Jump to content

BMW 2002 tii (1971) - 1/24 - Hasegawa


Recommended Posts

Pora na nowy projekt na rozluźnienie. BMW 2002 z Hasegawy. Gdy zobaczyłem ten model musiałem go mieć. Plan dość prosty, brak silnika więc odpada sporo roboty. Dodane będą LEDy.

20190215_122004.thumb.jpg.62056ba9321ed45d05d61bafc2a63821.jpg

Model po pierwszym przeszlifowaniu, schnie podkład Mr. Surfacer 1500. 20190215_122725.thumb.jpg.5e811b7ab1c2f524538494169ffe71f0.jpg

Cdn.:)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Coppercat napisał:

Czy ten model nie ma silnika ????

Wydaje mi się, że widziałem wersję z silnikiem i to dość ładnym.

Niestety tylko w podwoziu odlali kawałek bloku silnika. W tym wypadku nawet dla mnie lepiej - więcej miejsca na diody :) Model nie grzeszy ilością części, ale ma swój urok. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Wnętrze złożone "na śline" , czekam na dostawę diód by podświetlić zegary. Dodałem flok żeby coś się w tej czerni działo. Ogólnie model należy do takich że 2-3 dni i mógłby być gotowy. Całe szczęście, że podwozie ma trochę malowania i części, bo byłoby nudno:)

20190217_112032.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Powoli walczę z oświetleniem zegarów, na żywo wygląda to ciekawie, chociaż kilka poprawek muszę wprowadzić - głównie w malowaniu, żeby nie było przebijania światła. 7bd284f38edace09a0aba70e42f2bc66.jpg

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Led'y warto umieścić w rurkach i jako całość wkleić w poszczególne otwory na desce. Łatwiej wtedy zapanować nad rozchodzeniem się światła.

Czy możesz zrobić fotkę deski "od tyłu" ? Jakie zegary dałeś do podświetlenia ? Pytam, bo kombinuję jak sobie samemu drukować tarcze zegarów. Czasami ciężko dobrać średnicę i wygląd. Drukując samodzielnie byłaby nad tym kontrola.

Link to post
Share on other sites
Led'y warto umieścić w rurkach i jako całość wkleić w poszczególne otwory na desce. Łatwiej wtedy zapanować nad rozchodzeniem się światła.
Czy możesz zrobić fotkę deski "od tyłu" ? Jakie zegary dałeś do podświetlenia ? Pytam, bo kombinuję jak sobie samemu drukować tarcze zegarów. Czasami ciężko dobrać średnicę i wygląd. Drukując samodzielnie byłaby nad tym kontrola.
Zegary to oryginalna kalkomania z zestawu. W środku całość pomalowana Molotowem i włożona jedna dioda flat top z zamalowanym przodem, żeby światło było słabsze i w miarę rozproszone. Staram się ograniczać diody do minimum, tutaj planuje maks 5-6, żeby potem na 3V działało minimum 2 dni ciągłego świecenia.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Zasilanie tradycyjnie na bateriach, mini podstawka, w niej schowany koszyk na 2 baterie AA, połączone to taką szybkozłączką, żeby w razie potrzeby odpiąć model.
1873.jpg

Jedyny raz odszedłem od konwencji stałego zasilania przy London Bus (z uwagi na to, że ilość diód pozwoliłaby tylko na kilkugodzinne świecenie) i zastosowałem podobnie jak Ty w swoich modelach - przyciski 😉 (Będzie do obejrzenia na Bytom 2019 )
52812900_2127158267320214_13689883556472

Link to post
Share on other sites

Znalazłem po długich poszukiwaniach jak świecą te zegary w nocy. Kolor światła się zgadza, ale będzie trochę maskowania 😮 Spróbuję jeszcze przyłożyć światłowody z zrobionym nad ciepłem "płaskim grzybkiem". 

Jeżeli chodzi o tworzenie własnych zegarów, sprawdzałem sposób na drukowanie ich na drukarce laserowej, przyklejanie na nich taśmy samoprzylepnej i ściąganiu pod wodą papieru. Pomysł dobry, miejsca białe są przeźroczyste, ale musiałbym opracować sposób wielu czarnych warstw, bo całość niestety przepuszcza światło. Może folia do rzutników by dała radę, bo można na niej drukować. 
597a5cbaa7856_GaugeswithLEDsInstalled.JP

Link to post
Share on other sites

Używam takich zegarów:

mcg2048_detail.jpg

Są drukowane na folii poliacetalowej. Wycinam z arkusika i kleję Microscale Liquidtape lub Cristal clear. Od spodu można pomalować kolorami np. wskaźnik lub napisy. kwestia wprawy i umiejętności. Czarny kolor nie przepuszcza światła. Dostępne są różne wzory zegarów. Znaczy, że można wydrukować. kwestia tylko jak to zrobić i gdzie.

Edited by Coppercat
Link to post
Share on other sites

Brak dobrej czerni na drukarkach laserowych to powszechnie znany problem w poligrafii. Dotyczy, zwłaszcza, nowych szybkich drukarek. Im większa szybkość tym gorsza czerń. Dlatego ja używam starej poczciwej hp laserjet 5100 z oryginalnym tonerem (ważne). Niestety po zmianie windowsa na nowszy nie mogę znaleźć do niej właściwego sterownika i nie mogę drukować w 1200 dpi. Sterowniki uniwersalne uruchamiają mi ją w 600 dpi.

