Jump to content

Panther Ausf. G - Tamiya 1:35


Recommended Posts

Markuz -Zastanawiam się jak ty teraz te drobiazgi pomalujesz.

 

Az szkoda aby caly wklad pracy przykryc farba ,  :nienie:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

m

Link to post
Share on other sites
  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fajnie, że się komuś mój ulep podoba 😉 Za bardzo nie miałem pomysłu na modulację, a ponieważ u mnie proces decyzyjny długo trwa, to tylko rozjaśnienia porobiłem, bo bym się zastanawiał z pół mi

Powoli zbliżam się do końca etapu budowy modelu. Na lewej stronie muszę jeszcze dodać zimmerit na błotnikach i pouzupełniać ubytki, stelaże Abera różnią się wymiarami od Tamijowskich.

Tył prawie skończony.

Posted Images

Posted (edited)
W dniu 6.04.2020 o 00:23, thor_ napisał:

Balsa?? 😉

 

Tak :)

W dniu 6.04.2020 o 16:55, TAW napisał:

Obstawiamy - chirurg, zegarmistrz czy jubiler? W każdym razie kopara opada :kopara: A ja się cieszę jak mi grille równo siądą... Tylko proszę nie pozalewaj tych szczegółów farbą bo :wpier:

Po prostu krótkowidz 😀

W dniu 7.04.2020 o 09:14, Markuz napisał:

Świetna robota.
Zastanawiam się jak ty teraz te drobiazgi pomalujesz.

Sam nie wiem. Detale pewnie pozalewam, ale niewielka strata bo wielu i tak gołym okiem nie widać 😉

Miał być już koniec, ale rzuciłem jeszcze okiem na fotki oryginału i dodałem jeszcze pewne elementy.

C-haken

Panther-38.thumb.jpg.bccdeb636f212007c99ae0d1890cd2d0.jpg

Spawy przy zawiasach.

Panther-39.thumb.jpg.ae907fcc4a4827fdc116e1b8a39b7159.jpg

Dodałem spawy i sworznie z łańcuszkami w uchwytach dla lin

Panther-40.thumb.jpg.10d02fec3dee572ddb692bc43d9a000d.jpg

Odpowietrznik paliwa

Panther-43.thumb.jpg.d6464b710e32d4716acdb0f12b4dcb84.jpg

Trochę siatki powgniatałem

Panther-42.thumb.jpg.57900ecca931ceb651552f5550f2910d.jpgPanther-41.thumb.jpg.b0ebb4cddd18a4fedc7715e6b8b31800.jpg

Edited by JanuszF
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Chciałbym sobie w końcu skleić Pantery, który czekają u mnie w kolejce, ale jak się poogląda takie warsztaty to najchętniej poszukałbym sobie innego hobby 😕

Petarda chłopie, nie sądzę że kiedyś osiągnę taki poziom. 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Podziwiam prace blacharskie. Naprawdę, takie budowanie blach to wyższy poziom. Pytanie tylko czy malowanie będzie na równie wysokim poziomie. Narobiłeś apetytu i mam nadzieję, że się nie zawiodę. 

Link to post
Share on other sites

Dzięki za miłe słowa :)

19 godzin temu, halset napisał:

Chciałbym sobie w końcu skleić Pantery, który czekają u mnie w kolejce, ale jak się poogląda takie warsztaty to najchętniej poszukałbym sobie innego hobby 😕

Petarda chłopie, nie sądzę że kiedyś osiągnę taki poziom. 

Masz już dużo zrobione i bardzo fajnie to wychodzi, nie zwlekaj i dokończ te Pantery :)

2 godziny temu, Spotter napisał:

Podziwiam prace blacharskie. Naprawdę, takie budowanie blach to wyższy poziom. Pytanie tylko czy malowanie będzie na równie wysokim poziomie. Narobiłeś apetytu i mam nadzieję, że się nie zawiodę. 

Czy ja wiem, pierwszy raz w życiu lutowałem blachy. To taki model na zapoznanie się z tematem. Kupiłem go razem z dodatkami jakiś czas temu, potem wyszło kilka nowych modeli między innymi Pantera z RFM, po porównaniu okazało się, że Tamiya na dzisiejsze czasy strasznie toporna i uproszczona jest. Zdecydowałem, że zamiast sprzedawać model z dodatkami za psie pieniądze, to sobie go skleję w ramach ćwiczeń. No i tak wyszło, teraz czas na nabycie doświadczenia w malowaniu, nigdy jeszcze nie malowałem pojazdu z zimmeritem więc będzie to dla mnie nowe doświadczenie.

