Jump to content
sebastain

F4U-1D Corsair FAA "P54" Revell 1:72

Recommended Posts

Kolejny etap chippingu - pomiędzy pierwszą a drugą warstwą kolorów kamuflażu, pokryłem powierzchnię płynem do chippingu MIGa. Gdzieniegdzie dodatkowo wydobyłem plamy spod wierzchniej warstwy rozcierając powierzchnię pędzelkiem zwilżonym w rozcieńczalniku Vallejo. Rozcieńczalnik ten reaguje z farbami Gunze o wiele delikatniej niż MLT i X-20A.

Kolejnym etapem będą zamalówki znaków rozpoznawczych a następnie będzie "solenie" powierzchni kadłuba i skrzydeł.

 

_IGP1245.jpg

_IGP1246.jpg

_IGP1247.jpg

Edited by sebastain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny etap prac. Domalowałem chodniki na skrzydlach i je poskrobałem. Potem trochę jeszcze pobrudziłem skrzydła i kadłub olejami. Poprawilem plamy, ktore wyglądają jak wielkie wycieki spod pokryw kaemów.
Dodatkowo przygotowałem szablony i wymalowalem prostokąt pod oznaczenia i kokardy na kadlubie, które zamaluję. Na zdjęciu źródłowym, na kadłubie nie widać granicy kolorów kamuflażu i jak to piszą noektórzy, wszystko zależy od interpretacji zdjęcia. Ja "wypatrzyłem", że kokardy na kadlubie były zamalowane dwoma kolorami kamuflażu. Kolor zielony był trwalszy i się nie starł a szary był mniej trwaly i się starł, zwłaszcza pod kabiną.
Kolory jakie użyję do zamalowania kokard to zbliżone do kolorów royal navy, czyli EDSG i DSG.
Plam od wycieków na kadlubie nie będę już przyciemniał. Poprawię trochę obicia na pokrywie silnika i zbiornika paliwa.
876effd07194bb57a3931a00e68ad802.jpg777ca6c156abc37b95a7eddc8df28e28.jpg4ca304b1233491225654f8a53800aa77.jpg

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę jeszcze "poznęcałem" się nad korsarzem.

Niestety, znów przesadziłem z solą. Szablon oznaczeń też jakoś krzywo wyszedł. Zamaluję i spróbuję jeszcze raz.

Obicia i brud na skrzydłach i kadłubie, myślę, że jest ok.

Następny model będzie zrobiony na czysto

 

_IGP1249.JPG

_IGP1251.JPG

_IGP1252.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, sebastain napisał:

Szablon oznaczeń też jakoś krzywo wyszedł.

Sam szablon byłoby dobrze poprawić bo litera i cyfry są nierówne i razi to trochę. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sam szablon byłoby dobrze poprawić bo litera i cyfry są nierówne i razi to trochę. 
Mam przygotowane szablony na zapas, dzis będę wycinał kolejny

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szablon poprawiony, malowanie wyszło ciut lepiej. Na górę przyszedł wash i brud i wycieki na skrzydłach i kadłubie. Pracę nad górnymi powierzchniami na razie uznaję za zakończoną. Jutro jeszcze położę lakier matowy na górę i zajmę się spodem i konfekcją. Na tym etapie jest ryzyko, że kolejna próba poprawy czegoś może zepsuć efekt.

 

_IGP1263.JPG

_IGP1264.JPG

_IGP1265.JPG

_IGP1266.JPG

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slady eksploatacji super. Bardzo lubie takie modele. Taki malunek. To oglądam z dużą przyjemnością

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Forum wróciło do życia, więc czas nadrobić :)

Corsair zbliża się do końca. Trochę nie do końca miałem pomysł na spód - zrobiłem trochę okopceń i washa. Opaćkałem też trochę wyloty łusek, bo widziałem na kilku zdjęciach takie coś. Podobno mogą to być pozostałości po kleju, bo czasem zaklejano wyloty łusek, podobnie jak wyloty luf.

A - wrzucam też zdjęcie z Corsairem, które zmontowałem niecałe dwa lata temu - chyba ciutkę się nauczyłem :)

_IGP1332.thumb.jpg.b06f4f0eb1f25ffa4bdc2fbad21e6dc3.jpg

_IGP1328.jpg

_IGP1333.jpg

_IGP1335.jpg

_IGP1337.jpg

_IGP1340.jpg

_IGP1343.jpg

Edited by sebastain
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie to śmigło, niestety.
A widzi pan. A ja nie widziałem. To trza coś wystrugac.
Przy okazju zapytam. Na zdjeciu nie widać, ale czy był tam drut między anteną a statecznikiem?


Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wyposażenie radiowe samolotów marynarki to trochę niebezpieczny temat, a FAA to też nie moja bajka. Są zdjęcia kabiny Korsarza FAA ze sterownikami radia TR 1396 i An/ARC-5, co oznacza konieczność występowania anteny drutowej dla obu systemów. Jest też fotka Mk II z rozpiętą anteną. Oczywiście z innego miejsca i czasu. Moim zdaniem bez masztu za kabiną drut powinien być rozpięty. W takim przypadku biegłby od masztu do maszciku na sterze kierunku, z odciągiem do gniazda w kadłubie za kabiną. Ale nie wiem. Za to wiem, że twój MkII powinien mieć okienko w podłodze :).  To chyba są konsekwencje wyboru wersji -1D do budowy.

Edited by greatgonzo
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do antenki, to pytam bo na zdjeciu nie widac ale na innych zdjeciach ( np JT238) ma antenkę rozpietą jak piszesz. Co do wersji, to jest błąd z mojej strony, bo JT260 to corsair F4U-1A a nie -D jak jest w tytule.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.