Jump to content
primabaleron

Fiat Mefistofele 1/12

Recommended Posts

Wydech Mefistofele jest gładki, nie ma na nim chropowatości.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

I to się zgadza. Jest jakas mikrochropowatoś ale w skali (nawet tak dużej) zwykła, gładko położona farba bedzie chyba najlepszym odwzorowaniem tejże chropowatości.

Tu masz duże foto i widac to całkiem dokładnie - IMG_8427.JPG

Edited by Thombike
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lakier bezbarwny matowy w sprayu (Tamiya, Vallejo), krótkie psiknięcia ze znacznej odległości, tak aby w momencie osiadania już podsychał. 

Zrób  3-4 takie warstwy (mokre na suche) i będzie OK.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za rady. Zrobiłem taki mixt z Waszych porad i chemii, którą miałem :)

IMAG0228.thumb.jpg.21b9c41b321ade3969cfc12721e7aecb.jpg

IMAG0243.thumb.jpg.4cbb6d38f96fac23ad7b21f0649ce48f.jpg

Uporałem się w końcu z tymi cholernymi rozdzielaczami :)  Na fotce znów odpstryknięta kolejna dzwigienka zaworowa. Pisałem o problemie wyżej.  Już znalazłem... :)

IMAG0241.thumb.jpg.57e2a898de8c6ffef81882a51be376a4.jpg

Spróbowałem postarzyć kalkomanię. Dziobanie różkiem papieru ściernego i rozrzedzony dym. Chyba trochę przesadziłem. Robić jakieś spękania jeszcze? A jeśli tak to jak? Mi nic oprócz ołówka nie przychodzi do głowy.  Na koniec przyjdzie szary wash wokół nitów i  clear satyna z puszki na to wszystko.

IMAG0246.thumb.jpg.39493a68d747fe549cff7ffd3872c0ca.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydech chyba jednak az nadto chropowaty wyszedł. on mimo wszystko, choc jest duży to zasadniczo gładki. Za to postarzenie kalkomani jest idealne. Ja bym niczego juz tu nie zmieniał. Silnik wygląda jakby miał działać naprawdę :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik potwora gotowy w takim zakresie jaki jest możliwy przed jego zabudową do samochodu. Tłumik na razie na patafix... :)

Na fotkach, choć może się nie wydawać, 270 części...IMAG0265-crop.thumb.jpg.35d908666071113c64391d11c5851e23.jpgIMAG0270-crop.thumb.jpg.b706e2f4a4f2842dea1a640fc10b5cf9.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik już w środku co widać po niepomalowanych śrubach na ramie. Chłodnica będzie podobnie mocowana więc mierzymy .

Fiat unosi kapelusz w powitaniu :)

IMAG0298-crop.thumb.jpg.e37dd4ffeadcabe00699b70f58dd3741.jpgIMAG0303-crop.thumb.jpg.121b9d6f0d565cd969a119208fa0c60a.jpgIMAG0304-crop.thumb.jpg.3d589106f912cda071bc2957a5682a48.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

Z boku wygląda bardzo szlachetnie! Jaki długi jest ten model?

Życzę powodzenia w dalszej budowie i pozdrawiam

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Długi na 43cm, czyli ponad 5m w oryginale. Była fantazja.... :😁

W lepieniu przyszedł czas na fotel, kierownicę, wydech, łańcuchy, dolne osłony body...

W zamierzeniu model ma  być nie za bardzo przybrudzony, bo i tak wyścigowy żywot oryginału był krótki i poddawany licznym przeróbkom i przemalowywaniom. Na koniec spróbuję coś tam jeszcze otrzeć na zewnątrz. Macie jakieś pomysły? No i lekkie przykurzenie opon. Mam do dyspozycji 2 oil brushery i pudry Tamki. Będzie ok?IMAG0322.thumb.jpg.86fbcbcc64238fa0d076c56c4e4038b6.jpgIMAG0316(1).thumb.jpg.85b8ab48f81e654897002557c6010093.jpgIMAG0326.thumb.jpg.8d1f38ebc73259760018ffded3ac2b33.jpgIMAG0329.thumb.jpg.4e305e752b0c25a69db993dac6ec2d4c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaką techniką pomalowałeś siedzisko fotela?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, enten napisał:

Jaką techniką pomalowałeś siedzisko fotela?

