Jump to content
mbrnnr

Bf-109G-4, 1/48, Eduard - 13. letka, Ján Režňák

Recommended Posts

Posted (edited)

Model na szybko klejony do testu farb akrylowych MR. Paint Aqua Luftwaffe.

Zestaw notorycznie znany Bf-109G-4 z edycji BFC o numerze 059 - Ján Režnák, czyli de facto Weekend Edition 84149 z ekstra kalkomanią i pasami stalowymi. 

Kleję prosto z pudła.

Podkład akrylowy MRP-APG szary + MRP-APB czarny, miks 2:1:

nGGIRBh.jpg

Żółte oznaczenia MRP-A036 RLM04:

cooNBEl.jpg

Śmigło MRP-A044 RLM70, pod farbą AK480 Duraluminium:

HFmwZTF.jpg

Spód i kadłub w kolorze RLM76 (MRP-A050)

lyvhGQW.jpg

Malowanie kamuflażu:

c9N4hNq.jpg

Ze względu na testowanie farb postanowiłem kadłub pomalować od ręki i skrzydła od masek (RLM74 i 75 - MRP-A048 i A049)

D9vBCH2.jpg

Fuck-up z taśmą do paznokci - linia na krawędzi, oderwana farba. Na szczęście farby nadają się do szlifowania:

QSWBoUq.jpg

Farby są satynowe i akrylowe, malując lakierami nie byłby ten krok potrzebny, ale tutaj dla bezpieczeństwa lakier bezbarwny X-22:

ravntvR.jpg

Kalki Eduard i maski własnej produkcji:

VQ6LKqG.jpg

PLW i wash z farb olejnych:

jXb0CRo.jpg

Stan obecny - półmat Testors Dullcote, okopcenia, charakterystycznie pomalowana osłona silnika (pędzel) itp:

raCBMwc.jpg

 

Edited by mbrnnr
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to tak, w jedno popołudnie? Szacun!

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie, coś ty, ja nie jestem speed builderem. Model zacząłem kleić dwa tygodnie temu. 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zdradziłbyś jak robisz "podeptane" miejsca u nasady skrzydeł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi o obicia do metalu, czy kurz i brud? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chodzi o obicia do metalu, czy kurz i brud? 
No może być to u to :) Ale bardziej o brudzie i kurzu myślałem

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę o zdjęcia spodu.  Na mój gust zbyt duże rozmycie na plamkach kadłuba i statecznika oraz plamki na pokrywie silnika zbyt gęste. (na zdjęciach jest to dobrze widoczne).

Podoba się dymek z wydechów , zastanawiam się czy nie będzie kłopotów z montażem pozostałych części na pomalowanym modelu. ( np.wydechy,karabiny).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sebastain - kurz to emalia Tamiya XF-57 Buff, brud zaś Raw Umber van Gogh. Rozmyte mokre w mokre rozcieńczalnikiem do farb olejnych. Używam bezwonnej nafty kosmetycznej, w sklepach budowlanych dostępna jako rozcieńczalnik Eko-1 od Ppg. 

@Marek K - halo, to warsztat, nie galeria. Spód pokażę, jak będzie gotowe. Mogę pokazać w trakcie malowania.

DJlik61.jpg

Plamy w moim odczuciu za bardzo rozmyte nie są, na pewno nie na kadłubie. Na silniku mogłoby ich być więcej. Dla mnie jest close enough. Przypominam, że to test farb, nie próba najlepszego odwzorowania żółtej 9. Wybrałem ją ze względu na różnorodność kamuflażu z wykorzystaniem technik i ilość farb. 

GOnAjwC.jpg

Z montażem karabinów i wydechów problemów nie będzie, śmigło jest włożone na sucho tylko do zdjęć. Nie jest to pierwsza 109 Edka, którą kleję, jakieś tam pojęcie o tym co robię mam. 😊

Cieszę się, że okopcenia się podobają, mi w sumie też. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Do odrapań malujesz cały model na srebrno, potem warstwa zabezpieczająca i podkład, czy podkład, srebrny, warstwa zabezpieczająca, farba i skrobanie? Bo na śmigle też zrobiłeś metodą skrobania? Czy może srebrnym malujesz tylko miejsca odrapań?

Edited by sebastain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie maluję całego modelu srebrnym. 

W przypadku kadłuba jest kolejność następująca:

Podkład, metalizer, semi-gloss, chipping fluid, podkład, farba bazowa. 

Śmigło:

Podkład, metalizer, semi-gloss, chipping fluid, farba bazowa. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites



[mention=8820]sebastain[/mention] - kurz to emalia Tamiya XF-57 Buff, brud zaś Raw Umber van Gogh. Rozmyte mokre w mokre rozcieńczalnikiem do farb olejnych. Używam bezwonnej nafty kosmetycznej, w sklepach budowlanych dostępna jako rozcieńczalnik Eko-1[...]
 


To znaczy, ze zwilzasz rozcienczalnikiem miejsce, gdzie bedą plamy, potem w tym miejscu dajesz małe kropki farby i czekasz aż się rozpłyną i pomieszają? Czy trochę je rozpoprowadzasz pedzelkiem? Mogę poprosić o zdjęcie tych "wydeptanych" miejsc?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za miłe słowa. Kilka lepszych zdjęć z weatheringiem:

mUzdPDh.jpg

U0LIXCA.jpg

ItTZI4f.jpg

psEnDR9.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co zdjęcie to pytanie :) Doceniając dalej ten "test" farb, zapytam, jak zrobileś okopcenia, bo domyślam się że kurz i brud pojawił się później. Używałeś aerografu i rozcieńczonej farby?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, sebastain napisał:

Używałeś aerografu i rozcieńczonej farby?

Tak, oczywiście. 😀 

46 minut temu, panDespota napisał:

Co to za podstawka pod model?

Dzięki. 😊 Podstawka to FlightPose. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i niby wiem jak to zrobić ale czemu mi tak nie wychodzi? :)
Niezła robota!

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tego to ja nie wiem. 😋

Okopcenia były malowane Tamkami, nie mam odpowiednich kolorów MRP-A. Użyłem XF-1 Flat black i XF-68 NATO brown. Zrób sobie mieszankę najpierw jaśniejszą, ja robię to na oko, więc dokładnie ile czego Ci nie powiem. Ważne byś dodawał kolor czarny do brązowego, nie na odwrót. Wszystko mocno rozcieńcz czystym IPA. No i potem tylko napylasz. Tak do 50% krycia jasnym i szerzej, potem dodajesz kroplę lub dwie czarnego i kontynuujesz do pożądanego krycia. 

Cała filozofia. 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo mi się podoba, świetny :) 

Te nowe akryle MRP już trzeba rozcieńczać? Bo te poprzednie (w szklanych buteleczkach) można było lać od razu z butli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inaczej. MR. Paint ma trzy oddzielne linie produktów. MRP, MRP-A i MRP-F. MRP to lakiery, MRP-A do tej pory akryle wodne gotowe do aerografu i MRP-F akryle wodne dla figurkarzy.

W linii MRP i MRP-F nie ma żadnych zmian, poza tym, że MRP sa po nowemu rozlewane do plastikowych buteleczek zamiast szkła. Natomiast MRP-A mają zmienioną formułę i teraz można nimi lepiej pędzlować i do aerografu trzeba je rozcieńczać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info. Plastmodel dosłał mi zamówione farbki częściowo w buteleczkach szklanych i częściowo plastikowych. To mnie troszkę zmyliło :)  Czyli to co dostałem jest gotowcem do aerka.

IMG-4754.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.