Jump to content
Sign in to follow this  
Berni

M151A1 Vietnam + Legend LF1051M151 Accessory set(Vietnam) 1/35

Recommended Posts

Posted (edited)

Serwusik,

ostatni z moich ulepków :

Academy 1323 - M151A1 Vietnam + Legend LF1051M151 Accessory set(Vietnam)

 

IMG_4438.JPG

IMG_4439.JPG

IMG_4440.JPG

IMG_4441.JPG

IMG_4442.JPG

IMG_4443.JPG

IMG_4444.JPG

IMG_4445.JPG

IMG_4446.JPG

IMG_4447.JPG

IMG_4448.JPG

IMG_4449.JPG

IMG_4450.JPG

IMG_4451.JPG

IMG_4452.JPG

IMG_4453.JPG

IMG_4454.JPG

IMG_4456.JPG

IMG_4457.JPG

IMG_4458.JPG

IMG_4460.JPG

IMG_4461.JPG

IMG_4462.JPG

IMG_4463.JPG

IMG_4464.JPG

Edited by Berni
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I gablotka zapełniona 😁😀😀

IMG_4465.JPG

IMG_4466.JPG

IMG_4467.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dwa następne, poważniejsze projekty czekające na malowanie:

Do następnego.

IMG_4468.JPG

IMG_4469.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cześć!

Piękna kolekcja i bardzo ładne M151!

Niestety mam złą wiadomość... Ta fota to pokazuje:

image.png.9b544c77440ae4bae132a491e2c54e1e.png

Na wszystkich maszynach masz nieregulaminową gwiazdę na masce. Trik jest taki, że w czasie drugiej wojny światowej gwiazda na masce była zgodnie z regulaminem malowana "czubkiem do tyłu" - tak jak na Twoich modelach. A potem kiedyś, ktoś to zmienił - i w regulaminach z 56 roku już jest "czubkiem do przodu":

http://vietnam.net.pl/TB746/Section3.htm

Są zdjęcia z Wietnamu, gdzie widać jeepy z błędnie namalowaną gwiazdą. Błąd też masowo powielają też ludzie restaurujący samochody i tak samo ten błąd jest w instrukcji Academy. Mimo tego poprawnie gwiazda na masce w jeepie z Wietnamu powinna być "czubkiem do przodu":

JohnsoneEdjeep2.jpg

us-army-gelaendewagen-jeep-ford-m151-mut

us-army-gelaendewagen-jeep-ford-m151-mut

Dodatkowo zamontowanie na M151 karabinu maszynowego M2 jest dosyć kontrowersyjne. Normalnie bardziej chętnie montowano M60, bo M2 nie dość, że bardzo ciężki i dodatkowo powiększał jeszcze problem z wysokim środkiem ciężkości i wywracaniem się M151 na zakrętach (bardzo poważny problem, wiele ludzi tak zginęło), to jeszcze jego odrzut był tak potężny, że wyrywał maszt z podłogi.

Jeszcze jedna rzecz która mi się rzuciła - praktycznie nie kojarzę fotografii gdzie w M151A1 by było pod szybą (po prawej stronie) to złącze do odpalania samochodu. Wydaje się, że zaczęto to budować dopiero w M151A2 - ale niestety taki błąd jest w modelu Academy.

To tyle moich uwag - wybacz, nie chcę w żadnym wypadku podważać Twojej dobrej modelarskiej pracy. Może bardziej na przyszłość dla ludzi którzy też zachęceni Twoimi osiągnięciami sami chcieli by sobie M151 z Wietnamu zbudować.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Paweł Mroczkowski

Edited by pmroczko
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serwusik

2 godziny temu, pmroczko napisał:

Cześć!

Piękna kolekcja i bardzo ładne M151!

Niestety mam złą wiadomość... Ta fota to pokazuje:

image.png.9b544c77440ae4bae132a491e2c54e1e.png

Na wszystkich maszynach masz nieregulaminową gwiazdę na masce. Trik jest taki, że w czasie drugiej wojny światowej gwiazda na masce była zgodnie z regulaminem malowana "czubkiem do tyłu" - tak jak na Twoich modelach. A potem kiedyś, ktoś to zmienił - i w regulaminach z 56 roku już jest "czubkiem do przodu":

http://vietnam.net.pl/TB746/Section3.htm

Są zdjęcia z Wietnamu, gdzie widać jeepy z błędnie namalowaną gwiazdą. Błąd też masowo powielają też ludzie restaurujący samochody i tak samo ten błąd jest w instrukcji Academy. Mimo tego poprawnie gwiazda na masce w jeepie z Wietnamu powinna być "czubkiem do przodu":

JohnsoneEdjeep2.jpg

us-army-gelaendewagen-jeep-ford-m151-mut

us-army-gelaendewagen-jeep-ford-m151-mut

Dodatkowo zamontowanie na M151 karabinu maszynowego M2 jest dosyć kontrowersyjne. Normalnie bardziej chętnie montowano M60, bo M2 nie dość, że bardzo ciężki i dodatkowo powiększał jeszcze problem z wysokim środkiem ciężkości i wywracaniem się M151 na zakrętach (bardzo poważny problem, wiele ludzi tak zginęło), to jeszcze jego odrzut był tak potężny, że wyrywał maszt z podłogi.

Jeszcze jedna rzecz która mi się rzuciła - praktycznie nie kojarzę fotografii gdzie w M151A1 by było pod szybą (po prawej stronie) to złącze do odpalania samochodu. Wydaje się, że zaczęto to budować dopiero w M151A2 - ale niestety taki błąd jest w modelu Academy.

To tyle moich uwag - wybacz, nie chcę w żadnym wypadku podważać Twojej dobrej modelarskiej pracy. Może bardziej na przyszłość dla ludzi którzy też zachęceni Twoimi osiągnięciami sami chcieli by sobie M151 z Wietnamu zbudować.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Paweł Mroczkowski

Dziękuję za naświetlenie sytuacji...na tych już nie poprawię, ale na pewno zapamiętam Twoje rady. Co do M2 też miałem takie obiekcje, ale po pierwsze primo mam już dwa MUTTy z M-60 a po drugie primo zdarzały się...😁

Nie mam Ci czego wybaczać...Doceniam Twój wkład i dziękuję za miłe słowa dotyczącego mojego warsztatu 🍻, jestem weekendowym zlepiaczem i moja doktryna sklejacza dopuszcza odstępstwa, ale jak już pisałem zapamiętam Twoje  wskazówki dla następnych modeli. Dziękuję.

W dniu 19.05.2019 o 17:56, mandrivecs napisał:

Fajna kolekcja. Zmieniłeś tematykę? 

No skąd... tematyka została tylko rozszerzona...nadal to kołowa pancerka współczesna...😁

Pozdrawiam,

Do następnego.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.