Jump to content
Maacul

DAF LF 1:24

Recommended Posts

Na tę chwilę buda wygląda mocno tak sobie... No ale zobaczymy, co Ci się uda z tego wyciągnąć :super:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejna, niestety bardzo mała aktualizacja. Sporo rzeczy mam ostatnimi czasy na głowie i model spada jedynie na weekendowe popołudnia. Co zrobiłem na chwilę obecną, to mam już poszpachlowaną kabinę, poszlifowaną i poniekąd gotową do pierwszego podkładu, który obnaży pozostałe niedoskonałości. Przed zrobieniem zdjęcia musiałem jeszcze poprawić prawą stronę dachu - tam jeszcze powierzchnia nie jest wykończona i z tego samego powodu nie są doklejone wytłoczenia, które również jeszcze przed podkładowaniem będą wymagały korekty i retuszu. Są dopiero co świeżo naklejone i jestem świadomy że finalnie nie mogą zostać w tej formie jak są teraz :)
Na chwilę obecną staram się od DAFa uzyskać zwymiarowane rysunki ramy wraz ze wszystkimi przęsłami - chcę ją wymodelować na nowo, gdyż ta którą dysponuję obecnie nie jest w całkowicie zgodna z oryginałem, chcę to poprawić. Jeśli uda mi się pozyskać materiały, będę ramę już robił w całości w Solidzie, co mi ułatwi znacznie proces drukowania. A tymczasem...

32259598237_aebd2d2a99_z.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to Ci powiem, że ja bym nie szedł tą drogą... Wcześniej się zastanawiałem, ale jednak wysiłek powinien być proporcjonalny do efektu. Tutaj te proporcje są zdecydowanie nie takie jakie powinny być...  Ale to oczywiście jedynie moje zdanie... :super:

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.02.2019 o 08:09, Dorotka napisał:

No to Ci powiem, że ja bym nie szedł tą drogą... Wcześniej się zastanawiałem, ale jednak wysiłek powinien być proporcjonalny do efektu. Tutaj te proporcje są zdecydowanie nie takie jakie powinny być...  Ale to oczywiście jedynie moje zdanie... :super:

Rozumiem co masz na myśli i do czego zmierzasz, ale jednak... nie. Całość dostarcza mi tyle frajdy i cennej nauki, że chcę w to jeszcze brnąć dalej bez rozważań czy będzie idealnie czy nie będzie, bo wiadomo że nie będzie, ale czy ktoś widział idealny świat? :)

Tymczasem w tzw. międzyczasie trwają powolne prace nad wizją nowej bo w pełni otwieranej zabudowy z suwaną firaną. Jesli ktoś dysponuje zwymiarowanymi rysunkami burt, zamków, mechanizmów kłonic - są to dla mnie materiały na wagę złota. Poniżej pierwszy skromny punkt zaczepienia - zawias burty. Nie wiem tylko czy nie zmodyfikować całości - bolec na którym zaczepiona będzie burta ma średnicę fi16mm, zgodnie z oryginałem, ale czy po przeskalowaniu na 1:24 nie będzie to zbyt delikatne... Kwestia do rozważenia.
46569920994_f0180e0b0a_z.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nadszedł oczekiwane przeze mnie czas pierwszego podkładowania, żeby zobaczyć jak wygląda całość w jednej barwie, co rzecz jasna obnażyło ogromną ilość miejsc czekających na poprawki. Jak wspominałem na początku,, jakość mojego modelu do jakości sklejanych aut z tzw. wypraski to dwa różne światy, na co ma wpływ sporo składowych. Staram się tuszować mankamenty, ale rzeczy takie jak np. widoczne ścieżki kolejnych warstw filamentu będą widoczne i nic na to nie poradzę.
Proszę nie patrzeć na niedokładną warstwę podkładu - świadomy że będzie jeszcze jedna warstwa po poprawkach, prysnąłem możliwie cienko, aby uniknąć zaciemniania kształtów, szpar itp.
46543450135_ba8827c03e_z.jpg

47458691641_852e6d9d88_z.jpg

32516953907_e2f795d1b5_z.jpg

No i cóż mogę powiedzieć... Jest jak jest :)
W pierwszej kolejności muszę szlifnąć jeszcze maskę, poszpachlować dach wraz z jego przednią częścią i wytłoczenia. Za tydzień mam nadzieję uda mi się wydrukować i przykleić owiewki na rogach kabiny z przodu jednocześnie tuszując ścieżki filamentu na całych narożnikach. Mam dylemat tylko, czy miejsc które znajdą się pod nimi zawczasu nie potraktować lakierem bazowym, ponieważ po przyklejeniu już tam ze sprayem nie dojdę. Po zrobieniu powyższego, kabinę zostawiam w podkładzie i zaczynam kompletować wnętrze. Dopiero po spasowaniu wnętrza kabina pójdzie na lakiernię.
 

 

Edited by Maacul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wygląda to najgorzej. Trochę szpachlowania będzie, ale da się jeszcze tą budę uratować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekam na ciąg dalszy, śledzę z ciekawością ze względu na technologię, choć nie mój temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza tym, że po prostu jestem pod wrażeniem to trudno mi sie zgodzić z pierwszymi zdaniami w temacie. Modelowanie w Zmodelerze do wykoannia akurat plastikowego modelu raczej byłoby wystarczające, pozaostałe programy to tylko nałożenie na seibie wielkiej niepotrzebnej zbyt w tym przypadku pracy. Równie dobrze osoby robiące mody do gier powinny sie przeżucic na 3ds max, pewnie modele by wygladały o pare procent lepiej tylko ilośc polygonow moglaby spowodować brak możliwosci uzycia modelu w grze. Zamiast modelować od podstaw wystarczyło przecież poszukać template i go przekonwertować na 3ds i po sprawie. tempy są zwykle robione na podstawie rysunków producenta wiec trudno o cos dokładniejszego. Ale moze ja sie nie znam...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 12.05.2019 o 22:00, Thombike napisał:

Poza tym, że po prostu jestem pod wrażeniem to trudno mi sie zgodzić z pierwszymi zdaniami w temacie. Modelowanie w Zmodelerze do wykoannia akurat plastikowego modelu raczej byłoby wystarczające, pozaostałe programy to tylko nałożenie na seibie wielkiej niepotrzebnej zbyt w tym przypadku pracy. Równie dobrze osoby robiące mody do gier powinny sie przeżucic na 3ds max, pewnie modele by wygladały o pare procent lepiej tylko ilośc polygonow moglaby spowodować brak możliwosci uzycia modelu w grze. Zamiast modelować od podstaw wystarczyło przecież poszukać template i go przekonwertować na 3ds i po sprawie. tempy są zwykle robione na podstawie rysunków producenta wiec trudno o cos dokładniejszego. Ale moze ja sie nie znam...:)

Samochód był modelowany w ZModelerze na podstawie właśnie template od producenta, jednakże surowy model kabiny ze ZModelera nie nadaje się do wydruku ze względu na to, że mówiąc prostymi słowami jest "niepogrubiony". Sam ZModeler 2 nie daje możliwości pogrubiania z automatu, a element po elemencie na pewno bym tego nie robił. Ot cała przyczyna tych modyfikacji, są one konieczne niestety.

Ramę, możliwe że zabudowę również, będę tworzył od nowa w Solid Worksie.

Dziękuję za odzew i komentarze. Ostatnimi czasy cierpię na lekki nadmiar obowiązków, ale w najbliższym czasie zaprezentuję aktualizację - projekt nie jest porzucony 😉

Edited by Maacul
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.