Jump to content
Sign in to follow this  
Solo

Jak zdobyć wypraski od producentów modeli

Recommended Posts

Ha!

"Academy

 
I've heard nothing good about them, Good luck"
 
Zapewne zbyt wielu modelarzy żądało wymiany kalkomanii na takie nadające się do użycia 😉
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nierżnij głupa, dobrze wiesz, że Academy daje Cartograf tylko od niedawna i stare kalki Academy należą do najgorszych na rynku. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może znowu nie dają 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warto przy okazji podzielić się własnymi doświadczeniami, bo mam ich odrobinę.
Z reguły załatwiałem sobie części i wypraski w ramach szeroko rozumianych reklamacji, ale czasami także i bez tego.

  • Eduard: najlepiej przeze mnie oceniana pod tym względem firma. Nie zliczę ile razy reklamowałem u nich różne drobiazgi i rzeczy większe: uszkodzone kalkomanie, maski, pęknięte owiewki, wykrzywione kadłuby. Eduard reagował zawsze bardzo szybko i bez dyskusji przysyłał mi reklamowane wypraski. Z reguły zgłaszałem sprawę na ich stronie, części dostawałem zwykle w przeciągu 2 tygodni. Przy czym nie warto reklamować ich produktów w sklepie gdzie się je kupiło, u Eduarda bezpośrednio jest dużo szybciej.
  • Aires: z tą firmą też mam dobre doświadczenia, a reklamowałem u nich ich żywice czy kalkomanie też często. Wystarczyło napisać maila i w okolicach 2 tygodni dostawałem reklamowane części. Bez dyskusji i wnikania.
  • Hobby Boss: tutaj było dużo gorzej, jakiekolwiek załatwione reklamacje były realizowane przez sklepy: polskie i zagraniczne. Z reguły dostawałem reklamowane wypraski wyciągane z innych zestawów, potem sobie to sklep jakoś wyjaśniał z dystrybutorem HB. Generalnie brak jakiegokolwiek kontaktu ze strony producenta, jak to w przypadku chińskich firm zdarza się często.
  • AMK: raz u nich reklamowałem uszkodzony kadłub modelu, sprawę załatwiłem przez prywatny kontakt z Martinem, bodajże przez PW na Britmodellerze. Teraz chyba już go tam nie ma (podobnie jak na ARC), bo obraził się za naciski w sprawie ich Tomcata. Ale w przypadku mojej reklamacji sprawa została załatwiona szybko i bez gadania.
  • Freedom Model Kits: raz zachciało mi się kupić nowy arkusz kalkomanii do modelu ich X-47B. Sprawę załatwiłem podobnie przez prywatny kontakt z ich przedstawicielem na jednym z zagranicznych for. Mogłem naturalnie nakłamać że kalki są uszkodzone (gościu spytał mnie wprost, czy chcę reklamować czy kupić nowy arkusz), ale tego nie zrobiłem i za niewielkie pieniądze szybko przysłano mi nowy arkusz.
  • Tamiya: kiedyś nie wiedząc że to niemożliwe zawziąłem się na Japończyków bo uznałem że moja owiewka do ich F-16 jest pęknięta. Reklamowałem to przez ich dystrybutora. Zajęło to chyba z pół roku jak nie dłużej, ale w końcu Tamka przysłała odpłatnie (za niewielkie pieniądze) całe pudło tych owiewek, tak więc dziś mam zapas na całe życie.
  • Revell: raz mi się trafił model ze źle odlaną wypraską ze szkłem. Reklamowałem to przez ich serwis internetowy. Nie było jakiś problemów, po kilku tygodniach (a może miesiącach, bo trochę to trwało) dostałem nową wypraskę. Z tego co wiem to u nich standardowe zachowanie, trzeba tylko uzbroić się w cierpliwość.
  • Airfix: najbardziej skąpa ze wszystkich firm. Reklamowałem u nich bodajże dwa razy uszkodzone części (przez ich stronę) i za każdym razem bez gadania przysyłali mi... dokładnie te reklamowane części, wycięte z wyprasek.
  • Kinetic: teoretycznie bez problemów, ale w praktyce jest różnie. Dwa razy coś od nich chciałem, w obu wypadkach za pierwszym razem (mail) nie było odpowiedzi, po przypomnieniu się odzywali się. Raz dostałem reklamowaną wypraskę z owiewką do Su-33, za drugim razem gdy chciałem kupić u nich dwie wypraski, odmówili mi. Pewne sprawy można u nich załatwić z ich właścicielem (managerem) na forum ARC przez PW. Zdaje się że w przypadku reklamacji nie robią problemów.
  • Academy: raz udało mi się zdobyć od nich reklamowaną owiewkę do F-4, ale to było przez Eduarda, czyli de facto wyjęli dla mnie szkło z innego zestawu. Z samą Academy nie miałem przyjemności.

