Jump to content

F-14 D Super Tomcat


Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gau z zasobnikiem i silnik prezentuje się następująco..

Dziękuję za uwagi... To co wyszło z tego modelu zostało docenione na konkursie w Mińsku Mazowieckim..

Posted Images

Pięknie to wszystko wychodzi.

Mam tylko taką uwagę.

Kolor dysz jakoś mi nie podchodzi, wydaje mi się, że powinien iść w stronę Alu np. tutaj

F14D_VF101CAG_TWINTAIL_2.jpg.a6f669eb687722b75b379aecb0de2b12.jpg

No i proszę podaj kolory spodu i góry. Całość bardzo mi się podoba

Link to post
Share on other sites

Model super ale dwie rzeczy merytoryczne:

Skoro budujesz Super Tomcata to one raczej przenosiły bomby a jeżeli już AIM154 to raczej w wersji C a nie A (czyli pomalowane na szaro).

Z tym akurat dywizjonem to jest szczególny problem bo VF101 to dywizjon szkolny a ich maszyny nie przenosiły AIM154. Jeżeli już coś miały podwieszone to wersje treningowe Sidewinderów/Sparrow'ów i LANTRIN'a pod skrzydłami plus parę treningowych bomb pod kadłubem.

Najczęściej jednak latały na pusto - często nawet bez zbiorników zewnętrznych (szczególnie dotyczy to maszyn pokazowych - pomidora AD101, AD260, AD163, AD164)

Druga rzecz to stateczniki poziome - były wyszlifowane na płasko, nie miały żadnych widocznych łączeń więc też trzeba by je poszpachlować.

VF-31002-1.jpg&key=1b9880a285a988670621d

Edited by ESP
Link to post
Share on other sites
Pięknie to wszystko wychodzi.
Mam tylko taką uwagę.
Kolor dysz jakoś mi nie podchodzi, wydaje mi się, że powinien iść w stronę Alu np. tutaj
F14D_VF101CAG_TWINTAIL_2.jpg.a6f669eb687722b75b379aecb0de2b12.jpg
No i proszę podaj kolory spodu i góry. Całość bardzo mi się podoba
Hmm.
Merytorycznie poleglem dajac du. Y
PatrAc na zdj ten kolor był najbardziej ok. a1c2bc54a849d80d83c5d26bdd05d355.jpg
Link to post
Share on other sites

Szacunek za rozmach, bo będzie na czym zawiesić oko. Sugeruję jednak byś obejrzał nieco więcej zdjęć, bo unikniesz błędów. Wysunięte sloty przy złożonych skrzydłach występowały tylko w przypadku dość poważnej awarii i prac serwisowych. Sloty w F-14 są mechanicznie sprzężone z klapami i w sprawnym samolocie działają zawsze razem. Więc w Twoim modelu powinny być wsunięte. Albo rozłóż skrzydła i wypuść klapy.

Panele działka (M61A1, a nie GAU) Vulcan - pierwsze dwa, były zdejmowane, a nie otwierane na zawiasie. W ten sposób otwierany był tylko ten w kształcie litery "L" sąsiadujący z drabinką. 

A co do stateczników poziomych to nikt tam niczego nie szpachlował. One były w znacznym stopniu z kompozytu, którego połączenie z metalowymi elementami u nasady i na spływie było zabezpieczone taśmą taśmą uszczelniającą. To samo jest choćby na naszych F-16. Zamiast więc tradycyjnej linii podziału, powinna być lekko wystająca, szersza kreska. 

Coś jak to:

AIR_9508_zpsemu4sxm5.jpg

PS

Brawo za poprawkę z nitami na skrzydłach! 

Pozdro

 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.