Jump to content
bazylms

A-4F Sky Hawk - Hobby Boss 1/48

Recommended Posts

Cześć!

Taki ładny Skyhawk, i to z Wietnamu a mnie tu nie ma? Może jedynie to mnie usprawiedliwia, że skala nie moja.

Myślę, że nie ma co z brudzeniem przesadzać, ale zupełnie czysty też nie powinien być. Dół samolotu zwykle jest niemiłosiernie usyfiony - kto by miał tam włazić i to czyścić - a wszystko się tam zbiera - i kto by potem miał tam włazić, żeby to sprawdzać? Taki prosty trik, jak pociągnięcie ołówkiem liniii podziału już dużo daje, warto spróbować. Jakby coś poszło nie tak, to zawsze benzyną można zmyć (ten ołówek). Na szarej farbie często były różne podmalówki nie zawsze w kolor trafiające. Okopcenia we właściwych miejscach na pewno (działka).

A jeśli chodzi o pociski, to one przecież z definicji za długo nie latają... Może szary wash by wystarczył, żeby je lekko stonować? Chociaż szkoda, bo są bardzo ładne.

Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wash już właśnie poszedł, i jest jak sądzę ok. No właśnie to syfienie mnie najbardziej męczy, bo ani praktyki w samolotach, ani pojęcia jak i gdzie. Jakby ktoś miał jakąś fotkę poglądową to proszę wrzucić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efekt po washu. Czy pociski / bomby MK-82 powinny mieć jeszcze żółty pasek na przodzie? Instrukcja nic tekiego nie pokazuje a w necie widziałem na zdjęciach jeden lub nawet dwa. 

Sjo5EfWOPfOIWc5idavPv6zuZvL2EI2hsiHkr0O-

0UopN_w2cvkS2NOmDQjGT9d6K5cNPMabOW0k04MT

W75Dg8BjRsQnOTqQpYCfmLBgZO3x9MDXzvEoy1yx

Edited by bazylms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrząc jeszcze, na jednych są a na innych nie ma. 

daniel-barczewski-mk81-by-3d-odan-d38drp

4175441511_7c8029c848_b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żółte paski na amerykańskich bombach i rakietach oznaczają po prostu że jest tam umieszczony ładunek wybuchowy. Niebieski pasek lub cały korpus oznacza bombę/pocisk ćwiczebny i brak głowicy z materiałów wybuchowych.
Ma bombach ilość pasków oznacza:

  • 1 pasek - głowica z materiału wybuchowego
  •  2 paski - to samo, tylko że bomba pokryta powłoką ablacyjną (tzw. panierka), używana wyłącznie na pokładzie lotniskowców
  •  3 paski - głowica z materiału wybuchowego, odłamkowa/cluster.

Tak więc jako że Twój samolot operuje zdaje się z pokładu lotniskowca, to bomby do niego powinny mieć zieloną, ablacyjną (kurde, nie podoba mi się to słowo, ale nie mogę znaleźć lepszego polskiego odpowiednika) panierkę i 2 paski na nosie.

 

Mark82Bomb.jpg

Edited by Solo

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to będę musiał te paski domalować. Powłoki raczej nie będę dorabiać. Nastepnym razem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

Tylko sprawdź, czy w Wietnamie już obowiązywał ten przepis i czy mieli tam bomby z takimi powłokami - bo ja mam pewne wątpliwości. Jest prawie pewne, że część bomb w Wietnamie też na lotniskowcach była bez tych powłok - stąd się brały te wielkie pożary i na ich skutek te powłoki dopiero wprowadzono (takie jest moje przypuszczenie). Oto wyniki mojego długiego, 30s researchu na potwierdzenie:

Dunn-F1-ND-15_4.jpg

Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to taka konkluzja. Powłoki nie będę robił. Bomby już pomalowane, okalkowane a widać że była wysoka różnorodność. Z tego samego też powodu domaluje tylko jeden żółty pasek jak na mojej fotce i jak widać na tej od Przemka z przodu. Tylnego robił nie będę. I na tym etapie tak to zostawmy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, pmroczko napisał:

Cześć!

