Skocz do zawartości

1:48 jak zacząć?


AstarSeran

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego zakładam ten temat? Zajmuję się modelarstwem z przerwami od lat około 12, i przez ten czas praktycznie ani razu nie wyściubiłem nosa poza skalę 1:72. Od jakiegoś czasu zaczynam nieśmiało myśleć o przeniesieniu się na wyższy poziom i ruszeniu 1:48, z tym, że ponieważ nigdy nie miałem styczności z tą skalą (72 zawsze uważałem za najlepszy kompromis pomiędzy rozmiarem a szczegółowością) jestem w temacie zupełnie zielony i nie bardzo wiem z czym to się je. Chciałbym kolegów spytać od czego zacząć zabawę z tą skalą, czego się spodziewać (na chwilę obecną wiem tylko tyle, że jest to zabawa zdecydowanie droższa i bardziej czasochłonna), na co zwracać uwagę i jaki model kupić na początek (tutaj mam akurat wąskie preferencje bo sklejam wyłącznie odrzuty z okresu po drugiej wojnie, nie interesują mnie messerchmitty, fokkery i inne antyczne pierdzikółka) aby jednocześnie nie powalił mnie ceną i reprezentował godny poziom jakościowy. Wszystkie porady i sugestie mile widziane.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro sklejasz 12 lat, to nie oczekuj rewolucji, choć modele w 48 robi się nieco inaczej niż w 72, poniekąd. Skala 48, przynajmniej jeśli chodzi o współczesne jety, różni się w zasadzie zasadniczo od 72:
- jest znacznie więcej świetnych modeli - zaleta nie podlegająca dyskusji
- modele w 48 są z reguły znacznie lepiej zdetalowane niż w 72 - dla mnie to zaleta, dla innych niekoniecznie; modele lepiej zdetalowane wymagają znacznie więcej precyzyjnych prac, także malarskich, a nie każdy to lubi i nie każdemu to wychodzi, ale jak już wyjdzie, to jest na co popatrzeć
- co oczywiste: na gotowe modele w 48 potrzeba z reguły dużo więcej miejsca niż w skali 72 (nie każdy ma na to miejsce w domu)
- 48 najczęściej są znacznie droższe niż 72, ale to już wiesz
- do modeli w 48 jest mnóstwo dodatków, z reguły więcej niż w 72, o ile ktoś lubi stosować dodatki.