Jump to content
Sign in to follow this  
krzy65siek

P.37 Łoś, IBG. 1/72

Recommended Posts

Po skończeniu Stuga postanowiłem skleić coś szybszego. Najpierw zrobiłem Spitfire z Tamiyi w 1/72, a teraz z rozpędu Łosia. IBG, blaszki Part, tablice Yahu.

Drugi raz w życiu używam tabic Yahu, wyglądają super, ale drugi raz coś jest nie tak ze spasowaniem. Coś robię nie tak?

Wrzucam moją wersję wnętrza, trochę na pamiątkę, bo będę zaraz zamykał kadłub.

7cc06b8b6e843518.jpg

5f393b336c4ca7fc.jpg

8b785909c996447c.jpg

aa8e58ee1fcda5da.jpg

20290aabca72bd9e.jpg

f6804c8f37553061.jpg

Pozdrawiam
Krzysiek

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super robota, będę obserwował bo mam takiego samego w składziku a od kolegi można dużo podpatrzeć :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim Łosiu też miałem problem ze spasowaniem tablicy z Yahu. Którego robisz A czy B?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie odróżniam tych wszystkich wersji. Na pudełku jest napisane PZL.37 B I Łoś.

Pozdrawiam
Krzysiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krzysztofie wersje "A" od "B" wyróżnia pojedyncze usterzenie pionowe (choć wersja "A bis" miała już podwójne)

 

Wersje samolotu

  • PZL.37 – pierwszy prototyp (próby statyczne)
  • PZL.37/I – drugi prototyp
  • PZL.37/II – trzeci prototyp
  • PZL.37A – pojedyncze usterzenie pionowe
  • PZL.37A bis – podwójne usterzenie pionowe
  • PZL.37B – silnik Pegasus XX
  • PZL.37C – wersja eksportowa
  • PZL.37D – wersja eksportowa

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Slawek_26869 napisał:

(choć wersja "A bis" miała już podwójne)

No właśnie, czyli nie wiadomo :)

Pozdrawiam
K.

Share this post


Link to post
Share on other sites

po trochę "głębszym wgryzieniu się w temat" :nauka: sprawa się bardziej rozjaśniła wersji "A" zostało wyprodukowanych tylko 10 szt - numery wojskowe od 72.3 do 72.12; natomiast "A bis" miału numery wojskowe: 72.14 (cywilne SP-BNL z silnikami Pegasus XXA - demonstrator eksportowej wersji "B" prezentowany m.in. na wystawach w Belgradzie i w Paryżu ) oraz od 72.15 do 72.80 (z czego wyprodukowano 17 szt. (z dostępnych materiałów dokumentalnych udokumentowane nr-y wojsk. to: 72.15 do 72.18; 72.32; 72.36; 72.40 do 72.43; 72.52; 72.58; 72.60 i 72.78)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie teraz są ustalenia odnośnie barwienia górnej części owiewki pilota? Niebieski? Zielony? Wcale? 

Pozdrawiam
Krzysiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.