Oparcia - Tamiya flat black na jakimś beżu, a między nie crackle medium Pentart + oilbrusher

Siedzisko - skóra ze starego portfela + oilbrusher

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie logo Shella pojawiło się w latach 60-tych, więc na ten okres musi być datowana cała scenka. Nie wiem czy to miałeś w swoich zamierzeniach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.07.2019 o 21:46, PiterATS napisał:

Takie logo Shella pojawiło się w latach 60-tych, więc na ten okres musi być datowana cała scenka. Nie wiem czy to miałeś w swoich zamierzeniach.

 

Dioramka będzie wielokrotnego użytku i służyć będzie też późniejszym 1/12.

A oryginalny Fiat Mefisto żyje do dzisiaj... :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale super model budujesz!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No i stało się. Skończyłem budowę Fiata. Niezależnie od Waszych opinii jestem z siebie bardzo zadowolony, że po 38 latach przerwy w modelarstwie udało mi się ukończyć ten, jak ktoś wyżej napisał, "model z głębszej wody" :)

Generalnie jest to model z pudełka, choć oprócz malowań (spray i pędzel) i weatheringu minimalnie go zwaloryzowałem.

Poniższe zdjęcia z netu obrazują budowany model PZP wykonany przy pomocy kleju i cążek:) :

2.thumb.jpg.7155b313db972eab3ab479f9e02e9b5d.jpg5.thumb.jpg.680880e9efcf002af721dbe5a5d83e55.jpgs-l1600.thumb.jpg.afa9c8847f34b78b8c4a36c860c86c8d.jpg

 

W swoim projekcie użyłem akryli, pomad i washy Tamiya; lakieru semi-gloss MM, metalizerów UvdR, Molotov; sprężyn zaworowych, świec i przelączników 1/12 z RB; dodatkowych pasków pcv, nitów i imitacji śrub z różnych źródeł; czeskich opasek zaciskowych PE,  2mm taśmy maskującej Tamiya, samoprzylepnej taśmy aluminiowej z Castoramy, kabli za starego faksu, blaszki z puszki po piwie, skóry ze starego portfela, pasków pociętego plastra opatrunkowego i... patyków od lodów i z Orlenu :)

Elementy waloryzacji:

- malowanie na czarno, czyli na kolor w który był ubrany Fiat podczas bicia rekordu świata

- wymiana imitacji na prawdziwe drewno

- wzmocnienia pokrywy silnika i wnętrza kabiny zgodne z oryginałem

- owijka na kierownicy

- dodatkowe śruby na pokrywie wałka rozrządu zgodne z oryginałem

- sprężyny zaworowe zbliżone do oryginału

- opaski zaciskowe PE na wężach zamiast kalkomanii

- dodanie spawów i wzmocnień na kolektorze dolotowym na podobieństwo do oryginału

- rozwiercenie otworów w atrapie grila na wielkość zbliżoną do oryginału

- fotel z poduszką ze skóry

- wymiana imitacji na nity (plastikowe...)

- może coś jeszcze, ale nie pamiętam :)

 

Bardzo dziękuję wszystkim Kolegom za rady w wątku i poza nim !

A oto galeria:

DSC_0272.thumb.JPG.8d7953ff172481e424933d95d050255d.JPGDSC_0273-crop.thumb.JPG.0ff6c0c14abe785fa7fc98a5162f4b89.JPGDSC_0278.thumb.JPG.eb9b6cf96010c01143b7f757742c5176.JPGDSC_0279.thumb.JPG.74a9e08a27c39c488d577057b8bba470.JPGDSC_0248.thumb.JPG.25c110a373594d2a003c109edcca3626.JPGDSC_0254.thumb.JPG.32ea3698986261508e1e2090420c032d.JPGDSC_0288.thumb.JPG.18a79f91051e37c69e150c4c9ce2dc73.JPGDSC_0251.thumb.JPG.000691cba2243689fbf2e20c5c28e18a.JPGDSC_0233.thumb.JPG.22af03eca69ff766c14bb44bc554990d.JPG

Edited by primabaleron
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopieść jeszcze te łańcuchy bo tylko tyle brakuje do pełni szczęścia! Przepiękny!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, enten napisał:

Dopieść jeszcze te łańcuchy bo tylko tyle brakuje do pełni szczęścia! Przepiękny!

Chodzi o ich naprężenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Naturalny zwis 😉

Dolna część do dołu a górna do ułożenia na zębatkach.

Edited by enten
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.