzak za zdjęcia, głos w dyskusji i merytoryczną pomoc. Po zamontowaniu elementów klimy (przeszczepiłem z modelu a'la Bodek) i ustawieniu stolika, oraz podestu strzelca raczej mało szans na obecność skrzynki DUKE w środku. Postawiłem ją w rogu paki dla zasymulowania jej obecności tamże, choć też lokalizacja wg mnie niezbyt szczęśliwa.  Zrobiłem obudowę paki i zacząłem zabawę z tarczą oGPK z ordynarnymi spawami. Powstały też boczne zasobniki na nadkolach.
Tylna ścianka wraz z uchwytami klimy
31769532627_4065bc9dc8_c.jpg
Klima Red Dot
31769537177_c6f4122618_c.jpg
a tu z poduszeczką
31769536887_472efd8f04_z.jpg

wersja 1:35 wymagająca jeszcze retuszu i kilku kabli. Wnętrze będzie raczej "zmęczone"
31769536717_3b42529580_c.jpg
31769535727_37e2034589_c.jpg
Stanowisko strzelca
31769532127_08584da036_c.jpg
31769529997_64597fc215_c.jpg
31769533797_dc131a73ea_c.jpg
31769534627_abc3b72e94_c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Bartosz Ciesielski napisał:

Piotrek jest kozacko kusi mnie coraz bardziej żeby skończyć mojego M 998 z ASK :piwo:

Bartek- przerzuć warsztat tutaj i dawaj!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Uwzględniłem uwagi Zderzaka, tak więc klimatyzator zrobiony od nowa. Dwa kanały nawiewu (gumowe wężyki) będą połączone z dachem. Wsporniki podstawy km i tarczy o GPK też zrobione. Podłoga paki uzupełniona "płytą pancerną".
  Jak patrzę na dalsze składanie tego modelu, to trzeba się zabrać za pomalowanie bazy i później montowanie gotowych elementów- skrzynka DUKE, stolik RTV, stanowisko strzelca, klimatyzator itd...
46761995731_e7c35ec95c_c.jpg
46761995291_117538ef5f_c.jpg
46761994951_1691677c99_c.jpg
32886497548_69aa5f708e_c.jpg
31820335377_98e9ee7efc_c.jpg
31820334367_169247eac5_c.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.