Jump to content
GenKamyk

Tiger 131 s.Pz.Abt 504 AFV Club 1/48

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam serdecznie w kolejnym warsztacie.pomocy:

Robię przyjacielowi Tygrysa na urodziny i uradziliśmy, że będzie to 131 z momentu przejęcia go w Tunezji 

Niestety mam tylko 2 zdjęcia w tego okresu i kilka wątpliwości odnośnie lamp i wyrzutni granatów dymnych :hmmm:

Jak to wyglądało w oryginale? Czy były obecne te mocowania pod lampami? Co z rurkami na przewody i tymi elementami w czerwonym kółeczku?

Z pewnością jest jeszcze masa innych błędów, więc będę zobowiązany za ich wskazanie.

Z góry dziękuje i wybaczcie ten wałkowany wiele razy temat :smoczek:

267C1652-15FC-47C9-90D1-888B0A6130D5.jpeg

C3E1347E-87E6-4016-AAB0-509D9421E3F4.jpeg

5D477635-65A9-4115-B013-D414AE6A3E7A.jpeg

064AB38C-90B3-47DB-96D5-1087B7CE7CEF.jpeg

Edited by GenKamyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak 131 z momentu przejęcia to rozumiem, że w komplecie z zakleszczonym pociskiem w pierścieni wieży ;)? 

Siadam i oglądam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, to nic, najtrudniejszy chyba będzie zniszczony właz ładowniczego:hmmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak 1:48 to zasiadam i paczam.

Mam tego tygryska na składzie więc pewnie kiedyś też go zlepię (nie koniecznie w tej konfiguracji).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 4.07.2019 o 21:27, GenKamyk napisał:

Niestety mam tylko 2 zdjęcia w tego okresu i kilka wątpliwości odnośnie lamp i wyrzutni granatów dymnych

Z fotkami tego "wozu" trzeba uważać - bo Anglicy po zdobyciu porobili trochę fotek wersji no powiedzmy oryginalnej. Następnie pozmieniali co nieco i znów porobili fotki już po zmianach. Na przykład wymienili właz kierowcy - (nie wiadomo z jakiej przyczyny) na właz strzelca - TAK niestety.131-10.jpg.9a4f75c1ffd92f7e84d25a888325f8fa.jpgTo jest właśnie ta fotka po zmianach.     Daje ją tu bo fajnie widać na niej mocowania dla wyrzutników S-Min z przodu i po środku z lewej strony.

- przednie reflektory/lampy na pewno były w nowym pojeździe - na maszynie przejętej takowych już nie było.
Na maszynie w muzeum widać podstawy pod reflektory i kabel zasilający, który wychodzi z "namiocika".
Kształt tego "namiocika" zmieniono na nowy model - od stycznia 1943 roku i później jeszcze raz.REFLEKTOR.thumb.jpg.f000d9166db604ee97851281ff894697.jpg

- wyrzutnie granatów dymnych są zamontowane na wieży. Zapewne chodzi Ci o wyrzutnie S-Min mocowanych na Tygrysach od grudnia 1942 roku.
Tygrys No.131 - Fgst.250122 wyprodukowany w lutym 1943 roku - więc takowe mocowania dla tych min są. Z przodu, pośrodku i z tyłu.
W czerwonym kółeczku to niby te mocowania dla S-Min.1685609967_S-minyzprzoduizboku.thumb.jpg.d2f32ddcc917ca0c432b7dd34a08856f.jpg

No i z tyłu 1094715807_S-Minyztyu.thumb.jpg.814675de5d5729f08f1126a2d1c28007.jpg

Tu na innej maszynie - "namiocik" , przewód, podstawa lampy i S-Mina 1790439307_przewodydolampyiS-miny.jpg.471f43056d11bb9e2e0ee0973967b8a7.jpg

Moim zdaniem do poprawienia też sama osłona przedniego MG.Popatrz jakie głębokie jest wcięcie naokoło.164075278_OsonsMG.thumb.jpg.7e7212c261399bee3770f2b2be51a06e.jpg

Inne ujęcie osłony MG, plus do dorobienia rączka i chyba do zaślepienia wizjery kierowcy - bo nie wiem czy w modelu są zaślepione.257777142_RczkaosonaMGperyskopykierowcy.thumb.jpg.cb23ed9d76844c6ffa98c203f26dbf77.jpg