Tylko sprawdź, czy w Wietnamie już obowiązywał ten przepis i czy mieli tam bomby z takimi powłokami - bo ja mam pewne wątpliwości. Jest prawie pewne, że część bomb w Wietnamie też na lotniskowcach była bez tych powłok - stąd się brały te wielkie pożary i na ich skutek te powłoki dopiero wprowadzono (takie jest moje przypuszczenie). Oto wyniki mojego długiego, 30s researchu na potwierdzenie:

Dunn-F1-ND-15_4.jpg

Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

Paweł

Witam

Bomby wybuchały te pochodzące z WW2 używane masowo w Wietnamie z braku bomb nowszego wzoru w magazynach (kupowali je od wszystkich w NATO za cenę złomu). Po Forestalu wycofali z pokładów wszystkie starsze bomby.

Ode mnie jeszcze jedno zdjęcie MK82 .

1549761558_WietnamLife_02.thumb.jpg.7a6baa2050f61f79684adaf21431c529.jpg

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jeszcze jedno pytanie. Te zaczepy na pylonach w jakim kolorze powinny być? Ja mam białe, ale widziałem na zdjęciach w kolorze metalu bądź czarne. 

20191027_174249.thumb.jpg.610773aa0b268d6d6b4d37d130d36e14.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To są rozpórki ustalające aby bomba się nie kiwała i są stalowe tak samo jak śruby na nich. Zaczepy masz na bombach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A no dobrze że zapytałem, bo sam widzisz jakie ja mam pojęcie :glupek:

Tu np. są białe, tylko nie wiem czy dlatego że może to z muzeum? 

7067.jpg

Edited by bazylms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem pewien - może tak być, że oryginalnie są w kolorze metalu, tylko z jakąś powłoka antykorozyjną. Tak się robi, żeby łatwiej dostrzec ewentualne pęknięcia itd. A potem przychodzi "malowanie trawy na zielono" - i wszystko jest malowane. W muzeum na pewno tak jest. Ciekawe, czy instrukcja samolotu mówi, żeby to maskować do malowania - bo jak nie ma tego napisanego, to na pewno się znajdzie ktoś, kto to pomaluje po całości. Znowu najlepiej się podeprzeć zdjęciem z epoki.

Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to będą białe. 

4f5439d6e47f5257750abda01d0a5e0d.jpg

A4_lands_on_melbourne.jpg

 

Podjąłem ciężką decyzję o nie brudzenie go. Po prostu nie umiem tego jeszcze dobrze robić. Muszę sobie kupić jakiś tani szmelc i nauczyć się brudzenia samolotów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie są zaczepy ani rozpórki (bo niby co miałyby rozpierać), tylko stabilizatory (chyba że u nas mają inną nazwę) żeby się bomby nie bimbały w locie :) i są z gołego metalu:

image.thumb.png.a3d5bbf20fefc5f41b65c5796a9f9ac3.pngimage.thumb.png.dd854264f19091309b2f3df1bb9548a6.png

Przechwytywanie.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Galeria.

ZOFxM8cGpVaX5cP5RAXFmaEJ43rvIvGfAouQTpSz

Edited by bazylms

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.10.2019 o 09:35, pmroczko napisał:

Cześć!

Tylko sprawdź, czy w Wietnamie już obowiązywał ten przepis i czy mieli tam bomby z takimi powłokami - bo ja mam pewne wątpliwości. Jest prawie pewne, że część bomb w Wietnamie też na lotniskowcach była bez tych powłok - stąd się brały te wielkie pożary i na ich skutek te powłoki dopiero wprowadzono (takie jest moje przypuszczenie). Oto wyniki mojego długiego, 30s researchu na potwierdzenie:

Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

Paweł

Historia wprowadzenia powłok termicznych na bombach serii MK w marynarce US Navy sięga dokładnie 1967 r. kiedy to po wybuchu na pokładzie USS Forrestal wprowadzono taką powłokę na bomby aby wydłużyć czas po którym ładunek wybuchowy wybuchnie, jak bomba znalazła by się w zasięgu pożaru. Także teoretycznie wszystkie bomby od 1968 używane przez marynarkę miały powłokę termiczną. Jedynie bomby napalmowe oraz kasetowe nie miały takiej powłoki, chodź ich też używała marynarka w czasie całej wojny wietnamskiej i później.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.