Parę fotek pojazdu w całości

 

Panther-44.jpg

Panther-45.jpg

Panther-46.jpg

Panther-47.jpg

Panther-48.jpg

Panther-49.jpg

Panther-50.jpg

Panther-51.jpg

Panther-52.jpg

Panther-53.jpg

Panther-54.jpg

Panther-55.jpg

Panther-56.jpg

Panther-57.jpg

Panther-58.jpg

Panther-59.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Też takie wrażenie odnoszę, ale przy jednym ogniwku mniej gąska pęka. Sprawdzałem po dwa razy na każdej stronie. Pewnie coś przy napinaczu będzie można lekko naciągnąć, ale to już jak będę model składał po malowaniu.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Czas zacząć nową stronę. 😉 Kolor położony.

Panther-64.thumb.jpg.39c9859f9dc4871dc7610f9251258c1c.jpgPanther-63.thumb.jpg.7076ad0c225f826b743e13b911d8c7f4.jpgPanther-62.thumb.jpg.76b0dd69addb66ded7e6212c52e79122.jpgPanther-61.thumb.jpg.2f171835097a3961925e9cbaaf3db6b5.jpgPanther-69.thumb.jpg.88a6eeb155aa3c6daf1423c41ade322d.jpgPanther-68.thumb.jpg.42c9eaec2572bc591d6318936db161bb.jpgPanther-67.thumb.jpg.9ae1e1044e07965d56bfb70556bfa6a8.jpgPanther-66.thumb.jpg.efdacceefadbf23bfd8f95d3fa1eb652.jpgPanther-65.thumb.jpg.036cebf2fb3e19aca212ad5516d09b89.jpg

Przymierzam się do malowania oznaczeń i tutaj pytanie do znawców. 

Czy położenie krzyża na prawej burcie, jak w renderach Krzysztofa Muchy, jest prawdopodobne?

Panther-70.thumb.jpg.b60b4f2360c81ae23ee8089c60378524.jpg

Drugie pytanie, jaki kolor miał niepomalowany zimmerit?

i na razie ostatnie, w jakim kolorze było wnętrze tuby na wycior oraz wewnętrzna powierzchnia pokrywki do tegoż?

Z góry dziękuję za odpowiedź :)

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, JanuszF napisał:

 

Czy położenie krzyża na prawej burcie, jak w renderach Krzysztofa Muchy, jest prawdopodobne?

Panther-70.thumb.jpg.b60b4f2360c81ae23ee8089c60378524.jpg

Drugie pytanie, jaki kolor miał niepomalowany zimmerit?

i na razie ostatnie, w jakim kolorze było wnętrze tuby na wycior oraz wewnętrzna powierzchnia pokrywki do tegoż?

Z góry dziękuję za odpowiedź :)

 

Krzyże są w dobrych miejscach.

jYgnppCl.jpg

i kawałek drugiej strony 

XtH6CXjl.jpg

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Przyjemna modulacja. Nie modulowałeś tylnej płyty zbytnio - planujesz tam jakieś bambetle i stąd odpuściłeś?

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, JanuszF napisał:

 😉 jaki kolor miał niepomalowany zimmerit?

Pasta była mieszanina siarczanu baru (40%), octanu winylu (25%), pigmentu ochra (15%), trocin (10%) i siarczku cynku (10%).

Tu proszę film jak obecnie Mateusz Deling przygotowuje zimmerit na ich Stuga:

 

Tu proszę zdjęcie jak wygląda zimmerit:

zimmerit-5.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, JanuszF napisał:

Czy położenie krzyża na prawej burcie, jak w renderach Krzysztofa Muchy, jest prawdopodobne?

Na obu burtach oraz z tyłu za lewarkiem.

1262665205_WP-01a.thumb.jpg.9450e7e1abee2202014283370c5df033.jpg

14 godzin temu, JanuszF napisał:

... jaki kolor miał niepomalowany zimmerit?

 Były 2-3 kolory pasty "zimmerit".

1.Szaro-kremowy ; 
Kolor szaro-kremowy był spowodowany dodatkiem pigmentu ochry.
- 15% całości pasty w tym wypadku to - ochra - farba ziemna, dodawana była do masy szpachlowej jako suchy pigment. 
Z założenia dodanie ochry miało od razu nadać kamuflaż w kolorze Dunkelgelb ale okazało się to mało ekonomiczne, łatwiej było pomalować pojazd z nałożonym już zimmeritem. 
Przykładowo Tygrys II potrzebował 30 kg ochry jako dodatku do pasty zimmerit. Ta sama ilość ochry jako farba wystarczała do pomalowania przynajmniej 10 tego typu pojazdów. 

