Jump to content
Trojan

Mercedes CLK-GTR - Tamiya, 1:24 - wersja cywilna

Recommended Posts

Lakier na karoserii skończony.

Tu wyszlifowany przed polerką. Papier 4000 i 6000 do pełnego zmatowienia. Likwidacja drobnych nierówności i kilku paproszków.
Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-17.thumb.jpg.eedc52390c77229788fd683ceacf7bd8.jpg


A tu już po wykończeniu. Pasty polerskie Tamiya Fine i Finish. Dodatkowo jakiś specyfiki od znajomego od detailingu samochodów ale chyba nie widzę różnicy od past Tamiyi.
Na sam koniec wosk, również Tamiya. Spróbowałem trochę pomóc sobie Dremelem z końcówkami filcowymi i polerskimi. W przypadku bezbarwnego Zero sprawdza się świetnie.
Tylko trzeba bardzo uważać na krawędzie. Najlepiej sprawdza się na płaskich i obłych powierzchniach. Resztę wypolerowałem ręcznie.
Z efektu jestem bardzo zadowolony.

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-18.thumb.jpg.05dff55b85a5dc354768b36369fdc161.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-19.thumb.jpg.d1900a0ca5f252784d848e736f41d73c.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-20.thumb.jpg.e099c6c0d7685ee729b79974a09f5c6e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to jest urok lakieru 2K od Zero, że wygląda bajecznie i nie trzeba się tak napracować. Przy GX 100 pewnie musiałbym spędzić 10 razy dłużej, żeby uzyskać taki efekt. Póki co szukam futra polerskiego do dremela 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gabeczki jakieś masz do dremela? Tzn ja dremela nie mam tylko multiszlifierke, ale używam do niej małego trzpienia z rzepem bodajże fi 15 a do tego gabeczki do detailingu. Chciałbym coś odrazu na trzpieniu do polerowania, możesz coś polecić?

Wysłane z mojego DRA-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Browarek90 napisał:

A gabeczki jakieś masz do dremela? Tzn ja dremela nie mam tylko multiszlifierke, ale używam do niej małego trzpienia z rzepem bodajże fi 15 a do tego gabeczki do detailingu. Chciałbym coś odrazu na trzpieniu do polerowania, możesz coś polecić?

Do wstępnego polerowania używam filcu z zestawu. Jest w miarę miękki. Ale jak pasta wyschnie to trzeba tę warstwę zetrzeć do świeżego filcu.
Następnie końcówka z gąbką. Kupiłem w Rossmanie taką mięciutką gąbeczkę do demakijażu (czy czegoś takiego co to tam sobie kobiety robią by przywrócić się do stanu fabrycznego), pociąłem ją na krążki i zamontowałem na trzpieniu do wkręcania tarcz szlifierskich. Wadą jest, że przy wyższych obrotach potrafi się rozpaść ale ja i tak szlifuję na najniższych obrotach.
A na sam koniec jakieś takie futerko do polerowania.
Gotowe końcówki do Dremela można też kupić osobno. Są różnej szerokości filce, twarde i miękkie oraz futerka. Gąbek nie spotkałem.

Edit.
Coś takiego na szybko znalazłem i chyba sam sobie zakupię:
Gąbeczki

Edited by Trojan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praca dobiega końca. Zostały jakieś drobnice.

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-21.thumb.jpg.dfd299263db876a1ddc4a51a960813a9.jpg

 

Pokrywa silnika nie pasowała do karoserii. Oryginalne połączenie Tamiyi zastąpiłem magnesem neodymowym.
Wyciąłem łączenia i wszystko jest na styk. Magnes ma 5mm średnicy. Trzyma jak wściekły.
Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-22.thumb.jpg.c12909e41846a192ce31ce1219821d1f.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-23.thumb.jpg.571f242a50c9c50cfc63193d8f80479a.jpg

Mercedes-CLK-GTR-Tamiya-24.thumb.jpg.86889b3ef0bfd3a860289370a007ddcd.jpg

 

I to chyba koniec warsztatu.
Niebawem fajna sesja foto ale jeszcze poczekam na Porsche.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda obłędnie. Jak tak na niego patrzę to przypominają mi się czasy dzieciństwa i wieczory spędzone przy NFS :). Jedyne co się rzuca w oczy to różnica odcienia między karoserią a pokrywą silnika ale zakładam że to wina światła. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Monster3 napisał:

Wygląda obłędnie. Jak tak na niego patrzę to przypominają mi się czasy dzieciństwa i wieczory spędzone przy NFS :). Jedyne co się rzuca w oczy to różnica odcienia między karoserią a pokrywą silnika ale zakładam że to wina światła. 

Dokładnie. Nie wiem czemu to tak wyszło na fotkach.
Lakierowałem wszystko razem i na żywo nie ma takich anomalii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lakierowanej razem złożone czy w jednej sesji? Mój patent na tak pociętą kastę to najpierw pomalowanie każdego elementu osobno i w drugiej sesji złożenie w całość i delikatne wycieniowane łączeń. Wystarczy delikatna różnica w ułożeniu pigmentu metalicznego i to od razu widać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.10.2019 o 19:55, portalus napisał:

Lakierowanej razem złożone czy w jednej sesji?

Lakierowane w jednej sesji. Całość złożona razem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oba modele skończone. Sesja foto zrobiona.
To będzie pracowita niedziela.
 

sesja.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.