I to chyba wszystko, jeśli ktoś ma jakieś przydatne doświadczenia w tym temacie to warto się tutaj nimi podzielić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eduard - super, błyskawicznie. Załatwione mailem,

Hobby Boss - tylko przez sklep/dystrybutora. Z producentem nie ma praktycznie żadnego kontaktu,

Italeri - załatwione przez formularz kontaktowy, bardzo sprawnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wypowiem się w temacie Airfixa, bo też kiedyś reklamowałem... Owszem, trwa to bardzo długo i bez żadnej informacji zwrotnej z ich strony. Tajemnicę ich skąpstwa może wyjaśnić fakt, że mają (a przynajmniej mieli; gdzieś na Youtubie jest nawet film o Airfixie i m.in o dziale reklamacji) magazyn w którym mają pudełka z modelami na reklamację. Tobie wyślę jędną część, komuś innego inną, z tego samego zestawu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A raczej będą mieć dużo zdekompletowanych wyprasek które się do niczego nie będą nadawać. Gdyby dawali klientom całe wypraski to by lepiej wyglądało, a im dużo by nie ubyło raczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że oni najlepiej wiedzą, co im się opłaca i co nie... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio załatwiałem Hasegawa przez niemieckiego dystrybutora - Faller'a

Też  mogę polecić, 3 tygodnie czekania i otrzymałem nowa ramkę z prawidłową owiewka 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak zdobyć ramkę od Trumpetera. Przez ich stronę nie hu hu. Okazało się że w TOS-01 mam podwójne błotniki a brakuje części do wyrzutni.Model kupiony u nas ale naklejkę widzę czeski Hornet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trumpeter to Hobby Boss i bezpośrednio od niego raczej niczego nie załatwisz. Jedyna rozsądna opcja to reklamacja u sprzedawcy. Jeśli model kupiłeś w sklepie to nie powinien robić problemu i wymienić Ci go, bo dostałeś towar niekompletny. Jeśli kupiłeś np. na Allegro, to też możesz reklamować i odzyskać pieniądze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Trumpeterem rzeczywiście może być problem. Jakiś czas temu próbowałem kupić ramkę od M-113 w 1:72 (Amba mi zeżarła co nieco) i od bardzo pomocnego sprzedawcy z Exito dowiedziałem się że sprawa jest beznadziejna. Z Trumpeterem nie kontaktowałem się gdyż udało mi się zdobyć potrzebne części poprzez zakup zdekompletowanego M-113 od Esci w rozsądnej cenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hobby Boss, Trumpeter, Kitty Hawk, Academy, Great Wall Hobby - nigdy nie słyszałem żeby ktokolwiek coś załatwił w tych firmach bezpośrednio od producenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do Kitty Hawk trzeba się odzywać przez facebooka do Sophii Lynm, można bezpośrednio u niej kupować modele (ja tak kupiłem Su-34 i dostałem go wcześniej niż np. LuckyModel) czy dopytywać się o części.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, to ciekawe. Serio można u nich zamawiać części w ten sposób? Ktoś to zweryfikował w praktyce? Bo KH znany jest z betonowego podejścia do obsługi klienta i wszelkich akcji PR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tam chyba 3-ci post na facebooku to gość dziękujący za ramki z częściami. Na fanpejdżu KH czasem ktoś tam jej dziękuje za np. nową owiewkę czy coś więc przynajmniej warto próbować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prokliencką politykę prowadzi także nasze rodzime IBG. Napisałem do nich, że podczas sklejania TKS połamały mi się ogniwkowe gąsienice i chciałbym wykupić samą ramkę z odlanym kompletnym układem jezdnym. Zaproponowali, że wyślą mi ją za sam koszt listu. Ostatecznie stanęło nawet na tym, że podjechałem do ich siedziby (mam niedaleko) i dostałem ramkę "od ręki" w gratisie :) Mili ludzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mogę na podobnej zasadzie pochwalić Arma Hobby. Swego czasu na pewnym forum skrytykowałem ich uzbrojenie żywiczne i kilka tygodni później dostałem przesyłkę z ich bombami i pylonami (swoją drogą ciekawi mnie jak połączyli mój nick forumowy z danymi adresowymi). :) Taki miły gest producenta, mile zaskakujący.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejna próba Eduarda: sprzedali mi bomby BLU-27 bez 4 ogonów. Napisałem wczoraj reklamację i już ponad 24 godziny jak milczą. Oj chyba ich pochwaliłem za wcześnie... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.05.2019 o 11:11, Zamir napisał:

A jak zdobyć ramkę od Trumpetera. Przez ich stronę nie hu hu. Okazało się że w TOS-01 mam podwójne błotniki a brakuje części do wyrzutni.Model kupiony u nas ale naklejkę widzę czeski Hornet.

Dziś miła niespodzianka od Trumpetera:

Thanks for buying our kits. We will send you a replacement.Please let me know  your address. 😍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo, a jak to załatwiłeś, zdradź nam.

Co do Eduarda: reklamację załatwili mi pozytywnie, więc odszczekuję to z poprzedniego posta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
10 minut temu, Solo napisał:

Ooo, a jak to załatwiłeś, zdradź nam.

Co do Eduarda: reklamację załatwili mi pozytywnie, więc odszczekuję to z poprzedniego posta.

Przez stronę http://part.trumpeterkit.com

Maila wysłałem 5 czerwca i dziś przyszła odpowiedź. Teraz będe czekał na wypraski. Zobaczymy.

Próbowałem od maja i starciłem nadzieje. A tu taki suprise

     
Edited by Zamir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.