Jump to content
laskonogi

1/700 diorama Rajd na st.Nazaire - HMS CAmpbeltown

Recommended Posts

Posted (edited)

Olejami nic na tej powierzchni nie poprawisz, wyciągniesz jeszcze bardziej jej pumeksowatosc. Olejowy czy jakikolwiek inny łosz wlezie ci w każdy zakamarek tej faktury i go już nie wydlubiesz.

Edited by Szydercza Gała

Share this post


Link to post
Share on other sites

niezaprzeczalnie zapylenie mam duże i dużo osiada w połączeniu z ciągła nauką pukawki i rozmiarem mamy idealne pole do spartolenia - ale cóż - co sie da troszkę pod szlifuje i trysnę dodatkowym... A tak w ogóle to i tak mam frajde wiec partole sobie w spokoju dalej :) mam jeszcze całego cambeltowna do ... wiec będzie jeszcze na czym się pouczyć. 

Cały czas zastanawiam sie nad tym czy mam siłę na zmianę domku - wyciąć i wstawić nowy eh  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli to odkurz z fukania, to znaczy że malujesz ze zbyt dużej odległości i farba schnie w locie.

No krzywy jest ten domek i raczej żadne perfumowanie g.... nie pomoże. Wytnij i zrób prosty, będziesz lepiej spał :wink: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W domku wycinales otwory i podklejales?

Lepiej zbuduj bryle pomaluj te wneki i oklejaj reszte z paskow tez dopiero po malowaniu powinien byc rowniejszy i mniej maskowania 😉

Gala dzieki ze piszesz co jest powodem czego w malowaniu to bardzo przydatne dla takich co ucza sie dopiero trzymac dmochawke 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nigdy nie ukrywałem tych ŚCIŚLE TAJNYCH  tajników wiedzy tajemnej :haha: jak czegoś nie wiesz to pytaj, zazwyczaj nie gryzę :wink: , no moze tylko jeżeli ktoś jest bardzo odporny na wiedzę :haha: 

Edited by Szydercza Gała

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ups, gdzies tu mialem kaganiec, jak nic trzeba sie zabezpieczyc 🤣

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Burty możesz przetrzeć filcem, powinno to trochę zmniejszyć ziarnistość. Fajnie ze próbujesz z cieniowaniem i próbuj dalej. Mi to mniej więcej wyszło przy trzecim malowaniu okrętu, ale sam jeszcze muszę dużo poćwiczyć. 

Domek zdecydowanie do poprawy! Może nie wycinaj okien, a doklejaj paski/warstwy. Wtedy z pewnością będzie łatwiej i bardziej prosto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dobra tak wszyscy narzekają, co było na młym także moim odczuciom a wiec domek do wymiany, usunięcie obyło się dzięki bogu bez większych strat 

IMG_20190610_002335_4.jpg

w "modelarstwie okrętowym" dopadłem recenzje jakiegoś niemieckiego krążownika pomocniczego (statek cywilny z dodanym uzbrojeniem i zmieniony na okręt krążowniczy - rajder). Na dołączonych rysunkach burty były ciemnoszare a nadbudówki i komin jasno - to pozwoliło ponownie pobawić sie z cieniowaniem, 

Generalnie jest lepiej ... bo prawie nic nie widać :) :glupek: za mocno dałem ostaniom "transparentą" warstwę

aha całość przed malowaniem przetarłem delikatnie papierem sciernym 500 - dno wyszło po tych pigmentach lakierach i przetarciu papierem - takie mocno wrakowe :) well ... 

wniosek na dzis: nie umiem malować pukawka - tu mi psiknie tam mi siknie no taka wolna amerykanka na temat :) (patrz => odbojnica::))

IMG_20190610_002349_4.jpg

aaa i dodałem relingi oczywiście do podmalowania - dla mnie to był mój pierwszy raz z takim dług asem i sam fakt iż się przykleił robi na mnie wrażenie :)))))) => bez podśmiechówek mi tu 

Edited by laskonogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co znaczy nie umiem i tu mi siknie, tam mi siknie.... To nie ona kontroluje Ciebie tylko ty ją. Jeżeli malujesz Tamijunią to proporcje X20a do farby przy takiej robocie wynoszą 10:1 i nie mówie tu o laniu na oko, tylko o odmierzeniu tego kroplomierzem czy inna pipetą. Jeżeli masz dysze większą niż 0,2 to może ujdzie Ci na sucho 8:1, tylko pytanie po co? Im gęstsza farba tym mniej kontroli. Jak Cię boli paluch, to sobie poluzuj sprężynę spustową, nie ma powodu żeby się męczyć. Ciśnienie ma być jak oddech myszy 10-12 psi. Takie malowanie nie wybacza żadnego niechlujstwa o obróbce powierzchni, nie zalejesz niedokładności litrami farby, wszystko musi być perfect, zanim weźniesz w ogóle fukawkę do łapy. Papierem 500 to możesz sobie samochód z rdzy szlifować, do szlifowania pod farbę w tej skali zaczynasz 600-800 a wykańczasz 1000-1200. Jak masz wątpliwości to pytaj przed a nie po :szczerbol: 

Tego statka już zostaw w spokoju, zaglonuj go, zasyf i do doku. To co pisałem powyżej weź pod uwagę przy niszczycielu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okej - ważkie to słowa - dzięki 

tak by the way - 1000 to ja chyba widziałem ale toz to papier jest :) tylko nie ścierny... - żartowałem. Jakoś mi nie przyszła do głowy ta oczywista oczywistość 

wyposażę się w odpowiednie ingrediencje 

maluje generalnie Vallejo i faktycznie proporcje to ja leje na oko :glupek:

59 minut temu, Szydercza Gała napisał:

Jak masz wątpliwości to pytaj przed a nie po :szczerbol: 

ja w tym wypadku jestem jedną wielka wątpliwością :) a po za tym jak bym najpierw pytał a potem robił to zawsze byś napisał ... a mówiłem! ... a tak możesz spokojnie spuścić parę patrząc na te moje wypociny :)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:haha:

Przy Vallejo the proporcje też się sprawdzają, czasem trzeba 12:1 przy wyjątkowo gęstych glutach, ale 10:1 jako punkt wyjściowy jest w sam raz. Poza tym z tych ich dzióbków dobrze wkapuje się ta jedną kroplę do dużej ilości rozcieńczalnika. A właśnie jakiego uzywass do nich? Najlepszy jest albo zielony lajfkolora, albo zwykła wUTka :szczerbol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje trzy grosze to w następnym modelu zwróć uwagę by grube śruby trochę pociększyc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Szydercza Gała napisał:

A właśnie jakiego uzywass do nich?

thinnera vallejo, kupiłem w ramach pigmentów i zacząłem używać - wydaje się iż jest oki, ale mam też lifecollorowy wiec spróbuje dzięki, wUTki staram się nie wlewać bo jeszcze pomylę gdzie wlewać... i nic nie pomaluje :)  

prawda że dozowniki mają fajne 

2 godziny temu, Bartosz.B napisał:

grube śruby trochę pociększyc.

święte słowa dokonam korekty bo to razi - dzięki 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.