Nie wiem jak wiernie chcesz go odwzorować, ale jedną z ciekawostek jest dodatkowy spaw pod siekierą.Coś jak litera "D".1013070736_Dodatkowyspaw.jpg.cfe88bfb0ef451411aa0d4ccd7391e10.jpg

Może jeszcze wspomnę - choć do tego etapu jeszcze trochę - ale lepiej wiedzieć o tym wcześniej. Popatrz jeszcze na gąski - tym razem tak miał założone przez załogę.    Tym razem to nie sprawka anglików.  1210855930_Gski.thumb.jpg.8a6949b69ef20e6409a0bf3050ffcccc.jpg

Może jeszcze właz ładowniczego - 489825969_Wazadowniczego01.jpg.da868a2bdc4ad843f38e93f35d2df67f.jpg29529799_Wazadowniczego02.thumb.jpg.eaf38105bd07641cbee9cc179e3ec9ce.jpg

Pozdrawiam

Krzysztof

PS - Trzeba też zmienić tytuł warsztatu z Tiger 131 s.Pz.Abt 502... . na ... 504 .... .

Edited by meser262
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyznam, że oglądając fotki modelu jedyne wątpliwości miałem do miejsca mocowania łopaty, ale fotki z muzeum pokazuja że masz dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krzysztof, nie muszę Ci mówić, że jesteś nieoceniony na tym forum :tort:

Dziękuje i biorę się do roboty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję.:szampan1:

Jeśli pozwolisz to mam jeszcze parę uwag - może je zastosujesz w tym modelu?
>>>1.Usztywnienie błotników przez "młoteczek" (ja to mocowanie tak nazywam).
Stosowane we WSZYSTKICH wariantach Tygrysa.1143723614_Gotowe-usztywnieniebotnikw.thumb.jpg.aef7bfcf9fb781ba20f1dbbface973e3.jpg

>>>2.Mocowanie rur / kolanek od filtrów śrubami - w modelu nie ma nic.Oraz uchwyt (y) do mocowania plandeki.1663807511_Gotowe-czenieelementw-odfiltrw.thumb.jpg.0f4f3a114ad5cc5cd876159199cf9d53.jpg

>>>3.Mocowanie filtra od tyłu śrubami. Wiem u Ciebie są, ale może Komuś kiedyś.2140567405_Gotowe-Mocowaniefiltrw.thumb.jpg.0f9697ae7c44e0f80c3025449c69f90c.jpg

W/w elementy były w tym Tygrysie przed przejęciem jak i po. Teraz elementy które są do zidentyfikowania przed i po przejęciu przez Brytyjczyków. Chodzi mi o uszkodzenia które zostały naprawione po przejęciu.

- prawa strona - koła i błotniki, zresztą z lewej strony błotniki też.131-13.thumb.jpg.c5d7d43ba847cecdd59bccbe88bb5ae9.jpg

- mocowanie z tyłu skrzynki i lewara.
Na fotkach zaraz po przejęciu nie ma, ani skrzynki, ani lewara. Do tego ma mocno uszkodzona po lewej stronie rura od filtrów oraz uszkodzona pucha filtra.131-4.jpg.7de306d6354a3f05c2001e68fac0d7a6.jpg
Jak pokazywali Tygrysa premierowi to już miał skrzynkę, lewar i naprawiony filtr i rurę po lewej.131-8a.jpg.56a7998f990af2e88c82230fc31c50f5.jpg

Myślę że warto to przemyśleć ponieważ - 

W dniu 4.07.2019 o 21:27, GenKamyk napisał:

Robię przyjacielowi Tygrysa na urodziny i uradziliśmy, że będzie to 131 z momentu przejęcia go w Tunezji 

No to powodzenia - jeśli namieszałem to :sorry: - :super:

Pozdrawiam

Krzysztof

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam jeszcze, że schodek na belce podtrzymującej zapasowe ogniwa wyglądał nieco inaczej w epoce niż ten w muzeum.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedziela, trochę czasu wolnego - i trochę fotek. Jak zwykle u mnie - może Komuś kiedyś.
Część fotek niestety się powtórzy. Może na początek jeszcze raz fotki wykonane 06 lipca 1943 roku, w miejscu w którym zdobyli ten wóz.
Jeszcze przed odholowaniem Tygrysa w dogodniejsze miejsce do wyremontowania go.873161490_131-19-fotkazrobiona06maja1943roku.thumb.jpg.457775f54352769ab5932f5b2f9d130c.jpg

Dość istotna fotka - widać lewy bok Tygrysa w miejscu jego przejęcia. Patrząc na tyłu - widać podziurawioną puszkę od filtra.
Na wieży uszkodzony właz ładowniczego oraz uszkodzony wyrzutnik granatów dymnych - brak tego na samej górze.Co istotne właz kierowcy jest - właściwy
Patrząc niżej nie ma założonego pierwszego koła jezdnego - przypominam lewa strona.Nie ma zbyt wiele uszkodzeń na pozostałych kołach jezdnych z tej strony.
Z przodu ma założone szekle - dwie sztuki.