2 i 3 - Biały lub jasno szary - tak naprawdę określiłbym go jako "pobrudzony/brudny biały" ;
Do tej pasty nie dodawano barwnika czyli "pigmentu ochry" i jego skład to
1 - SPOIWO -  25% - Mowilith - polimer (octan poliwinylu) - przezroczysty - 
2 - WYPEŁNIACZE 
- 40% - siarczan baru - biały pigment, - WYPEŁNIACZ
- 10% - siarczek cynku - biały pigment, - WYPEŁNIACZ
- 10% - włókno drewniane (trociny) - WYPEŁNIACZ
3 - Jako barwnik - mączka ze zmielonych łupków
Dlatego nieraz na zdjęciach plamy są bardzo jasne, a na niektórych tylko jaśniejsze od reszty. Pisząc "szary" będę miał na myśli oba te kolory.

Biały kolor pochodził z zastosowanych białych pigmentów, których udział w masie dochodził do 60%. 
Wyjaśnieniem jasnoszarego odcienia "zimmeritu" jest fakt, że czasami jako wypełniacza używano zmielonych łupków, 
które były koloru szarego.Szara mączka z łupków została następnie wykorzystana jako wypełniacz szpachli lakierniczych. 

Nie wiem jednak, jaka była prawidłowość ich stosowania (kolorów past). Na początku może całość w kolorze "kremowym", a później jak mieli kłopoty z pigmentem pierwsza warstwa podkładowa "szara" druga "kremowa". Być może całość "szary". Może nie było żadnej zasady, i pastę nanoszono taką jaką im dostarczono… ? 
Na fotkach czarno białych można zobaczyć czy pod pastą / lub wokół widać ciemny kolor - wtedy można domniemać że to kolor farby podkładowej, czy tylko jasne plamy pasty.1793644089_Zimmeritiotwr.thumb.png.47305ac453a70a66dd6862591a236170.png

Nie tylko po przebiciu pancerza  2n6dn5t.jpg.495fec9359e459dddaae17a9657e70f4.jpg

Trzeba też dodać że niektóre ubytki pasty mogły być zamalowywane farbą kamuflażową podczas remontów w warsztatach.618558241_Tygrys-a1.thumb.jpg.0f6914db4ae86a10ec0e3194fa4fdf85.jpg

Może jeszcze - grubość pasty "zimmerit" no i "kolor" :roll: i na pewno nie kremowy.1385304014_Zimmerit-grubo.thumb.jpg.a57963b581e6982aca719f192b6bea35.jpg

Fotografie zamieszczone tylko w celach dyskusji.

14 godzin temu, JanuszF napisał:

... w jakim kolorze było wnętrze tuby na wycior oraz wewnętrzna powierzchnia pokrywki do tegoż?

Tylko kolor farby podkładowej.

Pozdrawiam
Krzysztof

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Padło pytanie „Czy położenie krzyża na prawej burcie, jak w renderach Krzysztofa Muchy, jest prawdopodobne?

Na temat i konkretnie - nie jest. Na prawej burcie pozycja powinna być lustrzanym odbiciem lewej, bo tak to robiono u MAN-a. 

Drugie zdjęcie w odpowiedzi bigmodela nawet nie obejmuje pola, na którym byłby krzyż wg. K. Muchy (!); ów przyjął na prawym boku miejsce jak na panterach Daimlera-Benza; powód nieznany, ale na żadnym zdjęciu „WP” tego nie mógł zobaczyć.

Edited by JSJ
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dopiero teraz przyglądnąłem się o co chodziło autorowi warsztatu.Najpierw myślałem że o ten krzyż z tyłu.A faktycznie pytanie było dokładne;

18 godzin temu, JanuszF napisał:

Czy położenie krzyża na prawej burcie, jak w renderach Krzysztofa Muchy, jest prawdopodobne?

Czy położenie krzyża na prawej burcie, ... jest prawdopodobne?

Zgadzam się z przedmówcą że NIE - nie jest nawet prawdopodobne. Znana Pantera z podobnego okresu produkcji co Pantera "WP" -   kwiecień 1944 roku.1747468057_126h.thumb.jpg.3874c462a63b51360aa555ea0cbd1926.jpg

Fotografia tylko w celach dyskusji.

Inne pojazdy w zbliżonym okresie produkcji -

Pantera No.132 z 1./SS-Pz.Rgt. 9 - produkcja koniec kwietnia początek maja 1944 roku - też ma krzyż z prawej strony na boku z przodu.
Pantera z I./SS-Pz.Rgt. 1 - maj / czerwiec 1944 roku -` ma krzyż z prawej strony na boku z przodu i ma już gniazda "Pilze" na dachu wieży

Przepraszam za zamieszanie.