Do drukarek laserowych są przeźroczyste folie, jednak wydruk będzie jeszcze bledszy. Jeśli tarcza będzie podświetlana proponuję zastosować kalkę techniczną do drukarek laserowych. Czerń można poprawić spryskując wydruk specjalnym specyfikiem. Z dawnych lat mam go jeszcze trochę. Mogę odpalić z 50 g, przywożąc np. do Bytomia.

Optymalnie do tego celu służy wydruk, a właściwie naświetlenie filmu na naświetlarce poligraficznej. Można wtedy wykorzystać max parametry rozdzielczość 3600 dpi, czerń powyżej 4.0 (na drukarce max 2,5). Jeden problem. Od kilku lat drukarnie przechodzą na wykonywanie blach (matryc) bezpośrednio na urządzeniach cyfrowych z pominięciem naświetlarek które są systematycznie likwidowane. W mojej drukarni została 2 lata temu sprzedana. Proponuję popytać się w drukarniach, czy mają naświetlarkę. Jeśli się taką znajdzie trzeba przygotować plik wektorowy. Może to być np. PDF wyeksportowany z Corela, czy z Adobe Ilustratora. Programy do zdjęć typu Paint czy Photoshop nie są kompatybilne z dużą rozdzielczością naświetlarki.

PS. Jacku, te ramki do zegarów to też jakaś folia, czy blaszki? 

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj polerowanie budy. Szukałem zamiennika Tamiya Finish i znalazłem. Menzerna 3800 - świetnie się nakłada i daje lustro. Kosztuje 40zł za 250ml.

Druga kwestia nie wiem który wybrać kolor oświetlenia. Po lewej biały zimny z domalowanym orange clear, z prawej biały ciepły. (Jest bardzo ciepły).216b9bbf2dbef0929f661db2ae1b0f89.jpg9a6bd2f0df803cfa7b52ea62ee0ad3d6.jpg

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Lewy zdaje się być idealny! Prawy wygląda jak w aucie w którym żarówki były do wymiany 10 lat temu :D
Ale to może być też kwestia oświetlenia, aczkolwiek lewa wydaje się być bardziej zbliżona do naturalnej :)

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Marak napisał:

Brak dobrej czerni na drukarkach laserowych to powszechnie znany problem w poligrafii. Dotyczy, zwłaszcza, nowych szybkich drukarek. Im większa szybkość tym gorsza czerń. Dlatego ja używam starej poczciwej hp laserjet 5100 z oryginalnym tonerem (ważne). Niestety po zmianie windowsa na nowszy nie mogę znaleźć do niej właściwego sterownika i nie mogę drukować w 1200 dpi. Sterowniki uniwersalne uruchamiają mi ją w 600 dpi.

Do drukarek laserowych są przeźroczyste folie, jednak wydruk będzie jeszcze bledszy. Jeśli tarcza będzie podświetlana proponuję zastosować kalkę techniczną do drukarek laserowych. Czerń można poprawić spryskując wydruk specjalnym specyfikiem. Z dawnych lat mam go jeszcze trochę. Mogę odpalić z 50 g, przywożąc np. do Bytomia.

Optymalnie do tego celu służy wydruk, a właściwie naświetlenie filmu na naświetlarce poligraficznej. Można wtedy wykorzystać max parametry rozdzielczość 3600 dpi, czerń powyżej 4.0 (na drukarce max 2,5). Jeden problem. Od kilku lat drukarnie przechodzą na wykonywanie blach (matryc) bezpośrednio na urządzeniach cyfrowych z pominięciem naświetlarek które są systematycznie likwidowane. W mojej drukarni została 2 lata temu sprzedana. Proponuję popytać się w drukarniach, czy mają naświetlarkę. Jeśli się taką znajdzie trzeba przygotować plik wektorowy. Może to być np. PDF wyeksportowany z Corela, czy z Adobe Ilustratora. Programy do zdjęć typu Paint czy Photoshop nie są kompatybilne z dużą rozdzielczością naświetlarki.

PS. Jacku, te ramki do zegarów to też jakaś folia, czy blaszki? 

Oczywiście chciałbym spróbować tego specyfiku. Będziesz w Bytomiu w sobotę ?

Ramki do zegarów to blaszki. Średnice ramek idealnie pasują do wydrukowanych zegarów.

Link to post
Share on other sites

Do połączenia modelu z podstawką polecam takie rozwiązanie:

k006.jpg

k007.jpg

Największy problem (dla mnie) to lutowanie kabelków do gniazdek. Ciasno .....

k005.jpg

Taśma jest dość sztywna, ale do przyjęcia. Połączenie daje osiem żył (można oczywiście więcej), co wystarczy do obsługi pełnego oświetlenia.

Blokada w gniazdku daje pewne połączenie, a z drugiej strony dość wygodne "uwalnianie" modelu od zasilania.

Edited by Coppercat
Link to post
Share on other sites

Tak się zagalopowalem licząc, że wyrobię na Bytom że nawet fot nie robiłem, model prawie gotowy. Ale nie jestem z niego jakoś super dumny. Listwy boczne ciągle się łamały, nie wszystko pasowało jak trzeba. Na model weekendowy- polecam, na większy projekt- lepiej wydać te pieniądze na inny, bogatszy w części model.

Także zostało trochę retuszu, lutowania, polerki, woskowania i można iść z nim na sesję zdjęciową:) Pewnie zawitam z nim na Koszęcinie. 9f15eb5dea5a931cf3570c90da4605e0.jpg

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.