Jump to content
danielodziem

F-14 D Super Tomcat

Recommended Posts

Przyjemny dla oka Tomcat, ale mam dwa zastrzeżenia: dziwne, rdzawe brudzenie między statecznikami, z tyłu kadłuba i złote dysze silników. Poza tym ładny kocurek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przyjemny dla oka Tomcat, ale mam dwa zastrzeżenia: dziwne, rdzawe brudzenie między statecznikami, z tyłu kadłuba i złote dysze silników. Poza tym ładny kocurek.
Tak.. Trochę brudu na górnej części kadluba...
A Dysze wyszła za bardzo złote... Powinno być trochę jaśniej 2da41e2595b18e4a867937b0eabc7a08.jpg68cd49ba52b5c6ce5082c724e744d7a9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

One defakto nie sa złote, tylko z tytanu. Przy spojrzeniu prostopadle to odcień srebrnego, tylko pod kontami dają poświatę złotego. Dobrze to oddaje Allcad titanium.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No raczej nikt nie pomyślał, że są złote... 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie wciąż ciekawi skąd ta rdza pomiędzy statecznikami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mnie wciąż ciekawi skąd ta rdza pomiędzy statecznikami.
To i nie rdza... Brud po chodzeniu mechaników...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisałem Ci już na FB, ale napiszę też tu, bo być może komuś się przyda w przyszłości. 

Sporą nieścisłość masz w modelu, bo sloty nie powinny być w pozycji wysuniętej, przy klapach na zero. Takie coś "w przyrodzie" F-14 nie występowało w toku normalnej eksploatacji, bo te elementy mechanizacji skrzydeł są mechanicznie sprzężone i wysuwają się zawsze jednocześnie. Więc na Twoim modelu, to... awaria. Siłą rzeczy wysunięte sloty przy skrzydłach złożonych także nie występowały na sprawnym samolocie. 

Pokrywy komory działka nie miały zawiasów. Były zdejmowane do serwisu czy przeglądu. Mam na myśli pierwszą wypukłą owiewkę przy samym wylocie, jak i kolejną. Dopiero ta przy drabince w kształcie litery "L" była mocowana na zawiasie. Podobnie jest w przypadku panelu komory bębna amunicyjnego. Jest na zawiasie, ale już mniejszy panel za nim - nie. 

Termonamiernik sąsiadujący z kamerą TCS wygląda u Ciebie jak wielka żarówka. Powinien być ciemny i nieprzezroczysty. 

A co do dysz silników, to nie pierwsze "słoneczne" jakie widziałem, więc błąd w interpretacji zdjęć. Najlepiej wzorować się na zdjęciach wykonanych w pochmurny dzień, gdy słońce nie robi swojej roboty. W przypadku tych elementów w silniku F110 powinien to być jasny tytan, który czasami miewał bardzo subtelne termiczne przebarwienia i jeszcze rzadziej widoczne punktowe gładkie zgrzewy (nie nity, jak niektórzy błędnie interpretują). 

Pomyliłeś niestety kalki z modexem na dziobie przez co są pochylone w przeciwną stronę.  No i odwrotnie nakleiłeś znak rozpoznawczy USN na skrzydle. W realu jest pomyłka i skierowany jest on w odwrotną stronę. Taki niuans tego konkretnego egzemplarza. 

PS
W Bytomiu był niemal perfekcyjnie wykonany model dokładnie tego samolotu, ale z zestawu Tamiya, więc masz bezpośrednie porównanie, szczególnie jeśli chodzi o malowanie. Tak swoją drogą, to dziwne, że to nie ten model zdobył bytomskie Tamiya Cup, a Tomcat zrobiony kilka poziomów niżej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcin napisał już chyba wszystko - dysze jak dla mnie obniżają efekt odbioru o 60-70%. W Bytomiu można było zobaczyć obok siebie dwa modele (no, trzy, ale mówimy o tym malowaniu) i przyznam szczerze, że brąz od razu mnie odrzucił :(
Na pocieszenie - nie ważne nasze opinie - ważne, żebyś Ty był zadowolony :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te dysze to dałoby radę od biedy przemalować, trochę maskowania i zupełnie inny wygląd modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Te dysze to dałoby radę od biedy przemalować, trochę maskowania i zupełnie inny wygląd modelu.
Jestem (za)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale nic na siłę. Przy takich poprawkach musiałbyś de facto zamaskować praktycznie cały tył samolotu, ze statecznikami i sterami wysokości włącznie. Do tego łatwo coś ułamać, coś może odpaść. Takie poprawki to nie w kij dmuchał, no chyba że dasz radę wyjąć dysze, ale pewnie solidnie je przykleiłeś.
Na pewno fajnie byłoby to poprawić, model dużo by zyskał, ale zastanów się z jakimi kosztami to by się wiązało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym zostawił ten model w spokoju. Dysze są jakie są. Przy poprawkach łatwo coś zepsuć zwłaszcza na gotowym modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.