Pozdrawiam

Krzysztof

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nie śledziłem wątku, więc trochę nie w porę, ale „pro bono” taka uwaga - dla panter MAN-a właściwa orientacja wieszaka na zwój linki (między klocem a tylnym stelażem narzędzi) była pozioma, prawdopodobnie od startu wersji tamże. W takim układzie wewnętrzny słupek był od tyłu; zdjęcie z byłej strony "tanxheaven.co.":

 

moc.linki.jpg

Edited by JSJ
wstawienie fotografii
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Fajnie, że się komuś mój ulep podoba 😉

W dniu 3.05.2020 o 06:57, Stojkovic napisał:

Przyjemna modulacja. Nie modulowałeś tylnej płyty zbytnio - planujesz tam jakieś bambetle i stąd odpuściłeś?

Za bardzo nie miałem pomysłu na modulację, a ponieważ u mnie proces decyzyjny długo trwa, to tylko rozjaśnienia porobiłem, bo bym się zastanawiał z pół miesiąca 😉 . Będą tam jakieś  plamy, osmalenia po wybuchu, myślę, że wrzucę skrzynkę z narzędziami i może linę. Ale to taka raczej odleglejsza przyszłość.

Dzięki panowie za pomoc :) Rozwialiście moje wątpliwości.

W dniu 3.05.2020 o 19:59, JSJ napisał:

Drugie zdjęcie w odpowiedzi bigmodela nawet nie obejmuje pola, na którym byłby krzyż wg. K. Muchy (!); ów przyjął na prawym boku miejsce jak na panterach Daimlera-Benza; powód nieznany, ale na żadnym zdjęciu „WP” tego nie mógł zobaczyć.

W książce MacDougalla nie ma takiej kombinacji oznaczeń. i dlatego nie byłem pewien poprawności oznaczeń. Mucha naniósł krzyże wg. relacji Krzysztofa Bartnickiego. Ten sam Bartnicki twierdził, że zostały one później zamalowane, co jak wiadomo, na podstawie najnowszych zdjęć, prawdą być nie mogło.

 

16 godzin temu, JSJ napisał:

Nie śledziłem wątku, więc trochę nie w porę, ale „pro bono” taka uwaga - dla panter MAN-a właściwa orientacja wieszaka na zwój linki (między klocem a tylnym stelażem narzędzi) była pozioma, prawdopodobnie od startu wersji tamże. W takim układzie wewnętrzny słupek był od tyłu; zdjęcie z byłej strony "tanxheaven.co.":

No właśnie, nawet bardzo nie w porę 😈. Bo z jednej strony jest już pomalowany, ale z drugiej jeszcze prace nie są zbyt mocno zaawansowane. No i zawsze mogę linę tam zawiesić w celu ukrycia jakichś niedoskonałości. Muszę pomyśleć nad tym.

Sugerowałem się egzemplarzem zachowanym w Kubince, on ma własnie tak umieszczony ten wieszak, wydawało mi się, że musi to być jakiś wczesny egzemplarz bo ma trapezowe podcięcie w przedniej płycie na peryskop kierowcy. No i oczywiście tak było u Muchy, w instrukcji modelu, zimmericie Ataku i instrukcji Abera.

Skoro przy takich detalach jesteśmy, to jeszcze nad takim drobiazgiem się zastanawiałem. Uchwyt na gaśnicę często był montowany zaworem gaśnicy do tyłu pojazdu, ale czasami widać na zdjęciach, że robiono to odwrotnie. Czy była na to jakaś reguła?

 

Model aktualnie wygląda tak

Panther-73.thumb.jpg.238b4f43437b0f939ca85840b3b911ce.jpgPanther-72.thumb.jpg.cf02d021d1be39456124634ba383ee48.jpgPanther-71.thumb.jpg.2e7e0972967b0b9521d36be5a201a5d5.jpg

 

jYgnppCl.jpg&key=dbfcca18a45c0ecf4d4c82dPanther-74.thumb.jpg.1c08663e335475680f451fd89e4f7706.jpg

 

Jeżeli macie jakieś sugestie to piszcie śmiało :)

  • Like 11
Link to post
Share on other sites

Kwestia pozycji gaśnicy na Panther G to nowa jakość w temacie (plus dodatni dla Ciebie za odkrycie). Warto poszukać odpowiedzi; ja np. takiej nie mam na podorędziu. Ale przegląd zdjęć archiwalnych sugeruje mi, że tajemnica odmienności tkwi w dużej mierze w firmowych prawidłach. MAN w wypatrzonych przykładach wykazuje regułę ‚zawór do tyłu’, D-B tak samo, ale egzemplarzy dużo mniej. Z MNH jest zupełna bida, ale trafiłem na dwa przykłady z pozycją ewidentnie odwrotną. Oczywiście to takie wnioski ad hoc i rezerwa wobec nich jest bardzo wskazana.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.