346639194_131-5-fotkazrobiona06maja1943roku.thumb.jpg.b3dcb121bb229f57349316c16fcc9758.jpg

Podobnie jak na fotce wyżej - widać właz ładowniczego, uszkodzony wyżutnik granatów dymnych,
właz (peryskop) kierowcy,zaślepiony peryskop KFF, uchwyt przed wizjerem kierowcy, szekle, 
gąski z obu stron i stopień/schodek na belce trzymającej zapasowe gąski.

Teraz prawa strona Tygrysa - dobrze widać uszkodzenia na kołach jezdnych i błotniku, uszkodzony właz ładowniczego.131-13.thumb.jpg.d74787517b5303ddc87e042073f1037d.jpg

131-17.jpg.89f09f292ac575d283902600ca38ba46.jpg

Kolejne fotki już pozycja Tygrysa po odholowaniu go około 200 metrów od miejsca gdzie go zdobyli.131-12.jpg.89fbe3baacf89d968e867a9e6d04cf25.jpg

131-16.jpg.3ba1156454917989cf731fb49bfe7691.jpg

131-20.thumb.jpg.008504bca83f2607c04d6d35384f38ff.jpg
Tygrys jeszcze ma wszystkie uszkodzenia i brak pierwszego koła jezdnego po lewej stronie. 

Podczas remontu (początek) - widać leżące koło jezdne z lewej strony.131-4.jpg.b1c8afa18522b5c98d430be2e569c4ee.jpg

I teraz po "remoncie". Założone koło jezdne z lewej strony. Nadal ma uszkodzony wyrzutnik granatów dymnych na wieży.131.jpg.e6205ea437b27c358f8964104eb1cb03.jpg

Już z wymienionym wyrzutnikiem granatów dymnych i cała reszta z przodu. W tym czasie miał jeszcze belkę i stopień/schodek w wersji oryginalnej.131-6.thumb.jpg.e5ecace10030b7ba42f16c1fbdba1c0f.jpg

Tu już na testach - zdjęte koło jezdne z prawej strony i zamontowany właz strzelca na miejscu włazu kierowcy.131-9.jpg.6978c84e0a1ab787bbfc80dcaaa1f4e0.jpg

131-10.jpg.662d41749421a6432c31951f0003b407.jpg

Kolejne wcielenie tego samego Tygrysa już ma ponownie właściwy właz kierowcy.
Jest za to przemalowany na dużo jaśniejszy kolor i zmieniony kolor i wielkość numeru na wieży.
"Stary" kolor widać wokół krzyża i oznaczenia na bocznej płycie.Belka podtrzymująca dodatkowe ogniwa i stopień wydaje się być w wersji oryginalnej.131-11.thumb.jpg.a112e46cb668d8ff25f5cddbc4a60b93.jpg

Wszystkie zamieszczone fotki tylko w celach dyskusyjnych.

Niestety druga część w kolejnym poście - brak możliwości wklejenia fotek.:roll: :cool:

Pozdrawiam

Krzysztof

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Seb napisał:

Dodam jeszcze, że schodek na belce podtrzymującej zapasowe ogniwa wyglądał nieco inaczej w epoce niż ten w muzeum.

Ten stopień/schodek moim zdaniem był inny - ponieważ inna była też belka podtrzymująca zapasowe ogniwa.
Oryginalna wersja umożliwiała lekkie wygięcie płaskowników, nowa wersja na to nie pozwala.1997899416_Schodek-01.thumb.jpg.81a3082088b5a71477044d0834b72d13.jpg

1930394785_Schodek-02.thumb.jpg.be6abddc98b97313534611cad380bd20.jpg

1269870203_Schodek-03.thumb.jpg.5889608d103079ddc5e870e798fc39e0.jpg

Belka ta była grubsza lub miała jakiś dystans z tyłu który odsuwał gąski ogniwa do tyłu.
Na pewno belka była trochę inaczej przyspawana do wanny - bardziej odsunięta od przedniego pancerza.

Pozdrawiam
Krzysztof

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.